8x40 - Last Gleaming part 5

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

8x40 - Last Gleaming part 5

Inläggav Mush » tis feb 01, 2011 22:21

Rätt så lugn avslutning, det förra numret var helt galet och massa saker hände. Magin är borta, alla spottar och hatar Buffy. Willow har gjort slut med Kennedy, hon vet inte riktigt vem hon är längre när hon inte har kontakt med magin. Computer Willow tillbaka, är nog en rätt så trist bakåtvolt. Men Buffy är fortfarande Buffy, the slayer, one and only. Hon tycks ha superkrafterna kvar? Sättet hon hoppar mellan hustaken pekar på det. Fy skam att Giles begravning bara varade i en ruta, kom igen...
Faith får ärva allt av honom, hästarna också. Spike och Buffy var ihop ett tag men nu är retas dem mest med varandra igen.
Just det, Faith tar hand om Angel, som Buffy inte ens kan se på längre. Han såg mer bekymmersam än någonsin. Liksom hela Buffyverse känns lite tommare, något saknas när magin försvann. Vampyrer finns och slayern lika så. Back to basic, men ändå en intressant fortsättning väntar. Hoppas jag. "Let's go to work" Hah, samma replik som i slutet av Angel Säsong 5. Kul.



Jag tyckte om säsong 8 för var den var. Underhållande och grym serietidning.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Enya » fre feb 04, 2011 20:42

Jag gav upp Buffyvers för över ett år sen, men har fortsatt att spoila mig, har funderat på att köpa serietidningarna och läsa ikapp men vet inte om jag orkar. Är litter osäker på vad som är cannon.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Tam » lör feb 05, 2011 0:06

Tyckte det här var ett himla bra nummer.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Mush » sön feb 06, 2011 19:33

Är inte hela Säsong 8 avsedd att vara canon material?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav herdware » sön feb 06, 2011 21:54

Mush skrev:Är inte hela Säsong 8 avsedd att vara canon material?

Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Mush » tis feb 08, 2011 21:11

herdware skrev:
Mush skrev:Är inte hela Säsong 8 avsedd att vara canon material?

Bild



Vad var det du inte gillade? Hela konceptet Buffy i serietidningsform eller Spoiler hela S8 flygande sex som startar en hel apokalyps? :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » ons feb 09, 2011 0:17

Mush skrev:Är inte hela Säsong 8 avsedd att vara canon material?

Det är Star Wars julspecial och Gudfadern III också. :P
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » ons feb 09, 2011 10:29

Allting där Joss får göra precis som han vill, utan en budget som håller honom realistisk tenderar att vara crap.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » ons feb 09, 2011 12:08

Rombat skrev:Allting där Joss får göra precis som han vill, utan en budget som håller honom realistisk tenderar att vara crap.

Nybörjarrestriktioner med Fray, sidantal med Sugarshock, andras karaktärer med Runaways. Jo, jag håller faktiskt med. (Jag velar lite om hans X-men. Det kunde vara skitbra för att sedan snubbla omkring i varje arcs sista del.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons feb 09, 2011 17:06

Han ska alltid överdriva så förbannad. X-Mens sista arc-slut var, om än sorgligt, så även omåttligt dumt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Enya » fre feb 11, 2011 19:44

Nu räcker det inte bara med att folk dör eller blir onda efter att de har haft sex nu måste det starta en hel apokalyps.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav noike » fre feb 11, 2011 20:05

Joss kan inte ha bra erfarenheter av sex. Kan bli pinsamt när hans barn kommer och ställer frågor om några år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör feb 12, 2011 1:25

Mina fördomar säger att han har en gimpsuit hemma.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » tis apr 05, 2011 21:40

Enya skrev:Nu räcker det inte bara med att folk dör eller blir onda efter att de har haft sex nu måste det starta en hel apokalyps.


(spoiler Angel säsong 4) Det är väl inte nytt? Connor och Cordy. Usch, kan fortfarande inte säga det utan en yuuuuck reaktion! Kan inte sluta se Charismas ansiktsuttryck från intervju när folk frågade vad hon tyckte om den scenen, och hennes kommentar "First of all guys, you need to cut your toe nails!"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm


Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare