1x14 Objects in Space

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Detta är väl bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
3%
8
4
12%
9
6
18%
10
23
68%
 
Antal röster : 34

Inläggav Noggster » sön jan 30, 2005 7:04

tyckte man såg hennes akrobatiska rörelse på direkten, well maybe just me.
Nu får filmen komma innan jag glömmer bort hur underbar serien verkligen är.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre jun 10, 2005 23:34

Oj.

Oj oj oj.

Firefly slutar sannerligen på en hög not. Typ fyrstrukna ciss.

Detta var helt otroligt bra. Från början till slut. Och desto mer frustrerande som det uppenbarligen lämnar ett antal trådar hängande (det River hörde från Book, t ex. Överhuvudtaget så är ju Books story fortfarande oberättad). Mängder med andra antydningar också - vad är det med Inara och barn?
EARLY: Man is stronger by far than woman. But only woman can create a child. That seem right to you?

Har detta något med den där sprutan att göra?

Early är den ende riktigt bra skurken i hela serien. Om det är något Firefly saknat så är det ju en riktigt bra badguy; Early är lysande. Han är galen, han är intelligent, han är elak men sympatisk. Han lyfter hela jävla avsnittet. Han och River.

MAL: Am I dreaming?
RIVER: We all are.

:?:

EARLY: Little man loooved fire.

Intertextuell tanke:
Bild

Så straight jag är skulle jag bli Joss Whedons bitch om han bad mig. Detta är fan... jävla Fox. Hundraprocentigt.

Och det här är SLUTET?! Serien började ju nu! Det känns som om jag skulle byta de 13 tidigare avsnitten - jo, inklusive "Jaynestown" - mot en fortsättning på det här. Fan. Fan.

Sckrchmttff. Zing. Tjlaba! Xxchloooooo. Out of words.

SERENITY NOW!!!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Ai » lör jun 11, 2005 1:37

A bear skrev:SERENITY NOW!!!


Yup. We're all there.

Välkommen till den desperata sidan.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » mån jul 11, 2005 18:46

Sådär... nu har jag sett klart serien!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis jul 12, 2005 0:02

Är det allt du har att säga efter det här avsnittet!?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis jul 12, 2005 16:22

ja?... finns väl inte så mkt mer att säga.. serien är ju slut. Så var det med den saken... får väl bli till att vänta på filmen nu då :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis jul 12, 2005 18:27

Um... Du hade t ex kunnat kommentera avsnittet i fråga? Jag får sådana galna idéer ibland.

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 19:36

Speciellt då till det här avsnittet eller OOG. Att bara konstatera att man har sett det räcker inte liksom. Vi behöver mer. Tankar. Åsikter. Gosh-wow-utrop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jul 12, 2005 20:34

Mössan var fräck.. jag vill ha
en sån... 8)

Får återkomma med en sammanfattning av slutet när jag inte har feber o svimmar på golvet!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis jul 12, 2005 20:59

NOIKE HAR GÅTT TILLBAKA TILL DEN ENDA RÄTTA AVATAREN! :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis jul 12, 2005 23:18

A bear skrev:NOIKE HAR GÅTT TILLBAKA TILL DEN ENDA RÄTTA AVATAREN! :D


Pretty cunnin', don'tchya think?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » fre jul 15, 2005 9:45

O herrejösses, jag trodde det var slut...

Det är några dagar efter såhär som jag har börjat tänka på serien i sin helhet och inser att det är ngn idiot som lagt ner en serie som kunnat bli BÄTTRE än Buffy och Angel... ja tom JAG har kommit till den isikten. Det är inte det att jag tycker den är överlägsen som den är i sin form nu, men om det skulle blivit mer av den.
Varken Angel eller Buffy hade den totalupplevelsen efter första säsongen (halva om man räknar Angel i antal avsnitt).


Jayne... det är Jayne när han tar på sig mössan och pratar om sin mamma som tog mig mest antar jag. Det är den bilden jag fåt i huvudet när jag råkar komma in i tankegången ' Firefly ' när jag sitter och gör ngt helt annat. Frågan är om inte den karaktären blev bäst, och blev färdigskriven först. Han är så polerad i sin roll, och har sådan timing så det inte är sant. Detta handlar förstås om att herr Baldwin har sina talanger. Jayne övergår ganska snabbt till River som i detta sista avsnittet verkligen får visa att hon är ngt speciellt. Det har vi ju redan sett glimtar av tidigare, men när hon i detta avsnittet blir skeppet trodde jag verkligen att hon blivit det först. Jag tänker faktiskt inte ge upp den tanken riktigt än, jag tror det ligger en hund begraven här.
Sedan hamnar vi hos Kaylee.... Kaylee är underbar, bäst, snyggast, sötast.. och bara min (sure). Det som inte passar in är tillbakablicken i Out of Gas, DET passar inte in i hennes senare roll. Skumt... Men hennes söta ansikte och hennes skratt vill man ju bara DÖ för, helt amazing.
De andra karaktärerna är grymma, men ingen jag fastnar för sådär direkt. Ol´Prälle är väl den som har mest att bevisa i filmen, om de nu spinner vidare på den

Fantiserar om en Firefly på 22avsnitt och kanske 2-3 säsonger iallfall.. Goodbye StarTrek säger jag... även om det redan är GoodBye ST iofs. Vilken serie det skulle blivit.
När man sedan ser Trailern på "Serenity" och inser vad de kunde gjort med lite mer pengar på serien.. då vill man gråta, GRÅTA.
Den största skillnaden till sina syskonserier är utan tvekan den totala intelligensen i avsnitten och arcen. Nu blev det inte mkt till arc, men man ser att det är MYCKET mer kartlagt och planerat i denna serie än i de andra två. (Buffy Angel såklart).

Om jag skall hamna lite på sista avsnittet då.
Early gör ett kanonjobb. Hans koppling till BobaFett är otroligt tydlig även innan jag ens såg att ni redan pratat om det. Skeppet ser väldigt likt Boba's det oxå...
När man får se att River sitter på hans skepp och inte alls blivit smält och gått in i Serenity pausade jag. Tänkte tillbaka och kom på att avsnittet började med att visa en gång direkt från hennes rum, till luckan ovanför Serenity. Smart.
Ett annat LITET kul skämt är när Jayne vaknar och rycker bort filten för vapnen.

Slutligen tar jag tillbax allt jag sa innan jag började se på serien, den var bra, den ÄR bra.. men det gör inte saken bättre. DEN ÄR BORTA!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » ons aug 10, 2005 1:03

OMG. OMJoss. Har sett det här avsnittet 2ggr nu och precis lyssnat igenom kommentatorspåret med Joss.
Får jag vara med i apoteoskampanjen? Det finns bara en Gud. Och han är existentialist. :D

Allting med det här avsnittet och med serien i övrigt är så väl uttänkt - kreativa, konstnärliga beslut ligger bakom varje vändning, varje reflex i kameralinsen. Det är en vuxen, t o m mogen serie (inte samma sak).

Tänk er att ha laddat ("imbued") varje scen och karaktär med så mycket mening och sen tvingas inse att tv-bolaget inte har förstått ett jota av vad man håller på med och, ännu värre, inte bryr sig, utan bara lägger ner alltihopa. Och att sen ändå kunna plocka upp bitarna av sin krossade vision och förmå sig att avsluta serien med sådan integritet och värdighet som finns i "Objects in Space"!

Mitt hjärta blöder för Joss & co och för oss tittare som inte fick mer av Firefly.
"People don't appreciate the substance of things" indeed. :cry:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » mån aug 29, 2005 22:37

Det är då själva fan nu när man verkligen fastnat för Firefly. Hoppas att Alan Tudyk har rätt när han säger att det kommer bli tre filmer med Universal.

Vad söger man om avsnittet då? Spännande, vackert, roligt, gripande. Dumma Fox.

Nea skrev:Ang. hennes scen med Book, då River 'läser' honom, så har jag alltid tolkat det som att hon plockar upp något från hans förflutna. Vad vet jag inte, men hans kommentar och även Early´s om hur "That ain´t a Sheppard" är ju onekligen hintar om att Book inte varit fullt så blid i sitt förflutna. Sen så skjuter han ju väldigt bra också (War Stories) för att vara någon som (antar jag) inte ska vara så väl bevandrad med vapen. Jag hoppas verkligen att hans hemligheter (eller vad man nu ska kalla dem) tas upp i filmen.


Och att alliansen gav honom vård pga hans ID-kort.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav adolvsson » fre sep 02, 2005 15:08

Okej, ett par saker jag tänkte på när jag nu precis såg om OIS (efter tre säsonger av härlig Nathan Fillion i Two Guys and a Girl behövde jag försöka lindra saknaden av den serien med ett av de bästa, och det sista, Firefly-avsnitten... nej, jag vet inte heller på vilket sätt jag försökte förklara den logiken för mig själv):
Inaras "I'm a big girl. Just tell me": Hennes förflutna, eller att Mal ska berätta hur han känner för henne? Jag tror inget av dom, snarare att Inara helt enkelt vill att Mal ska be henne stanna kvar.

Jubal Earlys kommentar om Book, "That ain't a shepherd": Att det är något skumt med Books förflutna är det ingen fråga om, men just den repliken tror jag speglar vad Jubal och Simon pratade om innan. När rummet är tomt, är det verkligen Rivers rum? När Book är medvetslös, är han då den han egentligen är?

Jag är inte säker på att Jubal Early vet riktigt så mycket som en del vill tolka det som. Mycket - okej, det mesta - av vad han säger är dubbeltydigt, och även om vi publiken kan analysera det, även om Joss vill att det ska analyseras på alla plan, är jag inte övertygad om att Jubal själv tolkar det på alla plan. Naturligtvis har han gjort sin hemläxa, men som han själv är inne på, har han svårt för att sluta prata när munnen sätter igång.

Hursomhelst. Jag kan ha fel. Men ett satans bra avsnitt är det i vilket fall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör sep 03, 2005 1:41

adolvsson skrev:Jubal Earlys kommentar om Book, "That ain't a shepherd": Att det är något skumt med Books förflutna är det ingen fråga om, men just den repliken tror jag speglar vad Jubal och Simon pratade om innan. När rummet är tomt, är det verkligen Rivers rum? När Book är medvetslös, är han då den han egentligen är?


Det vet i fan, främst eftersom han faktiskt bemödar sig att slå Book medvetslös genom ett ordentligt överraskningsanfall. Jayne låser han ju bara in med de andra och Kaylee låser han fast. Om han inte visste något så varför det plötsliga överfallet? Jag tycker det verkar som om Jubal vet något, och jag undrar faktiskt om "that ain't a shepard" har något att göra med hela orden som Book är med i. Möjligheten är att det är hela den och inte bara Book som är skum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Kaylee » sön sep 11, 2005 13:36

Bara älskar det här avsnittet =), jag tycker att det är en av dom bästa.
Hoppas bara att Joss fortsätter med flera säsonger efter Serenity filmen =).
River: The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems.
Mal: See, morbid and creepifying, I got no problem with, long as she does it quiet-like.
Användarvisningsbild
Kaylee
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 aug 2005

Inläggav Nyx » sön sep 11, 2005 23:30

Here's hoping, Kaylee.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis okt 18, 2005 16:11

Naturligtvis så missar jag sista avsnittet, inte ett mitt i, det sista. Det är bara typiskt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav CheeseGuy » mån nov 28, 2005 19:34

Hittar ingen bättre tråd (visst finns det ingen för Firefly i allmänhet?), så jag postar det här.

What were some of the Firefly stories you never got to tell? Tim Minear berättar.

Jävlar. Bara... jävlar.

Det förklarar väl sprutan i piloten också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » mån nov 28, 2005 19:36

CheeseGuy skrev:Hittar ingen bättre tråd (visst finns det ingen för Firefly i allmänhet?), så jag postar det här.

What were some of the Firefly stories you never got to tell? Tim Minear berättar.

Jävlar. Bara... jävlar.

Det förklarar väl sprutan i piloten också.


Ehhm det finns ju faktiskt en hel avdelning som heter "Allmänt om Firefly".
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » mån nov 28, 2005 20:16

Off skrev:Ehhm det finns ju faktiskt en hel avdelning som heter "Allmänt om Firefly".


man behöver inte heta petter för att vara en viktigpetter :P
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 28, 2005 21:36

Seriöst dock, Minears idé där måste vara ett mörkt, mörkt skämt för att se hur många Firefly-fans som skulle gå på att det var på riktigt... Jag kan inte tänka mig något annat. Det var min direkta reaktion iaf, men vem vet?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån nov 28, 2005 21:49

caffeineaddict skrev:Seriöst dock, Minears idé där måste vara ett mörkt, mörkt skämt för att se hur många Firefly-fans som skulle gå på att det var på riktigt... Jag kan inte tänka mig något annat. Det var min direkta reaktion iaf, men vem vet?

Minear, mannen som gav mordoffer i the Inside samma namn som vänner och föräldrar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån nov 28, 2005 21:51

Det hade kunnat bli det bästa avsnittet någonsin.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Rombat » tis nov 29, 2005 13:51

Inte säker på att jag gillade idén. Men jag är lite fjollig med.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Dasse » tis dec 06, 2005 15:30

Började se Buffy & Angel och efter en lååång paus (fråga mig inte varför!?) .. så började jag kolla på Firefly men eftersom jag älskade Buffy & Angel så tänkte jag att denna serie kan ju bara inte slå dessa två förgående.. men ack så fel man kan ha!!

Har haft ett underbart nöje att se alla avsnitten och ville att det aldrig skulle ta slut men som i så många andra filmer och serier så finns det tyvärr ett sånt elände..

Favoritkaraktärer för mig är lätt Kaylee! hon har en så härlig karaktär och grymt charmig! och absolut Jayne!! han är bara så underbart rolig och har så härliga kommenterar! och så klart hans mössa! ;)
tyvärr kan jag nog inte hålla med om att Early var lysande! ville ha en mer skrämmande karaktär.. tyckte mer att han var konstig.. och när han gick på "taket" innan han klev in såg det ut som han hade bajsat på sig :( men helt okey elaking iaf!

Nu återstår ju att se filmen .. för den gick ju inte här i västerås (hata sandrews!) och har inte haft möjlighet att ta mig från stan och kolla i de "större" städerna...

men som sagt.. seriens slut känns så klart inte som ett slut eftersom det inte var meningen att det skulle ta slut men slut vart det ändå :(
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Inläggav Zaxx » tis dec 06, 2005 23:33

Dasse skrev:Började se Buffy & Angel och efter en lååång paus (fråga mig inte varför!?) .. så började jag kolla på Firefly men eftersom jag älskade Buffy & Angel så tänkte jag att denna serie kan ju bara inte slå dessa två förgående.. men ack så fel man kan ha!!

Har haft ett underbart nöje att se alla avsnitten och ville att det aldrig skulle ta slut men som i så många andra filmer och serier så finns det tyvärr ett sånt elände..

Favoritkaraktärer för mig är lätt Kaylee! hon har en så härlig karaktär och grymt charmig! och absolut Jayne!! han är bara så underbart rolig och har så härliga kommenterar! och så klart hans mössa! ;)
tyvärr kan jag nog inte hålla med om att Early var lysande! ville ha en mer skrämmande karaktär.. tyckte mer att han var konstig.. och när han gick på "taket" innan han klev in såg det ut som han hade bajsat på sig :( men helt okey elaking iaf!

Nu återstår ju att se filmen .. för den gick ju inte här i västerås (hata sandrews!) och har inte haft möjlighet att ta mig från stan och kolla i de "större" städerna...

men som sagt.. seriens slut känns så klart inte som ett slut eftersom det inte var meningen att det skulle ta slut men slut vart det ändå :(


JUST DO IT! Du blir inte besviken om du "tar dig tid" att åka till de "stora" städerna!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Dasse » ons dec 07, 2005 20:32

Ahhh.... blir tokig jag måste se den ju!! men har problem att sitta och gå.. och är fan halvt förlamad från min arma skinka och ner till foten pga en sjukhusvistelse! (de stack in sprutan på fel ställe..) yeah.. hipp hipp hurra för sveriges sjukvård!
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Inläggav Binchy » lör jan 07, 2006 10:33

Väldigt skum inleding. Drömmer hon? Förutspår? Minns?

"Anyone we can't spare." Hillarious!!!

När River börjar prata om "melted away" så började jag undra om vi hamnat i en Koonz-bok. Men som tur var var det ju bara ett sätt att få Early ur balans, och hämnas lite mot manskapet på Serenity.

Sicken sadist, den där Early. Bad to the bone. (Edit; Kaylees reaktion var nog, som sagt oerhört realistisk; så skulle nog de flesta av oss reagera i det läget. (Och så klagar domstolar över att kvinnor inte försvarat sig "tillräckligt" under våldtäkter.))



Och Wash utförde en oförglömlig "brow wipe".



Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! It's over.


Hittade ett easter egg av misstag. Skulle gå från Gag Reel till Home, tryckte uppåt för att komma längst ner, men markören försvann (eller snarare markerade det snirkliga mönstret brevid bilden, men det såg jag inte). Så jag tryckte på enter för säkerhets skull och fick höra Jayne sjunga. Tyvärr var bilden allt annat än bra just där, den frös varannan sekund...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

FöregåendeNästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron