Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 0:59

Upprepar det Joss skrev på Whedonesque för nån vecka sedan:

Joss Whedon skrev:Speaking of Darkhorse Comics, they are starting a new Buffy comic, and as I understand it, it will take place after the end of Buffy and Angel and be canon in the Buffy world. And I understand it that way 'cause I'M WRITING IT. I'm kicking off the book with a four issue arc that finds Buffy -- you guessed it -- living in Italy with The Immortal. (Scott -- don't be mad I spoiled the announcement -- saying it means I have to finish it.) Then I'll be overseeing the book more closely, to make sure it remains true. Gonna be interesting. And it just might tie in to...

The infamous Spike movie.

Och fortsätter sedan med lite nytt:

silverbulletcomicbooks.com skrev:Since Joss Whedon’s recent announcement, Buffy The Vampire Slayer fans have been clamoring for more info on the new Dark Horse comics. I’ve been asking around and I do have a few new tidbits. First, the new Buffy comic written by Whedon himself will come in the form of a four issue limited series, with further miniseries written by established comic pros and overseen by Whedon. The current talk is that Dark Horse is going for a “new look” with the new mini, but an artist hasn’t been chosen yet. Which brings me to my third point: the first mini may not even be coming out next year. Apparently the mini is in such an early stage that it’s not currently on Dark Horse’s 2006 slate. And given Whedon’s Hollywood commitments along with his Astonishing X-Men gig, a 2007 release date seems more likely.

New look? Och inte förrän 2007! :(
Senast redigerad av Illyria ons jul 19, 2006 14:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav madskellig » ons nov 23, 2005 17:51

2007 känns ju jäkligt långt borta... men Joss är ju hyfsat busy nästa år så man får väl säga bättre sent än aldrig :)

En ny look är väl alltid intressant, men personligen hoppas jag att få se mer av Brian Horton som gjorde omslagen till "stake to the heart", enligt mig dom snyggaste i Buffy serien.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » ons maj 24, 2006 1:35

Nu rör det på sig, första numret kommer i oktober. Äntligen lite ny Buffyverse!

Whedon Pens New Buffy Comic
From Dark Horse in October
May 23, 2006

Buffy the Vampire Slayer creator Joss Whedon is writing a new six-issue Buffy mini-series for Dark Horse Comics. The first volume is due out in October. A Dark Horse spokesperson has confirmed to ICv2 that the new series chronicles events that happened to Buffy and her friends after the conclusion of their televised adventures and will function as a "Season 8" to the highly popular cult hit TV series that ran for seven seasons (see "Buffy Returns").

Det här ser jag verkligen fram emot. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons maj 24, 2006 1:44

Illyria skrev:Nu rör det på sig, första numret kommer i oktober. Äntligen lite ny Buffyverse!

Whedon Pens New Buffy Comic
From Dark Horse in October
May 23, 2006

Buffy the Vampire Slayer creator Joss Whedon is writing a new six-issue Buffy mini-series for Dark Horse Comics. The first volume is due out in October. A Dark Horse spokesperson has confirmed to ICv2 that the new series chronicles events that happened to Buffy and her friends after the conclusion of their televised adventures and will function as a "Season 8" to the highly popular cult hit TV series that ran for seven seasons (see "Buffy Returns").

Det här ser jag verkligen fram emot. :)

Vilket väl innebär att vi en gång för alla kan glömma en TV- eller filmfortsättning då... (Jo, alla med verklighetsanknytning hade väl redan accepterat det, men... jaja.) Kul ska det bli i alla fall.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » ons maj 24, 2006 9:56

A bear skrev:Vilket väl innebär att vi en gång för alla kan glömma en TV- eller filmfortsättning då...

Inte nödvändigtvis. En filmad fortsättning skulle kunna bygga på, eller runt, vad som kommer fram i serietidning, eller så blir serierna canon tills motsatsen bevisats i filmad form.

Nej, jag är inte berädd att ta upp kontakten med verkligheten riktigt än.

Vad gäller första inlägget i tråden hade jag totalt missat både det och nyheten när dom först kom och var fortfarande inställd på en ongoing där första arc:en skulle skrivas av Joss när nyheten om sex-delars miniserie kom. Men jag gillar grejen med ett gäng miniserier, så det låter helt väldigt bra. Och new look-kommentaren får också tummen upp av mig, det tror jag serien behöver, åtminstone jämfört med hur Dark Horses gamla Buffy-serie såg ut. Inte alls illa tecknad, men inte heller speciellt spännande, så jag ser verkligen fram emot att höra vem som kommer rita det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons maj 24, 2006 11:35

Me be quite giddy.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » ons maj 24, 2006 11:59

adolvsson skrev:
A bear skrev:Vilket väl innebär att vi en gång för alla kan glömma en TV- eller filmfortsättning då...

Inte nödvändigtvis. En filmad fortsättning skulle kunna bygga på, eller runt, vad som kommer fram i serietidning, eller så blir serierna canon tills motsatsen bevisats i filmad form.
Nej, jag är inte berädd att ta upp kontakten med verkligheten riktigt än.


Jag vill att Joss ska träffa verkligheten, hårt, och gå vidare. Jag. Vill. Ha. Nytt.

Säsong 7 var ett steg neråt, sladdrig, utan fokus, och återanvände en hel del från tidigare avsnitt. Det är dags att lämna det bakom sig. Angel hade kunnat forsätta en säsong till, men jag tror inte jag vill ha en filmad fortsättning på den heller.

NYTT!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » ons jun 21, 2006 23:46

Kolla vilken rolig serie!
Bild
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor jun 22, 2006 1:03

Tam skrev:Kolla vilken rolig serie!
http://i14.photobucket.com/albums/a312/ ... hgiles.jpg

Häpp, avatarvarning på sista rutan. Giggity, giggity!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » tis jun 27, 2006 13:47

Den var snuskigt kul :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 20:25

ilverbulletcomicbooks.com skrev:Buffy Season 8 Comic Books - More Details

Speaking of Joss Whedon related concepts; I’ve heard a few things about the forthcoming Buffy season eight comics. As Whedon himself noted a few weeks ago, the first mini is going to be four issues and he is also laying out the story for the rest of the season. I’ve been told that the storyline is roughly 20 issues, spread across multiple miniseries and that Whedon will be recruiting some of his former Buffy writers to handle the bulk of the writing chores, though Whedon may return to write the “season finale” himself.

I’m also told that the first issue starts with Buffy and some of the other Slayers on a covert ops mission...

Det börjar ju kännas som en riktig säsong, fast i tidningsformat istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jul 05, 2006 20:50

Illyria skrev:Det börjar ju kännas som en riktig säsong, fast i tidningsformat istället.

And I like it, I like it, I like it. Förhoppningsvis kan det betyda fler säsonger på samma sätt i framtiden. Och lägga upp för en Buffyfilm (hoppet må vara litet, men jag hänger fast vid det) som är helt fristående men ändå en klar del av kontinuiteten.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jul 05, 2006 20:59

adolvsson skrev:Och lägga upp för en Buffyfilm (hoppet må vara litet, men jag hänger fast vid det)

Ju mindre hopp om det desto bättre: nytt för fan! NYTT!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 21:08

Jag vet inte om jag vill ha en film, men fler tidningssäsonger låter inte fel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jul 05, 2006 21:12

noike skrev:
adolvsson skrev:Och lägga upp för en Buffyfilm (hoppet må vara litet, men jag hänger fast vid det)

Ju mindre hopp om det desto bättre: nytt för fan! NYTT!

Ja, jag vill inte ha en Buffyfilm än på ett tag. Först en massa nytt. Sen gärna lite nytt till. Sen en Buffyfilm. Och så ännu mera nytt. Och mer rörliga bilder av Serenity inbakat i allt det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » ons jul 05, 2006 21:14

noike skrev:
adolvsson skrev:Och lägga upp för en Buffyfilm (hoppet må vara litet, men jag hänger fast vid det)

Ju mindre hopp om det desto bättre: nytt för fan! NYTT!


Skoj med seriertidningarna och jag skulle gärna se en Buffyfilm, men i det här läget ser jag nog hellre nåt helt nytt från Joss.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav lilith » ons jul 05, 2006 22:53

Illyria skrev:
ilverbulletcomicbooks.com skrev:Buffy Season 8 Comic Books - More Details

Speaking of Joss Whedon related concepts; I’ve heard a few things about the forthcoming Buffy season eight comics. As Whedon himself noted a few weeks ago, the first mini is going to be four issues and he is also laying out the story for the rest of the season. I’ve been told that the storyline is roughly 20 issues, spread across multiple miniseries and that Whedon will be recruiting some of his former Buffy writers to handle the bulk of the writing chores, though Whedon may return to write the “season finale” himself.

I’m also told that the first issue starts with Buffy and some of the other Slayers on a covert ops mission...

Det börjar ju kännas som en riktig säsong, fast i tidningsformat istället.

Jag längtar så jag håller på att spricka!!! Mitt av!!!
Det var för bra för att vara sant att det skulle komma en fortsättning på historien. Tror det knappt förrän jag ser det med egna ögon.
Fan vad jag längtar, det är patetiskt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 23:08

lilith skrev:Fan vad jag längtar, det är patetiskt.

Jag längtar också väldigt mycket, fast det känns inte patetiskt alls. Första nya Buffyverse på många år! Det är extremt efterlängtat av många.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav lilith » ons jul 05, 2006 23:22

Illyria skrev:
lilith skrev:Fan vad jag längtar, det är patetiskt.

Jag längtar också väldigt mycket, fast det känns inte patetiskt alls. Första nya Buffyverse på många år! Det är extremt efterlängtat av många.

Ja, man är ju i gott och stort sällskap! :lovebunny:
Sagolik tur att jag hittade hit till BF, av så väldigt många anledningar, men också för all information jag annars skulle missat.

Men exakt när i tiden ska Buffy fortsätta?? Efter Angel s5 eller under s5??? Eller mycket senare?? Är det någon som vet?
Edit: läste lite mer i tråden, så alltså efter Angel s5.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 23:25

it will take place after the end of Buffy and Angel

Och det låter ju mest logiskt, vi fick ju en del info om Buffy & co i säsong 5 av Angel, känns ju onödigt om det skulle upprepas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre jul 07, 2006 1:11

Tecknaren talar. Kort intervju.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jul 07, 2006 1:41

Jag tycker allt det här låter fantastiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » fre jul 07, 2006 1:57

Fantastiskt! Ja!
Vad har han gjort innan, den här tecknaren? Skulle vilja kolla in hans stil lite.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » fre jul 07, 2006 2:07

Have you Googled him yet? ;)

Fick fram några bilder på hans namn och tyckte det såg rätt bra ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav lilith » fre jul 07, 2006 2:11

Illyria skrev:Have you Googled him yet? ;)

Fick fram några bilder på hans namn och tyckte det såg rätt bra ut.

Nope, jag var lat och tänkte att han kanske är känd och någon här känner väl till honom och kan rekommendera nåt bra. ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » fre jul 07, 2006 2:20

Jeantys officiella hemsida. Jag har nog haft lite svårt för honom tidigare, beroende på vad han har gjort, men mannen har talang och dom hade kunnat göra mycket sämre val. Det ska bli spännande att se dom första teckningarna från Buffy S8.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jul 07, 2006 2:32

Jag hade hoppats lite på Joshua Middleton, men det insag jag själv var dödfött. Han borde teckna mer. (Edit: Eller the Hewll! Mer Hewll åt folket!)

Jeanty verkar vara bra. Om han gör det hela mer åt sin tecknade stil och inte fotolikt eller målat så blir det säkert bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » fre jul 07, 2006 2:45

adolvsson skrev:Jeantys officiella hemsida. Jag har nog haft lite svårt för honom tidigare, beroende på vad han har gjort, men mannen har talang och dom hade kunnat göra mycket sämre val. Det ska bli spännande att se dom första teckningarna från Buffy S8.

Se där, bra länk. :D
Ja, det ska bli mycket spännande. Hoppas en del av skådespelarna känns igen. Åtminstone lite. Men det är inte jätteviktigt, nej inte viktigt. Bra är mycket bättre än likt.
Babblar när jag blir upphetsad
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » fre jul 07, 2006 2:54

lilith skrev:Ja, det ska bli mycket spännande. Hoppas en del av skådespelarna känns igen. Åtminstone lite. Men det är inte jätteviktigt, nej inte viktigt. Bra är mycket bättre än likt.

Kloka ord. Mitt största problem med teckningarna när TV eller film blir serietidning är ofta att porträttlikheten är för stor. Vare sig tecknarens stil är fotorealistisk eller inte, verkar det finns ett krav på att karaktärerna ska vara så lik skådespelarna som möjligt och det kan vara i vägen. Tycker jag. Blir väl för ansträngt. Då är det bättre att tecknaren får göra sin grej och verkligen rita karaktärerna.

Jag menar, i serietidningar generellt brukar man känna igen karaktärerna vilken som än tecknar dom, och det utan något krav att varje tecknare ska skildra dom exakt lika.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 14:49

First Look: The new 'Buffy' comic. Det ser väldigt bra ut!

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare