8x04 - The Long Way Home Part 4

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Hur väl knöts säcken ihop egentligen?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
33%
7
1
33%
8
0
Inga röster
9
0
Inga röster
10
1
33%
 
Antal röster : 3

8x04 - The Long Way Home Part 4

Inläggav A bear » tor jun 07, 2007 8:09

Meh.

Ingen rimlig förklaring till hur Warren kan komma tillbaka, ingen rimlig förklaring till hur Willow kan vara lobotomerad ena sekunden och helt OK nästa... och Warren smiter och lär fortsätta dyka upp som guben ur låddan.

RIP Ethan. (Tills Joss bestämmer sig för att hämta tillbaka honom.) Snälla, kan vi få ägna tre rutor åt Giles reaktion?

Men vi har vår säsongsarc - "You're at war with humanity" - och det kan väl göras nånting med. Och jag smågillar allas reaktion på att Willow är kidnappad, speciellt Xander (fast sen när är Willow, som alltså ska ha varit försvunnen ett bra tag, som en mor för Dawn?) Och så gillar jag att vi får lite mer karaktärsutveckling på de yngre slayersarna (Satsu, you dog!) även om det är på bekostnad av en trovärdig förklaring av vad som egentligen händer...

Alltså, jag uppskattar att Joss försöker hålla spänningen uppe genom att hålla en del saker oförklarade. Men samtidigt... det hade funkat oerhört mycket bättre om man hade sett de här fyra numren som ett av flera 42-minuters avsnitt. I stället måste vi vänta en månad mellan varje, och det blir lite svårt att bry sig. Speciellt som det i det är kortfattade formatet är lite svårt att hålla reda på vad som är faktiska mysterier och vad som bara är Joss som skriver om TV-serien retroaktivt...

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » tor jun 07, 2007 8:54

Jo, det här var det svagaste "avsnittet" hittills tycker jag. Det lyckades inte fånga mig känslomässigt lika mycket som de tidigare. Och jag håller med, det är för lång väntan emellan, och när man väl får ett nytt avsnitt, så går det alldeles för fort att ta sig igenom det.

Men men, jag tar mycket hellre det här formatet än inget alls, och jag gillar din warren-bild A bear :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » tor jun 07, 2007 10:30

Jag sänker ditt "meh" till ett "rätt dåligt". Jag menar ska man in och peta i kontinuiteten så ska man ha en bra idé och veta varför. Att det ska passa just den här historien räcker inte. Två bra sidor och tjugo som bara var...

Det har ingenting med väntetid mellan det är bara jävligt slappt skrivet, det här var som en oinspirerad Mark Millar. Tror aldrig Joss gjort ett nummer så här dåligt tidigare och då är jag rätt kritisk till vissa av hans Astonishing X-men-nummer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor jun 07, 2007 10:51

noike skrev:Jag menar ska man in och peta i kontinuiteten så ska man ha en bra idé och veta varför. Att det ska passa just den här historien räcker inte.

Ju mer jag tänker på det, desto mer tror jag det är det största problemet. Att bestämma att Warren aldrig riktigt dog är en idiotisk retcon, men det HADE kunnat vara värt det om Joss faktiskt hade haft någon idé som krävde just Warren. Men än så länge syns inga tecken på det... Warren och Amy blir en ren plot device för att få Buffy att snacka med generalen, och det finns femtielva andra sätt han kunde gjort det på utan att öppet gå emot sin egen TV-serie. Hoppas fortfarande på att något är väldigt fel med Willow - det finns antydningar, och det skulle innebära att Warren åtminstone fyller något syfte - men...

:roadkill:

(Jag får en oemotståndlig lust att skriva en "Greedo skjuter Warren"-fic.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tor jun 07, 2007 14:26

Garim skrev:jag gillar din warren-bild A bear :)

Tackar. Jag vart lite frustrerad och gjorde några anti-retconavatarer.

Bild Bild Bild Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » tor jun 07, 2007 23:47

Verkar som om jag är en av de få som inte har något större problem med att det bryts mot kontinuiteten. Jag litar på att Joss vet vad han håller på med och att saker klarnar upp längre fram.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » fre jun 08, 2007 0:12

a bear: :D

En annan sak: det här ska ha varit del fyra av fyra. Vart var slutet? Det bara slutade mitt i. Som om det var ett dubbelavsnitt utan något efterföljande avsnitt. För (spoiler 8.5-6+) har inget med det här att göra, och nummer 6 tar Brian K Vaughn vid pennan.

Jag är fullt för att ha tilltro på att någon vet vad denne gör, men jag tycker att det inte ursäktar hafsverk. Det här var mer Star Trek TNG än Buffy. Och detta från personen som i april i år sa: "Canon is key, as is continuity."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre jun 08, 2007 14:38

Tomas skrev:Jag litar på att Joss vet vad han håller på med och att saker klarnar upp längre fram.


Det var det jag hoppades på efter previewen av de första sidorna också; nu känns det som att den där osammanhängande 4-sekundersgrejen vi fick av Warren här blir det enda vi får... och då är det inte bara en omöjlig retcon utan också, om inget väldigt mystiskt hände med Willow där, en onödig en. Men det är en del av problemet enligt mig; Joss verkar skriva som om han utgår från att han fortfarande har skådespelare och kameramän som kan bära alla de delar som inte är dialog... men jag har ingen aning om vad de här ibland rätt illa tecknade ansiktsuttrycken ska betyda. Är Willows flin ett tecken på att hon var tvungen att ge efter för sin mörka sida där, eller är hon bara glad över att vara så übermäktig att inte ens en lobotomi saktar ner henne? Och om det är det senare, hur kul är hon som karaktär då? (Och sedan när har hon blå ögon?) Och även om det klaras ut senare... hur mycket senare? Om vi tar och jämför med s5 framstod ju Dawn som en rätt omöjlig retcon fram till slutet av avsnitt 5; med seriernas utgivningstakt innebär det att vi inte hade fått veta sanningen förrän någon gång i början av 2009. Misstänker att mer än en hade hunnit tröttna innan dess... det ÄR ett annat medium.

A bear skrev:(Jag får en oemotståndlig lust att skriva en "Greedo skjuter Warren"-fic.)

Fan, det här att serierna inte följer kanon känns rätt befriande... idéerna öser på rätt rejält.

TWO WRONGS MAKE A RIGHT

Warren and Amy vanished in a flash just as Buffy and Satsu were about to jump them (much to the Slayers’ chagrin; Buffy wanted very much to hit them, and Satsu, well, she just really liked watching Buffy jump).

They reintegrated in a bar. To be specific, a bar with the weirdest clientele anyone of them had ever seen, which is saying quite a lot for two Sunnydalians. Amy’s legs wobbled as she got her bearings. “Damnit! Trust Buffy to turn up at exactly the wrong second and save her precious Willow.”

Warren’s mouth opened with a sound like someone speaking from the bottom of a jar filled with pickled pig's feet – that’s what you get with no lips and charred lungs. ”Where are we? This place looks familiar.

”Um...” Amy looked around. ”Some demon bar, I guess. I was aiming for Los Angeles, something must have gone wrong with the teleportation spell when Willow was set free...”

Oh! I know where this is! ” Warren’s lack of face lit up in what qualified as a smile. “Cool!

“What?”

We’re in the Mos Eisley Cantina on Tatooine!” Warren looked around, pointing so enthusiastically he dripped gore all over the place. “There’s the droid detector, and the table where Luke and Obi-Wan met Han, and... Wow! Figrin D’an is playing tonight!

Amy just stared at her suddenly very geeky boyfriendcorpse.

You know? Star Wars? Episode IV? 'You will never find a more wretched hive of scum and villainy'?

"...OK. Whatever. I need to rest up and recharge, and then we can get back to...” Suddenly she looked over his shoulder in alarm. “Uh, sweetie... some thing is pointing a gun at us.”

He looked around and chuckled. “Oh, don’t worry babe, that’s just Greedo. He's harmless; in canon, he never shoots firs-
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » fre jun 15, 2007 15:40

Jag tror jag förstog en tredjedel av det som Warren sa, han dog tydligen efter 4 sek och under den korta tiden innan han dog han Amy som gömde sig i buskarna göra något så att han "överlevde". Sa han sen att hans skin var hennes magi? och de här jord och luft och eld figurerna vilka var de? och jag förstog inte vad det var de tittade på, Willows tankar?
Detta avsnitt kändes så där + att jag fick det alternativa omslaget och det gillade jag inte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » lör jun 16, 2007 14:34

jag läste den igår. blev jätteglad när jag såg den på mattan nedanför brevinkastet (eller kuvertet till den iaf) och sen drog jag ut lite på det för jag var så excited!
sen.. blev jag besviken. krig mot mänskligheten? vaaa.
näe.. eller så var jag för trött efter en hel vecka på jobbet. hmmm..
gömde sig amy i buskarna. hur visste hon att hon skulle vara där i skogen då? nää. nä.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Nyx » mån jun 18, 2007 17:38

Om Warren aldrig dog... Hur sjutton kunde The First uppenbara sig i hans skepnad under, säg, nästan vartenda avsnitt av säsong 7? :evil:

Visst får Joss hitta på nya twists på gamla företeelser i sin serie men att nu helt plötsligt komma och påstå att Willow aldrig dödade Warren det blir lite väl magstarkt.

Disappointed. :angry:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån jun 18, 2007 19:00

Nyx skrev:Om Warren aldrig dog... Hur sjutton kunde The First uppenbara sig i hans skepnad under, säg, nästan vartenda avsnitt av säsong 7? :evil:

Som Buffy, då, The First tog hennes skepnad hon sprang omkring på två ben. Jag har inget säkert minne av siffran Lipton nämner, men fyra sekunders död låter bekant och varför inte. Huvudsaken är att han var död. Den biten köper jag.

Däremot kan man hoppas att det ligger mer bakom, och visst känns första arcen lite oavslutad, men säsongen har trots allt bara börjat och så här långt vill jag veta mer - eller veta om vi får veta mer - innan jag ger slutgiltigt omdöme angående Warrens närvaro.

Krig mot mänskligheten, det gillade jag. Lovande. Snygg sida.

Fast helst av allt hade jag ju faktiskt velat se mer Ethan Rayne...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 19:03

"Do you know she had maybe a four-second window after my skin came off before I died of shock alone?"

Det säger ingenting om att han återuppväcktes, däremot säger det att han aldrig dog eftersom Amy var så snabb.

"Last two words of my human life" kanske indikerar annat, men det känns mer som om att han ser sig som något annat. Icke-mänskligt live betyder inte automatiskt död. Titta på Anyas demon/människa/demon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » mån jun 18, 2007 19:06

adolvsson skrev:
Nyx skrev:Om Warren aldrig dog... Hur sjutton kunde The First uppenbara sig i hans skepnad under, säg, nästan vartenda avsnitt av säsong 7? :evil:

Som Buffy, då, The First tog hennes skepnad hon sprang omkring på två ben. Jag har inget säkert minne av siffran Lipton nämner, men fyra sekunders död låter bekant och varför inte. Huvudsaken är att han var död. Den biten köper jag.

Det som sägs är att:
Warren skrev:Do you know she had maybe a four-second window after my skin came off before I died of shock alone?

Alltså inte att han skulle ha dött och Amy återuppväckt honom utan att hon räddade honom innan han hunnit dö av chocken. Det är det jag inte köper.

Och jag hade också velat se och höra mer av Ethan Rayne. Han förtjänade ett betydligt bättre slut än en ynka liten ruta. Bild

EDIT: Ja, noike hann som vanligt före. What he said, alltså! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån jun 18, 2007 19:17

Ay caramba, check-check-check. Jag missade before-biten.

Fast då får jag helt enkelt utöka det jag sa om att eventuellt få veta mer till att gälla även det. För så som det ser ut just nu har jag inga större problem med det, om det visar sig att det här är allt, då blir det en annan sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån jun 18, 2007 23:34

Jag är inte besviken. Jag är inte exalterad heller. Fast det skulle jag vilja vara, så då är jag nog lite besviken ändå...

Håller med er att Warren borde vara död (Burn Warren Burn!!!) för att inte störa kontinuiteten. Men kanske är han död som människa och tillbaka som...nåt annat. Och att the First kunde anta Buffys skepnad är väl inte konstigt. Hon hade ju varit död och kommit tillbaka annorlunda (Spike kunde slå henne utan att chipet fyrade av). Molecular sunburn och allt det där.
Äh, jag kan nog köpa att Warren är tillbaka. Om man får se mer av det/honom.
Willow hann kanske aldrig bli lobotomerad? Men det skulle kanske bli intressant drama om hon var det.

Det var minst lika roligt att läsa A bears Two Wrongs Make a Right som avsnitt 4.
Björnen :lovebunny: :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav A bear » tis jun 19, 2007 0:17

lilith skrev:Det var minst lika roligt att läsa A bears Two Wrongs Make a Right som avsnitt 4.

:lovebunnier:

Jag fattar fortfarande inte exakt när de där fyra sekunderna inträffar; knappast EFTER att Willow bränt honom till ingenting, va? För vi ser honom ju faktiskt brinna upp... (För att inte nämna att det tar betydligt mer än 4 sekunder mellan flåningen och bränningen.) Det är inte lite "Bobby Ewing i duschen" över det. Nej, jag gillar det inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » tis jun 19, 2007 0:44

Men är inte uppbränningen Amys verk? Fast hur visste hon att Willow tänkte bränna upp honom i så fall? Jag tänker att Amy slugt iscensatte en fejkbränning istället för Willows riktiga uppbränning. Allt inom ett par sekunder. Det är långsökt, men inte omöjligt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav wyndham » mån jun 25, 2007 22:10

Det här var så dåligt att jag inte orkar läsa vidare på soppan. Lika fiffiga efterkonstruktioner som Inside Out.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 2:02

Detta är om både 8.03 och 8.04:

Ethan Rayne = yay! Men nu är han död = nay.

Jag gillar inte alls det här med Warren. Det spelar ingen roll om det är Joss som skrivit detta, det är precis detta jag varit rädd för: att comic booken ska påverka hur jag ser serien och nu kan jag bara tänka: Va? Han dog inte. En av de grymmaste avrättningarna i Buffys historia var ingen avrättning. Visst, tänkt som en avrättning så Willows skuld är i princip lika stor, men... men... men... Besvikelse.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 08, 2007 2:08

Klart han dog! Det här är bara fanfic oavsett vad de inblandade säger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 2:11

Phew! Skönt att veta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 08, 2007 2:13

Det intressantaste av det här är att vi faktiskt fått se hur mycket bättre Joss blir när han faktiskt lägger ut handlingen med hjälp av ett rum med manusskribenter och inte står för det helt själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 2:17

Hoppas det blir bättre dock. Gillar ju del 1-3 (förutom sista sidan av tredje delen)...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 08, 2007 2:20

Nästa nummer är Joss, därefter tar Brian K Vaughan över fyra nummer. Brian kan skriva. Skriva bra. Riktigt bra och hans lägsta nivå av det jag har läst än så länge har varit väldigt hög. Hoppas bara inte Lost har ätit på hans hjärna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 2:22

Mm, det ska bli intressant att se en annan skribent. Antagligen lär ju han och Joss ha diskuterat saker tillsammans = input från andra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Vaygr » sön jul 08, 2007 19:13

Gillade inte det där med Warren men när jag nyss la mig ner o läste om nr4 igen så föll iaf "logiken" på plats och jag förstod hur dawn tänkte med Willow är som en morsa för mig repliken. Warren grejjen var ju inte speciellt bra men efter alla kommentarer här kändes det nästan som om han svikit serien lite.
*Andas ut något
Vaygr
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 jun 2007

Inläggav Lipton » lör jul 14, 2007 23:07

Nej den här Warrensoppan blir nått Joss får rodna över :oops: , att han inte gör en fortsättning på Dawn är en nyckel, kunde bli mycket av det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » lör jul 14, 2007 23:10

Lipton skrev:att han inte gör en fortsättning på Dawn är en nyckel, kunde bli mycket av det.

Har lite svårt att se hur en sådan historia inte skulle bli s5 version 2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » lör jul 14, 2007 23:14

noike skrev:
Lipton skrev:att han inte gör en fortsättning på Dawn är en nyckel, kunde bli mycket av det.

Har lite svårt att se hur en sådan historia inte skulle bli s5 version 2.

Hon slutade väl inte att vara den här nyckeln efter att Glory försvan, nått skulle han väl kunna komma upp med som i alla fall var bättre än Warrenhistorien.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Nästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron