Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Glorificus » ons dec 20, 2006 17:59

Författarnyheter!! http://www.wizarduniverse.com/magazine/ ... 837101.cfm

wizarduniverse.com skrev:Whedon says he’ll write several of the book’s arcs, including the first, “The Long Way Home” with art by Georges Jeanty. For the rest, Whedon has assembled a veritable who’s who of comic book writing talent that includes Brian K. Vaughan (Ex Machina), Brad Meltzer (Justice League of America) and Jeph Loeb (Onslaught Reborn), along with former “Buffy” TV writers Jane Espenson, Drew Goddard, Drew Greenberg and Steven DeKnight.

“I have some extremely powerhouse comic book people who surprisingly threw their hats in, and then some of my best show writers,” says Whedon. “I approached the guys I did because I knew they could bring something—not just get it done, but really bring something to the party.”

Weee! Jane, Ultimate Drew, Greenberg och Pantless DeKnight!
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » ons dec 20, 2006 18:06

Så det är en större arc/säsong men samtidigt mindre arcs/berättelser som sträcker sig över flera tidningar? The Long Way Home är en arc The first focuses on Buffy Summers and her role in the world after dozens of slayers were “activated” in the seventh season., inte bara namnet på första tidningen?

Och det är Georges Jeanty som ska rita alla tidningar? Vill helst ha en enhetlig stil på dem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » ons dec 20, 2006 18:09

Illyria skrev:Så det är en större arc/säsong men samtidigt mindre arcs/berättelser som sträcker sig över flera tidningar? The Long Way Home är en arc The first focuses on Buffy Summers and her role in the world after dozens of slayers were “activated” in the seventh season., inte bara namnet på första tidningen?

Och det är Georges Jeanty som ska rita alla tidningar? Vill helst ha en enhetlig stil på dem.

Ja, det stämmer. Han ritar alla. Och författarna skriver varsin mindre arc... Joss har sagt tidigare att han ska skriva den första och sista och förhoppningsvis någon däremellan.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Garim » ons dec 20, 2006 18:13

Joss blir intervjuad om Säsong 8 hos Wizard Entertainment.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » ons dec 20, 2006 19:03

Glorificus skrev:Författarnyheter!! http://www.wizarduniverse.com/magazine/ ... 837101.cfm

wizarduniverse.com skrev:Brian K. Vaughan

Oh herre jävlar. Jag skulle kunna kyssa dig för att du bär på dom här nyheterna. Jag tänker inte göra det, eftersom det inte riktigt tillhör vår kultur och det skulle kunna få mig arresterad på ett antal olika grund, men jag skulle kunna. BKV är en av dom allra bästa och hans stil passar buffyverse perfekt.

Inte helt överraskade, eftersom Joss kommer leka med Brians Runaways, men ändå alldeles förbaskat goda nyheter. Jag är jätteglad!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons dec 20, 2006 20:00

adolvsson skrev:BKV är en av dom allra bästa och hans stil passar buffyverse perfekt.

Yes, BKV-inkluderandet blev jag också glad över. Har hunnit läsa vol 1-2 av Runaways och me likes very much. :)

Joss speaks!
Nice article. It was written before I had a chance to talk to Petrie. He's in.

There's other peeps I'd love to have, but a lot of them are busy and I've got to make sure I've got the peeps already named orgabanized. It's very confusing, running a show entirely from one's computer.

More revelations to come...
joss | December 20, 18:40 CET

Petrie! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav eriked » ons dec 20, 2006 21:13

Hurra!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » sön dec 24, 2006 0:04

herregud!!!!

vad roligt. fanfic är inget som jag är road av men när självaste Joss writat serien så är det ju verkligen på Riktigt!

var en bild på någon av länkarna innan (jag har kort minne)3 av buffy och en av dem ihop med the immortal!! hehe stackars spike och angel som blev så putt när de såg henne partying med the immortal

ååh hoppas den går att få tag i då när den kommer i mars! :P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Illyria » ons dec 27, 2006 17:26

Buffy: “Of course, one of our biggest events of the year is the new launch of Buffy in March, overseen by Joss Whedon, who's writing the first, middle, and last arc. The second series, after Joss's initial four, is going to feature Faith, and it'll be written by Brian K. Vaughan. We're real jazzed about that. Brian's the most exciting your writer on the scene for me—Ex Machina's my favorite book right now, which led us to using Tony [Harris] on covers for Conan for a while. So having Brian follow Joss really cuts the pain of not having Joss write the whole thing himself. After that, Jeph Loeb will be on the book, and some writers from the show—so we're getting the best possible people to run this series. Working with Joss opens doors.”

Och det finns även en helt ny bild, en cover?, hos Newsarama (scrolla ned).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav medundersåte » tor dec 28, 2006 11:39

Kan det vara den här?
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav eriked » tor dec 28, 2006 15:07

Ja, den är det. Här är ju Dark Horse sida och det verkar ju stämma.
http://www.darkhorse.com/profile/profile.php?sku=14-111

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor dec 28, 2006 20:59

The second series, after Joss's initial four, is going to feature Faith, and it'll be written by Brian K. Vaughan.

Brian skriver Faith. Brian och Faith. Underbart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre dec 29, 2006 0:46

Så kommer arcerna att vara som mini-serier, så att först är Buffy: The Long Way Home #1-4 och sen kommer Buffy: blablabla #1-4 o.s.v., eller kommer den ges ut kontiuneligt #1~30, för när Venom fick sin egen serie under 90-talet så var det mini-serie efter mini-serie som avlöste varandra, så att ett nytt nummer kom varje månad, men istället för att som i Spider-Man ha arcar som håller på i x antal nummer i en av huvudtitlarna, så var varje arc en egen mini-serie, och det tyckte jag var jobbigt.
Då är det bättre med en serie som bara fortsätter #1--->
Jag gillar inte när serier av en eller annan anledning börjar om sin numrering.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre dec 29, 2006 20:35

Nej, jag har antagit (av allt som skrivits om det) att numreringen kommer att vara #1--->. En större arc, som en tv-säsong.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » fre dec 29, 2006 21:40

Glorificus skrev:Nej, jag har antagit (av allt som skrivits om det) att numreringen kommer att vara #1--->. En större arc, som en tv-säsong.

Jag har antagit motsatsen. Visst, att hela säsongen kommer bilda en övergripande arc, men varje mindre arc kommer vara en egen miniserie. Så Joss blir 1-4, Brians blir 1-4, och så vidare (med reservation för inte alla arcer kommer ha samma längd).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre dec 29, 2006 21:44

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:Nej, jag har antagit (av allt som skrivits om det) att numreringen kommer att vara #1--->. En större arc, som en tv-säsong.

Jag har antagit motsatsen. Visst, att hela säsongen kommer bilda en övergripande arc, men varje mindre arc kommer vara en egen miniserie. Så Joss blir 1-4, Brians blir 1-4, och så vidare (med reservation för inte alla arcer kommer ha samma längd).

Båda är ju rätt. Miniserierna är avsnitten och serien i helhet är säsongen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre dec 29, 2006 21:46

noike skrev:Båda är ju rätt. Miniserierna är avsnitten och serien i helhet är säsongen.

Jo, fast som svar på LWes fråga om numrering kan det bara vara en. Som har rätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre dec 29, 2006 21:47

adolvsson skrev:
noike skrev:Båda är ju rätt. Miniserierna är avsnitten och serien i helhet är säsongen.

Jo, fast som svar på LWes fråga om numrering kan det bara vara en. Som har rätt.

Nej, den har säkert två nummer. Löpande och så "Part 1 of 4". Båda borde räknas, annars kanske några siffror gråter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre dec 29, 2006 21:54

noike skrev:Nej, den har säkert två nummer. Löpande och så "Part 1 of 4". Båda borde räknas, annars kanske några siffror gråter.

Ja. Någon sorts löpande, men jag skulle kunna tänka mig nån variant på... fan vet. First arc, second arc.

Fast jag hoppas mer på det du sa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jan 09, 2007 16:12

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tis jan 09, 2007 17:19

Antar det är omslaget där också, ser bra ut.

The crater formerly known as Sunnydale. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » tis jan 09, 2007 23:00

Jag tjyvkikade på de första 5 sidorna där på comicen! O herregud va roligt!

Jag blev helt förälskad i Buffy "all over again"... med pikarna för S5 Angel där med Immortal hahaha!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tor jan 11, 2007 0:31

uuuuh pretty!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav eriked » lör jan 13, 2007 2:00

Joss skrev en kommentar kring de 5 första sidorna på whedonesque (den 6/1)
Spoiler Angel 5x20 och Buffy 8x(fem första sidorna)
I just finished the last pages of this arc and here you are reading the first. Circle-y. I am serene and at one with the universe. And yet there's this term... 'wanked around'... Hmm.

I love "The Girl in Question". I thought it was hilarious and relevent and everyone involved was at the top of their game. When I started writing the comic I had Buffy with the Immortal but it felt wrong. It was important for Angel and Spike to know she had moved on, but it was equally important for Buffy to be where she is in this comic book. And I realized Andrew WOULD have thought this up, and would have thought it was hilarious (plus the wink at the fact that everyone knew that was a double in the ep was fun). As for his input -- he was running the L.A. slayer unit in season 5 of Angel, so it's safe to assume he's got some cred. You could call this wank, but you could say the same about any retcon -- like Spike loving Buffy from the start and not realizing it, which worked for me just great, especially 'cause it had the chaos demon standing around with his antlers dripping (good times, good times). Anyway, it's idiotic for me to defend the work -- you either dig or you don't. But the part that keeps stopping me is this: why on Earth WOULDN'T George Lucas discount the Star Wars Holiday Special?

"But... how do you kill a thing... that has no life?"

Ranty, -j.

joss | January 06, 23:38 CET

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tor jan 18, 2007 18:33

citerar meddelandet ovan:
J.... And I realized Andrew WOULD have thought this up, and would have thought it was hilarious (plus the wink at the fact that everyone knew that was a double in the ep was fun). As for his input -- he was running the L.A. slayer unit in season 5 of Angel, so it's safe to assume he's got some cred.

min kommentar:
mmhmmm men vad gjorde andrew i Rom sen då? bodde han inte med buffy och dawn?
eller jag kanske skulle göra en omtitt det va ett tag sen jag såg avsnittet.
för Andrew var ju även i LA i ett tidigare avsnitt och hämtade slayern där.


gött att man kan förhandsboka på sf-bokhandeln! jääj[/quote]
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav brainslicer » tor jan 18, 2007 22:27

Från #3? I love my desktop now :D kanske spoiler, men vacker är den.
http://images.darkhorse.com/darkhorse/d ... fy8_lg.jpg

Kunde bara inte låta bli att göra min första post här.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav adolvsson » tor jan 18, 2007 22:53

brainslicer skrev:Från #3? I love my desktop now :D kanske spoiler, men vacker är den.
http://images.darkhorse.com/darkhorse/d ... fy8_lg.jpg

Kunde bara inte låta bli att göra min första post här.

Bra början. Skrivbordsbild direkt för mig med. Välkommen, välkommen. Hey, skönt nick. Jag godkänner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 16:18

adolvsson skrev:Hey, skönt nick. Jag godkänner.


Doesn't sound so comfy to me :?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » mån jan 29, 2007 18:22

Crashdummie skrev:Doesn't sound so comfy to me :?

Soft and squishy, klart de e comfy :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 18:58

har inget emot brain part, utan det e slicing jag e skeptisk.

visst, jag e proslicing nar det galler agg, tomater, gronsaker, ost... men squishy brain? :?:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron