8x19 - Time of Your Life Part 4

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

8x19 - Time of Your Life Part 4

Inläggav Tam » fre dec 12, 2008 2:29

Så, vem var han, det stora avslöjandet som kom fram ur skuggan, egentligen?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » fre dec 12, 2008 4:04

Tam skrev:Så, vem var han, det stora avslöjandet som kom fram ur skuggan, egentligen?

Kapten kartong?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » fre dec 12, 2008 12:21

Rombat skrev:
Tam skrev:Så, vem var han, det stora avslöjandet som kom fram ur skuggan, egentligen?

Kapten kartong?

Ja.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav lilith » fre dec 12, 2008 21:44

Garim skrev:
Rombat skrev:
Tam skrev:Så, vem var han, det stora avslöjandet som kom fram ur skuggan, egentligen?

Kapten kartong?

Ja.

Det var inte likt. Men ok, han hade ju militärkläder.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » fre dec 12, 2008 22:34

Men vad har hänt med hans sexiga ärr?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » lör dec 13, 2008 6:46

Botox.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav lilith » lör dec 13, 2008 17:03

Rombat skrev:Botox.

Det hjälper väl inte mot ärr.

Nej, jag tyckte faktiskt det såg ut som Treat Williams i yngre dar. Kanske en spännande Fantomen-crossover? (Han spelade nån som hette Xander där.)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Rombat » lör dec 13, 2008 18:08

lilith skrev:
Rombat skrev:Botox.

Det hjälper väl inte mot ärr.

Det är inget ärr i botox.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

usch..

Inläggav Hajskaft » lör dec 13, 2008 21:22

Jag måste säga att jag grymt besviken på den här åttonde säsongen.. Av alla karaktärer som Joss hade kunnat ta tillbaka, så väljer han den tristaste av de alla, helt otroligt..
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav adolvsson » sön dec 14, 2008 1:24

Hajskaft skrev:så väljer han den tristaste av de alla, helt otroligt..

Hey! The Riley Finn Appreciation Society tar personligen anstöt av dyliga uttalanden.

( :( )
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön dec 14, 2008 11:35

adolvsson skrev:
Hajskaft skrev:så väljer han den tristaste av de alla, helt otroligt..

Hey! The Riley Finn Appreciation Society tar personligen anstöt av dyliga uttalanden.

( :( )

Och vad säger ni om att Riley numera är ond och ler när Taras mördare bombar ihjäl Slayers?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » sön dec 14, 2008 11:44

Lite aldrig på någon som kamoflagemålar sig i ansiktet men skippar hals och händer och sen påstår sig vara soldat.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » sön dec 14, 2008 14:11

A bear skrev:Och vad säger ni om att Riley numera är ond och ler när Taras mördare bombar ihjäl Slayers?

Vi tänker skriva protestbrev till Joss, Dark Horse, Mutant Enemy, Barack Obama och John Byrne, för i slutändan är det säkert ändå John Byrnes fel. Det brukar det vara.

Om det inte bara är bluff alltihopa och Riley fortfarande är en fin människa egentligen. Då är vi okej med det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » sön dec 14, 2008 19:39

A bear skrev:Och vad säger ni om att Riley numera är ond och ler när Taras mördare bombar ihjäl Slayers?

Spännande, säger jag!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Enya » ons dec 24, 2008 23:06

Vad tycker ni om att Buffy dödade Willow då?
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » ons dec 24, 2008 23:18

adolvsson skrev:
A bear skrev:Och vad säger ni om att Riley numera är ond och ler när Taras mördare bombar ihjäl Slayers?

Vi tänker skriva protestbrev till Joss, Dark Horse, Mutant Enemy, Barack Obama och John Byrne, för i slutändan är det säkert ändå John Byrnes fel. Det brukar det vara.

Om det inte bara är bluff alltihopa och Riley fortfarande är en fin människa egentligen. Då är vi okej med det.


Jag tycker Rileys sätt att agera stämmer rätt bra överens med hans karaktär.
Inte konstigt att Willow försöker döda Buffy, Jag skulle också va ganska sur om min bästa vän hade låst ut mig ur dimensionen i 200 år.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » ons dec 24, 2008 23:21

OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav noike » ons dec 24, 2008 23:28

Enya skrev:Inte konstigt att Willow försöker döda Buffy, Jag skulle också va ganska sur om min bästa vän hade låst ut mig ur dimensionen i 200 år.

Precis som hon gjorde med Angel. :D Det är ett hårt liv att vara nära Buffy när hon blir på det humöret.

Välkommen hit. Hoppas du ska trivas. Känner du för att vara anonym så går det bra, men annars finns det presentationssaker samlade på viewtopic.php?f=19&t=1409
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor dec 25, 2008 16:36

Enya skrev:OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne

Jag tror på Scott Hope.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Enya » tor dec 25, 2008 23:33

Ethan var med i samanlagt 4 Buffyavsnitt och alla 4 involverade händelser där saker inte var som de såg ut Förgiftad chocklade, maskeraddräkter som gjorde folk till monster, Giles blev en demon osv. Hans död skulle kunna vara fejkad. Det skulle förklara "i am familliar whit that move" Han har fått information om henne genom att rota igenom hennes huvud.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » tor dec 25, 2008 23:40

Johnatan har ju alltid drömt om att vara någon sorts superhjälte och nu är han det. Han skulle kunna ha fått en "complet body makeover" av The First och sen skicksts tillbaka. "Sorry itchy neck" låter mer som nåt Johnatan skulle säga än Ethan.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » tor dec 25, 2008 23:41

A bear skrev:
Enya skrev:OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne

Jag tror på Scott Hope.


Vem är Scott Hope?
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav A bear » fre dec 26, 2008 1:07

Enya skrev:
A bear skrev:
Enya skrev:OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne

Jag tror på Scott Hope.

Vem är Scott Hope?

Scott Hope? Buffys pojkvän i början av s3? Sedermera ut ur garderoben per s7? Joss har ju lovat att det ska dyka upp åtminstone en manlig gay karaktär... ;) Du invänder kanske att han aldrig visade upp några tendenser att vara vare sig särskilt ond, intelligent eller övernaturlig, men:
a) Till skillnad från exvis Jonathan hade han aldrig en arc som slutade med att han uttryckligen kom ifrån allt det där superhjälte- och wannabe-evil-fåneriet. För att göra Scott Hope till Big Bad skulle man i alla fall inte behöva gå emot något som sades i TV-serien.
b) Till skillnad från både Jonathan och Ethan är han inte död. (OK, det vet vi att Joss struntar i - se bara på Warren.)
c) Det är fanimig inte mindre osannolikt än Hank Summers, som en hel del folk på nätet verkar ha som favorit.

Men seriöst, om det nu faktiskt är en gammal karaktär som kommer tillbaka (vilket väl aldrig har sagts vad jag vet?) mina fyra förslag:
A) Angel. Alternativt Angelus, men det vore snyggare med Angel. Med tanke på utvecklingen i After the Fall är det sannerligen inte omöjligt. Och jo, Buffy har sparkat honom mellan benen en gång; "I know that move."
B) Xander. Visst, det skulle kräva några rejäla tidskullerbyttor för att fungera, men han har varit lite VÄL okritisk mot allting Buffy gör i Season 8 - rentav uppmuntrat henne att fortsätta med de mer moraliskt tvivelaktiga bitarna, och intalat henne att hon aldrig mer kan känna någon koppling till sina Slayers. Vad var det Twilight sa om att ta ifrån henne hennes moraliska övertygelse? Och han är ju sannerligen på insidan också.
C) Caleb. Vore dötrist, men det skulle sannerligen passa med hans snack om maktlösa småflickor och hur han ser ut. (Och jo, han är också död, men det vet vi ju att det inte spelar minsta roll.)
D) Dark horse - Tucker Wells. Allvarligt; hans moraliskt vinglige och inte alltför smarte bror är högt uppsatt i Slayerorganisationen, genom honom har han också koppling till Warren, han har goda skäl att tycka illa om Buffy, han kan åkalla demoner (kanske rentav en Nisanti?)... Dessutom var han skurk i ett avsnitt där Buffy för en gångs skull blev hyllad av dem hon räddat; det kunde vara en twist att nu göra honom till Big Bad i en arc där Buffy sägs ha kommit på kant med hela mänskligheten (och inte är så intresserad av att rädda någon längre).
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Enya » fre dec 26, 2008 17:50

A bear skrev:
Enya skrev:
A bear skrev:
Enya skrev:OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne

Jag tror på Scott Hope.

Vem är Scott Hope?
Scott Hope? Buffys pojkvän i början av s3? Sedermera ut ur garderoben per s7? Joss har ju lovat att det ska dyka upp åtminstone en manlig gay karaktär... ;) Du invänder kanske att han aldrig visade upp några tendenser att vara vare sig särskilt ond, intelligent eller övernaturlig, men:
a) Till skillnad från exvis Jonathan hade han aldrig en arc som slutade med att han uttryckligen kom ifrån allt det där superhjälte- och wannabe-evil-fåneriet.


Han kan ju ha fått ett återfall när Andrew stack kniven i honom, ungefär som Buffy fick ett återfall till " Its somthing wrong whit me " när Spike brann upp

Men seriöst, om det nu faktiskt är en gammal karaktär som kommer tillbaka (vilket väl aldrig har sagts vad jag vet?)


Jo,det har nämnts
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » fre dec 26, 2008 17:58

Om Buffy nu har " dreamed every battle a slayers ever fougt " varför måste hon då pressa Spike på information om hur han dödade två dråpare i"Fool for love" det hade hon väl kunnat kommit ihåg själv. Eller ville hon bara ha en anledning att hänga med Spike?
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » fre dec 26, 2008 18:05

A bear skrev:
Enya skrev:
A bear skrev:
Enya skrev:OK. Vem tror ni Twilight är? Jag chansar på antagligen Johnatan eller Ethan Rhyne

Jag tror på Scott Hope.

Vem är Scott Hope?
Scott Hope? Buffys pojkvän i början av s3? Sedermera ut ur garderoben per s7? Joss har ju lovat att det ska dyka upp åtminstone en manlig gay karaktär... ;) Du invänder kanske att han aldrig visade upp några tendenser att vara vare sig särskilt ond, intelligent eller övernaturlig, men:
a) Till skillnad från exvis Jonathan hade han aldrig en arc som slutade med att han uttryckligen kom ifrån allt det där superhjälte- och wannabe-evil-fåneriet. För att göra Scott Hope till Big Bad skulle man i alla fall inte behöva gå emot något som sades i TV-serien.
b) Till skillnad från både Jonathan och Ethan är han inte död. (OK, det vet vi att Joss struntar i - se bara på Warren.)



Jag tycker att det skulle ha varit bättre om Amy fått kontakt med Warrens ande i " The killer in me" och sen återupplivat honom med magi än i "Villians". Det skulle också ha förklarat hur The First kunnde ta Warrens gestalt under säsong 7.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » fre dec 26, 2008 18:46

Vet inte om ni har läst Fray, isåfall betänk följande
Fray: There was a battle. A slayer possible whit some mysticall alliens, faced a apocalyptic army of demons. And then it was done they were gone, all demons, all maggicke banished from this earthly dimension]

Graduation Day, Anya:All the demons some walk the earth are tainted are humanhybrd like vampires
Heros, Comander: Half-breed, They keep crosbreeding, forever diluting our prescious demonblood whit simple humanity.
Bloodties, Dawn: Only they outside reality can see the keys true form.
Spike: The monk possessed the ability to bend reality. The had to be certain the Slayer would protect it whit her life, so the sent the key to her in a form of a sister.
Conversion whit dead people, Jouice till Dawn: Then it is bad. Buffy wont not choose you, she will be against you.
Lessons, Willow: Well you shoulld just take it from me.
Giles: You now we cant. Its inside you now, the magic.
Lies my parent told me, Giles: So you really do understand the diffecult discision youll have to make. That evreone of us ie expendible in this war.
Buffy:If I had to...to save the world, Yes
Anywhere but here, Tichajt: Twilight
Willow: Do you now that it is.
Tichajt: The end of course of the struggle, of the hellmouths, the death of magic
Time of your life, Fray: I am not killing any slayer.
Willow: She wont show the same mercy
Hart:And thats the one, the slayer of slayer.
The long way home, The General: You are not human
The chain, Slayer: Its so unfair. Its fascism its what it is. We all get detention cause Holly Trampo leaves herpanties in the utility closet.

Do you get the picture?
Senast redigerad av Enya fre dec 26, 2008 19:49, redigerad totalt 2 gånger.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav A bear » fre dec 26, 2008 18:49

Enya skrev:
Men seriöst, om det nu faktiskt är en gammal karaktär som kommer tillbaka (vilket väl aldrig har sagts vad jag vet?)


Jo,det har nämnts

Var, hur? Vad jag minns har det bara antytts i uttalanden som "I know that move". Var har det uttryckligen sagts att Twilight är en gammal bekant?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Enya » fre dec 26, 2008 22:38

Det stod nåt om "an old enemy" men det kan ha varit Warren eller Willow de mena.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav A bear » fre dec 26, 2008 23:04

Enya skrev:Det stod nåt om "an old enemy" men det kan ha varit Warren eller Willow de mena.

Det sades ju om första arcen där Twilight inte ens var med, så man får väl anta att de menade Warren eller Amy.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet


Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron