8x03 - The Long Way Home Part 3

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Hur bra var detta då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
50%
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
50%
8
0
Inga röster
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 2

8x03 - The Long Way Home Part 3

Inläggav Illyria » tor apr 26, 2007 1:11

Beskrivning från Dark Horse: With Buffy incapacitated, Amy the witch has taken the opportunity to-get this-lay siege with an army of the undead. Willow takes her on in a witches' battle royal as hundreds of Slayers defend their Scottish citadel, but without the kiss of true love, Buffy will be out of commission indefinitely-with an unwelcome familiar face, and an image you won't soon forget. Publication Date: May 02, 2007

Bild Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 21:40

Heter alla avsnitten "The Long Way Home" :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor maj 03, 2007 23:05

HeY skrev:Heter alla avsnitten "The Long Way Home" :?


Ja, dom är på väg hem....till Slayer 2010 på TV :D

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav adolvsson » tor maj 03, 2007 23:58

Laddar ner, öppnar upp, börjar läsa, bläddrar till sidan 2, ser namnet, ropar YES YES YES! högt i mitt huvud.

Har inte kommit längre än, men Ethan Raynes närvaro gör mig tokigt glad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre maj 04, 2007 0:18

Det där gillade jag inte. Slutet då alltså. But I have faith in the great Boss Joss!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre maj 04, 2007 0:18

Från tråden för avsnitt ett:
caffeineaddict skrev:True that. Warrens kropp förstördes i en dålig specialeffekt som skulle likna "magisk eld".

Tja, uppenbarligen är dålig specialeffektseld inte alls lika effektiv som riktigt magisk eld :D Det ska bli intressant att se det förklaras, minns elden för dåligt för att kunna lägga upp nån teori.

Men det var en bra episod. Att se de 3 interagera, Willows magifight, dansande zombies, Ethan Rayne, Warren (okej, inte för att hans utseende är kvar, men vem annars skulle det kunna vara liksom hallå), allt tillräckligt för att ge små rysningar över huden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 04, 2007 0:21

Så det var Warren ändå. Känns lite konstigt, men å andra sidan har vä'l alla en andra chans enligt Angel: The Trial.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre maj 04, 2007 0:52

Gillar inte Warrens comeback. Fånig. Resten, dock, är lysande. Bästa avsnittet hittills.

XANDER: Fee, fi, fo...
DAWN: Fucking Fum!


Och så lite semiofficiell Buffy/Willow, och Renee lever. Likee.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » fre maj 04, 2007 8:27

Och så är det fortfarande dolt vem det var som kysste Buffy... Om det nu var någon som gjorde det. Och Willow's äventyr ska fortfarande förklaras... Och Kennedy dog! Och Willow återupplivade... Sånt brukar ju inte vara problemfritt.

Mycket bra var den här!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » fre maj 04, 2007 11:41

Är det bara jag som tycker det är skitkul att Joss fortsätter jävlas med alla som vill få sina ships dit de vill ha dem?

- Bangel vs Spuffy-fighten har kommit igång för fullt igen. Vad gör Joss? Han låter Buffy fantisera om kinky trekanter. (Och den förste som börjar analysera Buffys kroppsställning för att avgöra vem av de två hon föredrar får en näsknäpp.)
- Alla (eller OK, en väldigt högljudd majoritet) vill se Willow och Kennedy göra slut. Vad gör Joss? "Hon dog... ett tag. Hon lever igen." :D

Och förresten... ni har väl sett att Joss själv är med?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » fre maj 04, 2007 13:05

A bear skrev:Och förresten... ni har väl sett att Joss själv är med?


Jag såg det! Ett stort flin uppstod i mitt ansikte då :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Rombat » fre maj 04, 2007 13:31

Jag gillade bakgrunden med vulkanen och de två tågen på väg in i varsin tunnel i Buffys dröm. Eftersom tågen hade varsin tunnel så väljer jag att tolka det så att hon -undermedvetet naturligtvis- känner för att ta det i... lika bra att sluta här. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre maj 04, 2007 16:48

A bear skrev:Och förresten... ni har väl sett att Joss själv är med?

Dessutom läste en av slayertöserna ett Fray.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tor maj 10, 2007 13:35

Jag kan inte låta bli, jag bara måste säga det - Vad var det jag sa!
Fast ändå, det hade väl varit mer spännande med någon annan, någon helt ny kanske.
Den där mystiska elden han bran upp i var kanske mer en sån där eld som trollkarlar använder för att kunna smyga ut bakvägen?

Det är kul när de gömmer små detaljer på sidorna som Josh själv där i rutan.
Ethan Rayne som talar och rör sig som Spike? Ethans egen dröm kanske?
Buffy kände smak av kanelbulle, har vi sett någon äta en sådan.

Det här avsnittet kändes långt vilket var bra, bästa hittils. Ska det fortsätta så här så kommer det att bli VÄLDIGT bra tillslut.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » tor maj 10, 2007 13:37

Rombat skrev:-undermedvetet naturligtvis-


Naturligtvis...
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » tor maj 10, 2007 18:49

är det Joss som ska vara där i nästan mitten till höger långt ner och han har röda ögon? eller?


Jag gillade inte heller slutet. men Ethan! då blev jag överaskad!
innan jag bläddrade över till sista sidan och de hade även nämnt the initiative innan, fick jag en känsla av att det skulle vara Forrest.
men han har ju redan kommit tillbaka en gång efter s4 ;)

mkt frågor öppnas men avsnittet kändes ganska.. fort. känns bra att wrap upen är i nästa issue!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Lipton » tor maj 10, 2007 19:44

Nej han är i stortsett längst ner och ser ut som Joss.
Senast redigerad av Lipton mån maj 21, 2007 17:00, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav lilith » mån maj 14, 2007 16:57

A bear skrev:Är det bara jag som tycker det är skitkul att Joss fortsätter jävlas med alla som vill få sina ships dit de vill ha dem?

Jätteroligt! :D
Kinky sjuksköterska? :D

Gillade avsnittet. Men. Warren. Äsch, vad tråkigt. Och jag gillar INTE sågen han hade i handen. Inte alls :eek:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » mån maj 14, 2007 20:01

Trekantsdrömmen var höjdpunkten. Jätteroligt!

Kan Warren vara en robot? Han hade så robotig font på sin dialog när man inte såg det var han. Och en robot med den designen vore sjukt. Sjukt kul! Typ. Nja, jag vet inte. Kändes inte så wow.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » ons maj 16, 2007 16:33

Jaha, så det var Warren trots att han blev förintigad då..
Willow kanske bara teleporterade iväg hans kropp eller nåt fånigt..

Ethan Rayne? Varför? jaja, kul iaf. Liksom drömmarna! Joss! Trekant! :D

Jag var lite förvirrad när Buffy tydligen fick sin kyss. Willows upplägg kändes inte så lite krystat, och det var en ganska så dålig pay off på hela kärleks-spellen, även om nu inte sista ordet är sagt.

Bring on #4! jävla väntan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons maj 16, 2007 17:50

gaspode skrev:Jag var lite förvirrad när Buffy tydligen fick sin kyss.


Hela poängen var väl att man inte skulle få reda på till 100% vem som kysste henne, även fast allt pekade på Xander. Men man kan inte vara säker, det kan ju vara en sån där "plot twist" (something Joss has personally deviced).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dansdansdans » ons maj 16, 2007 18:23

för sen var det ju så vitt jag kan se bara tjejer i rummet. men det spelar ju ingen roll. kan ju varit någon utav dom som fallit för buffsan!
men eftersom warren dök upp så vet man ju aldrig! haha tänk om det är så att han är en robot .

caffeineaddict - hahaha så rolig avatar!! var inte längesen jag tittade om den säsongen. klockrent. hahahaha *minns*
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav gaspode » ons maj 16, 2007 18:26

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:Jag var lite förvirrad när Buffy tydligen fick sin kyss.

Hela poängen var väl att man inte skulle få reda på till 100% vem som kysste henne

Ja, det fattade jag förstås. :)
Grejen som förvirrade mig var att jag först inte hängde med på att de hoppade över till Buffys drömvärld när kyssen hände, så det var som att hon satte sig upp innan nån kysst henne.

Att det var krystat var inte så förvirrande, men jag uttryckte mig lite dåligt. :) Visst tyder en del på Xander, men han har ju en annan slayer på gång, som jag tycker känns intressantare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » mån maj 21, 2007 13:08

Och eftersom att allt tyder på att det skulle vara Xander så tyder det ju på att det inte är Xander.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav wyndham » tor maj 24, 2007 20:58

Även om jag faktiskt tyckte att jätte-Dawn var rolig meta-humor så tycker jag att det har svämmat över på ett jobbigt sätt. Störde mig både på Joss och på Fray. Och Kennedy-skämtet, även om det var lika bra att hon inte är med nu.

Håller med gaspode om kyssen. Det såg ut som att hon vaknade upp just innan Xander skulle kyssa henne. Att han var på väg att göra det men inte hann var väl poängen? Nåja, han har ju fullt upp med sin egen Slayer.

Och Warren... Näe. Ber till gudarna att tam har rätt, för det här ser inte bra ut. Till att börja med ska vi inte klaga på specialeffekterna NÄR HAN DOG. Dog med stort D. Dog som Dog, och inte Dog som i Now I wanna be your.

Att Willow faktiskt är en mördare är inget att sticka under stolen med. Och att döden var ordentlig nog för the first. Varför skulle han då vara flådd om Amy nån gång väckte upp honom? Magisk återuppståndelse har iaf tidigare gett tillbaka en ny mänsklig kropp. Om inte Amy har valt det för att jävlas med Willows samvete eller göra henne evil. Vilket är den enda förklaringen till att hon skulle välja Warren överhuvudtaget. Men det håller ändå inte. Amy har ingen vendetta mot Scooby-gänget. Att Warren hade värvat och fallit för Amy hade varit logiskt, men inte tvärtom.

Anywho... Joss vet bäst. Hoppas jag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Daimone » fre maj 25, 2007 13:34

OK,era IQ-befriade nollor jag kan förklara sambandet för er. Kommer ni inte ihåg "The killer in me" när Willow nästan förvandlades till Warren på grund av en spell som Amy la på henne. Amy kan ha kännt av Warrens essens genom den och sedan hittat något kärl att bevara honom i. All den kraft som var i rörelse när The Hellmouth förstördes kan på något sätt ha återgett honom den senaste fysiska skeppnad han hade och hållt honom vid liv med hjälp av magi. Kanske för att bevara balansen mellan ont och gott. Desutom brukar det väl alltid vara några oönskade bieffekter så fort magi används får att åstakomma stora förändringar. Tänker på Demonen som skappades när Buffy återupplivades. Vilket Willow för övrigt var en hårsmåm från att misslyckas med. Buffy återfick inte sin mänskliga form förrän efter hon öppnat ögonen. Hade varit intresant om det inte hänt. Desutom har jag alltid tyckt att Warren fick ett för lamt slut. Jag är glad att han är tillbaka. men Evil=Uglyprincipen håller i sig "suck". Varför Amy "behöll" Warren och vad hon gjorde i The Hellmouth när det förstördes? Tja, hon var väl nyficken. Jag avskyr serien men kan den bättre än ni.
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav wyndham » fre maj 25, 2007 16:19

Man kan inte annat än beundra ditt tålamod med oss . Och ett så gott minne av The Killer in Me förklarar en hel del när det gäller din inställning till serien. Mina invändningar ovan är ingenting om man jämför med vad jag tycker om den historien, som är en usel, pinsam och ovärdig uppföljning av säsong 6. Nåja, hur dåligt det avsnittet än är så framgår det i alla fall att Amy tycker illa om Willow och vill läxa upp henne, men att hon egentligen inte bryr sig mer än så. Nu tycks det finnas nya, starkare motiv.

Och visst, med Hellmouth-kollapsen kan man förklara det mesta. Att Warren är en konsekvens av Willows magi (liksom i TKIM där hennes undermedvetna ligger bakom) känns mer naturligt än att Amy skulle ha gjort sig besväret. "Hur" är dock inte så störande som "varför". Jag har helt enkelt svårt att se vad han ska tillföra historien. Med eller utan hud.

Angående "Evil=Ugly" så tycker jag inte att det finns mycket att hämta. Sympatiska "fulingar" har det alltid funnits gott om i Buffy och Angel, och dino-demonerna från nr. 1 verkar ju också falla in där. Att författarna däremot ofta försöker med "Evil=Scary" är en annan sak, men när det gäller Big Bads är snyggingarna i klar majoritet. (Det enda fallet av ren Evil=Ugly-problematik skulle väl vara (spoiler Angel) Jasmine-historien, som säkert har diskuteras på annat håll.)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » fre maj 25, 2007 16:55

Daimone skrev:Jag avskyr serien men kan den bättre än ni.


Just det är faktiskt oerhört fascinerande. Hur kunde det bli så, om jag får fråga?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » lör maj 26, 2007 9:55

Daimone skrev: Buffy återfick inte sin mänskliga form förrän efter hon öppnat ögonen. Hade varit intresant om det inte hänt.



Ja visst hade det varit intressant och se hur hon klarade sig med ögonen stängda. Var det inte det du menade? Ursäkta mitt IQ är inte så högt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Rombat » lör maj 26, 2007 10:01

HAHA! Internettuff! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Nästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron