I de banorna tänkte jag också.Garim skrev:Det skulle ju faktiskt kunna vara en profetisk dröm från Buffy också... Ser mycket fram emot denna arc.
I de banorna tänkte jag också.Garim skrev:Det skulle ju faktiskt kunna vara en profetisk dröm från Buffy också... Ser mycket fram emot denna arc.
Things do move at a different speed in a comic than on television – they’re both slower and faster. Obviously, the comic is monthly, not weekly, and as someone has pointed out, four issues of a comic – an arc, is almost like an episode of the series. (...) You can also take bigger leaps in comics – let’s check in with these guys after this big event has happened, for instance. Issue #12 is a good example of that. It’s not a huge event in my mind, but at the same time, rather than spending every minute getting a specific point, you can just kind of drop in and do the “and here’s where we are now. Questions? Comments?”
In the comic, you throw in bits of information and bits about people – where they are and how they’re changing…you leave holes. You have to, because if you try to explain everyone all the time like you can in a TV show, you can’t do it unless you had a weekly book, and I’m not interested in doing a weekly book that much.
NRAMA: Just to clarify the comic book series versus the television series – does the series’ storyline, up to and including the events of issue #12, map to a bigger storyline that you’d originally envisioned had you chosen to stay on their air?
JW: Nope – there’s no connection.
A bear skrev:Så ett av de största problemen jag har med serierna - att vi bara får färdiga resultat, inte får se VARFÖR saker händer - är alltså gjort med flit. Nåja, jag förstår varför han gör så även om jag tycker det är att utelämna en av de viktigaste byggstenarna i serien, och det är väl bra att man vet att han är medveten om det.
noike skrev:A bear skrev:Så ett av de största problemen jag har med serierna - att vi bara får färdiga resultat, inte får se VARFÖR saker händer - är alltså gjort med flit. Nåja, jag förstår varför han gör så även om jag tycker det är att utelämna en av de viktigaste byggstenarna i serien, och det är väl bra att man vet att han är medveten om det.
Vilket är trist för det går givetvis att kombinera varför med resultatet även i serietidningar. Kräver bara lite mer jobb och antagligen vara tillräckligt bekväm med formatet för att hänge sig åt det. Vilket jag inte riktigt tror Joss är -- citatet om "weekly comics" tycks indikera att han är alldeles för otålig.
Garim skrev:Bild från Buffy serien #16.
Väldigt väldigt spoilerig. Men jag gillar spoilern mycket!
http://a984.ac-images.myspacecdn.com/im ... 60c6f7.jpg
Hur sjutton ska de lyckas få in tidsresande i Buffyverse? Det har ju bara Illyria lyckats med förut. Hmm, Angel: After the Fall crossover??? Spännande ska det bli. #16 är början på en 4 nummers Joss saga.
virve skrev:hur många avsnitt/tidningar kommer säsong 8 att bestå av?
adolvsson skrev:virve skrev:hur många avsnitt/tidningar kommer säsong 8 att bestå av?
40.
virve skrev:oh my! om jag inte räknat fel kommer vi alltså kunna läsa säsongens sista tidning i juli 2010... Det är jättelångt dit ju...
MissEdith skrev:Om man laddar ner serierna från demonoid, vilket program ska man öppna dem i? Jag ska jobba upp mina computer-skills snart... Jag lovar!
Rombat skrev:och snälla spöken.
MissEdith skrev:Det går ju inte att registrera sig på demonoid
Återgå till Buffy - serietidningarna
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare