Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Nyx » tis jun 26, 2007 22:00

Jag tog upp det på morgonmötet på SF-bok imorse och vad som sades var att om man börjar en prenumeration nu så är det inte säkert att man kan få tag i bara originalomslagen på de fyra första numren som redan är ute. Däremot så får prenumeranterna med största säkerhet originalomslaget av kommande nummer, eftersom de allra flesta ex:en i första sändningen är med originalomslagen av Jo Chen. Anledningen till att postorderavdelningen inte vågar absolut garantera att man alltid får ett visst omslag är för att det kan ske något strul från Dark Horses sida, att de skickar fel av misstag osv. Risken är alltså minimal - vi prioriterar våra prenumeranter och försöker se till att följa deras önskemål så långt vi kan. Jag förstår om detta låter för vagt för vissa av er och om ni isåfall väljer att prenumerera via Seriebörsen eller på annat håll. (Jag prenumererar själv och har hittills enbart fått originalomslag trots att jag inte specifikt begärt att få det). :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jun 26, 2007 22:10

Seriebörsen och andra seriebutiker som använder Diamond som distributör kan inte lova något heller ombeställningen kommer in efter månaden innan numret släpps. Direct Market är ett helvete för läsare som inte vet vad de vill ha långt i förväg. (Hade det varit Marvel som gett ut serien så hade det varit skitsvårt att få tag i de gamla lösnumrena nu, för de trycker inga överexemplar.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis jun 26, 2007 22:25

Nyx skrev:Däremot så får prenumeranterna med största säkerhet originalomslaget av kommande nummer, eftersom de allra flesta ex:en i första sändningen är med originalomslagen av Jo Chen. Anledningen till att postorderavdelningen inte vågar absolut garantera att man alltid får ett visst omslag är för att det kan ske något strul från Dark Horses sida, att de skickar fel av misstag osv.


Det låter jättebra, Nyx! Tack för att du tog upp det. Då vet jag ju i alla fall att det inte är ett fel från sf-bokhandlen om jag skulle få ett alternativt omslag nån gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » tis jun 26, 2007 22:58

Jag menar förstås om det blir strul med Diamond, vi får ju också våra tidningar från dem!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 20:21

Hur ofta kommer nummer av BtVS S8 ut? Är det ett i månaden? Ett varannan månad? Eller är det helt enkelt så att de kommer ut då de kommer ut och var kan man hålla koll på när de kommer ut? :)

EDIT: En fråga till: Då jag geekat mig på Forbidden Planet tycker jag mig ha sett att serietidningar ligger i plastfickor som tycks storleksanpassade efter tidningarna. Jag kanske kommer ihåg fel (vilket skulle vara sorgligt eftersom jag geekade mig igenom FP i London för så sent som för tre veckor sen). Kan man köpa såna nånstans? Jag har bara A4-platsfickor som man sätter in i pärmar och tidningarna är ju mindre än det.
Senast redigerad av AKS lör jul 07, 2007 20:27, redigerad totalt 3 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör jul 07, 2007 20:24

Ett i månaden, fast de har "sommaruppehåll" den här månaden. Tidigare har det varit första veckani varje ny månad, och jag tror det kommer hålla i sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 20:26

Okej, bra att veta. Spännande att börja läsa S8 ikväll...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör jul 07, 2007 20:52

Du kan köpa sådana bags (och boards att ha bakom om du vill) från serietidningsaffärer. Erbjuder inte SFbok det som val när de skickar ut tidningar?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör jul 07, 2007 21:00

Jag prenimiruerer från seriebörsen och får mina serier med bags & boards för man kan välja det, så man kan säkert det från SFbok.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jul 07, 2007 21:05

Samma här, därför undrade jag om inte SFbok erbjuder det också, men det går ju att köpa bags till tidningar du redan har också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 21:23

Illyria skrev:Du kan köpa sådana bags (och boards att ha bakom om du vill) från serietidningsaffärer. Erbjuder inte SFbok det som val när de skickar ut tidningar?


Nej, tror inte det... Inget jag såg i alla fall. Men måste ändå ha till de fyra första numren. Men jag väntar och ser vad jag får då det gäller kommande nummer så att jag vet hur många jag behövre beställa i så fall.

Tack för hjälpen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons jul 11, 2007 1:36

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons jul 11, 2007 2:03

Vanliga omslaget är snyggt och dessutom är Giles med, looking very Giles men jag gillar inte variant covers för varken 6 och 7.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 10:10

Det vanliga omslaget var muy snyggt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » ons jul 11, 2007 12:07

Jag får hela tiden variant-omslag från sf-bok (av en slump). Utom nummer 3, tack och lov (Illyrias avatar). Får försöka få dem att skicka de vanliga istället. Nummer 2 varianten var så jävla ful med krälande ex-potentials på gul bakgrund. Omslaget för nummer 7 var ju sååå snyggt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 12:25

Gah! Jag skulle svimma om jag fick ett variantomslag! :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons jul 11, 2007 13:27

Sen att blurben för nr 7 längst ner på sidan låter mer än lovligt WTF är ju en annan sak...

Faith’s out to kill a Slayer.

Lady Genevieve Savidge is one of the most dangerous women on the planet. If she’s left unstopped, the British heiress will usher in the apocalypse. Faith has accepted Giles’s offer of an early retirement package for this gig — but the wetworks will have to wait till she’s infiltrated Savidge’s mystically protected estate.


Ääh, just det. För vad Faith verkligen vill efter s7 är ju att döda FLER människor och kämpa MINDRE på de godas sida. Tvärtom kunde jag köpt - att Giles, som verkar hålla på med lite Wesley-lika hard decisions bakom kulisserna, erbjuder Faith uppdraget i utbyte mot att INTE kasta ut henne - men... OK, det är bara en sammanfattning och den kan vara helt uppåt väggarna. Men efter Warren är jag jävligt mycket på min vakt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » lör jul 14, 2007 23:29

Jag fick variantomslaget av nr 4 och det var inte roligt. Jag skickade en förfrågan till SF om man inte kunde se till att man fick orginalomslaget varje gång, men det kunde de inte garantera. Nästa gång måste jag ha orginalomslaget annars......
Jag lägger mina tidningar i A4 fickor och jag tycker att det funkar.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tor jul 26, 2007 19:38

8.5 ska tydligen ha börjat säljas nu. Någon som hittat den online...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tor jul 26, 2007 19:41

Nej. Trodde det var nästa vecka den släpptes annars?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » tor jul 26, 2007 19:42

Illyria skrev:Nej. Trodde det var nästa vecka den släpptes annars?

Det är visst nån stor seriemässa i Staterna, så de tidigarelade släppet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tor jul 26, 2007 19:53

A bear skrev:Det är visst nån stor seriemässa i Staterna,

San Diego Comic-Con, en av dom största. Verkar som om Marvel kommer avslöja dom ny kreativa teamen till Amazing Spider-Man på lördag eftermiddag (lokal tid). Jag nästan spricker av nyfikenhet, gör inte du?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor jul 26, 2007 23:47

adolvsson skrev:
A bear skrev:Det är visst nån stor seriemässa i Staterna,

San Diego Comic-Con, en av dom största. Verkar som om Marvel kommer avslöja dom ny kreativa teamen till Amazing Spider-Man på lördag eftermiddag (lokal tid). Jag nästan spricker av nyfikenhet, gör inte du?!
Om det är ett bra team. Annars blir jag lite ledsen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor jul 26, 2007 23:52

Jag hoppas Dan Slott på en.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jul 27, 2007 0:07

Rombat skrev:Om det är ett bra team. Annars blir jag lite ledsen.

Jag vet inte hur koll du har, men ASM går ju från att ett nummer per månad till tre per månad nästa år, och tanken är väl fyra fasta tecknare och tre författare på ett roterande schema av nåt slag. Och inget byte mitt i en arc.

Av dom bilder som Marvel läckt, verkar Chris Bachalo och Salvador Larroca vara de populäraste gissningarna. Jag har för mig Phil Jiminez skvallrat nånstans om att han åtminstone är aktuell för en arc. Personligen hoppas jag skithårt på att John Romita Jr är ett av de fasta namnen.

Det har visst släppts lite ledtrådar om författarna också, fast det var klurigare. Men visst fan vore det förbaskat fint med Dan Slott som en av dom tre. Det man såg av hans spindel i The Initiative såg oerhört lovande ut, grabben känns född att skriva karaktären.

Å andra sidan kittlas jag av tanken att han skulle kunna tänkas ta över Moon Knight, fast Slotts nästa titel skulle väl vara högprofilig och det kan man knappast kalla MK.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre jul 27, 2007 1:43

Hellre han tar AS-M än MK, för Moon Knight förstår jag inte hur folk kan gilla. Fan tradigare än X-force under 90-talets sämsta period.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre jul 27, 2007 2:40

Rombat skrev:Fan tradigare än X-force under 90-talets sämsta period.

Du ja! Nej då, kunde inte ens säga det med ett rakt ansikte. Slott är ett stort fan av Moon Knight, jättemegastort, och hade själv pitchat idéer för en ny serie med karaktären innan Charlie Huston fick sin chans. Fast det är vatten under broarna, jag insåg precis att nye författaren efter Huston faktiskt redan avslöjats, så... vatten under broarna, näste man till rakning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » sön jul 29, 2007 2:21

A bear skrev:8.5 ska tydligen ha börjat säljas nu. Någon som hittat den online...?


Såg den på demonoid nu.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » sön jul 29, 2007 2:43

Jo den finns där.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » sön jul 29, 2007 11:19

Preview 8.6

Ser faktiskt inte dumt ut alls.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron