Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör jan 01, 2011 9:23

Mm, det var en överlag charmig serie med ögonblick av briljans och jag gillade verkligen avslutningen. Så verkligen värt tiden, men inte något världsomvälvande för mig. Det känns som att det fanns en bättre serie där inne någonstans som drogs ner av vissa sideplots och för många sidokaraktärer (STARK!). Men en stor tumme upp för att lyckas få ihop alltsammans de sista 45 minutrarna. Och trots att S3 failade i sitt upplägg så hade den förmodligen den bästa avslutningen i och med sina fyra sista avsnitt. Ibland var det verkligen en skitbra serie. Det är bara synd att den inte var det oftare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » tis sep 18, 2012 22:54

Jonathan Hardy, han som gjorde rösten till Rygel, är visst död. Det hade jag missat. Han dog 30 juli. :cry:

På tal om Farscape så har jag lyssnat på Scaper Chronicles podcast den senaste tiden på jobbet. Trots idogt lyssnande tog det nästan fyra hela arbetsdagar att lyssna på de avsnitten som är utkommna. I Scaper Chronicles handlar varje enskild podcast om ett avsnitt. Varje avsnitt har några veteraner samt minst en nybörjare som aldrig sett Farscape förut. Bitvis mycket underhållande. Scapecast är död, länge leve Scaper Chronicles! Rekommenderas för alla Scapers.

Trots att det tog nästan fyra 8-timmarsdagar att lyssna på har de bara kommit till 2x09 - Out of their minds. :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » mån feb 24, 2014 21:15

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån feb 24, 2014 23:08

Bheövs det? Men kul på ändå!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » ons mar 05, 2014 18:41

Farscape utan både D'argo och Rygel känns ju lite sådär....
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » ons mar 05, 2014 22:15

herdware skrev:Farscape utan både D'argo och Rygel känns ju lite sådär....

Sant, fast det är ju inte som om serien aldrig bytte ut huvudroller medan den var igång. Om de klarade sig utan Zhaan (eller för en delen med Stark) så...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » ons mar 05, 2014 22:53

True but... Att serien fungerade bra utan Zhaan beror iaf delvis på "utfasningen" som började när Virginia Hey började reagera mot sminket. Detta känns lite som om Buffy och Angel hade startat upp i LA utan resten av Scoobiesarna. För att använda en dålig liknelse.

Att kalla Stark för huvudroll är lite gränsfall. Då måste Jool vara en huvudroll också (då har vi en försvunnen huvudroll till).

Kontentan är i alla fall att jag inte är jättepepp. Bara lite, lite.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron