1x06 Our Mrs Reynolds

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Sätt betyg på avsnittet

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
10%
8
7
23%
9
10
32%
10
11
35%
 
Antal röster : 31

1x06 Our Mrs Reynolds

Inläggav pfant » lör feb 07, 2004 11:59

Det här var det första avsnittet som jag tycker kommer i närheten av Buffy- eller Angel-klass. Men så var det ju Joss som skrivit det...

Framför allt Mal fick visa sidor som vi inte sett tidigare men även flera av de andra karaktärerna fick komma fram lite. Och så slapp vi River och hennes epileptiska utbrott...den sub ploten har hittils varit rätt trist tycker jag.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Peak » lör feb 07, 2004 22:26

Our Mrs. Reynolds rockar, men nog finns det bra avsnitt före den oxo...

Men jag får nog säga att det från och med nu bara är bra avsnitt. Och du kommer att lära dig att älska River vid sista avsnittet... :)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav caffeineaddict » lör feb 21, 2004 1:38

Helt fantastiskt avsnitt som (tack tack tack) inte led av DVD-krångel (se mitt senaste inlägg i Firefly DVD-tråden...). Nästan en nia faktiskt. Allting flyter fint och avsnittet är oerhört charmigt med en hög alldeles suveräna repliker. Bästa avsnittet hittills på omtitten (vi får väl se hur Out Of Gas och Ariel, mina favoriter first time around, jämför sig nu andra gången).

Hon som spelar Saffron är grym på att växla mellan oskuldsfull och rädd och double-crossing vixen.

Hög åtta eller låg nia. Vi får se om jag någonsin lyckas bestämma mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » lör feb 21, 2004 5:46

det smkar cola chalal smakra lcola ajcala


(edit) hur full var jag när jag skrev detta ? (/edit)
Senast redigerad av poser tor sep 16, 2004 22:42, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön mar 28, 2004 20:10

Det bidde detta avsnitt igen i morse, jag försökte det som bot på bakfylla och det visade sig fungera rätt väl. Alldeles fruktansvärt underhållande, och en hel del suveräna repliker!

"Well, my days of not taking you seriously is certainly coming to a middle."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Sparvid » tis sep 14, 2004 22:48

Oh. My. God.

Det här var det roligaste avsnittet jag sett på mycket mycket länge! Okej, jag har knappt sett något av Angel, men det är enbart några få Buffy-avsnitt som kan konkurrera med detta som det skojsigaste från ME någonsin.

Det är ju nästan så att man vill se avsnitten ännu längre ifrån varandra eftersom de är så få, men hur svårt blir inte det?


-So you two were kissin'?
-Well, isn't that... special?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Nea » tor sep 16, 2004 22:33

Sparvid skrev:Oh. My. God.

Det här var det roligaste avsnittet jag sett på mycket mycket länge! Okej, jag har knappt sett något av Angel, men det är enbart några få Buffy-avsnitt som kan konkurrera med detta som det skojsigaste från ME någonsin.

Sparvid, jag håller med dig något alldeles oerhört. :) Det är nästan löjligt hur förbaskat kul det är.

Mal och Jayne. Suck. Hur underbara är inte de?

MAL
How can you say that? How can you
shame me in front of new people?

JAYNE
If I could make you prettier, I would.

MAL
You're not the man I met a year ago.


Mal's reaktioner först gentemot Saffron när han upptäcker henne ombord Serenity och senare när resten av gänget retas med honom. "Banter" precis som det ska vara. Makalöst underhållande.

Och ännu senare när han föreslår att hon ska göra sitt bästa för att döda alla som försöker döda henne. Good advice. :D "People that are... That's a dumb planet."

"A special hell" är ju ett klassiskt citat om jag någonsin sett något.

Jayne och Vera. And the rainstick.
MAL
Jayne! Go play with your rainstick.


Wash är underbar. Älskar honom med kraften av tusen flammande solar. Fast utan den fåniga poesin. Älskar hur han pratar på om hur mycket han älskar Zoe, så Saffron tvingas sparka ner honom. Och himla med ögonen.
Älskar hur han säger "Nooo. Well, yes. But I actually like that in a woman" som svar på Saffron's fråga om hon varit för framfusig. Älskar hans "Quaint!" medans Saffron lagar mat åt Mal, och då Zoe väldigt klart lagt fram att hon *inte* tänker följa hennes exempel.

Inara's replik "I only fell is all" är nog min favorit vad gäller hennes karaktär, då hon nog är den enda av karaktärerna jag inte har fastnat för helt och hållet. Men i detta avsnittet är hon hur kul som helst. Precis som hennes insisterande om att hon inte alls behöver undersökas.

Ärligt talat, detta är en tia för den helt underbara humorn. Jag skrattar så jag gråter varenda gång.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Illyria » tis sep 28, 2004 7:59

caffeineaddict skrev:"Well, my days of not taking you seriously is certainly coming to a middle."

:D

Många roliga repliker i det här avsnittet, men den var nog bäst. Och slutet, haha.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noggster » ons sep 29, 2004 0:37

Wash äger, älskar han som spelar honom i dom flesta filmer han har gjort.
Hursomhelst, underbart avsnitt.. lätt det bästa sofar. Börjar ta sig lite nu, vilket är bra.
Jayne äger.. haha
That's why I don't kiss girls on the mouth.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån okt 04, 2004 22:11

Good bible!

Good episode.
Funny, smart and exciting.

Jag kan inte be om mer.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Emily » tis dec 07, 2004 21:57

Blir bara bättre och bättre hela tiden :)
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Off » ons dec 08, 2004 3:20

Kan bara hålla med föregående talare om avsnittets enorma förmåga att framkalla till skratt. Så mycket roligt på en och samma gång måste vara svårt att trycka in i ett avsnitt, speciellt när serien inte är en komedi. En av mina klara favoriter är (och nu blir det lite gissning)

"-How drunk was i last night?
-I don't know, I past out"

Känner igen mig själv alltför väl i "dagen efter snacket" man har med sina polare :)

Hon som spelare Mals fru gör sitt jobb väldigt bra och man imponeras verkligen av hennes förmåga att gå från osäker till sexig till våldsam på bara några sekunder.

Nu kom jag förresten på det bästa i hela avsnittet. Inara på Mals säng! Kvinnan som alltid har kontroll i en situation där hon beter sig väldigt okontrollerat och inte har riktig koll på vad hon säger och gör. Mycket roligt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Lobo » lör jan 29, 2005 23:17

Mal till Jayne "You are gonna be cleaning latrines with your face if you don't cut that out"

Kaylee "He makes everybody cry. He's like a monster"

Mal "What i got? she has a name."
Jayne "So does this. I call it Vera"


Mal har också en förmåga att klippa till folk när man minst anar det. Inte ens kvinnor går säkra :)
Lobo
Demon Fodder
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 jan 2005
Ort: Trollhättan

Inläggav sharatec » sön feb 27, 2005 0:47

Underbart avsnitt. Blir serien verkligen bättre än så här? I så fall är det nog dags att flytta upp den lite på listan över DVD-inköp...

Instämmer i hyllningarna hittills, även om jag också måste framhålla Book som någon som verkligen får underbara repliker ibland... Han håller på att klättra rätt fort på min lista över favoriter, delvis beroende på att jag inte är riktigt lika förtjust i Kaylee som jag var i början. (Det är absolut inget fel på henne; hon var bara mer perfekt i pilotavsnittet.)

Book: If you take sexual advantage of her you're going to burn in a very special level of hell. A level they reserve for child molesters and people who talk at the theater.
Mal: What...? I am not... preacher, you got a smutty mind!
Book: perhaps I spoke out of term. I apologize. I'll make her up a room on the passenger dorm.
Mal: Good
(departing)
Book: A special Hell.


Mal: What was she after?
Book: Besides molesting innocent captains?


Och givetvis Wash underbara kommentar... Jag har inte varit någon större fan av honom tidigare - han är bra, men inte bäst - men här glänser han emellanåt.

Wash: We'd always hoped you two'd get together. Who is she again?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav AKS » sön feb 27, 2005 0:55

sharatec: Detta är helt klart ett av de bättre avsnitten, men serien blir bättre... De två bästa avsnitten har du inte sett ännu. Inte heller det sämsta, iofs. Åh, vad jag längtar till sportlovet då jag bestämt att jag ska se om Firefly för första gången sen augusti! Längtar mer efter det än efter att se klart Angel S5, trots att jag bara sett de flesta S5-avsnitten en gång! That's how much I love Firefly.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön feb 27, 2005 3:38

AKS skrev:De två bästa avsnitten har du inte sett ännu. Inte heller det sämsta, iofs. .

Är det allmänt bestämt vilka Firefly som är bäst? Gissar att Out of gas & Objects in space är dom som skulle vara bäst och Hearts of gold sämst, har jag rätt då? (Antar att svaren finns att läsa redan men orkar inte riktigt.)
Hursomhelst tycker jag nog det här är bästa avsnittet ändå. Har vid tillfälle hävdat att det är bästa avsnittet av nån Mutant Enemy och egentligen då nån överhuvudtaget serie nånsin. Kanske något av en överdrift men är faktiskt inte helt säker.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » sön feb 27, 2005 11:24

Tam skrev:Är det allmänt bestämt vilka Firefly som är bäst? Gissar att Out of gas & Objects in space är dom som skulle vara bäst och Hearts of gold sämst, har jag rätt då? (Antar att svaren finns att läsa redan men orkar inte riktigt.)


100% rätt. Fast jag vet inte om det är "allmänt" bestämt. Jag tycker i alla fall att dessa avsnitt är bäst/sämst... Det faktum att du tog alla rätt, trots att du inte håller med, borde dock betyda att det finns nån sorts allmän "känsla" över vad som anses vara de bästa/sämsta avsnitten av Firefly. Sen behöver man ju inte hålla med. BtVS:s Hush finns inte ens med på min topp 10 av seriens avsnitt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » sön feb 27, 2005 13:55

Jag mindes inte att det här avsnittet var roligt! Det kan mycket väl vara det roligaste avsnittet i någon av Joss serier. T.om. Inara är riktigt bra.

Jo, det verkar som att de flesta (inklusive mig) tycker att Out of Gas och Objects in Space är bäst. Själv gillar jag även The Message väldigt mycket. Däremot tycker jag nog att Shindig är sämst (Heart of Gold räddas av en massa action i slutet). Men jag får väl se nästa gång.

Är verkligen Hush allmänt ansett som seriens bästa avsnitt? Är inte det mest hype? Jag har i alla fall inte sett det överst på några internetomröstningar eller liknande, och bland medlemmarna här är det helt uppenbart inte så.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » sön feb 27, 2005 15:25

CheeseGuy skrev:Är verkligen Hush allmänt ansett som seriens bästa avsnitt? Är inte det mest hype? Jag har i alla fall inte sett det överst på några internetomröstningar eller liknande, och bland medlemmarna här är det helt uppenbart inte så.

Hon skrev inte bäst, utan "på min topp 10" - där brukar folk faktiskt ha med Hush.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » sön feb 27, 2005 16:12

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Är verkligen Hush allmänt ansett som seriens bästa avsnitt? Är inte det mest hype? Jag har i alla fall inte sett det överst på några internetomröstningar eller liknande, och bland medlemmarna här är det helt uppenbart inte så.

Hon skrev inte bäst, utan "på min topp 10" - där brukar folk faktiskt ha med Hush.


Så tolkar inte jag det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » sön feb 27, 2005 18:15

Fast det var så jag menade (om det var mitt tidigare meddelande du inte tolkade på det viset). Att många anser det vara ett av seriens bästa avsnitt, men jag har det inte ens på topp 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » ons maj 18, 2005 9:57

Ok.. grymt bra avsnitt. Kanske bästa hittills... gillade verkligen upplägget och det funkade bra.

Keylee är nog min favvo i serien hittills trots att hon nästan var osynlig i detta avsnitt.. Jayne är väl överhuvudtaget kanske fräzigast, men det är ngt alla tycker antar jag.

Bra slut på avsnittet dessutom..
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eponinethen » tor maj 19, 2005 10:45

Hm, jag är nog inte lika kär i detta avsnitt som de flesta verkar vara. Eller det är ju klart bra men... Nu ser jag fram emot Objects In Space (nästa avsnitt jag ska se)... Men egentligen vill jag dra ut på det, det är ju inte ofta man får se "nya" (av mig osedda) avsnitt av en Joss-serie...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 10:52

Hey! Hey! Hey! OIS är ju det sista i serien. Man kan inte hoppa på det viset. Okej, man kan, men det gör det inte rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eponinethen » tor maj 19, 2005 11:13

Mm, jag hade inte tänkt hoppa över det (klart inte!), bara vänta någon timme, så att det inte ska vara slut ännu, heh..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor maj 19, 2005 11:29

eponinethen: Det noike menade är klart inte att du ska hoppa över det, utan att det inte är nästa avsnitt efter Mrs Reynolds. Det är massa avsnitt emellan! Se dom först om du inte gjort det! :)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav eponinethen » tor maj 19, 2005 11:35

Ai skrev:eponinethen: Det noike menade är klart inte att du ska hoppa över det, utan att det inte är nästa avsnitt efter Mrs Reynolds. Det är massa avsnitt emellan! Se dom först om du inte gjort det! :)

Jaaså. Okej jag missförstod, heh. Men jag har redan sett dem, så, Objects In Space är nästa avsnitt för mig...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor maj 19, 2005 11:39

eponinethen skrev:
Ai skrev:eponinethen: Det noike menade är klart inte att du ska hoppa över det, utan att det inte är nästa avsnitt efter Mrs Reynolds. Det är massa avsnitt emellan! Se dom först om du inte gjort det! :)

Jaaså. Okej jag missförstod, heh. Men jag har redan sett dem, så, Objects In Space är nästa avsnitt för mig...


Stackars! Inte för att du ska få se det underbara OIS, utan för att det är sista Jossverse avsnittet för dig vad det verkar. Då är du sen välkommen in i den här sidan av verkligheten. Den sidan som nu bara har Serenity kvar att se fram emot. Vi känns till en början igen på den vilda stirrande blicken, gråblek hy och att vi är allmänt håglösa.... Men det går över om nån månad. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav eponinethen » fre maj 20, 2005 0:13

Ai skrev:Stackars! Inte för att du ska få se det underbara OIS, utan för att det är sista Jossverse avsnittet för dig vad det verkar. Då är du sen välkommen in i den här sidan av verkligheten. Den sidan som nu bara har Serenity kvar att se fram emot. Vi känns till en början igen på den vilda stirrande blicken, gråblek hy och att vi är allmänt håglösa.... Men det går över om nån månad. ;)

Hehe, tackar, för välkomnandet då, heh. (Jag är där nu, nämligen.) Jag tillhörde nog den kategorin människor innan jag hittade Firefy även dock.. Och definitivt innan jag insåg att Angel var värt att se (gah jag var lurad innan det).. Så jag vet känslan... mmhm...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » fre maj 20, 2005 5:18

Så då är du den människan för tredje gången nu. Hur orkar du ta dig genom detta trauma gång på gång? :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Nästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare