Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån jul 03, 2006 19:32

G8-arcen som är efter Skypiea är ganska okej för att vara fillers. Efter den börjar fantastiskheterna.
Det nyaste introt är fantastiskt.
Av någon anledning känns ett kapitel/avsnitt av One Piece i veckan, är mycket minndre än alla andra serier som bara visas en gång i veckan, och då har One Piece trots allt inte lika mycket avbrott som alla verkliga serier har.
Mina favoritdelar i serien är typ i början av arcerna, när dom bara tar det lugnt och så, och man får veta massa häftiga saker.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån jul 03, 2006 22:56

Skypieaarcen var bra i början men slutet var inte alls lika bra som slutet i de tidigare arcarna. Dags för lite fillers nu alltså. Kan väl vara ok då OP har hyffsade fillers, inte som Naruto...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Eisa » tis jul 04, 2006 12:42

Tinkerbelle skrev:
Eisa skrev:men kom igen människor, ni bara måste titta på bleach, ni går verkligen miste om något annars.

Men alla jävla fillers är ju så tråkiga! Jag älskade Soul Society-arcen, men just nu är det bara... tråkigt.


jo, jag håller med dig till punkt och pricka, deras filler är grymt tråkig och man längtar bara tillbaka till alla kaptener. men den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge så om 34 år kanske vi få se resten. om vi har tur...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav LWes » tis jul 04, 2006 16:19

Från ADC-Heaven:
No, you aren't hallucinating... Here's the G8 arc subbed from episode 196 to 200 for your viewing pleasure =) Part 2 (201-206) is coming really soon, since it's already translated and everything.

:o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jul 04, 2006 22:51

LWes skrev:Från ADC-Heaven:
No, you aren't hallucinating... Here's the G8 arc subbed from episode 196 to 200 for your viewing pleasure =) Part 2 (201-206) is coming really soon, since it's already translated and everything.

:o


Sweet. Har ADC alla avsnitt från 206 subbade eller?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tis jul 04, 2006 23:23

Off skrev:
LWes skrev:Från ADC-Heaven:
No, you aren't hallucinating... Here's the G8 arc subbed from episode 196 to 200 for your viewing pleasure =) Part 2 (201-206) is coming really soon, since it's already translated and everything.

:o


Sweet. Har ADC alla avsnitt från 206 subbade eller?

Nej det har dom inte.
Gerusama har från 219
ADC har från 248

Så 207-218 finns här: http://www.mininova.org/tor/264945
Jag vet att när jag såg dom avsnitten var det inte så där dåligt subbat, men jag vet inte om det är det i den där torrenten. Jag tror (ganska säker) att alla dom där är bra - ingen är från HK.

Så nu är det fritt fram att se ända upp till 270!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jul 04, 2006 23:24

LWes skrev:Så nu är det fritt fram att se ända upp till 270!


Du är bäst! Nu blir det en härlig helg.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sp1keout » ons jul 05, 2006 3:52

Det där lät indeed yummy!!! Har abstinens i hela min kropp nu :oops:

OMG LWES; SPOIL; SPOIL; SPOIL!!!!1111111111111111one gah :P
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis jul 11, 2006 6:50

LWes, jag sitter och klurar men vill gärna ha någonting konkret från din sida;

Hur långt har animen kommit i jämförelse med mangan? (Ungefär hur många kapitel av hur många möjliga? är ett sätt att svara på kanske. Kul att veta. Tack!)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis jul 11, 2006 12:29

Okej. Senaste avsnittet: 270 motsvarar kapitel 383.
Senaste kapitlet är 418.
Så mangan ligger 35 kapitel före animen.

Det kommer nog bli ganska precis att arcen hinner ta slut innan animen hinner ifatt mangan, och sen lär dom ju behöva köra fillers ett bra tag.
Hoppas att dom då tar sidoberättelserna från mangan istället för att göra egna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav freso » ons jul 12, 2006 9:42

Hm, jag började se One Piece, men tröttnade efter ca 60 avsnitt... vet inte, kommer dock förmodligen se vidare. Det var rätt kul i början, men sen kändes det nog lite som att det var samma sak hela tiden. Blir det bättre eller är det bra i början?

Jag tog och såg Naruto istället och fastnade mer i det. Har nämligen sett 192 avsnitt av det. =) Dock började även det bli tråkigt runt 150 eller så, med bara fillers hela tiden. Lite jobbigt med Naruto är att det är så jäkla mycket flashbacks, som om man inte kommer ihåg något (iofs kanske det är lättare att komma ihåg vad som hänt om man sträckser allt, men ändå! ;))
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Off » ons jul 12, 2006 14:21

OP blir bättre och bättre. Kommer inte ihåg riktigt vad avsnitt 60 handlade om men du har iaf inte kommit till de bästa delarna än.

Som crocodile och Zorro som skär stål!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » ons jul 12, 2006 16:24

Avsnitt 60 är sista avsnittet i Apis-arcen, som ju är fillers... Jo, fillers har en tendens att sakta ner en lite grann.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons jul 12, 2006 17:09

Och det är i avsnitt 65 någonstans där entrar Grand Line, det måste du ju se, för där är allting sjukt grymt, från 70-130, de avsnitten kan man se på en dag, så bra är de.

Sen kommer det fillers igen i 10-15 avsnitt, men efter det då börjar härligheterna igen som håller på ända från 145-195 :)

Mycket nöje.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » tor jul 13, 2006 20:22

Aha, låter farligt. Vi får väl se hur bra det är då. :)
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Off » sön jul 16, 2006 10:52

Hahahahaha One Piece 202 var det roligaste avsnittet på länge.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sp1keout » ons jul 26, 2006 15:39

Det här låter fett med skumt... men...

LWES: Vart fixade du pokemon ifrån?
Jag har fått en sån abstinens idag, när jag hörde om hur tjejer snackade om sina pokemonkort, sen gick jag in på en sida och en tjej hade pokemon-introt där, och ett flygplan med pikachu och jiggelypuff på. Allt retro kom tillbaka... jag vill bara se, nu! :D

Btw, angående ONE_PIECE-animen jämfört med mangan som måste man ta into consideration anledningen till att det är så lite fillers; för att de drar ut på handlingen.

Water 7-arcet var 44 kapitel (or so), och det blev hela 36 avsnitt... jämfört med ex. Bleach där de kunde trycka in 3 kapitel på ett avsnitt.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons jul 26, 2006 15:46

Jag fick Pokemon främst genom torrents som jag hittade på olika torrentsidor, så det är bara att söka.
Det var dock väldigt jobbigt, och jag tror det kan vara svårt att hitta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » ons jul 26, 2006 21:49

Det senaste Bleach-avsnittet var det första jag sett på länge utan att bli utråkad och börja fixa med annat under tiden! Yahay! (spoiler Bleach 90) Ungefär när Kariya stoppade näven i Ichigos mage blev det riktigt intressant. Hoppas det fortsätter i samma stil.

Är det förresten nån som ser/läser NANA? Jag har lyckats bli helt besatt, ett kapitel i månaden är alldeles för lite! Jag vill ha mer och mer och mer och... Iofs håller animen nästan lika hög klass som mangan, men jag vill veta hur det fortsätter! I varje fall borde ni kolla upp den, superbra "slice of life"-manga, vänskap, kärlek & musik!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav LWes » tor jul 27, 2006 0:25

Tinkerbelle skrev:det första jag sett på länge utan att bli utråkad och börja fixa med annat under tiden!

Det jobbigaste med anime som jag känner, är att man inte kan göra andra saker sammtidigt, eftersom man inte förstår vad dom säger om man inte läser texten :(
Jag har försökt se Naruto igen, och det går väldgt långsamt för mig. Den är bara så seg, men jag antar att det blir värt det när man kommer längre.
Jag ska se både Naruto och Bleach, men tid kommer det ta...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor jul 27, 2006 12:06

Tinkerbelle,
Läser du Higurashi-mangan också? (Visst är animen bra? :|..)

NANA är en shoujo som de kallar det, alltså en manga som är anpassad för tjejer =) Jag har dock hört mycket bra om den och funderat på att antingen börja kolla eller börja läsa flera gånger. Jag har läst om handlingen och den verkar ju sådär "mysig".

Men jag kan inte... Just nu (och sedan en tid tillbaka) har jag blivit som besatt av sportanimen/mangor. Det finns så mycket att se av de, och de håller sån hög klass! Det är flera involverande baseball (Touch, H2, Cross Game, Major) några om basket (Slam Dunk, REAL* och I'll) en par som handlar om fotboll (Hungry Heart, Shoot!, Whistle!) och en som jag älskar grymt mycket är (både animen och mangan) Eyeshield 21 som handlar om amerikansk fotboll.

(* = REAL handlar egentligen om rullstolsbasket och denna manga som många andra fokuserar inte speciellt mycket på matcherna utan livet som personerna lever. Väldigt fin historia... (men jag tror denna är som NANA och kommer med enbart ett kapitel per månad))
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » tor jul 27, 2006 13:25

sp1keout skrev:Tinkerbelle,
Läser du Higurashi-mangan också? (Visst är animen bra? :|..)
Nope, jag måste tyvärr erkänna att jag läser väldigt lite manga.. mestadels för att jag är för snål för att köpa och att jag tycker att det är jobbigt att läsa scans på datorn. Men jo, animen är bra. Och nu har de äntligen kommit igång med answer-arcen! Hur många avsnitt blir det egentligen? 26?
sp1keout skrev:NANA är en shoujo som de kallar det, alltså en manga som är anpassad för tjejer =) Jag har dock hört mycket bra om den och funderat på att antingen börja kolla eller börja läsa flera gånger. Jag har läst om handlingen och den verkar ju sådär "mysig".
Det är sant att den är ganska "tjejig" (vilket inte är så konstigt eftersom, som sagt, det är en shoujo.). Men jag tror nog att killar kan uppskatta den också.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav LWes » ons aug 02, 2006 21:51

Det som gör One Piece så bra är inte varje avsnitt, utan helheten: Alla karaktärer, världen, mytologin och allt.
Men tusan, avsnitt 273 var sjudundrande fantastiskt så att man bara sitter med öppen mun :o och stirrar på skärmen :eek: .
Ingen som sett ifatt och vill diskutera allt?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre aug 04, 2006 14:05

LWes: One Piece-mangan är nästan bättre, va?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre aug 04, 2006 14:36

Hur kan den vara bättre när det är samma sak utan färg, rörelse eller ljud?
Nej, det går inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » ons aug 09, 2006 1:05

Måste bara nämna några av mina absoluta anime-favoriter...

Ganz tack nik för tipset, klockren serie

Elfen Leid troligtvis en av de bästa jag sett, så snygg, så gripande nyuuu

Hellsing genomtänkt å även den snygg

och som jag brukar säga, det finns alldeles för lite tid i världen för att jag ska hinna se all anime jag vill se...
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav sp1keout » mån aug 14, 2006 19:51

ftwtysken:

gantz och hellsing suger tycker jag (trots att de är fett uppskattade av andra)
sen å andra sidan så tycker jag coh mina kompisar fett mycket om elfen lied (vi överskattar den liten!)

LWES: Hur gåre med animetittandet, bara OP eller?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » mån aug 14, 2006 20:11

ja Elfen Leid toppar ju lätt min lista.... men gillar ändå stilen på Hellsing, samt galenskapen i Gantz...

Har ni sett Vision of Escaflowne?? Har en kompis som älskar den, men jag orkade inte se mer än 4 avsnitt innan jag tröttnade på den jobbiga jävla katt-tjejen samt att jag inte tyckte det var så coolt med robotgrejjerna... Det klart kompisen det gäller älskar ju transformers, så det kanske har med saken att göra...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav LWes » mån aug 14, 2006 20:19

sp1keout skrev:LWES: Hur gåre med animetittandet, bara OP eller?


One Piece 275 - Jävlar vilket avsnitt!!!
Du påminnde mig just om att jag ska fortsätta se Naruto... snart...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis aug 15, 2006 1:16

LWes skrev:
sp1keout skrev:LWES: Hur gåre med animetittandet, bara OP eller?


One Piece 275 - Jävlar vilket avsnitt!!!
Du påminnde mig just om att jag ska fortsätta se Naruto... snart...


Kom att tänka på ditt projektarbete, jag kanske ska lägga upp min (ganska misslyckande) så folk kan ladda ner, det är dubbad anime, så jag tror du skulle gill'at :D
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare