Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Rombat » sön jul 13, 2008 22:48

SF-Bokhandeln har nog alla nummer. I butikerna iaf. Jag vet inte hur det är med deras postorder, men kolla http://www.sfbok.se.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » sön jul 13, 2008 23:01

Är det inte Stockholmsbutiken som används som postorderlager?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » mån jul 14, 2008 1:12

Tomas skrev:Är det inte Stockholmsbutiken som används som postorderlager?

Det är två olika om man kollar tillgängligheten på hemsidan, men jag vet inte det kan det mycket väl vara.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav XY » lör jul 19, 2008 22:24

Andrea skrev:Var finns serietidningen att köpa?


bokus.se
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » ons jul 23, 2008 2:16

Rombat skrev:
Tomas skrev:Är det inte Stockholmsbutiken som används som postorderlager?

Det är två olika om man kollar tillgängligheten på hemsidan, men jag vet inte det kan det mycket väl vara.

Jo. Vi plockar postordergrejorna och skickar från Stockholmsbutiken. Hemsidan uppdateras varje natt och saker hinner ibland ta slut innan en order expedieras så att man får vänta på nästa leverans eftersom vår postorderhantering ju tar några dagar (som på alla ställen).

Ett tips (om man bor eller känner någon i stockholmstrakten) är att man kan ringa oss, kolla att det finns inne och be oss lägga undan i butiken samma dag och komma in och hämta det själv! Då slipper man portot också.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » tor aug 07, 2008 9:51

# 17 på demonoid nu.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav lilith » tor nov 06, 2008 19:19

Är det uppehåll nu eller?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaia » tor nov 06, 2008 19:49

Andrea skrev:Var finns serietidningen att köpa?

Seriezonen i Uppsala tar in tidningen, gå in på www.seriezonen.se för mer info, de tar in det mesta av värde.
Nu ska jag sätta mig och läsa senaste nummret av Hellboy, Mike Mignola tecknar själv igen yippie!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tor nov 06, 2008 22:39

lilith skrev:Är det uppehåll nu eller?

Ja. #19 släpps 19 november i USA.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » lör nov 08, 2008 17:34

Verkar vara försenad till 26 november men Dark Horse säger att de ska gå över till 3 veckor mellan de kommande tidningarna som kompensation.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » fre nov 28, 2008 1:05

Nu finns #19 på bl.a. demonoid.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » mån dec 22, 2008 1:40

Men var är #20? De brukar ju hitta ut på nätet fredag efter onsdag men nu är det söndag och inte ett spår :(

Edit: Nu ser jad den på demonoid. Julen är räddad.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » mån mar 09, 2009 16:53

8.23 Var nog första numret som kändes som ett ordentligt avsnitt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Angelusandbuffy » ons nov 25, 2009 12:35

Någon som vet var man kan köpa säsong åtta seritidningen? :)
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav Rombat » ons nov 25, 2009 13:29

Jag antar att SF-bokhandeln har kvar den fortfarande.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Mush » lör dec 05, 2009 18:28

#30
woah, bruden kan sväva nu :D
Jaha så Riley var infiltratör (stavning?). Twilight verkar inte bry sig sådär mycket. Vem är han?!
Dawn och Xander är så söta tillsammans :lovebunnier:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Enya » lör dec 12, 2009 21:16

Mush skrev:#30
woah, bruden kan sväva nu :D
Jaha så Riley var infiltratör


Det vet vi ju inte.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » lör dec 12, 2009 21:20

Mush skrev:#30
woah, bruden kan sväva nu :D
Jaha så Riley var infiltratör (stavning?). Twilight verkar inte bry sig sådär mycket. Vem är han?!
Alla tror att han bär mask för att dölja sitt ansikte men jag har funderat på att han kanske bär mask för att dölja att han inte har nåt ansikte
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Mush » mån dec 14, 2009 17:30

Enya skrev:
Mush skrev:#30
woah, bruden kan sväva nu :D
Jaha så Riley var infiltratör (stavning?). Twilight verkar inte bry sig sådär mycket. Vem är han?!
Alla tror att han bär mask för att dölja sitt ansikte men jag har funderat på att han kanske bär mask för att dölja att han inte har nåt ansikte


Ansiktslös, I like it.

Få se nästa nummer är nån solo tidning med Willow sen fortsätter galenskaperna i Tibet.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Enya » sön dec 20, 2009 18:00

Ja, vansinne är precis vad det är. Man behöver väl inte precis vara strategiskt geni för att förstå att chanserna är stora att de blir lokaliserade innan de hinner göra sig av med all magi. Och allt Twilight behöver göra då är att vänta ut dem och sen gå in och ta dem när de är hjälplösa. Vilket han ju också gjorde.Kanske trodde Buffy att de skulle bli lämnade ifred om de la ner sina "vapen". Men i så fall varför tog hon inte kontakt med militären innan och försökte förhandla är det inte det man förväntas göra i krig?
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » lör jan 02, 2010 17:47

Iden med dråparna är väl ändå att de ska försvara männskligheten från övernaturliga hot, men detta har lyst med sin frånvaro under hela säson 8. Alla atacker hittils, kanske med undantag för den i "chains" har varit riktade direkt mot dem, inte mot männskligheten eller världen i stort. Desutom undrar jag hur mycket medellivslängden för dråpare har sjunkit sedan så många tjejer fick "gåvan". Om man ska vara trogen cannon så borde de vara den mäktigaste armen som vandrad på jorden sen "de gamla" men det är de tydligen inte.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Nyx » tor jan 07, 2010 23:26

Jag läste Willowtidningen som kom till bokhandeln idag och den var en glad överraskning! Joss goes Promethea med massor av humor, busiga lekar med metaforer och t o m riktigt rörande inslag. Läs den om ni kommer åt! Blir det bara ett nummer av den här Willowtidningen, förresten? Någon som vet? För min del får det gärna bli fler för den var urbra!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jan 07, 2010 23:27

Vad är det för Willowtidning?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » fre jan 08, 2010 0:28

Jag tror det är en liten mini-arc... Borde komma i brevlådan snart, eller hur SF-Bok? :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Rombat » fre jan 08, 2010 0:44

En liten one-shot. Helt okej.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Mush » fre jan 08, 2010 16:17

Garim skrev:Jag tror det är en liten mini-arc... Borde komma i brevlådan snart, eller hur SF-Bok? :)


Mm, min brukar dimpa ner några dagar efter releasedatum men nu har det snart gått tre veckor. Jag behöver fräsch Buffy fix!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Nyx » fre jan 08, 2010 16:44

Eftersom den är en "one-shot" så ingår den inte för oss som prenumererar utan man måste specialbeställa, trist nog. Jag hade hoppats att den skulle ingå i s8 eftersom den förklarar en del backstory som har berörts under säsongen. Hoppas att inte alla som följer säsongen missar den här lilla historien som är fantastiskt fin och har tvättäkta Joss-stämpel!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » fre jan 08, 2010 16:44

Nyx skrev:Eftersom den är en "one-shot" så ingår den inte för oss som prenumererar utan man måste specialbeställa, trist nog. Jag hade hoppats att den skulle ingå i s8 eftersom den förklarar en del backstory som har berörts under säsongen. Hoppas att inte alla som följer säsongen missar den här lilla historien som är fantastiskt fin och har tvättäkta Joss-stämpel!


Va!? Men var inte typ The Chain också en special? För den fick jag.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Nyx » fre jan 08, 2010 16:46

Nej, the Chain var femte numret i normala s8. Den här tidningen heter inte Buffy utan har en egen Willowlogga.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » fre jan 08, 2010 16:48

Nyx skrev:Nej, the Chain var femte numret i normala s8. Den här tidningen heter inte Buffy utan har en egen Willowlogga.


Men bleh.Ska se om den finns på SF annars orkar jag inte med import från andra ställen som jag inte vet något om. Tack för infon!

Den fanns =)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare