Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Garim » tor mar 22, 2007 15:56

Så här svarade Alvglans mig när jag undrade om de fått in Buffy #1 än, och när jag kunde tänkas få den.

Alvglans skrev:Hej! Den kom precis in, men jag brukar inte göra utskick förrän senare, i
mitten på april ungefär! (Om du inte vill att jag skickar den direkt
förstås!)


Naturligtvis svarade jag; Skicka den BUMS! Och tre dagar senare damp den ner i brevlådan. Jag menar; Vad tror dom? Klart man vill ha så snabbt som möjligt när man sätter upp en prenumeration.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor mar 22, 2007 16:02

Hittills har jag inte fått något bra intryck av Alvglans, kanske lika bra de inte svarade på mitt mail om prenumeration.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dansdansdans » tor mar 22, 2007 21:05

jag har inte fått min heller från sfbok.

väntar å väntar å väntar å väntar
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav gaspode » tor mar 22, 2007 21:08

väntar också på sfbok.
Man blir ju lite orolig när man inte ens fått nån bekräftelse från dem.

Jag vill ha den imorgon! :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » tor mar 22, 2007 23:09

Hur ofta kommer det ett nytt nummer? 1 gång/månaden? 1 gång/14e dag?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor mar 22, 2007 23:12

Månaden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav holybuffy » fre mar 23, 2007 12:04

asså, när man kollar på darkhorse comics sida, så står det att den andra tryckningen är inte färdig försän den 28 mars. det är ju jättelänge ju!!!

tror ni det gäller mej med? :cry:

finns en länk... http://www.darkhorse.com/profile/profil ... u=14-111+a
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav Tomas » sön mar 25, 2007 22:23

Någon som har erfarenhet av samlingsvolymer av serier med oregelbunden utgivning (fyra sammanhängande, ett fristående, fyra sammanhängande osv). Normalt brukar det väll ges ut en arc om 4-6 nummer åt gången men hur blir det då de är blandade med fristående avsnitt?

Jag brukar föredra att ha flera nummer ihop då man slipper reklam och de ser bättre ut i bokhyllor men om man väljer att inte köpa lösnummer går det inte att ångra sig i efterhand.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » sön mar 25, 2007 22:26

Jag vill ha min tidning!! ska man behöva maila sfbok och kolla om det är på gång eller?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 22:33

Tomas skrev:Någon som har erfarenhet av samlingsvolymer av serier med oregelbunden utgivning (fyra sammanhängande, ett fristående, fyra sammanhängande osv). Normalt brukar det väll ges ut en arc om 4-6 nummer åt gången men hur blir det då de är blandade med fristående avsnitt?

De brukar tas med. Oftast före eller efter en arc i en samling. I vissa fall har det hänt att de fristående har samlats i en separat volym senare, men det har de flesta tack och lov slutat med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 22:39

noike skrev:
Tomas skrev:Någon som har erfarenhet av samlingsvolymer av serier med oregelbunden utgivning (fyra sammanhängande, ett fristående, fyra sammanhängande osv). Normalt brukar det väll ges ut en arc om 4-6 nummer åt gången men hur blir det då de är blandade med fristående avsnitt?

De brukar tas med. Oftast före eller efter en arc i en samling. I vissa fall har det hänt att de fristående har samlats i en separat volym senare, men det har de flesta tack och lov slutat med.

Speciellt som nu, när kronologin är viktig, skulle det vara konstigt om inte DH la fristående tillsammans med arcarna. Och första fristående lär väl hamna med första arcen, både på grund av längden och eftersom Joss skriver båda.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån mar 26, 2007 10:49

gaspode skrev:Jag vill ha min tidning!! ska man behöva maila sfbok och kolla om det är på gång eller?

Gör det! Om du inte har fått bekräftelse så är det något skumt. Jag vet att första omgången blev helt slutsåld bara till prenumeranter som beställde i januari. Vi försöker förstås febrilt få tag på fler ex men det kan dröja någon vecka och det låter konstigt att du inte har fått någon bekräftelse!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » mån mar 26, 2007 11:26

Jaha, precis då jag skickat iväg ett mail till SFbok om att jag inte fått någon order bekräftelse så damp tidningen ned i brevlådan :D

Typiskt, men Yay! Ska bli grymt skoj att läsa den sen när jag kommer hem från jobbet!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tomas » mån mar 26, 2007 12:36

noike och adolvsson skrev:De brukar tas med. Oftast före eller efter en arc i en samling. I vissa fall har det hänt att de fristående har samlats i en separat volym senare, men det har de flesta tack och lov slutat med.

Speciellt som nu, när kronologin är viktig, skulle det vara konstigt om inte DH la fristående tillsammans med arcarna. Och första fristående lär väl hamna med första arcen, både på grund av längden och eftersom Joss skriver båda.


Låter bra det.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 15:30

Nyx skrev:
gaspode skrev:Jag vill ha min tidning!! ska man behöva maila sfbok och kolla om det är på gång eller?

Gör det! Om du inte har fått bekräftelse så är det något skumt. Jag vet att första omgången blev helt slutsåld bara till prenumeranter som beställde i januari. Vi försöker förstås febrilt få tag på fler ex men det kan dröja någon vecka och det låter konstigt att du inte har fått någon bekräftelse!

ok, det var ju ingen som fått bekräftelse här vad jag kunde förstå, så jag trodde det var normalt.. jag skall kolla lådan idag först innan jag skickar mail iaf, fast jag beställde ju inte i januari precis. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån mar 26, 2007 15:32

Nyx skrev:
gaspode skrev:Jag vill ha min tidning!! ska man behöva maila sfbok och kolla om det är på gång eller?

Gör det! Om du inte har fått bekräftelse så är det något skumt. Jag vet att första omgången blev helt slutsåld bara till prenumeranter som beställde i januari. Vi försöker förstås febrilt få tag på fler ex men det kan dröja någon vecka och det låter konstigt att du inte har fått någon bekräftelse!
Men har ni fått in tidningarna nu, alltså? För jag skulle fått e-postbekräftelse när det ex jag lagt undan kom in, och jag har fått inkentinken...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån mar 26, 2007 15:57

http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=106241

Och den har fått 20 extra nummer pålagt, så 50 nummer just nu. Känns nästan som om vi snart kan slopa maxi-serietänkandet och se den som ongoing om Joss fortsätter så här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån mar 26, 2007 17:53

noike skrev:Och den har fått 20 extra nummer pålagt, så 50 nummer just nu.

En säsong på över två år, det är Doctor Who-nivå på det där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis mar 27, 2007 1:41

A bear skrev:
Nyx skrev:
gaspode skrev:Jag vill ha min tidning!! ska man behöva maila sfbok och kolla om det är på gång eller?

Gör det! Om du inte har fått bekräftelse så är det något skumt. Jag vet att första omgången blev helt slutsåld bara till prenumeranter som beställde i januari. Vi försöker förstås febrilt få tag på fler ex men det kan dröja någon vecka och det låter konstigt att du inte har fått någon bekräftelse!
Men har ni fått in tidningarna nu, alltså? För jag skulle fått e-postbekräftelse när det ex jag lagt undan kom in, och jag har fått inkentinken...

Jag fick min tidning idag från sfbok. Utan bekräftelse.
Yay!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » tis mar 27, 2007 1:43

jag mailade förut, får se vad jag får för svar, som sagt så var jag ju inte så tidigt ute med min beställning, så det kan säkert hända att de säger att jag kommer få vänta :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis mar 27, 2007 1:44

adolvsson skrev:
noike skrev:Och den har fått 20 extra nummer pålagt, så 50 nummer just nu.

En säsong på över två år, det är Doctor Who-nivå på det där.
Över två? Jodå, det är över fyra år dessutom. Med två månader.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis mar 27, 2007 2:08

Det är mycket Buffy att se fram emot, men jag önskar tidningarna kom två ggr i månaden istället.

Hoppas jag får #1 med posten snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis mar 27, 2007 6:05

noike skrev:Över två? Jodå, det är över fyra år dessutom. Med två månader.

Jag kan inte räkna. Fast det är inget nytt. Matematiskt handikappad, jajamänsan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis mar 27, 2007 8:58

Jag fick min i går från SF-bokhandeln. Jag bokade den 15/3 så jag var inte heller ute i så god tid. Jag har för mig att jag fick en bekräftelse när jag anmält mig till prenumerationen, alltså inte som mail utan bara som ett tack för att jag fyllt i uppgifterna och nu var anmäld.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » tis mar 27, 2007 12:54

adolvsson skrev:
noike skrev:Över två? Jodå, det är över fyra år dessutom. Med två månader.

Jag kan inte räkna. Fast det är inget nytt. Matematiskt handikappad, jajamänsan.

Inte jag heller. Jag stal det från en annan site.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis mar 27, 2007 14:35

Enligt svarsmailet från sfbok så skickades tidningen till mig 20/3.
This does not bode well, den borde ju verkligen ha dykt upp igår senast då. nu skall jag kila ner till brevlådan och kolla om den kommit idag.

edit: yay, tidning!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons mar 28, 2007 1:11

Intervjuv med Joss där han inte svarar allvarligt på nån fråga, men ändå delar med sig lite information. Inget särskilt spoilerigt (lite för första numret), mycket roligtigt!
http://www.darkhorse.com/news/interviews.php?id=1421

DH: How is writing for a comic different than writing for live actors?

JW: Comics don't question my authority. On the minus side, they suck at improv.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » ons mar 28, 2007 15:06

DH: How many issues do you plan on the series going?

JW: It started out as twenty-five. But now it's blown up so big, I have so many ideas, so many awesome writers scrambling to get in the game, I think it could go as many as twenty-five.


Skulle ju vara riktigt trevligt om Joss skriver hälften av de 50 nummer som någon pratade om tidigare.

Hoppas bara att det inte tar alltför mycket tid från hans andra projekt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tam » ons mar 28, 2007 22:46

Många skratt däri!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav holybuffy » tor mar 29, 2007 13:07

så nu får folk sina tidningar minsann, men inte jag! och jag var änna ute i februari och skrev på!!! :evil:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare