Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav A bear » ons jul 19, 2006 14:54

Ser mycket bra ut. Även om Buffy verkar ha lagt på sig en 10 cm på längden... 8)

Soon an "old enemy" surfaces

Meh. Varför inte hitta på en ny i stället? Finns det någon gammal fiende som inte redan antingen tjatats ut eller tagits kål på? Jaja. Så vem tror vi på?

Ethan!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:02

The First? Eller ska det läsas in något i att det beskrivs med "", det kanske inte är någon som ansetts som en större fiende tidigare?

Där skulle ju Ethan kunna passa in, men samtidigt känns han lite väl småpotatis.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:06

Nej. The fear demon! Måste vara den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:07

Illyria skrev:First Look: The new 'Buffy' comic. Det ser väldigt bra ut!

Bild


Fast det där är omslaget. Sådant lägger de ner längre tid på än innehållet, så även om det är samma tecknare så kan det se rätt olika ut. Jag vill ha interior art!

Men rent generellt? Joss gjore nog rätt val ändå. (Fast jag vill ha Joshua Middleton ändå damnit!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » ons jul 19, 2006 15:12

What he said!

Fast just nu skiter jag i hur det ser ut.
Jag vill ha nya historien NU! ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:13

Det är ändå en snygg stil på själva tecknandet men såklart kommer det bli än mer intressant att få se sidor.

Vad har Joshua Middleton tecknat för något?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons jul 19, 2006 15:17

noike skrev:Fast det där är omslaget. Sådant lägger de ner längre tid på än innehållet, så även om det är samma tecknare så kan det se rätt olika ut. Jag vill ha interior art!

Och det är ju inte ens samma tecknare.
That cover is actually by Jo Chen, not the series' artist Jeanty.

Sen blir det ju lite kymigt att Dark Horse tydligen inte har rättighet till Spike och Angel, så de får inte ens nämnas vid namn...? Men men, de kom ju runt att knappt nämna Buffy och Angel i varandras TV-serier, så varför inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:24

Vem som än har gjort omslaget så tycker jag det är snyggt. Jag hoppas de inte tänker göra som med Firefly-tidningarna, med olika covers, fast det kommer säkert hända och då kommer jag känna att jag vill ha alla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:28

Illyria skrev:Det är ändå en snygg stil på själva tecknandet men såklart kommer det bli än mer intressant att få se sidor.

Vad har Joshua Middleton tecknat för något?


Riveromslaget på Serenity (och en hel del concept art till filmen), fast det är ingenting i jämförelse med det han har gjort på riktigt inuti tidningar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:32

Riveromslaget är ju väldigt snyggt, fast det var mer inne i tidningar jag tänkte på. Det lilla jag kikat på vad han gjort som ska teckna Buffy nu så tycker jag det ser lovande ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 15:35

Illyria skrev:Riveromslaget är ju väldigt snyggt, fast det var mer inne i tidningar jag tänkte på.


Jo, men jag tänkte nämna saker som jag vet du ahr sätt. NYX tecknade han till en början, men det kanske inte säger så mycket. http://www.joshuamiddleton.com/sequentials.htm

Men jo, jag håller med. Lovande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 15:43

Det där är verkligen otroligt snyggt men samtidigt en väldigt specifik stil och jag vet inte om jag tycker just den passar till Buffy. Georges Jeanty verkar göra lite mer "målat", ivarjefall på det jag sett, och det känns rätt passande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Dr Goth » tis jul 25, 2006 15:33

Mer tecknade serier åt folket!

eller

Mer folk som läser tecknade serier!

eller

Koolt med Buffy säsong åtta, synd med copyrighten på Spike och Angel. Vem/vilka/vad har den? Någon som vet? Jag skulle gärna veta vad som händer med dem efter Angel s5.
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav noike » tis jul 25, 2006 15:35

Dr Goth skrev:Vem/vilka/vad har den? Någon som vet? Jag skulle gärna veta vad som händer med dem efter Angel s5.


IDW. De har några miniserier ute.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis jul 25, 2006 15:52

Men de är inte canon, vilket ivarjefall jag bryr mig om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis jul 25, 2006 16:06

Canon är ett måste för att det ska vara intressant.

(förutom Simon's såklart! den är intressant trots att den inte är canon)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jul 25, 2006 16:22

Canon är otroligt viktigt för mig också, men det är inte alla som bryr sig om det. Jag anser dock att ej canon inte är värt något och fanfics läser jag aldrig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis jul 25, 2006 16:45

Illyria skrev:Canon är otroligt viktigt för mig också, men det är inte alla som bryr sig om det. Jag anser dock att ej canon inte är värt något och fanfics läser jag aldrig.


Ja, jag säger inte att allt som inte är canon nödvändigtvis behöver vara dåligt, men jag förstår inte vad som är intressant med det när det ändå inte gälls, och precis som du säger då inte värt att läsa - det tillför ju ingenting.
Och folk som skriver fan-fics - om dom är duktiga, varför inte spendera all den tid och ork på att skriva egna orginella berättelser istället?
:rolleyes:
Därför är Star Wars så bra, för där är så gott som alla böcker canon, och många är bra mycket bättre än filmerna. (jag tror inte man kan säga det samma om Buffy-böcker, men jag har bara läst en så jag vet inte helt säkert (och i Buffy's fall menar jag bättre än tv-serien, inte bättre än filmen som ju är ganska dålig)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Dr Goth » tis jul 25, 2006 16:57

Illyria skrev:Men de är inte canon, vilket ivarjefall jag bryr mig om.

Medhåll! Jag vill inte bara läsa Angel - jag vill veta vad som händer!

Fast IDW måste ha skaffat licensen nyligen då jag hittar åtminstone sex Angel-titlar på Dark Horse. Hmmm, jag har beställt Those Left Behind hos min lokala seriemånglare - får nog fråga om Buffy & Angel också. :P
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav lilith » tis jul 25, 2006 17:01

noike skrev:
Dr Goth skrev:Vem/vilka/vad har den? Någon som vet? Jag skulle gärna veta vad som händer med dem efter Angel s5.


IDW. De har några miniserier ute.

Det här stör mig SÅ MYCKET. Deras serier är ju (som nämnts) inte canon, och därför säger de mig inget om vad som händer efter AtS s5. Men det finns väl en chans att vi får veta i BtVS s8? Det blir ju löjligt om det inte alls nämns, ens i förbifarten.

Fanfics läser man väl för det är roligt tidsfördriv. Ibland fastnar man och tycker det är en bra analys av karaktärerna/rolig drift med karaktärerna. Man kan väl säga att man vill ha mer av just karaktärerna, i vilka påhittade historier som helst. :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » tis okt 17, 2006 18:30

Väldigt kort intervju med säsong 8:s tecknare, precis under skärmen.
There's not a distinctive characteristic like an eyepatch or like with Sarah Michelle Gellar, her nose.

Klart att Sarahs näsa är enkel, han kan ju rita den på ett nytt sätt i varje ruta.

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 18:42

Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis okt 17, 2006 18:46

Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!

Forumets samlade* serietidningsfanatiker väser: Joooin ussss!

*Jag känner mig oerhört samlad just nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 18:48

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag är lite pepp över den här serien faktiskt. Jag läser aldrig serier annars men om den skrivs av Joss+dom andra BtVS-författarna och utspelar sig efter s7 så kommer jag definitivt läsa den. Lätt! Mos def! :D Yeippii!

Forumets samlade* serietidningsfanatiker väser: Joooin ussss!

*Jag känner mig oerhört samlad just nu.


Nej, Ronja! Om du låter dig lockas av dom underjordiska är du förlorad!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis okt 17, 2006 18:57

Tinwiel skrev:Nej, Ronja! Om du låter dig lockas av dom underjordiska är du förlorad!

:D

Vet du vad, jag nosar crossoverpotential här.

Fanficsbjörnen, hallooo?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis okt 17, 2006 19:04

Har det tidigare nämnts exakt när tidingarna ska släppas? Mars är bra att veta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis okt 17, 2006 19:05

Illyria skrev:Har det tidigare nämnts exakt när tidingarna ska släppas? Mars är bra att veta.

Jao, det har nämnts förut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis okt 17, 2006 19:12

Jag hittar ingen info om det, ingen som har nämnt det i tråden?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » tis okt 17, 2006 19:17

adolvsson skrev:Vet du vad, jag nosar crossoverpotential här.
Fanficsbjörnen, hallooo?!


Faith vs The Ass-Elves

"Good Lord." Giles slowly took off his glasses. "I dare say that was unnecessarily gruesome, even if they were demons."

"What can I say", Faith sneered as she cleaned the blood off her axe. "Little bastards annoyed the hell out of me. Runnin' around yammering in jibberish..."

"And also, let's not forget that there was hat-stealage..." Everyone looked at Willow. "What? That was my favourite hat."

"Yes, I'm sure we're all glad that your hat is now covered in miniature troll blood rather than missing." Giles rolled his eyes. "Now if you'll excuse me, I think I had better research what demonic language that was they were chanting."

Anya spoke up. "I don't think that was demonic. I think it was... Swedish."

"Hey, look at that!" Xander beamed. "And the score is my girlfriend 1, stuffy watcher guy 0. So what were they saying?"

"Well, I'm a bit rusty... it's been a thousand years. But I think it was 'Why are they doing this? What for? What for? Why are they doing it this way?' Over and over again. It really was quite annoying. Let's go home and have sex, Xander."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis okt 17, 2006 19:29

Illyria: Inte i den här tråden, det var bara inga nyheter för mig. Å andra sidan knarkar jag serietidningsinfo, så... :)

A bear: Haha! *applåderar* Det slår ju till och med mitt tänkta förslag, ett relationsdrama om två unga kvinnors problematiska förhållande till sina fäder: Buffy & Ronja - Ett rövhål till farsa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron