Angel: After the fall. Officiell fortsättning på Angel.

Snacka om serietidningarna som tar vid där Angel slutade.

Angel: After the fall. Officiell fortsättning på Angel.

Inläggav Stiltzkin » tor aug 23, 2007 20:42

Såg ingen tråd om detta så..

Saxat från wiki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Angel:_After_The_Fall

Angel: After the Fall is a comic book series to be published by IDW Publishing. The series is set to be a canonical continuation of the Angel television series, and follows the events of that show's final televised season.

After the Fall will be written by Brian Lynch with supervision by Joss Whedon and is designed as a twelve-issue maxi-series, with stand-alone "specials" published between the story arcs.[1] According to Whedon, the lack of budget constraints allows Angel’s world to expand in ways that were never possible with the television series:

"It will definitely use Season 6’s proposed stories as inspiration, but it's not exactly Season 6."

At certain intervals, the main series will take a break for a month and special one-off or spotlight issues will be published during the interim. The first special will be entitled "First Night", and will be published either after issue five or six of After the Fall.[1] After the Fall is set to introduce Betta George, a fish-like character from Brian Lynch's series Spike: Asylum and Spike: Shadow Puppets, into the series.

Scrolla ner en aning så får man mer info.
http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=122899[/img]
Användarvisningsbild
Stiltzkin
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 aug 2007

Inläggav AKS » tor aug 23, 2007 20:53

Varför messa med Angel S5:s perfekta slut? Tillbaks till TV, Joss! (Med nåt nytt alltså.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » tor aug 23, 2007 21:04

Välkommen Stiltzkin! :)

Vi pratade lite om det där i den här tråden:
viewtopic.php?p=346121#346121

Edit: Fast ämnet förtjänar ju en egen tråd visserligen...Jag är förresten varken för eller emot. Kan inte bestämma mig om det är en perfekt avslutning på Angel, eller om jag absolut vill ha mer.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Stiltzkin » tor aug 23, 2007 21:08

lilith skrev:Välkommen Stiltzkin! :)

Vi pratade lite om det där i den här tråden:
viewtopic.php?p=346121#346121


Tackar.

Oh, sorry för det. Sökte t.o.m men fann inget.
Användarvisningsbild
Stiltzkin
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 aug 2007

Inläggav Tam » tor aug 23, 2007 21:13

Ja, välkommen.

Det finns också en egen tråd för serietidningen med namnet "Också Angel får en fortsättning....?" (kopiera/klistra in funkar inte här. Jag orkar inte skriva av länken.) Men nu blir det ett officiellt klingande namn. Vilket ju känns proffsigt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tor aug 23, 2007 23:05

AKS skrev:Varför messa med Angel S5:s perfekta slut? Tillbaks till TV, Joss! (Med nåt nytt alltså.)


Jag kan inte mer än att hålla med. Serien gick självklart ut tidigare än vad jag - eller någon här - hade hoppats men den gick ut med precis det statement den skulle: Let's keep on fighting.
Jag kan inte tänka mig en bra fortsättning på det. Jag vill ha nu TV-serie av Joss: Nu! Idag! Genast!
Hur var det den dära låten gick nu igen? I want you to want it, I need you to need it, I'm begging you to make it - but not on FOX!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön nov 25, 2007 3:10

För att vara konsekventa har vi nu startat ett forum för Angel: After the Fall.

Jag har flyttat över det som gällde första numret till en egen tråd, allmänna diskussioner om Angel: After the Fall fortsätter i den här tråden.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » sön nov 25, 2007 11:38

Ganska dyster, no?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » tor dec 13, 2007 16:45

Preview AtF #2

Man märker att det är en Joss Whedon-serie på att kvinnorna, till skillnad från andra serier, inte framställs enbart som storbystade spandexklädda pinuppor.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor dec 13, 2007 17:21

A bear skrev:Preview AtF #2

Man märker att det är en Joss Whedon-serie på att kvinnorna, till skillnad från andra serier, inte framställs enbart som storbystade spandexklädda pinuppor.


Precis. Spike har ju också gazongas där för jämlikhetens skull.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor dec 13, 2007 21:27

Ser inte den där gröna med horn ut som Cordy?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 5:09

Wow. $3.99 är inte dyrt. Önskar jag bodde i USA
Vad fantastiskt med en fortsättning... har alltid undrat vad som hände. (Men vem har inte det)

Men vänta, kom igen... 45 kr för hur mycket? 32 sidor? Kan man verkligen betala så mycket? Jag tycker japansk manga är dyrt i Sverige, och då är det ändå kring 200 sidor för samma pris. Usch säger jag.

Imorgon kommer jag köpa första volymen. (Detta borde väl gå för Buffy-comicen också... som jag inte börjat på än. Förlåt)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre jan 11, 2008 14:57

Titta på Tradera där kan man ropa in dem billigare från seriebutiker. Det blir ju frakt på ca 22 kr men köper man fler så blir det ju billigare, och det är inte så många som köper tidningar där så har man tur så bjuder ingen över.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav XY » sön mar 02, 2008 5:26

Whoa, jag hade ingen aning om att denna serie fanns. Zappade bara runt i forumet och hittade den här underavdelningen. Bra att jag nyligen blev ett seriefan efter att ha läst Gaimans Doll's House. Så nu finns följande på min inköpslista: Övriga Sandman, Buffy säsong 8, och After the Fall.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav medundersåte » tis apr 15, 2008 10:30

Är det bara jag som tycker att Angel-tidningarna luktar äckligt? Fick hem de senaste numren av Angel och Buffy från SF-Bokhandeln igår och skillnaden var enorm. Buffytidningen luktade som en serietidning ska lukta, det var till och med på gränsen att jag skulle säga att den luktade ljuvligt (men det beror säkert på kontrasten till Angel). Närsynt som jag är så fick jag sätta på mig mina glasögon för att kunna ha Angeltidningen så långt bort från min näsa som möjligt när jag läste den.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Mush » tor okt 14, 2010 17:13

Inte läst ett nummer men hur bra håller sig den här till vad som sker i Buffy S8?
Tycker Serien är upplagd så jobbigt, det finns: After the fall, Aftermath och så nu Spikes egna tidning.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007


Återgå till Angel - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron