Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 19:32

Hahahahaha! A bear! Underbart! :D *faller till marken och tillber Björnen*

"Ass-elves"
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » tis okt 17, 2006 19:58

*bugar*

A bear: Haha! *applåderar* Det slår ju till och med mitt tänkta förslag, ett relationsdrama om två unga kvinnors problematiska förhållande till sina fäder: Buffy & Ronja - Ett rövhål till farsa.

Finns gott om paralleller att dra. Båda har ju ett helvetesgap också. Dawn/Ronjaslash, någon?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » tis okt 17, 2006 20:24

Mars, alltså!
Det var längre än jag trodde. Men ok.
Aaahhh, ser riktigt fram emot det.

Ass-elves...... :D

/me fnissat lång stund nu.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » ons okt 18, 2006 0:42

Vad rolig du är, Björn! Och smart! Och lång! En drömkille, det är vad du är.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 0:49

Ja, verkligen! Björnen borde bli Buffyverseförfattare! Marti Noxon, Jane Espenson, David Fury, Drew, Joss.. och Björnen!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Oncemorewithfeeling » tis okt 24, 2006 23:57

Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!


Precis så känner jag med. När/var och hur kan jag köpa nya serier om Buffy efter säsong 7? När släpps denna?
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Inläggav Tinwiel » ons okt 25, 2006 0:08

Oncemorewithfeeling skrev:
Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!


Precis så känner jag med. När/var och hur kan jag köpa nya serier om Buffy efter säsong 7? När släpps denna?


Det står tidigare i tråden, jag tror att nån sa i mars.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons okt 25, 2006 0:11

Mars är det. Hoppas de snart kommer ge oss lite mer previews av utseende och innehåll.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons okt 25, 2006 0:14

Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!

Problemet är att jag undrar om inte det hade varit bättre om de hade haft någon som verkligen kan skriva för mediet och tv-serieförfattarna får stå för story och lite sådant. För hur bra Joss än är i tvserier så är jag oerhört ambivalent om hans serietidningsförfattande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons okt 25, 2006 0:15

Han skrev väl Fray? Och den gillade jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons okt 25, 2006 0:20

Illyria skrev:Han skrev väl Fray? Och den gillade jag.

Fray är bra, men inte i närheten av hans största manusstund. Astonishing X-Men är spretig, halvdan, ojämn, och i vissa stunder underbar. Joss är inte så värst bra på det här med att få 22 sidor per nummer att flyta som det borde. Jag hoppas han hittar dit och får det att fungera så bra som det borde göra -- speciellt innan han tar över skrivandet på Runaways.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons okt 25, 2006 0:34

Om du ser på Fray som en helhet gillar jag berättelsen väldigt mycket så jag är inte speciellt orolig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor nov 02, 2006 22:56

Tidig bild från artisten på huvudkaraktärerna: http://hellmouthcentral.com/Site_Files/ ... -11-02.jpg


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor nov 02, 2006 22:59

caffeineaddict skrev:Tidig bild från artisten på huvudkaraktärerna: http://hellmouthcentral.com/Site_Files/ ... -11-02.jpg

Dawn? wtf?

Och Xander har visst gått ner en 15 kilo... gillar inte afrikanskt käk?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 23:08

Jag hoppas det är en extremt tidig bild. :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » fre nov 03, 2006 0:11

Dom där var ju inte speciellt snygga. Inte var det likt heller och alla såg lite konstiga ut. Men jaja, viktigast är ju storyn ändå, bara den blir bra så.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » fre nov 03, 2006 0:32

Det blir tydligen bättre. ;)

Joss speaks (Whedonesque, 23 okt):
Just so you guys know, these pieces of art they're posting are nifty, but they don't come close to what Georges is actually doing on the book. I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic. Georges really gets the spirit of the piece (his nerd-cred is apparent to me) and walks the line between what was and what needs to follow really well. I'm having a blast writing this. And eventually I'll get to announce the writers who are working with me on this project... It gives me a happy. Just wait. Just you wait.

I forgot to be wacky, so, uh, platypus. Go nuts.

joss
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre nov 03, 2006 0:36

Jag får väl lita på Joss.

Undra vad det är för författare, från gamla Buffyverse?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre nov 03, 2006 0:49

Glorificus skrev:
I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic.

Tror jag nämnt det förr, upprepar gärna: Den där kommentaren gör mig riktigt glad. För jag har läst många serier baserade på filmad förlaga, där krav på för stor likhet varit i vägen för tecknaren att verkligen kunna göra sitt bästa. Kan ta ifrån en hel del från upplevelsen. Inte bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre nov 03, 2006 0:51

Förutom författare som jobbat på tv-serierna skulle jag vilja se Christopher Golden skriva serietidningen, för han har skrivit väldigt mycket Buffy- och Angel-litteratur och känner till världen och karaktärerna, plus att han har skrivit serietidningar och en av dom bästa Spider-Man-tidningarna jag läst <-- Så gillar jag honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre nov 03, 2006 0:57

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:
I've seen most of issue one and it's dynamic and exciting and the likenesses are great -- but not so slavishly accurate that it stops being a comic.

Tror jag nämnt det förr, upprepar gärna: Den där kommentaren gör mig riktigt glad. För jag har läst många serier baserade på filmad förlaga, där krav på för stor likhet varit i vägen för tecknaren att verkligen kunna göra sitt bästa. Kan ta ifrån en hel del från upplevelsen. Inte bra.

Håller med om det! Mycket!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre nov 03, 2006 1:01

LWes skrev:plus att han har skrivit serietidningar och en av dom bästa Spider-Man-tidningarna jag läst

Vilken?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre nov 03, 2006 1:09

adolvsson skrev:
LWes skrev:plus att han har skrivit serietidningar och en av dom bästa Spider-Man-tidningarna jag läst

Vilken?

Bästa fristående nummer av Spider-Man skulle jag väl kalla det, för många arcer har självklart varit bättre.
Spider-Man Unlimited #20, med bl.a. Hannibal King och Zombie och massor av referenser till Marvels skräckserier och karaktärer och sånt som gör mig så uppspelt och glad.
Allt för ofta när en författare använder gästkaraktärer som inte är "regulars" i pågående serier ignoreras deras bakgrud och kontinuitet o.s.v. men här visade Christopher Golden verkligen att han visste vad han höll på med på det sättet. Det gav mig mycket respekt för honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre nov 03, 2006 1:11

LWes skrev:Spider-Man Unlimited #20, med bl.a. Hannibal King och Zombie och massor av referenser till Marvels skräckserier och karaktärer och sånt som gör mig så uppspelt och glad.

Ah. Inget jag har läst, med andra ord.

Fast det låter onekligen trevligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön nov 19, 2006 21:45

Artikeln från den andra tråden [url=http://]BUFFY, BACK FROM THE DEAD[/url] var intressant läsning.

Väntar fortfarande på att vi ska få reda på vilka fler som skriver med Joss, eller har det kommit fler nyheter?

Det kanske kunde vara bra att göra den här tråden sticky?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön nov 19, 2006 22:01

Jag är inte hundra, eftersom jag saknar länkage, men jag har för mig att Jeph Loeb är knuten till en arc. Det har inte postats här förr, väl? Om det är goda eller dåliga nyheter vet jag inte. Jag menar, mannen har gjort en del riktigt bra, samtidigt var uppgiften inget som fick mig att skutta av glädje. Fan vet. Negativiteten kan vara rätt ogrundad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön nov 19, 2006 22:09

Tror inte jag har hört det nej, och jag har ingen aning om det är bra eller ej hellre då jag har väldigt dålig koll på serievärlden. Det enda som stack ut i Wikipedia-infon var Stamford (för oss Office US-fans ;)).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön nov 19, 2006 22:18

Loeb är ju bekant med buffyverse, han jobbade på och skulle ha producerat den animerade serien, och hans son skrev ju en historia till Tales of the Vampire eller vad den hette, antologiserien. Så det, bortsett från att han och Joss är vänner, gör välan att han passar bra till projektet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons nov 22, 2006 18:12

Intervju med Joss

http://www.ew.com/ew/report/0,6115,1562057_3_0_,00.html

lite spoilers kanske, men inget jag reagerat på såhär långt iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » ons nov 22, 2006 20:17

25-30 nummer, hur fantastiskt är inte det? :D Och Joss bekräftar att tv-filmer är kört, vilket bara känns bra. Tycker allt han säger om säsong 8 låter helt rätt och i linje med vad jag hade förväntat mig. Ser så otroligt mycket fram emot det här!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron