Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre jan 13, 2006 21:40

Bender skrev:Off> Vinter-OS eller OS i överhuvud taget är väl inte så stort där ändå iof? Bra att dom sänds iaf så man kan få tag på dom!

Amerikaner gillar väl allt som de kan vinna medaljer i men visst det är ju inte som Sommar-Os.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre jan 13, 2006 21:41

Off skrev:Från en tv-krönikörs blog.

"Arrested Development" lives... sort of
From a Fox press release

A two-hour season finale episode of ARRESTED DEVELOPMENT will air Friday, Feb. 10 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX.

edit: Och då sänds ju ingenting annat eller jo just det...OS-invigningen. Något säger mig att Fox inte vill ha tillbaka AD.

Det behöver inte vara en dålig sak. Jag håller stenhårt mina tummar för Showtime. Aj, aj, aj så hårt.

Två timmar, kan det bli två timmar nytt inspelat för en ordentlig avslutning eller redan inspelat som klipps ihop? Eller åtminstone en kombination, månntro?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » fre jan 13, 2006 21:42

adolvsson skrev:

From a Fox press release

A two-hour season finale episode of ARRESTED DEVELOPMENT will air Friday, Feb. 10 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX.

edit: Och då sänds ju ingenting annat eller jo just det...OS-invigningen. Något säger mig att Fox inte vill ha tillbaka AD.

Det behöver inte vara en dålig sak. Jag håller stenhårt mina tummar för Showtime. Aj, aj, aj så hårt.

Två timmar, kan det bli två timmar nytt inspelat för en ordentlig avslutning eller redan inspelat som klipps ihop? Eller åtminstone en kombination, månntro?

Allt är redan filmat och klart såvitt jag vet. Det var väl inte fler avsnitt än såhär efter nedskärningen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre jan 13, 2006 22:11

Off skrev:
adolvsson skrev:

From a Fox press release

Allt är redan filmat och klart såvitt jag vet. Det var väl inte fler avsnitt än såhär efter nedskärningen.

Nej, det låter ju logiskt, men jag tänkte skära tillbaka på det logiska tänkandet och öka den obotliga optimismen.

Tyst med dig nu, noike, jag ser dig allt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tor jan 19, 2006 2:10

A few weeks ago, news broke that Showtime and ABC were vying for the presumably canceled Fox comedy "Arrested Development." Turns out ABC offered producers Imagine Entertainment and 20th Century Fox Television a 13-episode commitment to the series, which a network spokesperson has now confirmed. Showtime, meanwhile, has offered a two-year commitment, which would likely translate to 26 episodes. Sources said producers are still mulling both offers. Meanwhile, the series continues to struggle on Fox, with its most recent episode drawing a mere 4.2 million viewers. Sources said an ABC deal, especially in the wake of the show's most recent performance, is unlikely. Last year Fox reduced the third-season order of "Arrested" from 22 to 13 episodes. Though the show has not been officially canceled, the reduction triggered a clause in the show's contract enabling producers to shop the series elsewhere.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor jan 19, 2006 11:15

Off skrev:
A few weeks ago, news broke that Showtime and ABC were vying for the presumably canceled Fox comedy "Arrested Development." Turns out ABC offered producers Imagine Entertainment and 20th Century Fox Television a 13-episode commitment to the series, which a network spokesperson has now confirmed. Showtime, meanwhile, has offered a two-year commitment, which would likely translate to 26 episodes. Sources said producers are still mulling both offers. Meanwhile, the series continues to struggle on Fox, with its most recent episode drawing a mere 4.2 million viewers. Sources said an ABC deal, especially in the wake of the show's most recent performance, is unlikely. Last year Fox reduced the third-season order of "Arrested" from 22 to 13 episodes. Though the show has not been officially canceled, the reduction triggered a clause in the show's contract enabling producers to shop the series elsewhere.

Uj uj uj uj uj...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav poser » tor jan 19, 2006 11:17

2 år på Showtime, ja tack.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » lör jan 21, 2006 0:51

First, Showtime President Robert Greenblatt confirmed that he's very interested in picking up "Arrested Development," but only if the price is right (it's a very expensive show by network standards), and only if burnt-out creator Mitch Hurwitz is willing to stick around as showrunner.

"He's been through a lot of sort of emotional roller coaster over the last couple
years," Greenblatt said. "So he finished the season for FOX, and he's in that period of, you know, thinking about whether he wants to continue the show."
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör jan 21, 2006 1:06

Off skrev:
First, Showtime President Robert Greenblatt confirmed that he's very interested in picking up "Arrested Development," but only if the price is right (it's a very expensive show by network standards), and only if burnt-out creator Mitch Hurwitz is willing to stick around as showrunner.

"He's been through a lot of sort of emotional roller coaster over the last couple
years," Greenblatt said. "So he finished the season for FOX, and he's in that period of, you know, thinking about whether he wants to continue the show."

Uj uj uj uj uj uj uj uj uj uj uj...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor feb 02, 2006 22:31

Off skrev:3x9
Vilken drift med allt och alla! Ett suveränt avsnitt från start till slut. Här kommer en topp tio lista utan inbördes ordning på underbara saker i avsnittet.

1 - Tobias referens som ingen förstår.

2 - Home Builders Organization, showtime.

3 - 3d, gäststjärnor, någon dör, liveslut.

4 - "Instead of us all selling out and becoming housewives ".

5 - The O.C. disorder.

6 - "Hey, we can have some celebrities in. You know, Oscar winners like Nicole Kidman..."

7 - Lapparna som Tobias skickar ut.“I know where you live. Ha-ha.”

8 - "Well, am I the only one that thinks that this family is finally starting to become sympathetic and relatable? I mean, that’s what people want to see."

9 - "Narrator: Now that’s a clear cut situation with a promise of comedy. Tell your friends."

10 -"Michael: Well, um, I was going to say that you don’t know who my father really is and that what has happened to us is a great injustice, that we were never really given a fair chance. But that’s not the truth. We’ve been given plenty of chances. And maybe the Bluths just aren’t worth saving, maybe we’re not that likable, you know."

Fortsätter det såhär kommer s03/serien sluta bra.

Av någon dum anledning hade jag sparat avsnitt 9 tills nu, och jävlar vad det var bra! Alla sakerna du listade och säkert några fler saker jag redan glömt bort. Nu ser jag verkligen fram emot finalen!

Hoppas verkligen att serien blir upplockad av vilket annat ställe som helst. DEN MÅSTE FORTSÄTTA!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 0:12

And Hurwitz? He says he's interested, but exhausted from the show's labor-intensive editing. He wants to pause before making a move. "I'm really torn. It's a really important show to me, but on the other hand, maybe it has lived the life it needs to live. What weighs against it is it's a soul-crushing amount of work."

Sista(?) avsnitten imorrn.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tomas » lör feb 11, 2006 14:42

3x10-3x13 Så otroligt bra serie det här. :D

Two more years, two more years!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 14:58

3x10
Gob och Franklin är bäst.

It aiiiiiiiint eeeeasy beeeein' white!
It aiiiiiiiint eeeeasy beeeein' brown!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör feb 11, 2006 21:28

3x10-3x13: Helt fantastiska rakt igenom! Detta är den mest brillianta komediserie som någonsin gjorts! Jag kräver MER! MER!
Jag tänker inte ens försöka räkna upp alla fantastiska saker i dom här avsnitten för det var så otroligt många! På slutet med Annyong var suveränt.
William Hung uppskattade jag också en hel del.

Allting är så fantastiskt smart konstruerat.
Alla dom som sagt att Frasier är SMART humor har nog aldrig sett Arrested Development för det är den smartaste serien någonsin.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » lör feb 11, 2006 23:40

En passande avslutning. Visst ser jag oerhört gärna mer men det här är ändå ett slut jag kan leva med.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » mån feb 13, 2006 21:06

Ja det här var en riktigt bra avslutning!(om det nu blir det) Speciellt dom sista två avsnitten var bra.

Avslutningen med Annyong var väldigt bra också!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav RalfiParpa » ons feb 22, 2006 20:08

Läsvärd artikel om Arrested Development på Popmatters.

While fans remain optimistic, at least for now, Arrested Development seems to have accepted its fate. When Maeby tried to get her family to sign a petition to "make TV better" by turning the Bluth story into a television series, even they couldn't be bothered to save themselves. Buster refused to sign, explaining, "I kind of like Skating with Celebrities."
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » tis mar 28, 2006 18:13

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tis mar 28, 2006 22:28

Off skrev:http://www.tvsquad.com/2006/03/28/more-ad-news-mitch-hurwitz-walks-away/

Fuckpants.

Jag har inte läst Variety-artikeln, men jag tror att det är dom "the trade" i mitt citat här refererar till.
"Arrested Development" TV series creator Mitch Hurwitz has quit the show, leaving little hope for the series to continue on another network for a fourth season. But could it follow in the footsteps of "Firefly" and be resurrected as a feature film? The trade hints as such. Hurwitz hints to the trade that while "Arrested Development" has run its course as a TV series, a feature film is a possibilty for the future.

Från movieblog.com.
Senast redigerad av adolvsson tis mar 28, 2006 22:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tis mar 28, 2006 22:36

En film? Nja...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis mar 28, 2006 22:59

AD är död och efter s3 kan jag inte sörja. (Även om det var fem bra avsnitt i den.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre mar 31, 2006 19:09

Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » sön aug 13, 2006 18:26

En liten intervju jag hittade på IGN:

http://dvd.ign.com/articles/725/725281p1.html
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 16:31

(spoiler S3) Haha, jag gillar det faktum att baksidan på S3-omslaget promotar Scott Baio och Justine Bateman som guest stars, men inte Charlize. :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » tis nov 14, 2006 13:39

Såg nått pilot avsnitt av AD för nått halvår sen men...orkade inte riktigt fortsätta.

Nu har dock fyran börjat visa serien på måndagar så.. det var bara att programmera in den på dvdrecorden.

Sett två avsnitt nu. Satan var bra det är! Förstår inte vaför jag inte var såld efter den där piloten. Som inte fyran visade föresten den hade en båt i slutet kommer jag ihåg. De kanske kör nån FOX(y) ordning.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » ons nov 15, 2006 2:30

har precis kommit en fin HD-release av Arrested-piloten!
720p ftw! men jag ska sova :(

Illusion Michael, A trick is something a whore does for money.
Or candy!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » ons nov 15, 2006 20:35

Jag tror jag ska bjuda mig själv på s03 och en omtitt av hela serien snart. Såg en glimt av sista avsnittet förra veckan och fick ett jäkla sug efter mer.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » fre nov 17, 2006 4:31

Sett om piloten:

Hur kan en pilot vara såhär bra?
Hur kunde jag bara tycka att den verkade rätt rolig när jag såg serien första gången?

Först tänkte jag välja ut några citat att skriva här, men det är för många för att välja. :D

Nog för att den var klart sämre under säsong 3, men herregud vad jag saknar den här serien :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » fre dec 01, 2006 16:03

Jag är faktiskt fortfarande i chocktillstånd över nyheten att A Bear inte har kollat på Arrested. Whyy?!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » fre dec 01, 2006 17:23

gaspode skrev:Jag är faktiskt fortfarande i chocktillstånd över nyheten att A Bear inte har kollat på Arrested. Whyy?!

keeeel heeem!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film