1x01 Serenity

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Och vad kan man tänkas ge det här avsnittet då?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
10%
8
10
24%
9
11
27%
10
12
29%
 
Antal röster : 41

Inläggav Kaylee » sön aug 07, 2005 17:03

Har precis sätt avsnittet för andra gånger å tycker fortfarande att det är Superbra!

Gillar Kaylee, Simon och River =)
River: The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems.
Mal: See, morbid and creepifying, I got no problem with, long as she does it quiet-like.
Användarvisningsbild
Kaylee
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 aug 2005

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 17:31

Kaylee: Välkommen till oss! Trevligt med ännu ett Firefly-fan på forumet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » sön aug 07, 2005 23:13

Såg Serenity med en polare för några dagar sedan... han tyckte det var helt ok.

"För lite action och en FUL musik med gitarren helatiden"... strange man
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JoeSweden » mån aug 08, 2005 3:22

Pixelle skrev:Såg precis om det här avsnittet med en ännu icke Firefly-frälst kompis och... tja, jag har full förståelse för att Fox visade det här sist. Istället för att gradvis introducera universum och karaktärer så försöker man trycka in allting samtidigt men utan tillräcklig detalj för att göra det begripligt. Varför introduceras Reavers överhuvudtaget i det här avsnittet? Vad handlade Battle of Serenity egentligen om? Med tanke på de kinesiska influenserna, borde man inte se fler asiater? The Alliance borde kanske prata mandarin? Vad beror den underliga (men charmiga) blandningen av extrem låg- och högteknologi på? Behövde man verkligen introducera en ny karaktär i form av Alliancepolisen som ändå strök med ganska snabbt? Det hade kanske räckt med att de jagades av en mer anonym Alliance Cruiser?
Man skulle vunnit oerhört mycket på ett långsammare tempo i avsnittet tycker jag.
Den andra grova synden är att göra Mal så sällsynt osympatisk. Vare sig huvudpersonen är ond eller god så måste tittaren lära känna honom snabbt och fås att iallafall delvis sympatisera med honom. Spike och Angelus är exempel på lyckade onda karaktärer, men Mal är i det här avsnittet bara avlägsen och otrevlig.

Efter att ha genomlidit City Of... börjar jag misstänka att Whedonseriernas pilotavsnitt är något man ska akta sig för noga...

Hej Forum! förresten. Jag borde kanske satsat på en mer positiv första post, men jag hoppas ni inte lynchar mig :cry: ;)



Hallåj! Lite kommentarer:
Fox visade detta sist för att de tyckte det var för långsamt, de vile ha action och fart. Ett utmärkt sätt att presentera alla karaktärerna tyckte jag iaf. Istället för att verkligen klämma in all information som i Train Job, lyssna på den bedrövliga förklarande dialogen mellan Book och Mal när de går i korridoren. Pratade med Chris Buchanan (executive producer) på ett con i våras och inte ens de tyckte det var lyckat, men de hade inget val.
Reavers introducerades för att man skulle ha en föraning om dem när Bushwacked väl dök upp. dramaturgisk sak.
Om man kikar noga på Battle of Serenity Valley i början så ser man att Mal är religös. Han tappade all tro i och med förlusten och blev den bittra person som visas i piloten. Till serien fick de tona ner de lite för Fox, av de anledningar du nämnde, men det var meningen att han skulle lätta upp under seriens gång. Till filmen Serenity kommer han dock att vara original Mal igen.

Och du.... Här lynchas ingen. Vi är ju Browncoats. ;)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Ai » mån aug 08, 2005 9:10

Välkommen Joe! Har nån tipsat om Presentationslänkarnaän? In i dom och skriv annars.

Och en till sak! GÄVLE!!! Yay!!! 8)

Då är vi två som träffat cap'n Tightpants här i stan, jag är en av dom som var med Glorificus till London förra året på Halloween con och Kanekonserten. Eller träffat och träffat förresten - jag gick inte fram. Blyg flicka. :oops:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » mån aug 08, 2005 14:37

JoeSweden skrev:Och du.... Här lynchas ingen. Vi är ju Browncoats. ;)


Damn straight. Lynchningar är för hillbillies. Vi kastar ut folk från luftslussen istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav meimei » sön aug 14, 2005 17:49

Om Serenity (Varning! Det blev långt).

Reggaefestivalen gjorde det omöjligt att gå utanför dörren igår, så jag passade på att se om Serenity och Objects in space. My golly vilken underbar serie det här är. Även om jag är trogen Buffy för evigt har glöden har falnat lite efter alltför intensivt tittande. Firefly däremot är min nyförälskelse; that hot little series just swooshed by and got me hooked.

Jag tycker det är svårt att kritisera Firefly eftersom serien blev rätt halshuggen (ankelhuggen?). Mycket av det jag skulle vilja klaga på är nog sådant som skulle ha rett ut sig om serien inte hade lagts ner. Jag skulle inte älska Buffys första säsong lika mycket om jag inte hade sett resten. Angels första säsong var ojämn och inte särskilt imponerande (kanske kommer jag tycka mer om den när jag har sett resten).

Teasern är snygg, speciellt när Mal inser att slaget är förlorat och stråkarna sätter igång. Lite klyschig arméjargong bara, fast jag uppskattar repliker som “were just too pretty...”. Gillar också scenen med allianceskeppet och cry-babyn efteråt, kontrasten mellan Mals värld då och nu blir så tydlig.

Jag älskade themet från första stund. Det är representativt på ett tjusigt sätt och melodin svänger. Det sätter sig i minnet så att man blir precis sådär förväntansfullt lycklig som man ska bli varje gång man hör det. Whedon sa nånting om att han först ville ha en ännu mer nedtonad version, bara sång och en backporchgitarr, och det kanske hade blivit ännu bättre. Men jag gillar det som det är, även om jag hade önskat mig en annan sångare (Johnny Cash, det hade varit nåt).

Jag tyckte inte det var segt, jag satt som klistrad. Varje karaktär introduceras väldigt stilfullt. Kaylee och hennes parasoll - instant love. Samma sak med Jayne. Och Simon... älskar hur han först porträtteras som en person man ska känna obehag inför; han osar överklass, alliance, känslolöshet, kylighet. Att han går från det till att i samma avsnitt avslöjas som otroligt varm, mänsklig och osjälvisk – och det känns helt trovärdigt – är helt briljant. Scenen där han berättar sin och Rivers historia för besättningen är så jävla fin bara. Och “You're a dummy”-scenen. Kudos till hans och Summer Glaus skådespeleri.

Inaras karaktär är väldigt intressant. Det är också den jag skulle vilja kritisera mest. Problemet är att det känns som att väldigt mycket vad gäller Inara och companionyrket ligger i framtiden, bortom Objects in Space. Hade serien fått fortsätta tror (hoppas) jag att hennes karaktär och yrke hade utvecklats och problematiserats mer.
En grej jag inte fattar är dock tvättscenen. Det är meningen att den ska skildra hennes behov av att skaka av sig dagens förolämpningar/förnedring. Men jag tycker det ser misstänkt mycket ut som en kolla-vilken-het-brud-scen, blandat med lite klantig artsy-fartsy-klippning. Det är Inara och hennes känslor scenen ska handla om men istället blir hon ett objekt. Bättre kan allmighty Joss.

Någon undrade i den här tråden varför Reavers introducerades redan i det här avsnittet. Jag håller med. Tycker det ger en känsla av att man vill klämma in allt i första avsnittet för att vinna tittare. Det hade räckt om reavers hade kommit på tal och man fick se hur precis alla i besättningen var rädda för dem. Så att Reavers etableras som riktigt jäkla läskiga och man får ett sug efter mer. Att visa deras skepp (som f.ö. var väldigt coolt) i första avsnittet gör bara att respekten/rädslan för dem förtas. Less is more vad gäller skräck säger jag.

Animationerna, linsreflexerna, filmtekniken – me like. Skeppet Serenity i sig hade jag väldigt svårt att vänja mig vid – men sen bestämde jag mig för att det är super-mega-ful-snygg-charmigt. Kinesiskan – me love! Jag köper Firefly med hull och hår. Har inte blivit så barnsligt uppslukad av en scifi-värld sen jag såg star wars när jag var liten. Jag tror fan att jag är mer förtrollad av det här. Jag menar, “Good dogs!” bara en sån grej. Åå, vad bra det är.
Hey, you.

More whiteboards for Andrew!
Användarvisningsbild
meimei
Minion
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 30 jul 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Dasse » tor nov 17, 2005 11:47

Sådär då.. nu har man sett Serenity som först denna gång! lite mer förstådd vart man ju! hehe..
och så bra det är.. snurrigt värre att FOX valde "the train job" som först men men.. that´s life!

PS. ja tycker Sean Maher´s karaktär är lite likt Wesley i Buffy/Angel.. ;)
lite sådär smårädd och ryter till ibland hehe.. inget fel med det! tvärtom.. jag myser!

Riktigt skön stämning i den här "första" delen.. like it!
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Inläggav caffeineaddict » tor nov 24, 2005 23:23

Såg precis om dessa avsnitt som uppvärmning inför filmen med samma namn i morgon. Satan i helvete så bra det är. Alla eventuella tempoproblem som man kan ha upplevt första gången är som bortblåsta vid det här laget. Scen efter scen är tokigt fenomenal på ett sätt som bara Joss kan.

Och nog för att man alltid antar att Inaras replik till Mal om att "I gave the boy a free thrust" (om Simon) bara är för att jävlas, så... vem vet? ;)

Sen nämner jag ju "Kaylee's dead" varje gång jag pratar om avsnittet men jävlar i mig, det är ett sådant fenomenalt brott mot alla rätt och regler inom film och TV! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 25, 2005 0:11

caffeineaddict skrev:Och nog för att man alltid antar att Inaras replik till Mal om att "I gave the boy a free thrust" (om Simon) bara är för att jävlas, så... vem vet? ;)

Kul att du nämnde det, har tänkt ta upp det massa gånger men glömt. Hade Simon och Inara sex eller vad??
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav The Ankh » ons dec 07, 2005 9:47

Vilken underbar inledning på serien! Man blir ju kär i precis alla karaktörer på en gång :) Förutom .. eh... hon som spelas av hon som spelar
spoiler Angel säsong 4 och Buffy säsong 7
Jasmine i Angel, henne tyckte jag så där om än så länge, men det kanske blir bättre. Trodde oxå att det skulle vara svårt att gilla Mal eftersom han är the evil priest Caleb

Kaylee älskar man på en gång! Hon e den finaste! När man trodde att hon var död bklev jag lite förkrossad inombords och tänkte att inte fasen kan Joss vaar så dum och döda en av ens "love at first sights" i första avsnittet?? å nej då. hahaha! Sjukt roligt.
Senast redigerad av The Ankh ons dec 07, 2005 11:52, redigerad totalt 1 gång.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Ai » ons dec 07, 2005 11:25

Angel säsong 4 för att vara exakt. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav The Ankh » ons dec 07, 2005 11:53

men! Jag menade att skriva säsong 4! !! Fingersjukan tar över mitt liv... tack Ai!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » mån dec 26, 2005 19:58

Har precis sett första avsnittet (dubbelavsnittet) med Lisa (ladymorgan) och hennes man. Tror de gillar! Lady vill i alla fall genast se ett avsnitt till... Moahahahah! Klanen utökar sig!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » mån dec 26, 2005 21:10

Jag såg det här medan jag slog in julklappar, så min koncentration var lite lätt delad, måste se det igen. Det jag såg, gillade jag.

Återkommer senare med mer detaljerade åsikter.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav carre » mån dec 26, 2005 21:16

The Ankh skrev:Har precis sett första avsnittet (dubbelavsnittet) med Lisa (ladymorgan) och hennes man. Tror de gillar! Lady vill i alla fall genast se ett avsnitt till... Moahahahah! Klanen utökar sig!


förvånar mig inte ett dugg att Lisa gillar western-scifi ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav The Ankh » mån dec 26, 2005 23:48

ey skrev:
The Ankh skrev:Har precis sett första avsnittet (dubbelavsnittet) med Lisa (ladymorgan) och hennes man. Tror de gillar! Lady vill i alla fall genast se ett avsnitt till... Moahahahah! Klanen utökar sig!


förvånar mig inte ett dugg att Lisa gillar western-scifi ;)

Eller hur! Who wouldn't!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 9:32

Binchy skrev:Återkommer senare med mer detaljerade åsikter.


I'm a bad, bad person! Jag skulle titta på piloten igen igår kväll, men SOMNADE i soffan! Baad, baad Binchy!

Får försöka igen...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Ankh » tis dec 27, 2005 9:41

Binchy.. inget fel på att somna! Sova e skönt!!! Sleep away my friend!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 22:38

Min svåger efter Serenity: Jag är fast!

:)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 22:46

Gordo skrev:Min svåger efter Serenity: Jag är fast!
:)


Jag gillar din svåger. Vinka till honom från mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 22:51

noike skrev:
Gordo skrev:Min svåger efter Serenity: Jag är fast!
:)


Jag gillar din svåger. Vinka till honom från mig.


Ska jag absolut göra!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 23:23

Nu så, nu har jag sett hela avsnittet, i två delar visserligen, men men.

MYCKET bra. Me like very much. Det är helt klart Joss repliker och hans humor. Ett lysande gäng skådespelare. Jag gillar Zoe/Gina och Mal/Nathan mycket bättre här än i Buffy/Angel. The Companion och the Sheperd verkar kunna bli väldigt goda vänner. Simon är lite väl mycket silmjölke, men han offrade allt för sin syster - det har man ju som syster svårt att inte ge beröm för. Kan inte hjälpa att noike och Jayne är ohjälpligt sammankopplade i min hjärna.

Är nästa skiva lika bra som denna, så får jag allt ta och sätta ner foten, och visa vem som bestämmer...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sjostrand » fre jan 13, 2006 9:21

Nu har jag äntligen kommit igång och tittat på Firefly!
Jag gillar serien, men tycker dock att Mal är lite för osympatisk för min smak. Men det vägs upp av Kaylee. Jayne är också osympatisk, men han är ju inte kapten (huvudperson) så han får vara osympatisk.

Kul dialog, intressanta karaktärer, snyggt gjord och okej handling.
Det verkar lovande!
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav fripp21 » fre jan 13, 2006 14:47

sjostrand skrev:Jag gillar serien, men tycker dock att Mal är lite för osympatisk för min smak.


Mal är helt underbar, makalös, fantastisk. Om han ändå vore ännu mer osympatisk.

Välkommen till Firefly. Mycket nöje med de allt för få återstående avsnitten. Se dem så "långsamt" som möjligt, och med stor koncentration. Motstå frestelserna. De är så få och man kan bara se dem för första gången en gång. Gör inte samma misstag som jag, se flera avsnitt per dag under en kort, kort tid. Once in a lifetime opportunity!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » fre jan 13, 2006 14:53

Binchy skrev:Är nästa skiva lika bra som denna, så får jag allt ta och sätta ner foten, och visa vem som bestämmer...


?? Nästa skiva? Vad om tredje skivan är ännu bättre än andra skivan som är annu bättre än första skivan då?? :o
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav The Ankh » fre jan 13, 2006 14:55

hehe, håller med Fripp21, det blir bara bättre och bättre pch bättre!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav fripp21 » fre jan 13, 2006 15:13

sjostrand skrev:Jag gillar serien, men tycker dock att Mal är lite för osympatisk för min smak. Men det vägs upp av Kaylee. Jayne är också osympatisk, men han är ju inte kapten (huvudperson) så han får vara osympatisk.


Vem är huvudpersonen, protagonisten?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » fre jan 13, 2006 16:23

fripp21 skrev:
Binchy skrev:Är nästa skiva lika bra som denna, så får jag allt ta och sätta ner foten, och visa vem som bestämmer...


?? Nästa skiva? Vad om tredje skivan är ännu bättre än andra skivan som är annu bättre än första skivan då?? :o


Någonstans här har jag sagt att jag håller på med en "köpa Firefly-kampanj" hemma. Dvs, är hela Firefly lika bra som det här, så MÅSTE jag äga den på original, och maken får finna sig i att det är jag som bestämmer. Han hyser någon illusion om att det är han och katten Angus som bestämmer...

Hela Firefly ÄR lika bra som det här, så snart är den beställd.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » fre jan 13, 2006 17:07

Binchy skrev:Hela Firefly ÄR lika bra som det här, så snart är den beställd.


För annars måste jag nog köpa en och skicka ner till dig. Den måste ägas, vårdas, älskas. You can not can not have one.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron