1x01 Serenity

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Och vad kan man tänkas ge det här avsnittet då?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
10%
8
10
24%
9
11
27%
10
12
29%
 
Antal röster : 41

Inläggav Capt. Peroxide » ons feb 28, 2007 9:43

Zaxx skrev:Du har alltså ej sett detta innan?
Jag såg långfilmen i förra veckan. Annars nej.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav fripp21 » mån mar 12, 2007 9:50

Capt. Peroxide skrev:Ska bli intressant att se hur det utvecklas. Och skönt att slippa rymdvarelser.


Helt enig, det ska bli intressant att se hur/om du komma falla för serien. Helt enig igen, det är otroligt skönt att slippa rymdvarelser.

Men vad är det för fel med tobakssaft egentligen? ;)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 1:48

- Well, we're still flyin'
- That's not much.
- It's enough.

Det kan vara det vackraste som sagts någonsin. Och sedan musiken, och jag nästan gråter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 1:49

Men satan, fresta mig inte nu!! Är det inte nog med att jag kommer att ha sett hela BtVS och AtS denna sommar?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 1:55

AKS skrev:Men satan, fresta mig inte nu!! Är det inte nog med att jag kommer att ha sett hela BtVS och AtS denna sommar?!

Förlåt, men efter jag gjort den där avataren kliade det i kroppen, Gnagde på hjärnan och bukspottkörteln gurglade sig konstigt. Jag var tvungen att se om Firefly annars hade jag säkert dött.

Kort och gott: det är inte du, utan det är jag.

Men jag kan posta i Firefly-arean lite tystare i fortsättningen.
Senast redigerad av noike mån jul 23, 2007 2:01, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 2:01

And right you are as well.

(Åååh, vill se Out of Gas nu! Men inga enstaka avsnitt för Firefly, allt eller inget ska det vara denna gång.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » mån jul 23, 2007 2:05

AKS skrev:Men inga enstaka avsnitt för Firefly, allt eller inget ska det vara denna gång.

Det låter bra, vi ser som vanligt fram emot dina kommentarer! Du borde antagligen döpa den här sommaren till något. The Complete Whedonverse Re-Watch Summer Event 2007, eller något liknande, längre, krångligare, för det är roligt när folk snubblar på sina tungor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 2:07

The All But Not Quite Complete (Lacking In the Buffy Movie Department) Whedonverse Re-Watch Summer Tour Pour Favour Event 2007.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån jul 23, 2007 2:12

Det fungerar. Aj.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 10:02

Nu är det bara banderollen som saknas. Iofs får vi väl se hur jag hinner med Firefly. Går lite trögt just nu tack vare HP-boken och fint väder...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor aug 16, 2007 18:38

Fint väder, det har vi inte här kan jag säga. HP boken och dåligt väder är inte en bra kombination, inte för mig iaf så jag ser på Boston Legal istället. Aja, jag har ju haft en vecka sol i Frankrike så *lite* regn kan jag väl tåla :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav tapeworm » ons dec 26, 2007 22:11

Ser om avsnittet för första gången på läääänge. Scenen där "Lawman" tagit River som gisslan och säger "I'm not playing anymore! If anybody..." varpå Malcolm kliver in och skjuter honom i huvudet, är... fullkomligt lysande. Roligaste actionscenen sedan Indiana Jones, där Indiana skjuter ner svärdsmannen på marknaden i Temple-filmen.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant
 
Inlägg: 1561
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Kronoberg

Inläggav Rombat » tor dec 27, 2007 17:09

tapeworm skrev:Ser om avsnittet för första gången på läääänge. Scenen där "Lawman" tagit River som gisslan och säger "I'm not playing anymore! If anybody..." varpå Malcolm kliver in och skjuter honom i huvudet, är... fullkomligt lysande. Roligaste actionscenen sedan Indiana Jones, där Indiana skjuter ner svärdsmannen på marknaden i Temple-filmen.
Raiders of the Lost Ark. FFS.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav makane » fre jun 20, 2008 9:20

noike skrev:- Well, we're still flyin'
- That's not much.
- It's enough.

Det kan vara det vackraste som sagts någonsin. Och sedan musiken, och jag nästan gråter.

Har inte läst igenom vad ni skrivit tidigare, men på vägen ner för den här sista sidan såg jag detta. Fantastiskt! :lovebunny: När de sa det ville jag rusa in här och lägga in det som min signatur. Men jag hade inget internet...

Iallafall så såg jag äntligen piloten av Firefly igår för första gången. Jag har bestämt mig för att ta serien ganska långsamt eftersom det bara är 14 avsnitt (och filmen då), men vi får väl se hur det går.
I början av avsnittet skruvade jag lite på mig. Förväntningarna var ju skyhöga eftersom Firefly är en serie som skrivits upp som ett fullständigt mästerverk. Och dessutom har jag ju själv höjt förväntningarna genom att ha serien hemma, men inte sett den, för att vänta på rätt tillfälle. Och första minuterna tyckte jag väl inte var så enastående. Det kändes lite segt. Men ganska snart så ändrade jag mig radikalt och satt som på nålar genom hela dubbelavsnittet. För att säga det snabbt och enkelt, jag älskade det. Och Noikes citat ovan... :lovebunnier:

Karaktärerna är underbara. Jag var lite rädd att jag inte skulle kunna gilla Zoë eftersom Jasmine var så obehaglig i Angel, men det glömde jag direkt.

Något jag blev förvånad över var westerntemat. Scifi/western... Det hade jag ingen aning om att det skulle vara, men jag gillade det. Och all musik i avsnittet var riktigt passande.

Åh vad ledsen jag blev för en sekund att Kaylee var död, en riktigt skön karaktär. Så jag blev väldigt glad när det inte var sant. Och underbar scen när Simon tokrusar ner och Mal och de andra står och skrattar.

13 avsnitt och en film kvar... Känns som det är på tok för lite av det jag har sett. :emo:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » fre jun 20, 2008 9:22

Yay, makane! Jättekul att läsa dina kommentarer. Och nu måste du kommentera alla avsnitt. Jag kräver det. På ett snällt sätt naturligtvis...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre jun 20, 2008 12:19

AKS skrev:Yay, makane! Jättekul att läsa dina kommentarer. Och nu måste du kommentera alla avsnitt. Jag kräver det. På ett snällt sätt naturligtvis...

I second that demand.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » fre jun 20, 2008 12:48

gaspode skrev:
AKS skrev:Yay, makane! Jättekul att läsa dina kommentarer. Och nu måste du kommentera alla avsnitt. Jag kräver det. På ett snällt sätt naturligtvis...

I second that demand.

I demand seconds.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav makane » mån jun 23, 2008 12:33

Jag lovar! Jag har inte sett något mer än för jag har inte varit hemma. Men det lutar åt avsnitt nr 2 ikväll. :)
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav fripp21 » tor jun 26, 2008 20:45

Underbart att få höra kommentarer av någon som ser avsnitten för första gången! Du är min hjälte för tillfället, makane.

Nu vet jag hur det är!

Jag blev helt våt av Firefly, när jag sett hela serien. Men jag var långt ifrån såld på serien efter Serenity - the pilot. Bara så att du vet... (fast nu har jag sett Serenity en himla massa gånger och avsnittet är på min top-8 lista av Firefly-avsnitt).

Se serien så långsamt du kan!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav HeY » tor jul 03, 2008 0:03

fripp21 skrev:Jag blev helt våt av Firefly, när jag sett hela serien.


An interesting choice of words I must say.

Annars håller jag med, jag var inte såld på serien förrän avsnitt... 3? Det vill säga avsnittet efter piloten :D
Eller jag var inte helt såld då heller men det var då jag fattade att detta verkligen var för mig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » fre jul 04, 2008 22:34

Mmm långsamt som bara den går det. Känns skönt att jag lyckats hålla mig. Men nu, precis just nu, ska jag spana på avsnitt tre. Så snart får ni mer kommentarer i nästa tråd. Stay tuned. ;)
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Tea » sön jul 31, 2011 22:59

Omtitt... Fått hem min blåstråle-box

Nathan är dubbelt så vacker i dual layer ;-)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Föregående

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron