Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav A bear » tor sep 13, 2007 19:01

Illyria skrev:Är det inte längre Jeanty som gör de alternativa omslagen?

Jo. Det är han som har gjort det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav LWes » tor sep 13, 2007 19:44

A bear skrev:Alternativomslag för 8.09

Måste säga att jag hade kunnat rita streckgubbar som är mer lika Faith och Giles än det där...


Om jag hade gissat vem det föreställde skulle jag gissat på Black Widow för Faith, men Giles ser ut som Giles trots att han inte är särskillt snyggt gjord, så jag skulle förstå att Faith var Faith.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor sep 13, 2007 20:17

A bear skrev:
Illyria skrev:Är det inte längre Jeanty som gör de alternativa omslagen?

Jo. Det är han som har gjort det.

Det är svårt att tro. :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Lipton » tis sep 18, 2007 15:22

Vidrigt fult, får man det säger jag upp prenumerationen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tomas » tor okt 04, 2007 21:28

nr 7 ute på demonoid nu
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tor nov 08, 2007 9:41

Tomas skrev:nr 7 ute på demonoid nu

Och nummer 8 nu.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » tor nov 08, 2007 18:06

Demonoid nere :(
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » tor nov 08, 2007 18:23

Fungerar nu. Ivarjefall för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tomas » tor nov 08, 2007 18:28

Köpte TPB med nummer 1-5 på sfbokhandeln idag och det är skönt att kunna sträckläsa utan att mötas av reklam på var 3:e sida.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tor nov 15, 2007 11:44

För de 2-3 som fortfarande följer serien, lite vild spekulation (jo, det är fanfic, vi kan väl spekulera om'et ändå). Det hjälper om man sett omslaget för 8.11; det där sägs alltså vara säsongens big bad. Som enligt Joss ska vara någon vi sett förut. Och det är inte många monster vi sett som ser ut sådär - det skulle ju kunna vara Kakistos, till exempel (visst, han är död, men det spelar ju ingen roll), men...

(spoiler Angel 5.07, seriebuffy fram till 8.08 och lite annat) Teori: Twilight = robotninjorna i Angel 5.07 "Lineage".

Det passar med att Twilight sägs vara i grund och botten mot demoner (se både Volls förklaring i 8.04 och Wesleys fynd i "Lineage" att ninjorna riktat in sig på diverse demongrupper). Deras plan att göra Angel till en nickedocka åt dem i "Lineage" passar också med det de uppenbarligen gör med Gigi i "No Future For You" (och kanske även Buffy, om det nu är de som är de hemliga finansiärerna).

Så det innebär alltså att vi mycket väl kan ha en utklädd cyborg à la Wesleys farsa i den inre kretsen. Det är inte Buffy, Faith, Willow eller Dawn (de tre första har vi sett interna monologer för, den fjärde är för stor). Återstår i princip några hundra minislayers, Xander, och...

Få se, i "Lineage" utgav sig ninjorna för att komma från Watcher's Council. De hade tillgång till councilrapporter som hjälpte dem välja ut den svagaste, mest instabila medlemmen av gänget (Wesley) och skicka in en fadersfigur att grundlura honom om vad uppdraget egentligen gäller, och nästan gör att han hjälper dem stjäla Angels själ.

I "No Future For You" säger sig Giles (som betett sig väldigt o-Giles hela s8 ) VARA hela Watcher's Council. Han väljer ut Faith - som alltid söker efter fadersfigurer och inte är helt stabil, något som måste stå i de councilrapporter som överlevt - och skickar henne på ett uppdrag som verkar gälla något helt annat än det han talar om för henne, och som nästan leder till att hon tar kål på Buffy.

Är vi helt säkra på att Giles verkligen överlevde den där bringeryxan i "Sleeper"...? (OK, det är vi, men vi var ju säkra på att Warren var död också.) Är det en ren slump att den scenen speglas exakt i slutrutan av 8.08?
Senast redigerad av A bear tor feb 28, 2008 18:02, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » fre nov 16, 2007 9:28

Intressant det där. Hade inte tänkt på det tidigare men det är ju inte alls omöjligt att någon som jobbade för Twilight var med i Angel s5
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 11:35

Vart kan man få ner den här intressanta grejen? Och hur länge planeras serietidningen att pågå, Mr Björn?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis dec 04, 2007 11:44

sp1keout skrev:Och hur länge planeras serietidningen att pågå, Mr Björn?

Ett jävla tag till. Jag har för mig att första siffran vi fick var ungefär som en vanlig säsong, eller 24 för att täcka upp två årgångar, men sedan dess har det växt och växt, och om jag inte missminner mig är det uppe i minst 48 nummer nu. Så pågående utan bestämt slutnummer, känns väl rättast att säga.

Fast jag kanske svamlar. Defintivt korrekta svar bör finnas bakåt i denna tråd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis dec 04, 2007 11:47

sp1keout skrev:Vart kan man få ner den här intressanta grejen? Och hur länge planeras serietidningen att pågå, Mr Björn?

Den ska visst hålla på i åtminstone 50 nummer, vad blir det...? 4 år nånting? Kan köpas på SF-bokhandeln och liknande. Eller laddas från diverse torrentsajter eller hubbar
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis dec 04, 2007 11:54

A bear skrev:4 år nånting?

Nånting. Med diverse förseningar inräknade, för sådana lär det nog bli en del av, kan det rulla på ett tag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis dec 04, 2007 11:57

adolvsson skrev:
A bear skrev:4 år nånting?

Nånting. Med diverse förseningar inräknade, för sådana lär det nog bli en del av, kan det rulla på ett tag.
´
Och av någon anledning är det ju tydligen en försäljningssuccé också, så de lär ju inte lägga ner den i första taget. Man får väl hoppas att Joss prioriterar Dollhouse ändå...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis dec 04, 2007 12:09

A bear skrev:Och av någon anledning är det ju tydligen en försäljningssuccé också, så de lär ju inte lägga ner den i första taget. Man får väl hoppas att Joss prioriterar Dollhouse ändå...

Nja, jag tror nog den kan tänkas sluta när det är dags för slutet, även om Joss drar ut på det på grund av idéer och sånt däringa, däremot finns ju alla möjligheter och troligheter att det blir en S9 därefter.

Och jag håller klart med om Dollhouse-prioritering. Vem vet, det kanske till och med har en positiv inverkan på S8*.

*Även om jag inte, det måste påpekas, är speciellt negativ till den här säsongen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Stiltzkin » tis dec 04, 2007 21:00

Användarvisningsbild
Stiltzkin
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 aug 2007

Inläggav Tomas » tor dec 06, 2007 7:32

Om någon har förslag på var man kan hitta tidningarna på nätet?

Jag saknar Demonoid :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav carre » fre dec 07, 2007 11:17

finns på isohunt tror jag...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tomas » fre dec 07, 2007 14:29

Japp. Sedan några timmar går den att hitta där. Tack så mycket
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Illyria » fre dec 07, 2007 15:18

Jag hittar inte #9. Länk?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tomas » fre dec 07, 2007 16:26

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

..

Inläggav MissEdith » fre dec 14, 2007 0:40

Någon som vet vad angel: long nights journey är för nåt? Och vart får man tag på fray och tales of the slayers? (att köpa alltså..) och finns tales of the watchers, eller är det nåt jag fått för mig..?
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav Tam » fre dec 14, 2007 4:16

MissEdith: Long Night's Journey är ett rafflande Angel-äventyr i serietidningsformat, skrivet av bl a mästaren Joss Whedon själv!

Den finns säkert att köpa på adlibris, likaså Tales of the Slayers & Fray. Om Tales of the Watchers finns så vet inte jag om det, däremot finns Tales of the Vampires.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav MissEdith » lör dec 15, 2007 0:09

tack så hemskt mycket! tales of the vampires har jag redan i min ägo ;)
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav Lipton » tor jan 10, 2008 16:41

Jag har lagt bud på de två senaste nr på Tradera, men nu efter att jag läst de senaste kommentarerna så börjar jag ångra att jag gjorde det. Hoppas någon bjuder över. Jag fick för mig att det nog inte var så dåligt som jag mindes, men jag hade nog rätt första gången.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Re: Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Inläggav Garim » tor feb 28, 2008 17:43

Bild från Buffy serien #16.

Väldigt väldigt spoilerig. Men jag gillar spoilern mycket!

http://a984.ac-images.myspacecdn.com/im ... 60c6f7.jpg

Hur sjutton ska de lyckas få in tidsresande i Buffyverse? Det har ju bara Illyria lyckats med förut. Hmm, Angel: After the Fall crossover??? Spännande ska det bli. #16 är början på en 4 nummers Joss saga.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Re: Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Inläggav A bear » tor feb 28, 2008 17:55

Enormt snygg. Men jag är jävligt tveksam till att stoppa in tidsresande i en serie som brukade handla om att a) klara sig utan facit, och b) hantera resultatet av sina handlingar.

Fast det skulle ju förklara The Doctors cameo i #6, förstås. Och på något vis måste de väl hantera Fray, eftersom hennes värld verkar vara en där Twilight har vunnit...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Re: Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Inläggav Garim » tor feb 28, 2008 18:17

Ja, att det någon gång längs vägen skulle knyta an och ge svar till varför alla Slayers försvann innan Fray, är väl ingen större överraskning, men det ska bli mycket spännande hur Joss har tänkt sig förklara hur detta går till. Det skulle ju faktiskt kunna vara en profetisk dröm från Buffy också... Ser mycket fram emot denna arc.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron