Angel: After the Fall #2

Snacka om serietidningarna som tar vid där Angel slutade.

Angel: After the Fall #2

Inläggav gaspode » tor jan 10, 2008 16:25

Jag tyckte att detta stundtals var riktigt roligt faktiskt. Tycker dock att det är lite halvdant tecknat ibland.

Funderade innan jag läste den på om jag kanske skulle säga upp min Angel-prenumeration och läsa på nätet, men nu låter jag det få några nummer till iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tor jan 10, 2008 16:30

Ja, storyn är bra än så länge, men tecknandet lämnar en hel del övrigt att önska tyvärr...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » tor jan 10, 2008 16:49

Garim skrev:tecknandet lämnar en hel del övrigt att önska tyvärr...

Medhåll. Trist att se en Whedonstory förvandlas till typisk serie-T&A, men framför allt tycker jag teckningarna känns... döda. Inget liv, ingen dynamik, bara blanka ansikten och frysta poser.

Storyn är OK, och framför allt Gunns scen är ganska stark, medan Spike känns lite underlig - man undrar om han verkligen tror hälften av det han själv säger. Men kul att ATF till skillnad från Buffy s8 faktiskt bryr sig om att försöka tala om vad karaktärerna tänker och tycker i stället för att tvinga oss att gissa.

Jag har lite svårt att bry mig om en fortsättning efter att Joss i alla år hävdat att NFA inte ALLS var en cliffhanger. Men så länge grejerna kommer upp på torrentsajter är det ju inte mycket jobb att följa, så...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » mån jan 28, 2008 18:50

Spike
I don't like to brag. Who am I kidding? I *love* to brag!


Jag tror inte att han menar fullt allvar med vad han sitter och säger utan det är nog bara typiskt Spike, han skryter, om det sen är sant eller inte spelar inte honom så stor roll. Hoppas bara att han inte ska behöva strosa runt i de där röda paltorna allt för länge. Saknar hans rock.

Spike ska alltså ha blivit en Lord nu då? eller ?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.


Återgå till Angel - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron