8x12 - Wolves at the Gate #1

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Skytteflickan88 » fre mar 21, 2008 16:25

A bear skrev:Men filmen har han ju uttryckligen sagt INTE är kanon?


ok, my misstake. jag trodde att han bara hade gjort några få ändringar men behållit det mesta (t.ex. inga flygande vampyrer), eftersom att i den "vanliga" serietidningsserien så används filmens story.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav Rombat » fre mar 21, 2008 19:05

Serietidningsversionen av filmen använder Joss orginalstory till filmen, inte filmens faktiskta handling. Serietidningsversionen är bättre också, men det är bara min åsikt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Skytteflickan88 » fre mar 21, 2008 19:17

kanske borde erkänna att jag inte sett hela filmen.

Något icke-roande som jag nyss läst är att Joss sa på paley fest igår att ifall det blir en buffy-film så kommer Joss att vara beredd att helt och hållet ignornera säsong 8, istället för att arbeta runt den, för filmens handling. Det tycker jag han kunde ha sagt innan jag accepterade säs 8 som 100% canon. grrr
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav A bear » fre mar 21, 2008 19:30

Skytteflickan88 skrev:kanske borde erkänna att jag inte sett hela filmen.

Något icke-roande som jag nyss läst är att Joss sa på paley fest igår att ifall det blir en buffy-film så kommer Joss att vara beredd att helt och hållet ignornera säsong 8, istället för att arbeta runt den, för filmens handling. Det tycker jag han kunde ha sagt innan jag accepterade säs 8 som 100% canon. grrr

Han har också sagt att det inte finns någon som helst koppling mellan hur han såg storyn när han skrev "The End" i slutet av s7 och den helt nya s8-handlingen, och att s8 är mer av en ny serie än en fortsättning på den gamla. Vackert så, tycker jag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Skytteflickan88 » fre mar 21, 2008 19:38

Jöpp. han har sagt att säs 8 som tv-serie hade varit helt annorlunda än den vi har nu. Han sa också att han gillade serietidningsformat eftersom att han inte hade någon direkt budget at tänka på. Special effects på TV är ju begränsat p.g.a. pengar & risker, så den förändringen gillar han. men om det blir en film så kan jag nog förlåta honom för serietidningen.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav medundersåte » lör apr 05, 2008 12:42

Det här var var nog det bästa avsnittet hittills, sängkammarscenen var hysteriskt rolig.

Skytteflickan88 skrev:Kan ej. Det Joss har skapat det har han skapat, hans vilja=Buffys liv. För mig så är filmen, tv-serien och säs 8 canon, eftersom att Joss sagt så. men tro mig, det är många saker som hänt (speciellt säs 6) som jag försöker förneka någonsin har hänt. Det är väl upp till var och en. i verkliga livet så förnekar man ju också grejor så...

Fast det egna minnet har ju fördelen att det anpassar sig av sig själv. Vill man ändra något i en TV-serie så för man ju ta fram ett videoredigeringsprogram, med serietidningen får det väl bli mer manuellt klippande och klistrande. Jag får en hel del intressanta idéer, men är det verkligen legitimt att göra så med kanon?
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Skytteflickan88 » lör apr 05, 2008 13:44

Medundersåte, you scare me. Klippa i heliga Buffy-tidningar, brr.

:)
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav MissEdith » mån apr 21, 2008 20:21

Läste insändarna, är fröken Ella från Stockholm, Sweden medlem här månne?
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav Daimone » tis jun 24, 2008 11:08

Om jag vore ett monster i Buffyvers skulle jag inte bry mig om att gå upp imot The Slayers som jag förmodligen ändå inte skulle kunna besegra. Jag skulle lokalisera och ge mig på deras familjer istället. Jag skulle slakta deras föräldrar, småsyskon, mor-och farföräldrar, klasskamrater, lärare... Ja alla som hade haft någon samhörighet med dem. Jag skulle visa hella världen vad straffet vore för att ha avlat en sådan hora.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Skytteflickan88 » tis jun 24, 2008 12:11

Daimone skrev:Om jag vore ett monster i Buffyvers skulle jag inte bry mig om att gå upp imot The Slayers som jag förmodligen ändå inte skulle kunna besegra. Jag skulle lokalisera och ge mig på deras familjer istället. Jag skulle slakta deras föräldrar, småsyskon, mor-och farföräldrar, klasskamrater, lärare... Ja alla som hade haft någon samhörighet med dem. Jag skulle visa hella världen vad straffet vore för att ha avlat en sådan hora.


För att citera Buffy:

You never ever got a single date in high school, did you?
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav A bear » tis jun 24, 2008 12:45

Skytteflickan88 skrev:
Daimone skrev:Om jag vore ett monster i Buffyvers skulle jag inte bry mig om att gå upp imot The Slayers som jag förmodligen ändå inte skulle kunna besegra. Jag skulle lokalisera och ge mig på deras familjer istället. Jag skulle slakta deras föräldrar, småsyskon, mor-och farföräldrar, klasskamrater, lärare... Ja alla som hade haft någon samhörighet med dem. Jag skulle visa hella världen vad straffet vore för att ha avlat en sådan hora.


För att citera Buffy:

You never ever got a single date in high school, did you?

Det där är Daimone. Han är... speciell. Men vi har tyvärr inga bra troll här sen Nolberg försvann, så vi tager det vi haver.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Daimone » tis jun 24, 2008 12:49

Skytteflickan88 skrev:
Daimone skrev:Om jag vore ett monster i Buffyvers skulle jag inte bry mig om att gå upp imot The Slayers som jag förmodligen ändå inte skulle kunna besegra. Jag skulle lokalisera och ge mig på deras familjer istället. Jag skulle slakta deras föräldrar, småsyskon, mor-och farföräldrar, klasskamrater, lärare... Ja alla som hade haft någon samhörighet med dem. Jag skulle visa hella världen vad straffet vore för att ha avlat en sådan hora.


För att citera Buffy:

You never ever got a single date in high school, did you?


Jag gick inte ens ur nian.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Daimone » tis jun 24, 2008 12:52

A bear skrev:
Skytteflickan88 skrev:
Daimone skrev:Om jag vore ett monster i Buffyvers skulle jag inte bry mig om att gå upp imot The Slayers som jag förmodligen ändå inte skulle kunna besegra. Jag skulle lokalisera och ge mig på deras familjer istället. Jag skulle slakta deras föräldrar, småsyskon, mor-och farföräldrar, klasskamrater, lärare... Ja alla som hade haft någon samhörighet med dem. Jag skulle visa hella världen vad straffet vore för att ha avlat en sådan hora.


För att citera Buffy:

You never ever got a single date in high school, did you?

Det där är Daimone. Han är... speciell. Men vi har tyvärr inga bra troll här sen Nolberg försvann, så vi tager det vi haver.


HON!, ditt förbaskade kukhuvud.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav noike » tis jun 24, 2008 13:29

Daimone skrev:HON!, ditt förbaskade kukhuvud.

Men du imiterar en nioårig bonnpojk på hormonöverdos rätt bra, och eftersom talesättet är "On the Internet,
Nobody Knows You're a Dog" är man så som man uppfattas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Daimone » tis jun 24, 2008 14:38

noike skrev:
Daimone skrev:HON!, ditt förbaskade kukhuvud.

Men du imiterar en nioårig bonnpojk på hormonöverdos rätt bra, och eftersom talesättet är "On the Internet,
Nobody Knows You're a Dog" är man så som man uppfattas.


Jag formulerar mig mycket bättre än någon nioåring och använder flera ord de förmodligen inte skulle förstå. Desutom har väl hormonstormen inte satt igång redan i nioårsåldern?, och även om hunden är ett av de mest vokablära däggdjuren, så har ingen ännu lyckas avla fram någon som kan skriva?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Skytteflickan88 » tis jun 24, 2008 15:44

Dog är amerikansk slang för mansgris.

Eftersom att du kallar slayers horor och säger att du har sexuellt ofredat en 15-åring tjej och annat omoget skit så är det väl inte så konstigt att vi tycker att du beter dig som en mangris/djur.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav Rombat » tis jun 24, 2008 19:38

Mmmm... ofredande... 8)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » fre jun 27, 2008 21:48

Jag är fortfarande avundsjuk på Daimones enorma fritid. Tänk om jag kunde ha tid att se en hel serie som innehåller 144 avsnitt, plus läsa en hel serie [av serietidningar], plus regga mig på ett forum och skriva massor av inlägg med omsorgsfullt valda ord - allt detta, bara för att försöka provocera folk jag inte tycker om.

Ja, något sådant skulle kanske vara kul, men jag skulle aldrig hitta tiden. Iofs så gick jag hela nian och har fortsatt att studera efter det - kanske det säger något om min tidsbrist?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre jun 27, 2008 22:56

HeY skrev:Jag är fortfarande avundsjuk på Daimones enorma fritid. Tänk om jag kunde ha tid att se en hel serie som innehåller 144 avsnitt, plus läsa en hel serie [av serietidningar], plus regga mig på ett forum och skriva massor av inlägg med omsorgsfullt valda ord - allt detta, bara för att försöka provocera folk jag inte tycker om.

Lägg till: Folk som jag inte har och antagligen aldrig kommer att träffa och som inte bryr sig särskilt mycket.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Föregående

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron