A bear: Haha! *applåderar* Det slår ju till och med mitt tänkta förslag, ett relationsdrama om två unga kvinnors problematiska förhållande till sina fäder: Buffy & Ronja - Ett rövhål till farsa.
Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! Yeippii!
Oncemorewithfeeling skrev:Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! Yeippii!
Precis så känner jag med. När/var och hur kan jag köpa nya serier om Buffy efter säsong 7? När släpps denna?
Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!
Illyria skrev:Han skrev väl Fray? Och den gillade jag.
caffeineaddict skrev:Tidig bild från artisten på huvudkaraktärerna: http://hellmouthcentral.com/Site_Files/ ... -11-02.jpg
Just so you guys know, these pieces of art they're posting are nifty, but they don't come close to what Georges is actually doing on the book. I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic. Georges really gets the spirit of the piece (his nerd-cred is apparent to me) and walks the line between what was and what needs to follow really well. I'm having a blast writing this. And eventually I'll get to announce the writers who are working with me on this project... It gives me a happy. Just wait. Just you wait.
I forgot to be wacky, so, uh, platypus. Go nuts.
joss
Glorificus skrev:I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic.
adolvsson skrev:Glorificus skrev:I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic.
Tror jag nämnt det förr, upprepar gärna: Den där kommentaren gör mig riktigt glad. För jag har läst många serier baserade på filmad förlaga, där krav på för stor likhet varit i vägen för tecknaren att verkligen kunna göra sitt bästa. Kan ta ifrån en hel del från upplevelsen. Inte bra.
LWes skrev:plus att han har skrivit serietidningar och en av dom bästa Spider-Man-tidningarna jag läst
adolvsson skrev:LWes skrev:plus att han har skrivit serietidningar och en av dom bästa Spider-Man-tidningarna jag läst
Vilken?
LWes skrev:Spider-Man Unlimited #20, med bl.a. Hannibal King och Zombie och massor av referenser till Marvels skräckserier och karaktärer och sånt som gör mig så uppspelt och glad.
Återgå till Buffy - serietidningarna
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare