Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jul 28, 2009 2:34

Need! Job!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis jul 28, 2009 8:55

A bear skrev:Tankar efter 22 avsnitt: "OMGCLIFFHANGEREVIL! S2 NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!"

Thats funny because it´s true. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jul 28, 2009 10:57

Ooh, snygg, Och betydligt lättare än de där hemska två-avsnitt-per-DVD-skiva som jag var tvungen att köpa under S1 och S2. De säsongerna tog upp nästan en hel hylla i DVD-samlingen. Men inget Peacekeeper's War på dem? Jag får nästan lust att köpa den där...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » tis jul 28, 2009 14:06

Hmm... Undrar hur mycket som skiljer sig från denna som är den boxen jag har.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HeY » tis jul 28, 2009 17:50

Oooh! Jag vill ha! Var är pengar när man behöver dem? Och var finns jobben?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön aug 02, 2009 23:52

2.22

Nä, nu vart jag sur. Ta kål på seriens näst bästa karaktär (efter Rygel då) bara för att få till en cliffhanger om hur en av de tråkigare blivit lobotomerad, vilket han ändå garanterat kommer att slippa undan lika lätt som de överlevde cliffhangern i s1 eftersom han är huvudpersonen? Antingen är Aeryn död på riktigt, och då vete fan om jag vill fortsätta glo för det var en alldeles för billig död för en så bra karaktär, eller så kommer hon tillbaka och då är det en massa melodrama i onödan.

Därmed inte sagt att s2 är dålig, eller ens att avslutningen var dålig. För det var den inte. En del meh avsnitt, men inget så uselt som de sämsta i s1, och några riktigt fantastiska (Won't Get Fooled Agan! The Ugly Truth! Out Of Their Minds! Och framför allt då The Way We Weren't, som kan vara ett av de bästa "nu ska vi ge karaktärsutveckling åt en bortglömd karaktär"-avsnitten jag sett.) Även om det finns en del grejer jag har lite svårare att bry mig om (Chiana och D'Argo är inget speciellt kul par ärligt talat, och D'Argos son är bara irriterande när han väl dyker upp) så fortsätter serien att växa rejält. T o m Scorpius blir en rätt intressant skurk mot slutet.

Rygel har sin plågoandes huvud på en liten pinne. Han är The Dominar.

Men serien är lite för pigg på att ta kål på folk och sen ta tillbaka dem fem minuter senare för att jag ska ta Aeryns död på allvar. Vad var det GWB sa? "Fool me once, shame on... me... fool me... You can't get fooled again!" Så nä, det känns rätt säkert att ta paus i Farscapetittandet där.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » mån aug 03, 2009 0:02

Oj, tycker du att Crichton är tråkig? Det uppfattade jag honom aldrig som. Men jag tror nog att du kan titta vidare och inte bli besviken på hur allt utvecklas med Aeryns död. Jag tycker iaf att det inte bara viftades bort, som du är orolig över.

Det är ganska intressant hur olika man kan se på saker. Vi är väl ganska olika, människor, trots allt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån aug 03, 2009 0:15

HeY skrev:Oj, tycker du att Crichton är tråkig? Det uppfattade jag honom aldrig som. Men jag tror nog att du kan titta vidare och inte bli besviken på hur allt utvecklas med Aeryns död. Jag tycker iaf att det inte bara viftades bort, som du är orolig över.

Det är ganska intressant hur olika man kan se på saker. Vi är väl ganska olika, människor, trots allt.

Tråkig var kanske mycket sagt. Han pendlar nånstans mellan alldagligt småintressant, överdrivet gnällig, och riktigt bra (som sagt, jag älskade "Won't Get Fooled Again"). Men av de som är ombord på Moya är han inte i närheten av att vara roligast att följa, . Han är liksom mer intressant för effekten alla har på varandra pga honom än han är för sin egen del - därmed inte sagt att han inte av och till är RIKTIGT bra.

Och det är inte så mycket det att jag tror att Aeryns död kommer att viftas bort, snarare tvärtom; den kommer helt ur ingenstans, fyller ingen annan funktion än PLÖTSLIGT KAN NÅGON DÖ-drama, och får en sån där enorm follow-up med 20-minutersbegravning och allt trots att jag är övertygad om att hon kommer tillbaka. Det känns lite för uppenbart att den bara är där för att det är säsongsfinal och vi måste ha upp spänningen.

"Nu dog din favoritkaraktär! Var ledsen! Huuuur ska de klara sig utan henne?"
"Du, jag ser att hon står där alldeles bakom ridån och är klar att komma in igen. Sluta låtsas. Jag är fan inte dum."

...Eller så är jag bara in denial. :P Som med BSG: om en säsongsfinal gör en besviken och förbannad är det ofta ett tecken på att serien gjort något väldigt väldigt rätt innan dess.

Men jo. När hon ofrånkomligen är tillbaka igen och John ofrånkomligen fått skallen ihopsatt igen hoppas jag att något görs av det att han ju faktiskt satt vid spakarna...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » mån aug 03, 2009 1:02

A bear skrev:2.22

Nä, nu vart jag sur. Ta kål på seriens näst bästa karaktär (efter Rygel då) bara för att få till en cliffhanger om hur en av de tråkigare blivit lobotomerad, vilket han ändå garanterat kommer att slippa undan lika lätt som de överlevde cliffhangern i s1 eftersom han är huvudpersonen? Antingen är Aeryn död på riktigt, och då vete fan om jag vill fortsätta glo för det var en alldeles för billig död för en så bra karaktär, eller så kommer hon tillbaka och då är det en massa melodrama i onödan.

Heh... Du kommer få en intressant förstahalva av S3 märker jag :) Vågar inte säga mycket mer än så.
A bear skrev:Därmed inte sagt att s2 är dålig, eller ens att avslutningen var dålig. För det var den inte. En del meh avsnitt, men inget så uselt som de sämsta i s1, och några riktigt fantastiska (Won't Get Fooled Agan! The Ugly Truth! Out Of Their Minds! Och framför allt då The Way We Weren't, som kan vara ett av de bästa "nu ska vi ge karaktärsutveckling åt en bortglömd karaktär"-avsnitten jag sett.)

Är det verkligen bara jag som tycker TWWW känns som en retcon? OOTM och CDM brukar alltid dyka upp när folk väljer favoriter. Men dåliga avsnitt? VM gillar jag inte alls. TTS blev bättre efter omtitt. Vad var jag påväg med detta? Fan vet...
Länk till avsnittsnamnens förkortningar.

A bear skrev:Så nä, det känns rätt säkert att ta paus i Farscapetittandet där.

Det klarar du aldrig! :P (S3 tycker jag också visar att i Farscape, till skillnad mot en del andra serier, kan inget som hänt bara viftas bort/glömmas i nästa avsnitt. Konsekvenserna kvarstår.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » tor sep 10, 2009 23:34

Fram till 3.05

Fortfarande tveksam. De är lite FÖR förtjusta i det där "Ååååååh, nu DOOOOG den! Fast kanske inte." När de kör den sisådär 4-5 gånger i de fyra första avsnitten blir det tjatigt.

Och för att fortsätta gnälla: Chiana och Jothee är alldeles på tok för stressat, och Stark... herregud, vilken irriterande karaktär. Hade kunnat vara intressant om inte skådisen spelade över något så extremt att det inte ens är roligt. Ge honom mindre koffein. Som det är nu zonar jag ut varje gång han kommer rusande och gallskriker om hur många som dött sedan Big Bang.

Å andra sidan var Zhaans död (jo tjena?) fin (sniff) och det där avsnittet där de åker tillbaka i tiden och misslyckas med att stoppa en massaker är kanon. Och Scorpius är mycket bättre som hjärnspöke nu. Vi kör på.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tor sep 10, 2009 23:39

Björn:
Håller med om Stark. Han har vissa poänger ibland men oftast känns han så felanvänd. (Ben Browder gör för övrigt en fantastisk Stark-parodi i 200:e avsnittet av Stargate.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tor sep 10, 2009 23:56

A bear skrev:Och för att fortsätta gnälla: Chiana och Jothee är alldeles på tok för stressat, och Stark... herregud, vilken irriterande karaktär. Hade kunnat vara intressant om inte skådisen spelade över något så extremt att det inte ens är roligt. Ge honom mindre koffein.

Visst, han kan vara lite enerverande, men i det stora hela så gillar jag rollfiguren.

A bear skrev:Och Scorpius är mycket bättre som hjärnspöke nu.

Bäst!

Jaha, då blir "Eat Me" nästa avsnitt. Avsnittet som fått folk att sluta se serien. :D
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 1:54

herdware skrev:
Jaha, då blir "Eat Me" nästa avsnitt. Avsnittet som fått folk att sluta se serien. :D


:D
Vilket påminner mig! Hjälpte Farscape: Undressed AKS? Eller har du inte hunnit se ännu?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 11, 2009 8:48

Inte än. Men det är för att Kalle sagt att han kan vara intresserad av Farscape och då ser jag om den med honom. (Vilket gör det till tredje gången som jag ser första halvan av S1 i så fall.)

Och vad gäller Eat Me (var det jags om slutade där?) så kanske det avsnittet funkar bättre om man inte haft ett års paus innan dess eller hur det nu var för mig. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » fre sep 11, 2009 17:47

AKS skrev:Och vad gäller Eat Me (var det jags om slutade där?) så kanske det avsnittet funkar bättre om man inte haft ett års paus innan dess eller hur det nu var för mig. :)

Ja, jag har för mig att det var du som slutade där... Och nej, det blir nog inte bättre med så långa uppehåll. :) Precis som någon sa innan i tråden: Farscape blir bäst när man ser många avsnitt på raken. (BtVS med för den delen, jag brukade klämma en säsong på en helg. Men det är en annan historia.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » ons okt 21, 2009 23:19

Eftersom jag nu sett färdigt på Farscape och inte har så mycket annat att bidra med än att jag gillade det skarpt om än aldrig sådär enormt väldigt översvallande, så tänker jag helt enkelt göra ett par top 5:

Favoritregulars:
1. Rygel. För att han går omkring med sin fiendes huvud på en pinne, för att han är The Dominar, för att hans superkraft är att äta saker, och för att han alltid vet precis vad som är viktigast: han själv. Rygel slutar aldrig vara en skitstövel, hur sympatisk han än blir, och för det älskar jag honom.
2. Aeryn. För att hon helt enkelt är mer badass än någon kvinnlig actionhjälte tillåtits vara sen... Zoe Washburn? Buffy Summers? Sarah Connor? och aldrig egentligen slutar vara soldat, på gott och ont.
3. Chiana. Lite grann Farscapes River Tam; småvriden, några rejält mörka grejer, men både stentuff och lojal och tar sig ur allt. Och jo, ser ut som Gigi Edgley. :oops:
4. Crichton. Jo, jag gillar Crichton, även om han ibland går mig på nerverna lite grann. Räknas Harvey som en del av honom? I så fall hamnar nog Crichton högre, för Harvey är minst lika awesome som Crichton själv.
5. Pilot. Pilot är, som sagt, too cool for school. Han får ett enda känsloutbrott per säsong, ungefär. Han gör sitt jävla jobb och det gör han bättre än någon.

(Runnerups: Zhaan, D'Argo, Scorpius.)

Topp två icke-favoritkaraktärer:
1. Stark. Maken till irriterande typ. Det är inte ofta en enda karaktär kan få mig att låta bli att titta på en serie jag gillar i övrigt, men Stark kommer nära.
2. Talyn. Gäsp. Connor/Silas/Matt om igen. Varför måste alla bra serier (och Nip/Tuck) ha en hel säsong om hur svårt det är att vara 15 och bortskämd?

Topp fem ord:
1. Mivonks.
2. Arn.
3. Frel.
4. Fahrbot.
5. Yotz.

Topp fem udda idéer till avsnitt:
1. "JAG vet! Vi gör ett halvt tecknat avsnitt à la Looney Tunes!"
2. "JAG vet! Vi gör ett avsnitt där Crichton springer runt på jorden och blir terroriserad av Crais i högklackat och Rygel i lady domina-outfit!"
3. "JAG vet! Vi krymper alla!"
4. "JAG vet! Vi gör ett helt avsnitt som ett Nintendospel och låter Zhaan spelas av en tjock kille!"
5. "JAG vet! Vi gör ett avsnitt där alla byter kropp med varann!" "It's been done." "FLERA GÅNGER!" "Jaha, men..." "Och Crichton gör det alla män skulle göra när de hamnar i en kvinnokropp!" "...Okej."

Topp fem smått uttjatade handlingar:
1. Vi släpper ombord några på Moya och de visar sig vara onda/amoraliska/jagade av något ont/amoraliskt.
2. Vi kliver iland på en planet där de visar sig vara onda/amoraliska/jagade av något ont/amoraliskt.
3. Moya krockar med något som gör alla ombord onda/amoraliska/jagade av något ont/amoraliskt.
4. Talyn skjuter på allt som rör sig och man måste tala om för honom att det är dåligt.
5. Crichton och Scorpius och Peacekeepers och Scarrans skriker "WORMHOLES!" åt varandra.

Topp fem smeknamn av Crichton:
1. Harvey.
2. Guido.
3. Pip.
4. Frau Blücher.
5. Sparky.

Topp fem opåkallade popkulturreferenser av Crichton:
1. "Harvey." Bara det. "Harvey."
2. Det där gången där LKjfwerFOSE2039#"##LKERJlkjfo
...nä, omöjligt att lista.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor okt 22, 2009 7:16

Åh, vad lust jag får att börja se om! Men jag ska vänta in att Kalle vill det också så kan vi se tillsammans.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » tor okt 22, 2009 12:08

Roliga kommentarer Björn! :) Håller med dig om Starks irriterande kvaliteter. Det märkliga är att när jag nu ser om serien med min svägerska så är han inte alls lika irriterande!? Jag har t o m kommit på mig själv med att skratta åt hans psykbryt-fasoner vid ett flertal tillfällen. Märkligt.

Jag är ju iofs i allmänhet ganska översvallande i min förtjusning för Farscape kanske främst pga kemin och laddningen i förhållandet mellan Aeryn och Crichton och de fantastiska skådespelarna som utgör kärngänget ombord Moya. Därmed inte sagt att serien är exemplarisk på alla områden. Men den är egensinnig, minst sagt excentrisk och berättar historier som andra inte skulle röra vid med en tång och på ett sätt som inte borde vara möjligt!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre dec 04, 2009 22:13

Nu har jag beställt "Complete Series"-boxen! :extas:
Från amazon.com blev det... bara 460 kr, plus eventuell tull då men om det tillkommer blir det ändå väldigt billigt. Och så får jag väl köpa Peacekeeper Wars separat nån gång framöver. :)
Åååh, bästa julklappen till mig själv!! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » fre dec 04, 2009 22:47

Glorificus skrev:bara 460 kr

Oj. Det var ju typ inte dyrt någonstans alls...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre dec 04, 2009 23:05

Gnnng. Så billigt! Men i julklappstider känns det ändå inte aktuellt för mig. Hoppas den håller sig billig en vecka eller två efter jul...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre dec 04, 2009 23:32

Hade jag inte tänkt åka till Göteborg så... Får också vänta lite. FAN.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre dec 04, 2009 23:35

Skönt att inte vara ensam om det i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre dec 04, 2009 23:47

Biljetterna var inte avbokningsbara annars hade det varit lite frestande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » fre dec 04, 2009 23:55

Skitbilligt på min ära! Och jag har fortfarande PKW på DVD om någon behöver det.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Glorificus » lör dec 26, 2009 20:16

Glorificus skrev:Nu har jag beställt "Complete Series"-boxen! :extas:
Från amazon.com blev det... bara 460 kr, plus eventuell tull då men om det tillkommer blir det ändå väldigt billigt.

Ingen tull, och leveransen tog 12 arbetsdagar. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » ons dec 30, 2009 22:12

Nu har jag börjat se om Farscape från 1.01 och Kalle ser avsnitten för första gången. Kanske slänger in en kommentar då och då trots att det är en del kommenterat redan. Sen kör jag väl förhoppningsvis igång med "riktigt" kommenterande en bit in i S3 då det blir helt nya avsnitt för mig.

Har sett 1.01 och 1.02 nu i alla fall och jag vidhåller att det är en ganska trög inledning på vad som senare blir en härligt arcig serie. Detta är tredje gången jag ser första cirka 7-10 avsnitten av Farscape och jag är inte mer imponerad nu. Det är verkligen inte dåligt och småunderhållande mest hela tiden, men nja till inledningen faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons dec 30, 2009 22:18

Jag tycker det är lovande men lite småsegt. Gillar stämningen även om jag fortfarande aldrig har sett mer än, tja, såhär av SF-serier som innehåller muppar och folk med halvsminkade ansikten för att det är något där som inte tilltalar mig. Men jag vet också att det med största sannolikhet handlar om fördomar och det här vill jag ju gärna se. Har redan skrattat ett antal gånger och sett tendenser i historierna som berättas som pekar mot vart jag hoppas det kan vara på väg. So far, so Buffy S1 m.a.o. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons dec 30, 2009 23:31

caffeineaddict skrev:So far, so Buffy S1 m.a.o. :)


Tror det är exakt så Nea förklarar första halvan av Farscape S1 för mig tidigt i tråden. Som ett sätt att få mig att inte ge upp. Definitivt småseg (eller t.o.m. seg) inledning, men andra halvan av S1 blir det riktigt bra om jag minns rätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor dec 31, 2009 14:42

1.03 och 1.04 har båda två definitivt varit överlägsna de två första. Mycket god underhållning, inte lika sega. Men ofta måste jag säga att 50 minuter känns liiite i längsta laget för de här avsnitten, 7-8 mindre vore utmärkt för att hålla tempot uppe. Men det kommer säkert förbättras, det här blir snabbt en riktig charm-mupp till TV-serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron