Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav adolvsson » ons mar 07, 2007 17:16

Illyria skrev:Borde inte säsong 8 få en egen avdelning där de olika tidningarna (avsnitten) kan diskuteras?

Å ena sidan känns det lite overkill, det borde kunna funka bra ändå. Å andra sidan gillar jag idéen väldigt mycket. Ett alternativ skulle kunna vara en tråd per arc, annars, men eftersom det ska vara canon har onekligen en tråd per nummer sin lockelse.

Lite splittrad åsikt? Ja! Glad att jag inte behöver ta det beslutet, pheeew...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 17:26

Alla kommer ju inte läsa tidningarna i samma takt heller, precis som alla inte ser avsnitten i samma takt, därför hade det varit bra tänkte jag. Inte mer overkill än för andra säsonger.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » ons mar 07, 2007 17:39

Jag tycker att det är en bra idé, vi skall diskutera lite och se.
kanske blir det ett forum för Buffy S8 och "övriga buffyverse-historier", som böcker och andra serietidningar.

stay tuned!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav holybuffy » tor mar 08, 2007 0:41

nu blev jag lite lättade iallafall, det står 14 mars på sfbok nu... :)
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav Tomas » tor mar 08, 2007 2:08

Då har de ändrat datum idag för tidigare stod det 7:e mars. Jag som såg fram emot att få hämta den denna vecka. :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav holybuffy » tor mar 08, 2007 14:35

jo, och jag har ju skrivit på prenumeration på tidiningen... betyder det att den kommer komma ännu senare? för det var liksom det lite ekonomiska alternativet för min del som jag valde...
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav Illyria » tis mar 13, 2007 16:57

gaspode skrev:Jag tycker att det är en bra idé, vi skall diskutera lite och se.
kanske blir det ett forum för Buffy S8 och "övriga buffyverse-historier", som böcker och andra serietidningar.

stay tuned!

Nu är det ju snart dags för första tidningen, blir det något av en ny del av forumet?

Jag har inte förbokat tidningen, tänkte ladda hem men vet inte hur snabbt tidningar brukar dyka upp. Är det lika snabbt som tv-avsnitt, dvs nästa/samma dag som tidningarna släpps?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis mar 13, 2007 17:04

Fungerar SF-bokhandeln bra att beställa från, eller finns det något bättre alternativ?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tis mar 13, 2007 17:05

Illyria skrev:Är det lika snabbt som tv-avsnitt, dvs nästa/samma dag som tidningarna släpps?

Beror på. Kan komma samma dag, eller så får man vänta till på fredag eller måndag. Beror helt och hållet på vilka som scannar.

Men som regel finns de stora sakerna redan på onsdagen - US-tid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis mar 13, 2007 17:10

Och Buffy borde vara en stor titel, tycker jag. Hoppas på det bästa.

Har inte hittat någon bra butik och vet inte hur jag ska göra då jag är intresserad av de alternativa omslagen också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dansdansdans » tis mar 13, 2007 20:02

hmm!!
ladda ner från nätet med? det var något nytt för mig.
jag har förbokat på sfbokhandeln. undra hur snabbt den kommer hem i min brevlåda? ojojoj ska bli så KUL :eek:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Forever Chosen » tor mar 15, 2007 0:15

Har inte skrivit här på evigheter men det kändes mer än passande nu.
Har de senaste 2 månaderna sett om Buffy (och Angel) på dvd och var idag framme vid "Chosen" och vart som vanligt deprimerad för att det är slut.

Men jag hade ju totalt glömt bort att det skulle komma mer Buffy i serietidningsform och fick mitt minne uppfriskat när jag för första gången på länge gick in på detta forum igen.

Kort sagt, jag la genast in en prenumeration på sfbok.se!
Vart genast lite gladare :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav holybuffy » tor mar 15, 2007 16:05

nu e jag arg igen. min tidning har inte kommit, och när jag kollar vilket datum den ska komma (enligt sfbok) så står det fortfarande 14... gruff! :evil:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 16:08

holybuffy skrev:nu e jag arg igen. min tidning har inte kommit, och när jag kollar vilket datum den ska komma (enligt sfbok) så står det fortfarande 14... gruff! :evil:

Den släpptes i USA igår. Posten använder inte teleportering.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » tor mar 15, 2007 16:35

Någon som vet ifall det kommer samlade upplagor? noike nämnde om tex ett för var sjätte nummer? Något som sagts från officiellt håll?
Om inte, kan man förutsätta att det kommer vara så?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » tor mar 15, 2007 16:35

Yay g-pode för nytt forum att spamma i!

Fundering: borde vi ha två "allmänna" trådar här, ungefär som vi hade inför Serenity - en med spoilers för hela TV-serien, och en med spoilers för tidningarna?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tor mar 15, 2007 16:42

eynosh skrev:Någon som vet ifall det kommer samlade upplagor? noike nämnde om tex ett för var sjätte nummer? Något som sagts från officiellt håll?
Om inte, kan man förutsätta att det kommer vara så?

Jag vet inte om nåt sagts, men ja, du kan förutsätta det. Säger jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor mar 15, 2007 16:46

Samlingsdelar för en arc? Första arcen är väl de fyra första tidningarna, har jag läst, skulle det komma efter det isåfall?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 16:51

Illyria skrev:Samlingsdelar för en arc? Första arcen är väl de fyra första tidningarna, har jag läst, skulle det komma efter det isåfall?

Ja, givetvis. Mitt "efter 6 nummer" var baserat på att de flesta (Marvel, DC och Image till större delen) mer och mer går mot att göra arcar på just det antalet.

Dark Horse gillar samlingar eftersom de säljer hyfsat av dem även utanför seriebutiker. Så samling känns given. De gav Sreneity en väldigt snabbt till exempel. Däremot kanske formatet på samlingen är i deras digestform -- lite mindre än en vanlig serietidning i höjd och bredd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor mar 15, 2007 16:54

Kanske kan var värt att vänta då, och sen kommer det säkert en hel bok för hela säsongen senare, fast jag gillar lösnummerna också... what to do. Ett i-landsproblem.

Är samlingen för Serenity lite mindre format? För jag köpte tidningarna separat och har inte den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 16:57

Köpte också nummer, men ja, samlingen var lite mindre.
15 x 22,5 centimeter istället för 17 x 26.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor mar 15, 2007 17:00

Äsch, får nog ta och skaffa tidningarna ändå, men i samlingarna brukar de ta med alla olika omslag också?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tor mar 15, 2007 17:00

Men det får bli samlingarna istället.. Finare och mycket mer praktiskt =).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Garim » tor mar 15, 2007 17:05

Det får nog bli båda alternativen tror jag :) Jag vill inte vänta, så jag köper lösnumren så snart de kommer... Men samlingar brukar ju innehålla lite extramaterial så...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 17:06

Illyria skrev:Äsch, får nog ta och skaffa tidningarna ändå, men i samlingarna brukar de ta med alla olika omslag också?

Vet inte. Jag bryr mig inte om omslagen så mycket såtillvida det inte är gjort av någon supertecknare som Middleton eller Immonen eller Cassaday. (Variantomslag är dessutom ett gissel jag önskar att DH inte hade upptäckt.)

Jag har däremot läst andra digestsamlingar från samma förlag och de är riktigt bra gjorda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor mar 15, 2007 17:17

Det kanske är mer praktiskt med samlingar, men jag är väldigt förtjust i lösnummerna och exempelvis för första tidningen så gillar jag variant cover och måste försöka skaffa det också. Men det bästa hade helt klart varit bara ett omslag, samma som när de släpper en singel i flera olika versioner... hatar det.

Men jag vet inte vilken affär jag ska välja, tycker inte någon svensk verkar seriös, jag hade problem med Serenity-tidningarna så nu testade jag maila Alvglans och fråga om prenumeration, men inget svar. Varför har inte alla städer minst en serietidningsaffär?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » tor mar 15, 2007 17:26

Illyria skrev:Det kanske är mer praktiskt med samlingar, men jag är väldigt förtjust i lösnummerna och exempelvis för första tidningen så gillar jag variant cover och måste försöka skaffa det också. Men det bästa hade helt klart varit bara ett omslag, samma som när de släpper en singel i flera olika versioner... hatar det.

Men jag vet inte vilken affär jag ska välja, tycker inte någon svensk verkar seriös, jag hade problem med Serenity-tidningarna så nu testade jag maila Alvglans och fråga om prenumeration, men inget svar. Varför har inte alla städer minst en serietidningsaffär?


Jag har satt upp min prenumeration hos Alvglans, och jag kommunicerade via mail, och det funkade. De var väl inte speciellt snabba med svar iofs, men nog verkar det funka... Fast jag vet ju inte säkert förrän tidningen dimper ner i brevlådan.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor mar 15, 2007 17:32

Får väl avvakta och se om de svarar då, men jag tycker inte mail borde ta så väldigt lång tid att svara på. Kan ju se hur snabbt du får tidningen också, annars får jag väl försöka hitta något amerikanskt alternativ.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre mar 16, 2007 0:22

Nummer ett finns på demonoid nu. FYI.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre mar 16, 2007 0:36

Yay! Jag sökte på dcp men det var tydligen inte bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron