Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav gaspode » tor mar 29, 2007 14:15

holybuffy skrev:så nu får folk sina tidningar minsann, men inte jag! och jag var änna ute i februari och skrev på!!! :evil:
skicka ett mail och kolla vad som händer, de svarade snabbt på mitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav dansdansdans » tor mar 29, 2007 20:15

holybuffy skrev:så nu får folk sina tidningar minsann, men inte jag! och jag var änna ute i februari och skrev på!!! :evil:



jag beställde den 18 januari
hmm jag väntar tills imorrn sen mejlar jag sf jag med! :rolleyes:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav holybuffy » fre mar 30, 2007 11:46

nu blir jag ännu argare. nu står det att de är slut i lagret! men hallå!!! jag har ju beställt ett nummer, det borde vara automatiskt så att de då beställer så att även jag får ett... dålig planering! :evil:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav holybuffy » fre mar 30, 2007 11:51

ok... sicken ironi... nu kom den minsann in genom brevinkastet... det gick fort! hann inte ens börja på klagobrevet... tack sfbok! snacka om service :D :lovebunny:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav Forever Chosen » fre mar 30, 2007 18:05

Fick min från sfbok idag, utan nått bekräftelsemail :)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tomas » fre apr 06, 2007 11:51

#2 på demonoid nu
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tam » mån apr 16, 2007 22:00

Fick #2 i brevlådan idag fast jag helt glömt bort att betala #1. Trevligt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » mån apr 16, 2007 22:11

Tam skrev:Fick #2 i brevlådan idag fast jag helt glömt bort att betala #1. Trevligt.
åh! jag har betalat min #1, men inte fått nån tvåa än. Hoppas den kommer imorgon!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » mån apr 16, 2007 22:56

Jag fick också idag! Tänkte att jag inte hade tid att läsa nu, så jag la undan den lite Out of sight, out of mind.
Äh, jag kan inte hålla mig! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » ons apr 18, 2007 15:26

värst va det ska vara svårt att skicka saker till göteborg då! ingen tidning idag heller :( *otålig*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » ons apr 18, 2007 15:45

gaspode skrev:värst va det ska vara svårt att skicka saker till göteborg då! ingen tidning idag heller :( *otålig*


De har fått in dem i alla fall på SF-Bok, för jag var inne och handlade ett ex av #2 förra veckan. Då sa han i butiken att han fått in 10 ex och att hälften var förbeställda redan. Fast de kanske kommer från Sthlms-butiken när de skickas ut? Jag har också börjat prenumerera, men jag har valt att hämta ut tidningen i butiken för jag tyckte det var onödigt att betala porto.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » ons apr 18, 2007 16:12

MissKittyFantastico skrev:
gaspode skrev:värst va det ska vara svårt att skicka saker till göteborg då! ingen tidning idag heller :( *otålig*


De har fått in dem i alla fall på SF-Bok, för jag var inne och handlade ett ex av #2 förra veckan. Då sa han i butiken att han fått in 10 ex och att hälften var förbeställda redan. Fast de kanske kommer från Sthlms-butiken när de skickas ut? Jag har också börjat prenumerera, men jag har valt att hämta ut tidningen i butiken för jag tyckte det var onödigt att betala porto.

jag skall nog ändra min beställning så jag kan göra så också...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brainslicer » tor apr 26, 2007 0:44

fantastisk cover för 8x06 + artikel (covern är spoiler nere på sidan, så scrolla inte dit om ni bara vill läsa artikeln)

BUFFY SELLS OUT
Updated 4/25/2007
http://www.darkhorse.com/zones/buffy/editor.php
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Illyria » tor apr 26, 2007 0:48

Ytterligare ett riktigt snyggt omslagt!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Lipton » fre apr 27, 2007 14:45

Ja omslagen är väldigt snygga, hoppas att man inte kommer att få några av de här alternativa omslagen någon gång för de verkar inge vidare.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav madskellig » fre apr 27, 2007 16:29

brainslicer skrev:fantastisk cover för 8x06 + artikel (covern är spoiler nere på sidan, så scrolla inte dit om ni bara vill läsa artikeln)

BUFFY SELLS OUT
Updated 4/25/2007
http://www.darkhorse.com/zones/buffy/editor.php


Om jag får alternativ omslaget på det numret, som jag fick på #2, så gråter jag nog ;) Riktigt, riktigt snyggt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » fre apr 27, 2007 17:03

Jag gillar de alternativa omslagen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor maj 03, 2007 23:51

#3 finns på Demonoid nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Rombat » fre maj 04, 2007 0:00

Illyria skrev:#3 finns på Demonoid nu!
Samtidigt som det blir server-overload! :?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre maj 04, 2007 0:24

Rombat skrev:
Illyria skrev:#3 finns på Demonoid nu!
Samtidigt som det blir server-overload! :?

Det har det varit hela kvällen där. Segt som tusan på hemsidan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons maj 09, 2007 19:43

Omslag #5

Småspoilrigt, antar jag, även om det nog ställer fler frågor än det besvarar. Höh, liksom?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » ons maj 09, 2007 20:13

Alternativt omslag #5

Verkar också som om #5 har 8 sidor mer än vanligt (40 istället för 32). Undrar hur många av dem som är fulla med reklam?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Illyria » ons maj 09, 2007 20:15

Förhoppningsvis inte fler än vanligt, det är ju ett stand alone-nummer också, därför fler (8 ) till sidor?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons maj 09, 2007 20:35

Grävt lite:
(spoiler 8.05) Buffy’s new position as leader and figurehead of the world’s five hundred most powerful women has made her a bigger target than ever before. “The Chain” tells the story of one of the decoy “Buffy” Slayers, a tale personally important to series creator Joss Whedon. Guest artist Paul Lee (Conan, Tales of the Vampires) pencils the first standalone issue of Season Eight.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » sön maj 13, 2007 23:03

åh, nummer 3 ligger hos sfbokhandeln! jag skall på utflykt imorgon minsann!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor maj 17, 2007 1:11

Första fyra sidorna ur #4

(spoiler , och det ganska rejält) Alltså... vänta lite nu. Så Amy räddar Warren INNAN han dör? Det förklarar ju iofs hur han är skinnlös fortfarande... men... men... så alla de där gångerna när The First, som bara kan ta skepnaden av någon som dött, visade sig som Warren... hur gick det till? Sett din egen TV-serie på sistone, Joss?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tor maj 17, 2007 1:18

A bear skrev:Första fyra sidorna ur #4

(spoiler , och det ganska rejält) Alltså... vänta lite nu. Så Amy räddar Warren INNAN han dör? Det förklarar ju iofs hur han är skinnlös fortfarande... men... men... så alla de där gångerna när The First, som bara kan ta skepnaden av någon som dött, visade sig som Warren... hur gick det till? Sett din egen TV-serie på sistone, Joss?


Joss = ägd.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tomas » tor maj 17, 2007 8:11

Capt. Peroxide skrev:
A bear skrev:Första fyra sidorna ur #4

(spoiler , och det ganska rejält) Alltså... vänta lite nu. Så Amy räddar Warren INNAN han dör? Det förklarar ju iofs hur han är skinnlös fortfarande... men... men... så alla de där gångerna när The First, som bara kan ta skepnaden av någon som dött, visade sig som Warren... hur gick det till? Sett din egen TV-serie på sistone, Joss?


Joss = ägd.


Det skulle inte förvåna mig om man fick någon förklaring till det senare. "Men hur kommer det sig att The First bla bla bla om du inte dog?" "Because I'm a evil". Utseendet sitter ju till stor del på utsidan och det kanske var den delen The First använde?

Edit: Eller som någon skrev på whedonesque And before anyone asks... the First could totally appear as Warren as he clearly died briefly in his childhood and was resuscitated. Maybe he drowned. That works.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tor maj 17, 2007 11:54

Tomas skrev:
Capt. Peroxide skrev:
A bear skrev:Första fyra sidorna ur #4

(spoiler , och det ganska rejält) Alltså... vänta lite nu. Så Amy räddar Warren INNAN han dör? Det förklarar ju iofs hur han är skinnlös fortfarande... men... men... så alla de där gångerna när The First, som bara kan ta skepnaden av någon som dött, visade sig som Warren... hur gick det till? Sett din egen TV-serie på sistone, Joss?


Joss = ägd.


Det skulle inte förvåna mig om man fick någon förklaring till det senare. "Men hur kommer det sig att The First bla bla bla om du inte dog?" "Because I'm a evil". Utseendet sitter ju till stor del på utsidan och det kanske var den delen The First använde?

Edit: Eller som någon skrev på whedonesque And before anyone asks... the First could totally appear as Warren as he clearly died briefly in his childhood and was resuscitated. Maybe he drowned. That works.

Det får allt vara en bättre förklaring än de två i så fall. Ska man gå tillbaka och skriva om handlingen i en dryg säsong får man ha VÄLDIGT torrt på fötterna, och det känns det inte som om Joss har här (borde inte Big Bad Scary Veiny Willow märka att Warren försvinner i ett eldmoln som någon annan trollar fram? Och nog fan tar det mer än fyra sekunder (hur han nu kom fram till den exakta siffran)?) Hur var det, "canon is key - as is continuity"?

Jaja. Trust the Joss, jag vet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tor maj 17, 2007 12:06

Det är inte Warren. Det är någon som tagit den formen för att jävlas med Willow helt enkelt. Även om jga har fel så kommer jag att fortsätta hålla på den teorin.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron