Angel: After the Fall #6

Snacka om serietidningarna som tar vid där Angel slutade.

Angel: After the Fall #6

Inläggav Calle » lör apr 05, 2008 3:09

Passade på att posta denna också.

Ännu ett riktigt bra avsnitt, älskade Lorne biten på vers. Hela avsnittet kändes också väldigt äkta till karaktärerna. Tyckte även att det var intressant att se hur Connor verkligen tog det efter att ha fått sinna minnen tillbaka. Jag tyckte det stämde väldigt bra med vad han sa om att hans gamla minnen blandades med hans nya. Vill verkligen se hur hans relation med Angel utvecklas.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tor apr 10, 2008 5:13

De stridbara Uruk-Hai behöver en gps! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » tor apr 10, 2008 13:14

Tycker de två senaste numren varit lite trista - välgjorda, men trista. #5 var mest setup för en fight, där (återigen) den stora twisten är att alla kommer och hjälper till, vilket är en löjligt förutsägbar lösning. Och så det här numret, som mest fyller i backstory som vi antingen redan visste (Lorne) eller kunde gissat oss till ungefär (Spike, Connor) men som egentligen inte säger så mycket som vi hade behövt veta. Det är riktigt snygga karaktärsstudier, inte minst Connors, men... det känns fortfarande alltför mycket som en ren epilog till ett slut som inte behövde någon epilog; hur bra han än skriver karaktärerna (för det mesta) är Lynch fast i konsekvenserna av NFA. "Season 8" är lite för glad i nya idéer och att kasta bort det som hände i TV-serien, medan "After the Fall" inte verkar ha så många egna idéer alls och bara följer TV-serien. Man tycker att det borde finnas ett mellanläge: en ny historia som är trogen den gamla.

Sen finns det förstås en hel del riktigt kul/sorgliga/intressanta enskilda scener - inte minst vad det gäller Illyria, och Jay och Silent Bobs cameo i #5 var det roligaste med AtF hittills - och det är möjligt att flashbackarna blir mer intressanta när de kommer in på Gunns och Wesleys historier, men serien som helhet verkar just nu ha tagit paus, kör repriser under säsongsuppehållet och återkommer på allvar i #9 när vi får se vad som händer i resten av fighten.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Calle » mån apr 14, 2008 17:27

Mjo, men det stämmer å andra sidan med de flesta tv serier. Själva arcen kommer sällan igång förens en bit in på serien. Jag antar att efter slagsmålet är över så kommer serien att utvecklas, för mig känns det som det var poängen med den, att vända upp och ner på saker. Jag tyckte om de båda avsnitten, fast jag kan hålla med om att de kunde ha varit mer händelserika. Samtidigt känner jag att en tillbakablick till vad som har hänt mellan NFA och after the fall # 1, var både oundvikligt och nödvändigt av berättarsyften. Jag är även intresserad av att se hur vissa av dem utvecklas, och vad andra kommer att vara. Trotts det så tycker jag att för mycket har hängt kvar, hur alla karaktärer inte bara från sässong 5 utan över allt verkar samlade, åtminstone Fred, Gunn och Wes känns väldigt skumma för mig, visst jag gillar Wes i den nya serien, men det känns dummt att alla ska komma tillbaka av en slump. Jag hoppas att det ska komma en förklaring till det utöver att de helt enkelt inte ville göra sig av med någon.

Måste erkänna att jag missade Jay och Bob cameon i # 5, men den var trevlig, två av mina favoritkaraktärer i filmhistorien :).
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala


Återgå till Angel - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron