8x14 - Wolves At The Gate #3

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

8x14 - Wolves At The Gate #3

Inläggav A bear » mån maj 12, 2008 12:27

Men titta vad söta Xander och Renee är. Åååå, här har de dansat runt varandra hela "säsongen" och så äntligen får de ihop det. (Och Dracula är väldigt avundsjuk.) Det är så skönt att det kan få finnas lyckliga par i Jossverse då och då, och...

...Nähä. VEM hade kunnat tro det. Det känns lite väl tidigt att dra fram den där klichén, väl? Blod i ansiktet och allt.

Fast det finns ju en möjlighet att det är någon twist på väg här. Hon kanske inte alls är död (det är ju inte som om hon blivit, tja, skjuten, flådd och bränd till aska). Om Willow kan reparera sin egen hjärna och ögon borde hon väl kunna lappa ihop en bröstkorg också, kan man tycka. Men det verkar lite grann som om hela Renee bara fanns till för att vi skulle haja till på sista sidan här, och för att sätta upp något i #15. Och onekligen kan det ju bli intressanta konsekvenser av det, vare sig hon är vid liv eller död. Sist Buffy gick in i en så här uppenbar fälla och fick sina underhuggare dödade fick hon ju sparken, och då fanns det inte tusentals Slayers heller... Buffys situation här är inte avundsvärd alls.

Annars ett ganska solitt nummer, tycker jag (förutom det där fåniga Dawnzillaskämtet - big ouverture, liiiiiittle show). Buffy har hela världen på sina skuldror igen, Dracula är snarky (även om man undrar exakt vilken nytta de tror att han ska göra), "this is war" (yikes), Satsu som blir förbannad över att få order att inte gå för långt från spisen (eller, om man ska vara snällare mot Buffy, följa i Buffys s7-fotspår)... få se om de lyckas landa det här i sista numret då.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » mån maj 12, 2008 16:45

Ja, det där kändes väldigt onödigt att det skulle vara Satsu som blev dödad... Om hon nu blev det. Det känns som bortkastat, de hade kunnat utveckla relationen mycket mer innan hos skulle behöva dö - inga lyckliga par i Josswherse tydligen, men här gick det definitivt för snabbt. Nåväl, jag tycker om serierna fortfarande, även om de har sina brister.
Jag log dock lite åt Godzilla skämtet, även om det var väntat.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » mån maj 12, 2008 16:52

Satsu? Nog för att Jeanty är lite ojämn, men Renee är (var) det väl ändå?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » mån maj 12, 2008 17:57

:oops: Du har rätt... Som vanligt... Och jag har otur när jag tänker ibland :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav lilith » mån maj 19, 2008 17:24

A bear skrev: Men det verkar lite grann som om hela Renee bara fanns till för att vi skulle haja till på sista sidan här

Precis så kändes det ja. Som om hon bara funnits till för att bli dödad. Vilket gör att jag inte känner för henne, bara "jaha". Annars var det väl ett ganska bra nummer.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006


Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron