The Office / Extras (Gervais/Merchant)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis maj 08, 2007 11:43

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev:Tinnie, menar du 2.02? KEITH! :D


Japp, jag menade 202, jag vet inte vart jag fick 206 ifrån (önsketänkande?). ;) Heter han Keith? Tackar!

<--- Big Keith!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » tis maj 08, 2007 22:24

203
Mindre plågsamt än vanligt, kanske för att det var rätt många scener med hela gänget och inte bara med David, dessutom rätt mycket Tim, Dawn, nya tjejen och Gareth.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 0:03

204
Bitvis riktigt bra, ibland förstår jag varför folk är så förtjusta i TOUK. David var jobbig, så han går bort, förutom när han posade framför kameran. Det var det första roliga han har gjort tror jag.. Alla scener med Gareth var jättebra, speciellt Gareth och datanörden. Härlig dialog. :D Sen blev det för mycket blaj-snack från David igen.. "motivational speaker". Avslutningen med "The best" var... jag skrattade inte, men jag blev så paff att jag glömde bort att lida av pinsamheten...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons maj 09, 2007 0:08

Det är verkligen tokigt att man kan tycka så annorlunda att du kan ha sett till 2.04 och sen skriva "Det var det första roliga han har gjort tror jag" om David... Om jag hade tyckt så och inte tyckt att det första roliga David gör är i hans första scen ungefär så hade jag nog inte tittat så långt, men det är kul att du fortsätter titta. :) 2.04. är det som gäller härnäst för mig med på omtitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 0:13

caffeineaddict skrev:Det är verkligen tokigt att man kan tycka så annorlunda att du kan ha sett till 2.04 och sen skriva "Det var det första roliga han har gjort tror jag" om David... Om jag hade tyckt så och inte tyckt att det första roliga David gör är i hans första scen ungefär så hade jag nog inte tittat så här långt, men det är kul att du fortsätter titta. :) 2.04. är det som gäller härnäst för mig med.


Kör du omtitt nu? Nej, jag tycker inte att David är rolig. Jag tycker oftast inte att Michael Scott från US är så rolig heller, men han har andra sidor som gör att jag ändå känner för honom, mer än för David. Jag kan hålla med er om att Gareth är en fantastisk karaktär, jag gillar honom jättemycket, men i övrigt så vinner alltid US mitt hjärta. Jag skulle inte sett US först helt enkelt, för jag blev så kär i den..

Jag måste ju se klart så att jag kan göra väl underbyggda dissningar. ;) (och som jag skrev, det finns ju bra scener. Gareth! )

När ska du börja se US då caffe? Jag kommer att tjata ungefär som jag (och Ai, Glory, brat och några till) gjorde om QaF. Bara så att du vet det. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 0:14

caffe:
Jag är ju av ungefär samma uppfattning som Tinwiel här, även om jag kanske tycker att David lyckats med NÅN scen tidigare i serien. :)
Det är väl mest av princip som jag kollat igenom hela serien. Hade det varit en vanlig serie hade jag avskrivit den som "inte min kopp te" efter halva första säsongen eller så. Jag är dock glad att jag sett igenom hela ändå, för de bra bitarna var riktigt bra ibland. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons maj 09, 2007 0:15

Tinwiel skrev:När ska du börja se US då caffe?


Direkt när UK-omtitten är klar tänkte jag. Så under helgen kanske?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 0:19

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:När ska du börja se US då caffe?


Direkt när UK-omtitten är klar tänkte jag. Så under helgen kanske?


Yay! *giddy with excitement* Du vet vart du kan få tag på avsnitten..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons maj 09, 2007 0:20

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:När ska du börja se US då caffe?


Direkt när UK-omtitten är klar tänkte jag. Så under helgen kanske?


Yay! *giddy with excitement* Du vet vart du kan få tag på avsnitten..


De ligger redan här och väntar, men tack Snöängeln. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons maj 09, 2007 0:23

gaspode skrev:caffe:
Jag är ju av ungefär samma uppfattning som Tinwiel här, även om jag kanske tycker att David lyckats med NÅN scen tidigare i serien. :)
Det är väl mest av princip som jag kollat igenom hela serien. Hade det varit en vanlig serie hade jag avskrivit den som "inte min kopp te" efter halva första säsongen eller så. Jag är dock glad att jag sett igenom hela ändå, för de bra bitarna var riktigt bra ibland. :)


Dom bra scenerna blir faktiskt bättre och bättre.. än så länge i alla fall. Gareth hade ju några av sina bästa repliker i 204, synd att David skulle vara med så mycket bara.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 0:26

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:caffe:
Jag är ju av ungefär samma uppfattning som Tinwiel här, även om jag kanske tycker att David lyckats med NÅN scen tidigare i serien. :)
Det är väl mest av princip som jag kollat igenom hela serien. Hade det varit en vanlig serie hade jag avskrivit den som "inte min kopp te" efter halva första säsongen eller så. Jag är dock glad att jag sett igenom hela ändå, för de bra bitarna var riktigt bra ibland. :)


Dom bra scenerna blir faktiskt bättre och bättre.. än så länge i alla fall. Gareth hade ju några av sina bästa repliker i 204, synd att David skulle vara med så mycket bara.

Precis. Office UK är tyvärr väldigt mycket en serie om just David.
Han är huvudrollen och de andra är biroller.
I US är det en bredare cast som ges likvärdigt med utrymme.
När man inte tål David så är det såklart dödsdömt, men med ett US-liknande upplägg hade jag gillat serien väldigt mycket mer.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » ons maj 09, 2007 0:40

gaspode skrev:När man inte tål David så är det såklart dödsdömt

Väldigt, jag såg 4-5 avsnitt sen klarade jag inte av honom längre. Men jag ska nog ge serien en chans till, det är ju trots allt inte så många avsnitt totalt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor maj 10, 2007 12:02

(spoiler hela serien) Dags för julspecialerna nu, men även fast jag vet att det kommer sluta okej så DÖR jag verkligen av de två sista scenerna i 2.06. Då har det gått helt bortom "en komedi" för mig. Jag lever och dör och snyftar med så väl Tim, som Dawn som David, först när Tim mitt i intervjun inses vad som behöver göras och knäpper av sig mikrofonen och allt blir tyst så ohyggligt länge... ...och sen kommer han tillbaka. "Uhm... she said no, by the way...". :cry: Ett av de sorgnaste och vackraste TV-scener jag överhuvudtaget vet.

Och sen Davids "Please don't make me redundant." Jag vet att många inte alls klarar av att bry sig om David som en karaktär, uppenbarligen, men jag gör verkligen det och aldrig mer än här. Ännu mer än i 2.05. när han får beskedet och det visar sig att han är i fågeldräkten (vilket också krossar hjärtat på mig).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor maj 10, 2007 17:22

(spoiler Office julspecialerna) All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew...
Only you


Åååh, finaste jäkla slutet. När Dawn kommer tillbaka in på kontoret, det är... ren magi. Av mina två ögon var inte ett enda torrt.

För att inte tala om "Chris! Why don't you fuck off?".

I don't care what anyone says, det här är ett sånt jäkla mästerverk till serie.


:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor maj 10, 2007 18:13

caffeineaddict skrev: (spoiler Office julspecialerna) För att inte tala om "Chris! Why don't you fuck off?".

Jo, fantastiskt litet ögonblick. Möjligen Brents bästa replik i hela serien. Payoff på all Davids förnedring tidigare under avsnittet (inte oförtjänt, men ändå).
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Eisa » tor maj 10, 2007 19:58

caffeineaddict skrev: (spoiler Office julspecialerna) All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew...
Only you


Åååh, finaste jäkla slutet. När Dawn kommer tillbaka in på kontoret, det är... ren magi. Av mina två ögon var inte ett enda torrt.

För att inte tala om "Chris! Why don't you fuck off?".

I don't care what anyone says, det här är ett sånt jäkla mästerverk till serie.


:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:



åh, the flying pickets :lovebunny:
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tis maj 15, 2007 20:39

Eisa skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler Office julspecialerna) All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew...
Only you


Åååh, finaste jäkla slutet. När Dawn kommer tillbaka in på kontoret, det är... ren magi. Av mina två ögon var inte ett enda torrt.

För att inte tala om "Chris! Why don't you fuck off?".

I don't care what anyone says, det här är ett sånt jäkla mästerverk till serie.


:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:



åh, the flying pickets :lovebunny:


Noooooo! Yazoo! Vince Clarke! Alison Moyet!

Nu har jag sett klart hela serien. Jag fastnade nån gång vid 202 men igår så såg jag allt i ett sträck. Serien har blivit bättre under andra säsongen och julspecialerna. I början tyckte jag bara att det var tråkigt hela tiden men sen så blev jag ju ändå till slut charmad av Gareth och Tim. Scenerna med dom två karaktärerna tillsammans och med andra gjorde den värd att se. Gareth är rolig! Jag älskar kontorshyssen också. Det jag fortfarande inte gillar är David. Det bästa han har sagt är "Fuck off", till Finch. Äntligen lite civilkurage och inte bara massa skitsnack..

Jaja, serien är färdigsedd. Som jag sa, den är bra, och vissa dialoger är briljanta, och alla karaktärer känns realistiska och skådisarna spelar bra. Men mitt hjärta tillhör fortfarande och alltid US. Den har mera hjärta och är så mycket roligare, och jag älskar karaktärerna ännu mer där. Jag sträcksåg den på 3 dagar och UK tog det mig 2 veckor att se bara några avsnitt. Den största anledningen är att Davids monologer är för tråkiga och för jobbiga. Nope, det är fortfarande US FTW!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 21:31

Tinwiel skrev:Nope, det är fortfarande US FTW!

JA!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:42

Undrar om någon som sett båda bytt åsikt. I klimatet på BF tror jag inte det vore så smart. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 21:43

Mycket verkar ju handla om vilken man ser först. Vilket gör mig lite besviken på att du började se QaF US innan UK! ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:45

caffeineaddict skrev:Mycket verkar ju handla om vilken man ser först. Vilket gör mig lite besviken på att du började se QaF US innan UK! ;)
Äh! De flesta (läs: alla utom du som jag frågat :D ) sa att US var bättre.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 21:46

Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:Mycket verkar ju handla om vilken man ser först. Vilket gör mig lite besviken på att du började se QaF US innan UK! ;)
Äh! De flesta (läs: alla utom du som jag frågat :D ) sa att US var bättre.


Maria! Aron! Staffan! Hjälp!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:47

Kanske skulle frågat dem någon gång. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tis maj 15, 2007 21:48

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:Mycket verkar ju handla om vilken man ser först. Vilket gör mig lite besviken på att du började se QaF US innan UK! ;)
Äh! De flesta (läs: alla utom du som jag frågat :D ) sa att US var bättre.

Maria! Aron! Staffan! Hjälp!

Och mig frågade han inte heller. Det här tycks vara en väldigt selektiv källforskning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:54

Jovisst, tre personer :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 22:03

noike skrev:
caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:Mycket verkar ju handla om vilken man ser först. Vilket gör mig lite besviken på att du började se QaF US innan UK! ;)
Äh! De flesta (läs: alla utom du som jag frågat :D ) sa att US var bättre.

Maria! Aron! Staffan! Hjälp!

Och mig frågade han inte heller. Det här tycks vara en väldigt selektiv källforskning.

Eller mig! Vad fan?

...

okej, jag har inte sett nåt av US än, men detaljer puäh!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis maj 15, 2007 23:51

QaF UK var bra och var originalet, men det var för korta avsnitt vilket gav, i mitt tycke, ibland för "ytliga" (jag vet inte om det är rätt ord men vi använder det så vidare, och jag menar inte ytliga egentligen, men jag kommer inte på rätt ord nu) karaktärsporträtt. Dessutom var det ju bara två korta säsonger, hur ska det kunna tävla med 5 säsonger QaF US, som dessutom var längre avsnitt? Jag kan se UK-versionens briljans men jag älskar karaktärerna mer i US och det är det viktigaste för mig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 23:52

Oj så förvirrad jag blev nu, läste inte "QaF" utan läste "Office" för att det var den tråden vi var i... borde nog gå och lägga mig nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons maj 16, 2007 0:03

:D Jag ska också gå och lägga mig. Förresten så kan en stor del av ovanstående resonemang appliceras även på The Office.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons maj 16, 2007 0:08

Tinwiel skrev:Förresten så kan en stor del av ovanstående resonemang appliceras även på The Office.

Fast när det gäller The Office har du rätt... ;)

Usch, jag är en sån slyna för QaF UK. Jääätteslyna!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron