Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav Nyx » fre jan 08, 2010 17:00

Jodå, vi har köpt in ganska många till SF-bok. Fast det hade du redan sett! -Nevermind! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » lör jan 09, 2010 16:55

För dem som eventuellt fortfarande undrar så har nu Dark Horse avslöjat - några månader innan det avslöjas i storyn - vem säsongens Big Bad är.

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=24354

Jahapp.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Mush » tis jan 12, 2010 20:32

A bear skrev:För dem som eventuellt fortfarande undrar så har nu Dark Horse avslöjat - några månader innan det avslöjas i storyn - vem säsongens Big Bad är.

http://www.comicbookresources.com/?page ... e&id=24354

Jahapp.



Jag råkade ramla på den där också, fast en bild. Jag säger samma sak jag, Jahapp....Känns lite underligt gör det inte?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Garim » ons jan 13, 2010 13:49

Nyx skrev:Jodå, vi har köpt in ganska många till SF-bok. Fast det hade du redan sett! -Nevermind! ;)

Jaha :/ Nu har jag också beställt. Tokigt att den inte ingick i prenumerationen...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Enya » ons jan 13, 2010 14:09

Nr 32-35Det stod nånstans att nu var frågan inte längre. "Hur ska hon besegra Twilight?" utan "Vad ska hon göra när hon får reda på att Twilight är Angel eftesom allt fortfarande handlar om relationer?" Vadå göra? Det finns väl bara en sak hon kan göra. Alternativt vara så trött och uppgiven att hon går över till den onda sidan ett kort tag innan hon finner sig själv och dräper honom. Det finns inget "komma tillbaks" ifrån det där, inte efter så många döda dråpare. Det är på sätt och vis ännu värre än det som hände i Sunnydale. Vi har ju redan gjort det här i säsong 2. Kunde de inte åtminstone låta honom spåra ut i sin egen serie? Även om Joss tar avstånd från det som kom ut efter "After the fall" så har det ju ändå varit 5 säsonger på TV och en serietidningsfortsättning. Ibland tror jag att Joss bara är sadistisk. att han vet vad som skulle göra sina fans mest upprörda ( iallafall en del av dem) och sen gör just det Nu är frågan narurligtvis "vad hände?" Hur kan det här vara samma man/vampyr som höll sin döende son i famnen och förmåde Spike och Wesley att visuellesera kärlek till Fred/Illyria i "After the fall?" Fast jag har en svag mistanke/hopp om att alltihop skulle kunna vara en dröm. Jag har inte fått "Turbulence" än, men jag har läst previewen och jag tycker att hoppet mellan den och det som hände i slutet på "Retreat" verkar ologiskt.
Senast redigerad av Enya sön jan 17, 2010 14:07, redigerad totalt 1 gång.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Enya » ons jan 13, 2010 21:18

Nr 32-35Vad handlar det här om igentligen är det nåt sorts bridet feminismbudskap för att komentera alla de där andra chowerna on tjejer som träffar vampyrer och som BTVS vill ta avstånd ifrån, eftersom vampyrdaitandet i BTVS alltid varit en sidohandling och inte själva syftet med serien även om det kan ha varit det som dragit en stor del av publiken. Det Joss försöker säga är alltså "titta alla små tonårstjejer och äldre med hur fel det blir om man fokuserar så myket på den typen av "män" och hur viktigt det äratt frigöra sig från allt sådant. Är de verkligen beredda att ofra Angel och allt de byggt upp runt den karaktären för en sån bilig poäng? Men när jag såg omslaget till nummer 33 så verkade det som om allt bara utspelade sig i Buffys huvud, även om ingen på "SlayAlive" tycks ha tolkat det så.
Senast redigerad av Enya sön jan 17, 2010 14:08, redigerad totalt 2 gånger.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Mush » fre jan 15, 2010 15:33

Enya: Så du menar som i Säsong 6 Normal Again? Man kunde välja att tolka det som man själv vill, i alla fall fram tills nu om det är något sånt som verkligen sker och kommer avslöjas i Säsong 8. Hoppas inte!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Enya » fre jan 15, 2010 18:36

Nr 32-35Tja, hon kanske aldrg har vaknat upp igen efter att gudinan drämde henne i backen. Men i så fall är det nog någon som ger henne synerna för att manipulera henne in till att göra något.
Enya
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 dec 2008

Inläggav Garim » tor jan 21, 2010 19:00

Garim skrev:
Nyx skrev:Jodå, vi har köpt in ganska många till SF-bok. Fast det hade du redan sett! -Nevermind! ;)

Jaha :/ Nu har jag också beställt. Tokigt att den inte ingick i prenumerationen...

Willow tidningen var ju riktigt bra, men det måste ju för sjutton komma fortsättningen på den snart! Nån som vet nåt om det?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Mush » tor jan 21, 2010 19:58

Garim skrev:
Garim skrev:
Nyx skrev:Jodå, vi har köpt in ganska många till SF-bok. Fast det hade du redan sett! -Nevermind! ;)

Jaha :/ Nu har jag också beställt. Tokigt att den inte ingick i prenumerationen...

Willow tidningen var ju riktigt bra, men det måste ju för sjutton komma fortsättningen på den snart! Nån som vet nåt om det?


En Willow nr2? Jag har inte läst den men slutar den som om det skulle komma ett till nummer eller vadå?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Rombat » tor jan 21, 2010 20:18

One-shots är oftast just engångsnummer. Ofta tyvärr.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » fre jan 22, 2010 9:20

Ja, jag tyckte den lämnade en hel del öppet.

Tidsmässigt utspelar den sig före säsong 8.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Mush » fre jan 22, 2010 15:31

Någon fortsättning på WIllow numret tror jag det inte blir. Men är pepp på Säsong 8s nästa nummer!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Nyx » lör jan 23, 2010 19:30

Ja, Josskrivna nummer är alltid extra roliga! Och (spoiler Nr 31) Det var mycket samtal och mycket relationsgrejor vilket jag gillar bäst!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » sön jan 31, 2010 22:08

#31 Älskade att Buffy tar upp Dawn & Xander när hon och Willow tar hand om gudarna :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav dansdansdans » ons maj 26, 2010 13:04

nån som fortfarande läser?? :)

jag hade massa olästa liggandes och läste igen mig häromveckan.
twilight... jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta.. förutom att härligt att de äntligen för varandra och är lyckliga. angel har jag inte läst ikapp mig med.. än.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Garim » ons maj 26, 2010 13:14

Jag läser Buffy s8, men lade av med Angel för ett bra tag sedan.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Nyx » fre maj 28, 2010 23:02

Jag prenumererar fortfarande och läser bägge tidningarna!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tis jul 06, 2010 16:33

Så ja, lite spejsat är ju storyn. Jag gillar den. Nu är slutet på S8 här snart och säger bara Awesome attSpike och Angel är med.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » tor sep 16, 2010 17:52

Hänger inte alls med i storyn. Nu är det för krångligt. Så the master is back? Hm.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav dansdansdans » lör sep 25, 2010 13:12

jag läste nr 36 imorse. och jag hänger inte med alls heller :cheese:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Mush » sön sep 26, 2010 23:08

Kolla covern för nr 38. Man blir nästan lite sorgsen. Stor spoiler, tror jag.

http://i548.photobucket.com/albums/ii33 ... on8_38.jpg
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2011 14:55

Är det värt att köpa dessa, känns det som en säsong 8?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » fre apr 01, 2011 21:43

sus@n skrev:Är det värt att köpa dessa, känns det som en säsong 8?

Nej. Som bäst är det fanfic. Som sämst är det... bara dåligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » lör apr 02, 2011 18:31

Hmm.. fanfic kan vara intressant men får väl testa någon för att se
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Willowtree » sön apr 29, 2012 22:40

noike skrev:
sus@n skrev:Är det värt att köpa dessa, känns det som en säsong 8?

Nej. Som bäst är det fanfic. Som sämst är det... bara dåligt.


Usch vad besviken jag blev. Jag prenumererade och skummade mig igenom varje nummer och blev bara argare och argare. Vad försökte de göra med Buffy egentligen? Karaktärerna var inte sig lika, Sunnydale var ju borta, de var utspridda över världen, storyn blev bara krångligare och krångligare. Morrrrr! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron