8x10 - Anywhere But Here

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Daimone » tor feb 14, 2008 0:17

Ligger det inte i hela männsklighetens intresse att stödja Buffy och hennes sak. Först när jag hörde om alla de där pengarna så trodde jag att nån av alla dessa nya dräpare kanske hade nån pappa som var oljemagnat eller nåt sånt och kännde till hotet från demonvärlden. Om det nu plötsligt finns ett så stort behov av slayers hur kommer det sig då att männskligheten har klarat sig i alla årtussenden med bara en enda?
Om nu demoner och vampyrer var synonymer för samhälliga orätvisor och problem betyder då denna massproduktion av slayers att vi kan säja hej då till miljöproblemen, krigen, svälten ocd det faktum att över 400 miljoner människor lever i extrem fattigdom?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Skytteflickan88 » tor feb 14, 2008 16:12

Daimone skrev: Om det nu plötsligt finns ett så stort behov av slayers hur kommer det sig då att männskligheten har klarat sig i alla årtussenden med bara en enda?
Om nu demoner och vampyrer var synonymer för samhälliga orätvisor och problem betyder då denna massproduktion av slayers att vi kan säja hej då till miljöproblemen, krigen, svälten ocd det faktum att över 400 miljoner människor lever i extrem fattigdom?


Jag tror inte att behovet av slayers har ökat. Men Buffy var ju tvungen att massproducera när hon skulle möta den Förste. Men jag tycker att hon hade kunnat nöjt sig med de som var i Sunnydale, istället för att ge okända deras krafter.

Hmmm. Fred på jorden? Ja, Buffy kanske borde sända några hundra slayers till Israel och hjälpa de svältande palestinerna, kanske kan några elaka diktatorer lönnmördas, etc, etc. Vet inte riktigt hur det skulle bli med miljöproblemen...


Det jag väntar på är konsekvenserna. Så många slayers måste väl skapa en våg i den magiska balansen i världen, eller? Buffy kom tillbaka från de döda i säs 6 vilket gav The first ett övertag så att han kunde attackera. Vem vet vad hundratals slayers kan åstadkomma...
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav Daimone » tor feb 14, 2008 20:41

Apråpa lönmördade diktatorer och metaforer påminer inte Angel: after the fall väldigt mycket omsituvationen i Irak efter det att Saddam Hussain avsatts och avrättas. De trode att det skulle gå så enkelt att det Irakiska folket skulle ta imot dem öppna armar. 5 år senare står de upp över öronen i skit, stridande fraktioner,döda amrikanska soldater och lidande civilbefolkning.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Rombat » tor feb 14, 2008 21:04

IRLG Spolers Irakkriget II. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 21:35

Bra det. Jag har bara sett ettan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor feb 14, 2008 21:39

noike skrev:Bra det. Jag har bara sett ettan.
Den där Saddam kommer undan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav MissEdith » fre feb 15, 2008 0:38

hahaha, gjorde min dag
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav fripp21 » fre apr 18, 2008 14:13

Lipton skrev:Från att först ha varit Miss Goodie Two Shoes är ju steget ganska långt till att bli en bankrånare som inte tycker att det är så märkvärdigt. Alla gånger som hon själv varit på Spike tex när han försökt fixa pengar på lite mer suspekta sätt. Det kanske inte är "våran" Buffy längre, hon kanske har blivit utbytt, riktiga Buffy kanske lever svenssonliv i någon villaförort någonstans, det var ju det hon ville.


Eller varför inte att hon lever loppan och går på nattklubb i Rom? Det tror jag hon gör i vart fall. :rolleyes:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » tor dec 25, 2008 16:21

Jag orkar inte läsa tidningarna så jag håller mig till albumen. Anywhere But Here tycker jag är ett av de intressantaste avsnitten i den tecknade serien hittills.

Visst, jättestora heist jobs är kanske inte det man vid första anblicken väntar sig av Buffy, men Toto, we're not in Sunnydale anymore och har man en armé av slayers till hands, så...

Inte verkar bankrån vara ett särskilt allvarligt brott i Buffyverse heller, Anya rånade ju flera banker i Him, säsong 7 och bjöd scoobies på glass.

Snarare än att det skulle vara underligt och out of character tycker jag ett rån mot vad som verkar vara ett valv med naziguld passar väl in med ett av de underliggande budskapen i Buffy: Samhällsinstitutionerna är int nödvändigtvis våra vänner. Borgmästaren och rektorn är korrupta, polisen är inkompetent eller rentav direkt fientlig. Till slut kapitulerar samhällets institutioner totalt i Sunnydale och lämnar stan.

Willow skrev:This is where it all starts, Buffy. What your enemies saw. Slayers acting above the law, and endangering their most precious possession: their possessions.

Men slayers har alltid ställt sig över lagen, det är inget nytt. Här kan rånet ses som något mer än bara ett sätt att finansiera kampen (något befrielserörelser alltid sysslat med), det är dessutom ett hot mot fiendens egendom, och alltså potentiellt revolutionärt i sig.

Varför ska vi hålla på Buffy? Ja, kanske just för att hon rånar de rika för att finansiera sin slayerarmé.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Föregående

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron