1x05 Safe

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Hur många kulhål?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
13%
7
2
13%
8
6
40%
9
2
13%
10
3
20%
 
Antal röster : 15

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 13:51

fripp21 skrev:Andra filmen börjar med en rivstart som skulle chockera publiken, och sedan skulle hela filmen vara en lång flashback... Dvs, en hel del möjligheter för besök av både Book och Wash. Och vad är det som skulle chocka? Fler döda?

Jag känner mig tveksam till om Joss skulle döda nån mer i gänget just nu, nust så. Fast han kan luras. Eller låta oss känna det otäcka på annat vis, förstås.

Fast mest tänkte jag på det där med flashbacks, att det har han ju pratat om på andra platser. Att om det blir en film till finns det ingen chans att dom inte kommer vara med, på något sätt.


Men jag gillar i vilket fall det där, det låter som en trevlig möjlighet. Nu ska det bara bli av också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 13:57

Hursom blir det ändå svårt att berätta Books historia och hålla det relevant med resten i flashbacks. I Serenity visste de fortfarande ingenting alls om hans förflutna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån aug 20, 2007 14:16

noike skrev:Hursom blir det ändå svårt att berätta Books historia och hålla det relevant med resten i flashbacks.

Tycker du? Book kanske inte kan berätta själv, men det finns andra möjligheter. Folk som kände honom från förr, dagböcker. Register och databaser han borde finnas med. För att kunna ha med Ron Glass i filmen lär krävas flashback i flashbacksen, vilket jag inte har något problem med. En tänkbar variant är att någonting händer som gör att dom måste leta reda på sanningen om Book, vilket leder gänget från ställe till ställe tills dom hamnar i ramhandlingen igen, och på så sätt blir Books historia i allra högsta grad relevant med resten.

Och jag vill att den ska heta Serenity 2: The Search for Book. Faktiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 14:23

adolvsson skrev:Och jag vill att den ska heta Serenity 2: The Search for Book. Faktiskt.

Jag är så jävla för. Maila Joss!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » mån aug 20, 2007 14:26

noike skrev:
adolvsson skrev:Och jag vill att den ska heta Serenity 2: The Search for Book. Faktiskt.

Jag är så jävla för. Maila Joss!
(spoiler Serenity (Ja, filmen.) Jag röstar för The Return of the Living Wash!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 14:28

Rombat skrev:
noike skrev:
adolvsson skrev:Och jag vill att den ska heta Serenity 2: The Search for Book. Faktiskt.

Jag är så jävla för. Maila Joss!
(spoiler Serenity (Ja, filmen.) Jag röstar för The Return of the Living Wash!

Vi kan ta den som del tre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Föregående

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron