EARLY: Man is stronger by far than woman. But only woman can create a child. That seem right to you?
MAL: Am I dreaming?
RIVER: We all are.
EARLY: Little man loooved fire.
A bear skrev:SERENITY NOW!!!
A bear skrev:NOIKE HAR GÅTT TILLBAKA TILL DEN ENDA RÄTTA AVATAREN! :D
Nea skrev:Ang. hennes scen med Book, då River 'läser' honom, så har jag alltid tolkat det som att hon plockar upp något från hans förflutna. Vad vet jag inte, men hans kommentar och även Early´s om hur "That ain´t a Sheppard" är ju onekligen hintar om att Book inte varit fullt så blid i sitt förflutna. Sen så skjuter han ju väldigt bra också (War Stories) för att vara någon som (antar jag) inte ska vara så väl bevandrad med vapen. Jag hoppas verkligen att hans hemligheter (eller vad man nu ska kalla dem) tas upp i filmen.
adolvsson skrev:Jubal Earlys kommentar om Book, "That ain't a shepherd": Att det är något skumt med Books förflutna är det ingen fråga om, men just den repliken tror jag speglar vad Jubal och Simon pratade om innan. När rummet är tomt, är det verkligen Rivers rum? När Book är medvetslös, är han då den han egentligen är?
CheeseGuy skrev:Hittar ingen bättre tråd (visst finns det ingen för Firefly i allmänhet?), så jag postar det här.
What were some of the Firefly stories you never got to tell? Tim Minear berättar.
Jävlar. Bara... jävlar.
Det förklarar väl sprutan i piloten också.
Off skrev:Ehhm det finns ju faktiskt en hel avdelning som heter "Allmänt om Firefly".
caffeineaddict skrev:Seriöst dock, Minears idé där måste vara ett mörkt, mörkt skämt för att se hur många Firefly-fans som skulle gå på att det var på riktigt... Jag kan inte tänka mig något annat. Det var min direkta reaktion iaf, men vem vet?
Dasse skrev:Började se Buffy & Angel och efter en lååång paus (fråga mig inte varför!?) .. så började jag kolla på Firefly men eftersom jag älskade Buffy & Angel så tänkte jag att denna serie kan ju bara inte slå dessa två förgående.. men ack så fel man kan ha!!
Har haft ett underbart nöje att se alla avsnitten och ville att det aldrig skulle ta slut men som i så många andra filmer och serier så finns det tyvärr ett sånt elände..
Favoritkaraktärer för mig är lätt Kaylee! hon har en så härlig karaktär och grymt charmig! och absolut Jayne!! han är bara så underbart rolig och har så härliga kommenterar! och så klart hans mössa!
tyvärr kan jag nog inte hålla med om att Early var lysande! ville ha en mer skrämmande karaktär.. tyckte mer att han var konstig.. och när han gick på "taket" innan han klev in såg det ut som han hade bajsat på sigmen helt okey elaking iaf!
Nu återstår ju att se filmen .. för den gick ju inte här i västerås (hata sandrews!) och har inte haft möjlighet att ta mig från stan och kolla i de "större" städerna...
men som sagt.. seriens slut känns så klart inte som ett slut eftersom det inte var meningen att det skulle ta slut men slut vart det ändå
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare