1x01 Serenity

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Och vad kan man tänkas ge det här avsnittet då?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
5%
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
10%
8
10
24%
9
11
27%
10
12
29%
 
Antal röster : 41

1x01 Serenity

Inläggav Peak » tor dec 04, 2003 20:58

Kör det här i "riktig" ordning istället för FU.. eh. FOX knäppa ordning.

Detta är pilotavsnittet till TV-serien. Vilket självklart innebar att FOX visade avsnittet sist av allt, efter att serien redan lagts ner. Vilket är synd. Mycket synd. Eftersom avsnittet är bra mycket bättre än det avsnitt som visades som "pilot" (1x03 - The Train Job).

Helt underbart avsnitt för övrigt. Såg den för första gången i en preair-kopia med urdålig kvalité på bilden. Till och med då gillade jag det. Och nu ser man den på glorious DVD. Kommentatorstracket med Joss och Nathan Fillion kan också rekommenderas ;). Joss är som alltid guld när han kommenterar och Nathan var också mycket bra. Varning dock för att det finns en rätt fet spoiler för Buffy säsong 5 i början!

Vad handlar avsnittet om då? Jo, Mal Reynolds, krigsveteran som en gång i tiden stred på den förlorande sidan i ett frihetskrig lever så långt som möjligt under radarn hos Alliansen genom att leva på smuggling och transport av gods och människor mellan de olika bebodda planeterna i Fireflyuniversumet. Under en av dessa transporter så får han 2 människor som passagerare. 2 människor som verkar vara de två mest jagade personerna i hela alliansen. Varför? Jo, se avsnittet, vet ja... ;)

Favoritkaraktär redan här: Jayne, legosoldaten. Dum, men slug och tänker endast (oftast iaf) på sig själv.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » tis dec 09, 2003 18:09

Det här måste nog vara en av de bästa piloterna jag har sett, och garanterat en av de jämnaste första-säsongerna än så länge (inne på tredje skivan just nu). Varför ville inte Fox visa den här först?

Jayne är lysande. "Pain is scary." Ett plus är att man får redan här se hans egenintresse.

Carlos Jacott (tidigare demon i både Buffy och Angel) får visst aldrig spela några trevliga Whedonverseroller, men jag antar att han har roligt ändå.

(Är det bara jag eller ser inte Alliansmedlemmarna ut som förvuxna studenter i de där mössorna?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons dec 31, 2003 0:57

Så, nu har jag sett första avsnittet av min Firefly-DVD!
Helt sjukt att en så här bra serie kan läggas ner, kollar lite på nedladdade avsnitt av Jake 2.0 och det här avsnittet är dubbelt så bra som nåt av de jag sett hittills av Jake...

Jag har lite emot Mutant Enemys återanvändning av skådisar, nu är detta i ett annat universum än Buffyverse, men det var lite löjligt att Carlos Jacott fick en tredje gästroll. Jag störde mig på det redan andra gången han dök upp...

Avsnittet var väldigt bra, klart godkända specialeffekter, och en skön story som lärde oss mycket om karaktärerna.

Helt klart en nia.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 0:33

Wieee! You can't take the sky from me!

Second time around the block, och Serenity är fortfarande ett helsikes pilot-avsnitt.

Tycker dock ändå att det är en lite seg start på avsnittet (som ju är långfilmslångt)... den första halvtimmen flyter inte saker riktigt bra, men det kommer igång när nykomlingarna kommer ombord på skeppet. Sen är det mer eller mindre ren njutning, mer så denna gång när jag redan "känner" gänget och inte behöver oroa mig över huruvida det kommer bli en bra serie eller inte.

Vet att jag inte riktigt hade bestämt mig ang. Nathan i huvudrollen efter Serenity första gången, men nu tycker jag han är riktigt bra. Det är en väldigt speciell huvudroll, och Nathan håller en bra balans mellan tidigare klyschor av filmhårdingar och en unik personlighet.

Flera scener rörde mig också på ett annat sätt denna gång. Bl.a. öppningen när de förlorar kriget och slutscenen.

Rent filmtekniskt gillade jag även den röriga och hoppiga kameran bättre denna gång. Snygg liten actionscen i öknen och RIKTIGT tufft när Mal chargar in och skjuter snuten på slutet. Gillar även att rymden är tyst i Firefly, det är alldeles för ovanligt.

Dessutom tycker jag inte att det varit nog med ungdomligt pojkdräggel över Morena Baccarin i dessa trådar, så det får jag väl stå för... Gaaah, gaah... *dräggel dräggel*

Och "Kaylee's dead!"-scenen är ett sådant där mästerverk som bara Joss kan lyckas med. Helt sinnessjukt roligt, de flesta vågar väl inte leka med publikens känslor och förväntningar på det viset.

Ja jävlar, nu blir det nog The Train Job. Och sedan Zaxx webcam.
Senast redigerad av caffeineaddict sön feb 15, 2004 22:32, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör feb 14, 2004 1:29

caffeinaddict: du har inte råd med henne. Och din status är alldeles för låg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 1:33

Och så bor hon i framtiden också... damn!

Min status är inte så tokig dock. Har ett jättefint arbetsintyg från mitt förra jobb. Massa fina adjektiv om min prestanda.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör feb 14, 2004 2:57

Adjektiv använda av Hunter S Thompson eller HP Lovecraft? För i så fall, inte bra att använda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nea » tis jun 08, 2004 20:50

Nej, nu kan det vara dags för mig att prata lite om Firefly, känner jag.

Jag är så kär, så kär i den här serien, så det gränsar till det omöjliga. Det enda man behöver göra är att se "Serenity" för att förstå varför. Från det att Mal dyker upp på skärmen och vidare till tonerna av "You can´t take the sky from me" så sitter jag bara med ett fånigt leende på läpparna.

Wash och hans dinosaurer. *jepp, fånleende igen* "Curse your sudden but inevitable betrayal!" :D

Kaylee´s "I love my captain." Vem gör inte det. :)

Det som slår mig nästan med detsamma är hur bra kemi alla skådespelarna har med varandra. På så sätt känns det nästan inte alls som ett pilot-avsnitt. Joss har verkligen lyckats hitta precis rätt människor för varje roll. Det känns redan som om de är en familj, en något dysfunktionell sådan... men ändå en familj.

Precis som Willow och Cordy är "hjärtat" i Buffy/Angel så tycker jag att Kaylee är detsamma i Firefly. Att se henne bli skjuten var en smärre chock och det var särskilt intressant att se Jayne´s reaktion senare, utanför sjukhytten.

Egentligen skulle jag kunna nämna varenda scen i det här avsnittet, för jag tror inte det finns något jag inte gillar.

Men jag fullkomligt älskar River/Simon-scenen, när hon erkänner att hon inte trodde att han skulle komma och rädda henne och han svarar:
"Well, you´re a dummy."

Firefly hade en sådan potential och så många historier att berätta att det gör fysiskt ont att det tog slut så abrupt. Fast filmen, ja filmen! Jag längtar något så oerhört. Tills dess kommer jag att fortsätta nöta ut varje avsnitt så mycket det bara är möjligt.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Zaxx » sön aug 22, 2004 3:02

Idag såg jag detta,,,
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön aug 22, 2004 3:42

Zaxx: He, okej... det där låter... oroväckande. Tyckte du bra? Dåligt? Mittemellan?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » sön aug 22, 2004 13:35

Mkt bra! :)

Skall bli kul att se fortsättningen, man kom ju in i det direkt, det är inte så ofta man gör det.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 13:55

Zaxx: Vad snäll du är som lovar att skriva (långa) kommentarer om *alla* Fireflyavsnitt efter att du sett dem! Det ska bli kul att läsa! *hint-hint* ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön aug 22, 2004 14:15

Ja, Firefly-diskussionerna behöver nytt blod eftersom så få har fortfarande sett dem. Förstår inte varför folk är så skeptiska till serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » sön aug 22, 2004 14:17

noike skrev:Ja, Firefly-diskussionerna behöver nytt blod eftersom så få har fortfarande sett dem. Förstår inte varför folk är så skeptiska till serien.


Jag skall defentivt se serien, efter Angel. Har alldeles för mycket att se på för tillfälligt så Firefly får vänta ett tag. Men om några månader så.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » sön aug 22, 2004 14:17

Jag skall köpa den och lovar att lämna lite kommentarer då men det är alltid någon singel på eBay som har lockat lite mer hittills...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav poser » sön aug 22, 2004 17:31

Det var väll tur att tog hit Zaxx på frukost och visade det för honom så att vi kan få honom till att se igenom serien.

Detta avsnittet är verkligen den perfekta starten och jag kan inte förstå varför det inte fick gå som det första. FOX är verkligen inte riktigt friska.
Man är beredd att brista ut i sång och sjunga temat när dialogen mellan Simon och Mal tar plats på slutet.

Kan inte citera det exakt men det är väll i stil med
Simon: Everyone in your crew got shot and hurt.... and still you consider it a good day
Mal: Atleast we're still flying
Simon: Thats not much
Mal: It's enough.


Så bra!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön aug 22, 2004 19:08

poser: Håller verkligen helt med. Fantastisk dialog. Så perfekt spelat av Nathan. Sean visar också vad han går för, främst när han förklarar Rivers historia (åter igen visar Joss att det är detaljerna som gör det riktigt bra, det är när Simon säger "She could be a real brat about it too" som han vinner mitt hjärta).

Men frågan är ändå om något är bättre än "Kaylee's dead"-scenen som t.o.m. slår Cordy-bluffen i Lovers Walk i sin skamlöshet. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 20:55

Det skämtet är hur bra som helst (Kaylee)! Men eftersom jag såg serien på DVD första gången så visste jag ju att Staite skulle vara med i fler avsnitt. Jag blev dock lite fundersam. *Men* då jag såg Lover's Walk första gången visste jag att Cordy skulle vara med i Angel o s v, men tappade *ändå* hakan. :) Så för mig var den scenen mer effektiv, men Kaylee-scenen är ju betydligt roligare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön aug 29, 2004 18:05

Så äntligen har jag tagit mig tid att titta på Firefly.
Piloten gav verkligen mersmak. Det blir nog nåt avsnitt till ikväll.
Som nån tidigare skrev tyckte jag det började började lite segt. Men man fattar snabbt intresse för karaktärerna. Först besättningen och sen passagerarna.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » sön sep 19, 2004 23:56

Det är inget annat än en oändlig skandal att det här avsnittet inte visades först... det är som att sjösätta en båt med hål i :x snacka om att inte ge den en chans det är ju i princip bara folk som vet hur bra Joss är som kollar efter då det inte finns någon början, någon förklaring.

Jaja jag trodde eventuellt att det skulle bli ett problem att man har sett de flesta av huvudrollerna i ganska otäcka roller som skurkar i Buffy men det fungerade bra jag tyckte att alla tre spelade riktigt bra och var tillsammans med mekanikern de bästa karaktärerna... Natan Fillion var lämplig nog bäst av alla.

Jag gillade relationen mellan Mal och kurtisanen vad-hon-nu-heter det var inte direkt silkesvantar i dialogen mellan dem till att börja med men det ser ut att kunna bli (eller hade kunnat bli) en riktigt fin grej...

Kaylee (det var mekaniker eller hur?) var ju för härlig hon blir verkligen direkt besättningens hjärta och man är verkligen engagerad och reagerar starkt på då hon blir skjuten trots att man bara har kännt henne i ett avsnitt.

Jag gillar ruffigheten i hela serien den är gentemot andra scifi serier lite som Blade runner vs. 2001 och det är bra jag är dödligt leds på Star treks kritvita korridorer, politiskt korrekta karaktärer och urtråkiga prime directives det här är mycket bättre, svårare att förutsäga och mer engagerande.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » mån sep 20, 2004 0:03

VB: Härligt att du gillar serien. Och du har så rätt, så skönt med lite smutsig rymd och omoraliska karaktärer. Tvingades se lite Star Trek i skolan för ett tag sen, och bestämde mig väldigt, väldigt fort för att det inte var något för mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » mån sep 20, 2004 0:03

VelocityBoy skrev:Blade runner vs. 2001

Snyggt!

Vem skulle kunna motstå en sådan slogan?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån sep 20, 2004 0:08

Varför vs.? Två av världens... *tänker* ...tre bästa sci-fi? Måste man välja den ena framför den andra?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » mån sep 20, 2004 0:11

Caffeineaddict: jag gillar båda men det var mer en fråga om stämning och det har funnits för få Blade runners i sci-fi tv-serier genren...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån sep 20, 2004 0:17

Blade Runner vs. 2001 vs. Red Dwarf så får vi med att serien är rolig också :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 15:16

Det börjar segt men blir bättre.

Vet inte riktigt om Firefly är något för mig men jag ska ge de följande avsnitten en chans också. Hela bakgrundshistorien var väldigt rörig/luddig, nån som känner för att förklara hur det kommer sig att allt är som det är, t ex det där kriget? Jorden verkar inte bebolig längre?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre sep 24, 2004 16:17

Illyria: Kort sammanfattning. Jorden verkar inte ens finnas med i bilden längre (antingen inte beboelig eller helt enkelt "Liftarens Guide till Galaxen"-sprängd) då den jämt refereras till som "Earth that was".

Kriget var mellan Alliansen (big corporate Orwell-ish... stupid guys) och Rebellerna (bl.a. Mal & Zoe). Rebellerna förlorade hela kriget efter att ha förlorat den striden ("the battle of Serenity") som vi får se i början av avsnittet. Rebellerna kallas även "browncoats" på grund av deras (tada!) bruna rockar.

Ungefär så.

Det låter som att du har fått samma intryck som jag hade första gången jag såg Serenity. Håll åtminstone ut tills underbara Our Mrs. Reynolds. From there on är det närmast bara bra. Början är också bra, framförallt när man ser om, men inte lika bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » mån sep 27, 2004 13:56

Såg avsnittet nu, kändes lite segt med dubbelavsnitt..
Hursomhelst så kan jag inte hålla med dom flesta av er, tyckte serien (än så länge) inte är så vida interessant att man måste slänga sig över nästa avsnitt.
Vart dock förundrar över hur mkt $$$ dom verkar haft att göra avsnittet, tyckte dom alltid whinade om budgeten i buffy.. Men här spär dom ju på som i helvette.

Tyckter han som lirar mal passar in rätt bra, han sticker klart ut mer här än han någonsin gjorde i sin medverkan av buffy.
Resten av karaktärerna är rätt ointressanta, tycker hon som blev skjuten bara är jobbig.. Hon känns som den där ungdomliga glada tjejen som alltid måste vara med, och sen har dom en lyxhora.. okey?
Layne, var väl han som gav ut flest skojssigheter.. men tycker hans karaktär känns väldigt nära stereotypen för rymdhårdingar.
Kaptenen var en annan femma, lite kul att se någon som faktiskt har gjort lite jobb innan detta, (nu vet jag inte hurvida A knights Tale kom innan eller före men ändå.) och nyligen medverkade han ju i I Robot.

Varför serien inte är ifallande beror nog på att av det jag sett verkar det vara en sci-fi/västern.. saken e ju den att jag har avsmak för båda två.
Sen tycker jag även att serien saknar av den lite klassiska Joss humorn, visst den glimtar på vissa ställen. Men det känns ovant att titta på en produktion av Joss och bara fnissa till 2gånger på 90minuter.
Kommer iaf se ett par avsnitt till innan jag bestämmer mig hurvida det är njutbart eller inte, men fortsätter det såhär så tvivlar jag på det.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 27, 2004 14:08

Noggster: Som jag jämt säger till nykomlingar (som ofta verkar ha en liknande reaktion): håll ut åtminstone till underbara Our Mrs. Reynolds. Gillar du inte OMR är det nog kört, men om du gör det så ska du veta att serien bara blir bättre efter det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån sep 27, 2004 14:10

Gjort lite jobb innan ?

Get your facts straight.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Nästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron