Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav brainslicer » tor maj 17, 2007 13:26

Rombat skrev:Det är inte Warren. Det är någon som tagit den formen för att jävlas med Willow helt enkelt. Även om jga har fel så kommer jag att fortsätta hålla på den teorin.



Jag med, tror det är han från Hellraiser

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 13:49

A bear skrev:Jaja. Trust the Joss, jag vet.

Jag vet inte jag. Inte första gången han säger "fuck the continuity".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor maj 17, 2007 13:54

noike skrev:
A bear skrev:Jaja. Trust the Joss, jag vet.

Jag vet inte jag. Inte första gången han säger "fuck the continuity".

Jo, men det här är på en skala han inte gjort tidigare... Det är en sak att gå tillbaka och lägga till nya saker som påstås ha hänt tidigare (Buffy var intagen på mentalsjukhus innan serien började, Drusilla var Spikes egentliga sire, Nikki Wood hade en son, etc) men en helt annan att påstå att det som faktiskt hände i serien inte hände.

Brainslicer: Det värsta är att det faktiskt skulle kännas som en bättre lösning. Jag hoppas att Rombat har rätt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tor maj 17, 2007 13:57

Hm. Warrens hjärta stannade för ett ögonblick (eller 4 sekunder) av chocken att bli flådd? Det kanske räckte?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tomas » tor maj 17, 2007 14:36

Capt. Peroxide skrev:Hm. Warrens hjärta stannade för ett ögonblick (eller 4 sekunder) av chocken att bli flådd? Det kanske räckte?


Jo det krävs ju inte mycket för att bli dödsförklarad av Joss.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » ons jun 06, 2007 18:50

Om någon ser att #4 hittat ut på nätet får de gärna hojta till.

Edit: Hojt! Demonoid.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Illyria » ons jun 13, 2007 20:37

Samlingsvolym, info och omslag:

Buffy creator Joss Whedon brings Buffy back to Dark Horse in this direct follow-up to season seven of the smash-hit TV series. The bestselling and critically acclaimed issues 1-5 are collected here for the first time, as are their covers by Jo Chen and Georges Jeanty.

136 pages, $15.95, in stores on Nov. 14


Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav holybuffy » tor jun 14, 2007 2:15

har folk in sina tidngar från sfbok än? det står att de finns i lager men, jag har inte fått ngn än.... :cry:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav noike » tor jun 14, 2007 2:30

holybuffy skrev:har folk in sina tidngar från sfbok än? det står att de finns i lager men, jag har inte fått ngn än.... :cry:

Ta kontakt med dem. Maila eller ring.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 14, 2007 8:18

136 pages, $15.95, in stores on Nov. 14


Jag tänkte handla tidningarna då jag är i London, men nu väntar jag till samlingsvolymen. Jag är dock fortfarande tveksam till en fortsättning på BtVS. Tycker att både den och AtS fick bra avslut och jag kan ju tänka mig att AtS/Angel nämns på något sätt i tidningarna -- annars skulle det vara konstigt -- och jag vill att slutet på AtS ska fortsätta vara ambiguöst (om nu det ordet finns på svenska). Och alla slayers... nja, inte så intresserad av ett Buffyverse med hundratals slayers. Så, som sagt, tveksam är jag, rädd att det ska "förstöra" intrycket av TV-serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Puffy » fre jun 15, 2007 19:49

:D Fick hem del 4 idag. Nu väntar jag bara på att sambon kommer hem från Stockholm med del 1-3 så jag kan sätta igång med säsong 8! Tyvärr blir det inte förrän sent i morgon kväll. Sen kommer kommande nummer nerdimpande i brevlådan.
Puffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 maj 2007

Inläggav AKS » lör jun 16, 2007 21:03

Äh, blir tvungen att köpa lösnumren på nån geekaffär i London! Håller på att börja spoila mig själv och trots allt är ju detta kanon så det går inte för sig.

Kan det förresten bli svårt att få tag i numren nu? *darrar av skräck*

Och vad tycker ni hittills, ospoiligt, om BtVS S8?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör jun 16, 2007 21:14

Första arcen: tumme ner. Ser fram emot nästa arc om två nummer. Brian K Vaughan!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jun 16, 2007 22:35

NO! Bara det inte förstör tidigare säsonger... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » sön jun 17, 2007 11:08

Jag tycker inte att man riktigt får samma känsla för karaktärerna som i tv-serien, men de kan ju ha och göra med att jag inte är van att läsa serietidningar. Skämten blir ju inte heller samma sak när man inte hör deras röster.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » mån jun 18, 2007 19:14

Del ett till tre får tummen upp av mig men tyvärr lyckas Joss inte knyta ihop sin inledande arc på ett trovärdigt sätt. Hoppas också mer på nästa.
AKS: De fyra första numren finns på sfbok nu och borde vara lätta att beställa om du inte bor nära någon av affärerna!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jun 18, 2007 20:00

Jag ska ju till London imorgon så de lär ju finnas på Forbidden Planet också. Annars är det bra att ha sfbok som backup.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 11:15

De hade en massa BtVS S8 på Förbidden Planet i London så nu har jag köpt alla fyra nummer. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska läsa nu (det kliar i fingrarna) eller vänta två-tre veckor då jag sett klart alla avsnitt i min omtitt. Jag kan ju försöka att hålla ut i alla fall, men jag väntar mig ett spektakulärt misslyckande.

EDIT: Tänkte börja prenumerera på SFbok nu, men vilket omslag får man? Jag har ju de som är snygga (enligt mig, men ni förstår nog vilka jag menar) och skulle antagligen få nåt fel om jag visste att en del serietidningar i min samling har en sorts framsida och en del den andra. Det skulle messa upp min hjärna rejält.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » lör jun 23, 2007 12:35

Går det inte att lägga in en begäran om att bara få originalframsidorna när du registrerar din beställning? Det borde vara ganska enkelt för postorderavdelningen att se till att du bara får "rätt" framsidor - vi får ju faktiskt in flest av dem. Maila dem och fråga om de inte kan göra så!

Btw: Forbidden planet! Lite avundsjuk, vill också dit snart igen!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 12:45

Vilken adress blir det?

Om du av någon anledning inte kan använda shoppingsystemet som finns inbyggt i våra webbsidor kan du skicka din order i form av ett e-postbrev till order@sfbok.se eller ringa oss på telefon
08-21 50 52. Frågor skickas till fragor@sfbok.se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör jun 23, 2007 14:09

AKS skrev:Vilken adress blir det?

Om du av någon anledning inte kan använda shoppingsystemet som finns inbyggt i våra webbsidor kan du skicka din order i form av ett e-postbrev till order@sfbok.se eller ringa oss på telefon
08-21 50 52. Frågor skickas till fragor@sfbok.se.


Jag skulle specificerat det i beställningen så använder order@...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 15:18

Ja, jag får nog skriva dit. Jag hade tyvärr hunnit skicka iväg beställningen dock. Man kan ju undra varför jag alltid har så himla bråttom...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön jun 24, 2007 17:52

Om det inte går att få ett specifikt omslag från Sfbok så finns ju andra alternativ, jag prenumererar hos (temporär blackout, inte Alvglans) och där går det att säga exakt vilka framsidor du vill ha. Dock är det segare än Sfbok.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön jun 24, 2007 18:29

Jag får se vad de säger annars byter jag. Skulle inte alls funka för mig att ha blandade omslag. Jag bara ryser vid tanken.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön jun 24, 2007 18:39

Jag vill också ha specifika omslag, speciellt det av Chen (som jag antar är det du vill ha) men hittills har jag gillat de av Jeanty också men får se hur det blir framöver.

Om det går att specifikt prenumerera på det vanliga från Sfbok så kanske det är något jag kan byta till i framtiden så berätta hur det går. Seriebörsen var det namnet jag inte kom på tidigare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nyx » mån jun 25, 2007 0:03

Damn, jag visste att det var något jag skulle ha frågat postordertjejerna om när jag jobbade idag! Sorry, jag kollar med dem på tisdag istället (om ni inte redan har fått mailsvar vid det laget). Jag tycker inte det borde vara något problem alls att se till att en prenumerant bara får originalomslagen - det borde höra till vår standardservice. Det handlar ju om att vi vill ha lyckliga kunder. Det tänker i alla fall jag argumentera för om någon på postorder tycker att det verkar trassligt! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jun 25, 2007 0:10

Låter bra att du tar upp det, Nyx! :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jun 25, 2007 16:51

Här är svaret från sfbok:

Hej!
Vi kan göra vårt bästa men det är inte säkert att vi kommer få in exemplar
av orginalomslagen av alla kommande nummer, så det är tyvärr inget vi kan
lova.

Med Vänliga Hälsningar
Jessica


Jag vet inte riktigt hur jag ska se på det. Jag får originalomslag, men om de öht inte får originalomslag så är det kört?

Illyria, hur var det där du prenumererar? Inga problem alls med originalomslag?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån jun 25, 2007 17:15

Nej, inga problem att få exakt det omslag du vill. Jag prenumererar t ex på ett av vanliga och ett variant och det har fungerat utan problem hittills.

Svaret du fick låter konstigt, de får såklart in flest omslag av det vanliga omslaget, men vart fjärde omslag (tror jag det är) är variant cover och de menar nog att de inte kan garantera att alla får vanliga omslaget då 1/4 är varianten. Ivarjefall borde de mena det, men det låter också som en dålig service att inte kunna erbjuda det kunden vill ha.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jun 25, 2007 17:17

Få se vad Nyx säger annars får jag helt enkelt byta...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare