Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tis feb 15, 2005 15:12

gaspode skrev:AKS: Jag tror att du kommer älska Arrested när karaktärerna hunnit sätta sig lite, jag var också sval i början..

Arrested Development hade 570 000 tittare igår, fjärde största program på TV4.. Klart imponerande.. Men med en sån sändningstid kanske det inte räknas som jättebra ändå?


Med den titeln så är det faktiskt inte konstigt. Försökte få med övriga männskor i detta huset att se det, men dem var verklige skeptiska, mest pga titeln.

Om programmet tycker jag inte så mycket. Tycker inte det var speciellt roligt, nja, faktiskt inte ens underhållande. Får väl bli ett antal avsnitt till iaf. Dessvärre tror jag inte att karaktärerna i en sådan här serie kommer att kunna sätta sig speciellt väl, poängen är väl ändå att man skall skratta åt det, inte bara sitta och flina stundtals.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » tis feb 15, 2005 15:34

Inte ens underhållande :eek: .

Jag har aldrig skrattat så mycket till en tv-serie som jag gör till AD. Det är förstås inte sit-com-humor modell 1A direkt men ändå.

edit: Nu när jag tänker efter kom jag på att jag kanske inte skrattade så mycket i början heller men tyckte ändå att det var riktigt bra. Är inte så mycket av en skratta högt åt tv-person men nuförtiden gör jag även det till AD.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis feb 15, 2005 16:55

Från tvguide.com, off topic, men jag tror många här kommer att uppskatta sluttwisten (på FOX:s bekostnad):

THE BUS STOPS HERE: A Florida bus driver is in a heap of trouble after she encouraged students to jump around, throw things and act like little demons on a moving bus so she could make a lively audition videotape for Survivor. Maureen Monaghan has been charged with reckless endangerment and, if convicted, faces a two-year development deal with Fox.


Muahaha!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis feb 15, 2005 17:40

Men varför klippte TV4 bort "Next week"-segmentt i slutet? Nu Fick ju aldrig folk se GOBs jobbsökning.

Enrique: It was really your brother we were interested in. I mean, you don’t even have any references.
G.O.B. (gör ett magitrick) : Is that enough of a reference for you?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav OPIOO » tis feb 15, 2005 18:37

noike skrev:Men varför klippte TV4 bort "Next week"-segmentt i slutet? Nu Fick ju aldrig folk se GOBs jobbsökning.


Förhoppningsvis beror det bara på att första avsnittet är lite längre än normalt, och att de tyckte att de inte hade tid att visa "Next week"-klippen. Vore ju hemskt om de fick för sig att alltid skippa dem.

EDIT: Hittade just en ganska tänkvärd länk.
http://www.borrmagazine.com/index.php?id=291

Det är väl bara att instämma i vad killen säger.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis feb 15, 2005 19:08

OPIOO skrev:
noike skrev:Men varför klippte TV4 bort "Next week"-segmentt i slutet? Nu Fick ju aldrig folk se GOBs jobbsökning.


Förhoppningsvis beror det bara på att första avsnittet är lite längre än normalt, och att de tyckte att de inte hade tid att visa "Next week"-klippen. Vore ju hemskt om de fick för sig att alltid skippa dem.


Men dom visade ju inte extended pilot? Eller är första avnittet lite längre ändå?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav OPIOO » tis feb 15, 2005 19:11

Off skrev:Men dom visade ju inte extended pilot? Eller är första avnittet lite längre ändå?


Jag har bara sett en version av första avsnittet, den som är 28 minuter lång. Det är iofs möjligt att de visade en kortare version. Saknade inga scener så jag antog att det var den jag hade sett de visade bara.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 15, 2005 19:44

OPIOO: extended är 28 minuter, men oftast är det bara längre scener, och inte så mycket stora tilläg egentligen. Bland annat är det en längre scen i uppvisningshuset med Michael och George Michael och deras par'dner-prat. Och det är mer med GOB på sin segway när han berättar att han vill göra ett magitrick -- förlåt, illusion.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis feb 15, 2005 19:52

Glöm inte när Tobias med familj ska packa ihop sakerna på hotellet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis feb 15, 2005 19:57

Så fult gjort av mig. Nej, man får helt enkelt inte glömma Tobias på det viset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » ons feb 16, 2005 0:25

COKA COKA COKA COO!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 0:48

Senaste avsnittet (2x10)
Det här var ett riktigt roligt avsnitt.
Jag skulle bli väldigt besviken om den här serien lades ner, för den är riktigt fantastisk.
Det jag gillar bäst är hur allt hänger i hop från avsnitt till avsnitt som i en riktig serie, för många komediserier har ju fristående avsnitt hela tiden.
och även om jag inte skulle kalla den "den roligaste serien jag sett" så är den helt klart en av dom dom roligaste serier jag sett.

Jag kan tänka mig att om den läggs ner, att den kan bli återupplivad på en annan kanal, eller att den återuppstår som Family Guy eller nåt.
Hoppas kan man i alla fall.

Vore det inte riktigt kul om den fortsatte i flera år till innan den tog slut, och sen några år efter det kunnde dom göra ett reunion-avsnitt då familjen sammlas tillsammans igen efter att ha varit i från varanndra i flera år eller nåt.
Jag tror det skulle vara kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 16, 2005 0:52

Håller med om din idé LWes. Hade varit riktigt kul. Först får de spela in 10 säsonger minst förstås.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons feb 16, 2005 11:40

Teorier som kom fram på IRC: (spoiler 2.10)
* Med både GOB och Lindsay som gör the chicken-dance, betyder detta att det är något de lärt sig från George Sr?
* och är det möjligt att uncle Jack egentligen är far till GOB och att detta är orsaken till varför Lucille hatar honom?

Dragon, SHOOT ME!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons feb 16, 2005 11:56

noike: teorin om G.O.B. är jag helt överrens om. Däremot säger ju Michael "What is that, is that a chicken?" när Lindsey börjar dansa, så jag tror inte att det är en "gammal" dans på samma sätt som G.O.B:s
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons feb 16, 2005 12:03

gaspode: Jag såg Michaels fråga mer som en "det här har stört mig ett tag"-fråga. Men samtidigt har inte Lindsay och Michael spenderat så mycket tid gemensamt. GOB stötte han på då och då, men Lindsay bodde i en annan del av landet och innen dess umgicks de i helt olika kretsar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 0:39

AD vann en Writers Guild of America Award.

EPISODIC COMEDY

PIER PRESSURE (Arrested Development), Written by Jim Vallely & Mitchell Hurwitz; Fox
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 0:40

Off skrev:AD vann en Writers Guild of America Award.
EPISODIC COMEDY
PIER PRESSURE (Arrested Development), Written by Jim Vallely & Mitchell Hurwitz; Fox

Kan bara sluta med en nerläggning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 0:44

Om bara folk bara börjat titta på det så att det inte var snack om nerläggning. Man blir fan mer och mer upprörd över folks smak. Allt hade varit så bra om folk tyckt som jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinwiel » mån feb 21, 2005 17:20

Tob skrev:
gaspode skrev:AKS: Jag tror att du kommer älska Arrested när karaktärerna hunnit sätta sig lite, jag var också sval i början..


Med den titeln så är det faktiskt inte konstigt. Försökte få med övriga männskor i detta huset att se det, men dem var verklige skeptiska, mest pga titeln.

Om programmet tycker jag inte så mycket. Tycker inte det var speciellt roligt, nja, faktiskt inte ens underhållande. Får väl bli ett antal avsnitt till iaf. Dessvärre tror jag inte att karaktärerna i en sådan här serie kommer att kunna sätta sig speciellt väl, poängen är väl ändå att man skall skratta åt det, inte bara sitta och flina stundtals.


Nu har jag inte läst igenom tråden, för jag vill inte riskera spoilers, så ni har säkert kommenterat det redan... Men herrregud,jag såg trailern på tv4 igår, är det sant att dom har döpt den till Firma Ruffel och Båg? Jag höll på att skratta på mig när jag såg det... :rolleyes:

I alla fall så har jag sett två avsnitt, och jag tyckte precis som Tob att det inte var så roligt, och jag tyckte inte att det var så värst bra i övrigt heller. MEN! Det tyckte jag om Scrubs i början också, men efter några avsnitt så blev jag förälskad i den serien, den är hur bra som helst. Så jag tror att det är samma sak med Arrested Development, man måste vänja sig vid berättartekniken och karaktärerna, sen kommer man att älska den. :) Jag återkommer när jag har sett några avsnitt till...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 17:35

Jag har läst på några amerikanska forum och där har de bestämt sig för att den magiska siffran är tre. Nästan alla som de visat serien för har börjat komma in i serien efter så många avsnitt. Hoppas det gäller dig också tinwiel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tis feb 22, 2005 0:32

Ingen som såg avsnitt 2 idag av dom som inte sett serien? Jag är sjukligt intresserad av vad ni tycker :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis feb 22, 2005 9:06

Jag såg det och tyckte att det var mycket underhållande. Log nästan hela tiden. Och slutet (med bananståndet) var hur kul som helst. Känner dock en distans till karaktärerna eftersom de är så skruvade, men, men... Man lär väl känna dem vad det lider.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » tis feb 22, 2005 11:18

Såg det med... och måste vara lite tråkig och bara skriva att jag håller med AKS ganska mycket.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav malavel » tis feb 22, 2005 11:45

Jag måste ha nån genetisk defekt. Jag gillar nästan alltid det första avsnittet i en serie mest. Sen blir det oftast sämre och sämre (med några få undantag). Älskade de första avsnitten av Arrested Development, Dead Like Me, Wonderfalls, Veronica Mars och serien med tjejen som snackar med gud. AD håller dock fortfarande.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OPIOO » tis feb 22, 2005 19:14

Så sjukt irriterande att TV4 tog bort slutet igen. De har verkligen ingen koll på någonting. "'On the next Arrested Development...' nä, det klipper vi bort, folk får väl kolla nästa vecka om de vill veta vad som händer". Idioter. :evil:
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 maj 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis feb 22, 2005 19:43

OPIOO skrev:nä, det klipper vi bort, folk får väl kolla nästa vecka om de vill veta vad som händer". Idioter. :evil:


Ja, det måste ju vara ett missförstånd, för eftersom vissa serier i slutet visar vad som kommer hända i nästa avsnitt, så tror väl dom på tv 4 att det är så här och så klipper dom bort det, när det i själva verket aldrig händer i nästa avsnitt utan bara är lite roliga bonus-skämt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis feb 22, 2005 19:49

:eek: Är de dumma i huvudet?! Jag visste inte om detta och blir faktiskt j-vligt förbannad då jag hör det. "Noll jävla koll" borde kanalen heta i stället.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tis feb 22, 2005 19:51

Det är ju inte bara betydelselösa skämt heller. Vissa saker i "on the next" avslutar småhistorier i avsnitten och sånt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis feb 22, 2005 20:07

För att inte tala om saker som händer mellan avsnitten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron