Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor okt 09, 2008 0:18

sp1keout skrev:Eyeshield 21, kapitel 300 kom denna vecka.

Kan du hjälpa mig att orientera mig angående One Piece, jag vet inte vart man kan hitta varken manga eller anime.

Animen har jag gett upp, har bara sett 230 avsnitt typ.
Mangan har jag läst fram till 470... vilket är när typ Oz typ krossar alla...


Kollade in och såg att animen dock har kommit lika långt som just jag har läst i mangan... coolt. Är det värt att se animen!? Är det inte fillrig? Vart finns den!? osv osv.


Klart att det är värt att se, det är ju One Piece! Fillrig vet jag inte om man kan kalla den. Det var en kort filler-arc efter avsnitt 325 men den var bra, så det är inget att klaga på. Det man kan klaga på är att dom drar ut på vissa saker ibland, men det spelar ju inte så stor roll om man har många avsnitt, för då är det bara att luta sig tillbaka och njuta. Fan, jag borde se om One Piece från början egentligen, det var ju så länge sen jag såg dom där första avsnitten... Men jag har inte tid... Men One Piece är viktigare än allt... Jag ska göra det! Jag måste göra det! Kanske, vi får se...

att hitta animen är väl ganska lätt, jag vet inte vilka som översatte den vid avsnitt 230 (det är ju över 3 år sen nu!), men sök på mininova.org så borde du hitta det. K-F har upp till 253, och dom är ju bra: http://www.animemedia.org/tracker/

Mangan är lätt att få tag på. www.OneManga.com kan du läsa alla kapitel online. Varierande kvalité för dom lägger upp den första översatta som kommer, men det brukar vara bra.

Du slutade alltså läsa precis innan stora saker händer. Sen dess har massvis av coola saker avslöjats och häftiga karaktärer introducerats.

Varje fredag släpps ett nytt kapitel, och jag ser fram emot det varje vecka jättemycket!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 09, 2008 4:21

Kapitel 471-487
Bartholemew Bear! (En karaktär som presenterades i ungefär volym 25 får äntligen träda fram, över 20 volymer senare... fantastiskt) Men vad hände med honom och Zoro!?

Jag gillar "Moria once fought equally with Kaidou, one of the yonkou"... Vilket jag tror betyder "fyra gudarna". SUGEE! Undra om Shanks och Vitskägg faller unden den kategorin?

Nej, shit alltså...

Brooke är så fantastisk, med sin ironi
Brooke, "I never thought I could eat great chef's cooking food ever again, this is so delicious that my face is going to drop!!! OHHH! I DONT HAVE A FACE TO START WITH!!!"
De andra: "KEEP YOUR MOUTH SHUT WHEN YOU'RE EATING"
Och: "OWAWAHAH THIS SKELETON IS REALLY INTESTRING"
Brooke,"YOHOHOHO. really, im sorry... today, just like the other day... i get to eat such wonderful food... i think i already... GAINED SOME WEIGHT!!!"

Sen dansar han och Franky på bordet... Jag älskar kapitlena precis efter ett långt ark när allting bara är så lättsamt... och allmänt mys. SKITBRA!

Sen sätter sig Luffy och Brooke ner och snackar vid pianot. Det känns så bra... om Laboon. Jag blir tårögd... "Even now, as soon as I close my eyes, his face would appear before me... oh wait, i dont have eyes."

Man har sagt det så många gånger... men det är nog det mest fantastiska såhär långt...
Grymt sorgligt med tillbakablickarna... ÄLSKA!


Fyfan vad bra det här är alltså... önskar alla kunde få ta del av glädjen...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor okt 09, 2008 5:42

sp1keout skrev:Kapitel 471-487
Bartholemew Bear! (En karaktär som presenterades i ungefär volym 25 får äntligen träda fram, över 20 volymer senare... fantastiskt) Men vad hände med honom och Zoro!?

Jag gillar "Moria once fought equally with Kaidou, one of the yonkou"... Vilket jag tror betyder "fyra gudarna". SUGEE! Undra om Shanks och Vitskägg faller unden den kategorin?

Nej, shit alltså...

Brooke är så fantastisk, med sin ironi
Brooke, "I never thought I could eat great chef's cooking food ever again, this is so delicious that my face is going to drop!!! OHHH! I DONT HAVE A FACE TO START WITH!!!"
De andra: "KEEP YOUR MOUTH SHUT WHEN YOU'RE EATING"
Och: "OWAWAHAH THIS SKELETON IS REALLY INTESTRING"
Brooke,"YOHOHOHO. really, im sorry... today, just like the other day... i get to eat such wonderful food... i think i already... GAINED SOME WEIGHT!!!"

Sen dansar han och Franky på bordet... Jag älskar kapitlena precis efter ett långt ark när allting bara är så lättsamt... och allmänt mys. SKITBRA!

Sen sätter sig Luffy och Brooke ner och snackar vid pianot. Det känns så bra... om Laboon. Jag blir tårögd... "Even now, as soon as I close my eyes, his face would appear before me... oh wait, i dont have eyes."

Man har sagt det så många gånger... men det är nog det mest fantastiska såhär långt...
Grymt sorgligt med tillbakablickarna... ÄLSKA!


Fyfan vad bra det här är alltså... önskar alla kunde få ta del av glädjen...

ELLER HUR?!
Ja, Shanks och Whitebeard är två Yonkou, det berättade Garp när han kom till Water7 efter Ennies Lobby-incidenten. Brook är bra, ja! Hans tillbakablick, så sorglig...
Jag vet, alla borde få uppleva denna glädje som One Piece ger oss.

Jag har gjort något dumt ikväll, jag har börjat se One Piece från början!!! sett 3 avsnitt nu. Det är kul, för i början var serien så liten på så vis att man inte alls visste vad den skulle bli, hur brilliant, och rolig, och spännande.
Visst, den var bra i början, men det går inte ens att jämföra med vad den är nu. Den har utvecklats och växt något enormt, och det känns fortfarande som att allt är del av en stor plan, och det blir bara bättre och bättre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 09, 2008 6:30

Du ser, det där kommer jag inte ens ihåg!

Nej, vad fantastiskt och se från början... Arlong Park är ju bäst... och sen Arabasta :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » sön okt 12, 2008 15:39

Läste just senaste Naruto-manga avsnittet... Oh it rocks :)
Kommer inte spoila något för folk som ser serien... men det är bara såååå grymt! Alla som följer tv-serien har mycket att se fram emot :lovebunny:
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån okt 13, 2008 22:21

One Piece

(kapitel 490-500 :extas:



Hela arcet, och allt som har hänt sedan de hittade den söta lilla sjöjungfrun och Hacchin och den söta stjärnfisken har varit fantastiskt. Jag älskade Duval! Kände redan innan att det kändes som att det skulle bli ett arc till innan Fishmen Island. Sen kommer de och träffar honom, men det slutar ganska fort. Men fantastiskt. Speciellt hans gråtande ansikte när det äntligen avslöjades. Man trodde ju på typ Arlong, eller Arlong-relaterad person. Men sen "Hämnas på Black Leg", då tänkte jag på den där töntiga marinen med rosa hår från restaurangen. Eller någon av hans arbetskompisar. Kändes kul att tänka tillbaka på det gamla fina!!!

Men sen kom de till den nya ön och att inte göra någon illa, det låter svårt. Och fick mig att tänka på Mock Town, fantastiskt ju!!! Så fucking underbart. Och alla nya karaktärerna. Och att de nämnde Admiralerna igen. Inte bara Aokiji, Akainu och Kizaru också! Fantastiska. Och hur allting fungerar.

Jubilemskapitet 500... jag väntade på någonting fantastiskt. Men jag trodde aldrig att jag skulle finna detta. Silvers Rayleigh! Rogers Right Hand! Herrejävlar.



WOOOOOOOOOW SUUUUUUUGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis okt 14, 2008 6:45

sp1keout skrev:One Piece

(kapitel 490-500 :extas:



Hela arcet, och allt som har hänt sedan de hittade den söta lilla sjöjungfrun och Hacchin och den söta stjärnfisken har varit fantastiskt. Jag älskade Duval! Kände redan innan att det kändes som att det skulle bli ett arc till innan Fishmen Island. Sen kommer de och träffar honom, men det slutar ganska fort. Men fantastiskt. Speciellt hans gråtande ansikte när det äntligen avslöjades. Man trodde ju på typ Arlong, eller Arlong-relaterad person. Men sen "Hämnas på Black Leg", då tänkte jag på den där töntiga marinen med rosa hår från restaurangen. Eller någon av hans arbetskompisar. Kändes kul att tänka tillbaka på det gamla fina!!!

Men sen kom de till den nya ön och att inte göra någon illa, det låter svårt. Och fick mig att tänka på Mock Town, fantastiskt ju!!! Så fucking underbart. Och alla nya karaktärerna. Och att de nämnde Admiralerna igen. Inte bara Aokiji, Akainu och Kizaru också! Fantastiska. Och hur allting fungerar.

Jubilemskapitet 500... jag väntade på någonting fantastiskt. Men jag trodde aldrig att jag skulle finna detta. Silvers Rayleigh! Rogers Right Hand! Herrejävlar.



WOOOOOOOOOW SUUUUUUUGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :lovebunnier:


:D :D :D
Du vet att Rayleigh varit med tidigare, när man fick se Buggy och Shanks på Rogers skepp. Det är coolt, för Oda hade tidigare sagt att den karaktären var Gold Rogers first mate, men inte avslöjat något mer, och nu få vi veta vem han är. Det visar bara på att Oda är så fantastisk på att planera saker långt i förväg.
Jag älskar at Hacci kom tillbaka! och jag älskar Camie och Pappag, och Rayleigh och alla Supernovas (jag brukar testa mig själv att jag kommer ihåg alla, för dom är så många, Law, Kidd, Killer, Hawkins, Apoo, Urouge, Drake, Bonney och Capone.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 16:48

Varenda jävla kapitel efter 500 har varit helt sjukt bra med nya hemligheter avslöjade gång på gång. Jag är jättelycklig...

Tyvärr hade jag jättehöga förväntningar på Kizaru ända sedan Ao Kiji syntes till... enbart för att han heter Gul Apa... Tyvärr var han dock (osannorlikt nog) fulare än Ao Kiji. Fan då!

Att båda mannen från Twin Capes (Brookes och de först stråhattarnas vän) samt Frankys vän slash "pappa" Toms kompis också var med i Gold Rogers crew. Coolt! Tyckte också att farsgubben Rayleigh kraft påminde om Shanks!? (med att stirra med ögat...) Har man verkligen fått se att han är med tidigare... kan du visa mig!? För det har jag glömt bort... Kidd och Law är förresten skitcoola. Jag gillar Law mest. Han påminner lite om mig. Jag är han! Hawkins e också tuff... Apoo är ful och påminner om Apu från Simpsons. Hon den där tjejen som gillar mat men är smal är snygg... Och Munken! Killen med cigarr och en army inuti sig var bara ful, skulle kunna få dö for all what I care... Drake verkade inte heller speciellt intressant, ser ut som Batman och Zorro (inte Zoro) tillsammans.

Bilden på kapitel 506, sida 16 är fantastisk. Kizaru påminner om... Jesus ungefär.

Sen kom 509 som var Kizaru against 4 captains..
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 17:19

511... Jag har insett en grej!!! Berätta vad du tror om detta:
Du kommer ihåg när Farfar kom och slog Luffy på käften... hans slag gick rakt igenom det faktum att Luffy var en Logia. Och Dark King sparkar och nullifiar Kizaru verkar vara samma... Är man stark nog så kan man skada en Logia, även om denna person använder sin kraft.

Förlåt att jag sa att Drake inte var cool, han är en Dinosaurie, då måste man vara cool! Och Apoo, han är numera en rolig och cool apa enligt mig.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 17:48

513

Fyfan vilket hemskt kapitel... och vilket slut. :cry: Men han pratade med Dark King + "I suppose you have a explanation for all this"...

Fucking Fantastiskt. Amazing alltså, wow! :lovebunnier: :extas: :chock:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre okt 17, 2008 5:02

:D
Här är bilden du bad om på Rayleigh anime: http://images3.wikia.nocookie.net/onepiece/images/3/3c/Crew.png
Manga: http://images2.wikia.nocookie.net/onepiece/images/d/da/Silvers.jpg

och om du inte visste det, så är Camie och Pappag med i Hachi's mini-arc (cover story) vilket är ännu en sån grej som är brilliant hur Oda planterar saker för senare bruk...
Haha, jag visste när jag läste din kommentar om att Drake inte verkade någe speciell "vänta bara till du får se hans kraft..." Jag gillar alla Supernovas, men tycker att Capone och Bonney är tråkigast. Law är nog min favvo, och Drake. Och Law's crew mate, björnen Bepo! Honom la du väl märke till? Kizaru var jag lite besviken på först, men jag gillar honom efter att vant mig vid honom. Han är ju sjukt mäktig och förtjänar vår respekt.
Men hur coolt är det inte att Ace ska avrättas? och WG förväntar att Whitebeard skall försöka rädda honom och ska sätta alla schichibukai emot honom? Whitebeard vs Shichibukai kommer bli hur coolt som helst, Whitebeard har fan 1600 medlemmar i sitt crew (16 divisions med 100 i varje)!!!! Jag hoppas verkligen att vi får se det! Jag vill se Whitebeard's besättningmedlem Marco in action! Jag tror och hoppas att Whitebeard kommer stupa i den striden. Det skulle vara legendariskt och jag tror helt klart att det skulle vara rätt riktning för serien.


ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ONE PIECE.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre okt 17, 2008 5:12

sp1keout skrev:511... Jag har insett en grej!!! Berätta vad du tror om detta:
Du kommer ihåg när Farfar kom och slog Luffy på käften... hans slag gick rakt igenom det faktum att Luffy var en Logia. Och Dark King sparkar och nullifiar Kizaru verkar vara samma... Är man stark nog så kan man skada en Logia, även om denna person använder sin kraft.

Jag vet inte om Garp's "Fist of Love" har något med det att göra eller om det bara är en sån där sak som är som det är, men Rayleigh's kraft, precis som Shanks' (när han kommer till Whitebeard och alla svagare pirater svimmar när han går förbi) och förmodligen som Luffy ovetandes gjorde mot Duval's den där tjuren som svimmade, är någonting som dom i översättningen kallar för "haki". Det har nämnts ett par gånger, men ingen förklaring på vad det är eller hur det fungerar har givits.
Det vi vet är att dom som är väldigt starka kan använda det vilket gör att svaga personer svimmar för att det är så starkt, och det verkar som att man kan använda haki i sina attacker o.s.v. som att Rayleigh blockade Kizaru t.ex.
Men jag tror inte att det som Garp använde när han slog Luffy var Haki.
Men när Shanks räddade Luffy från monstret som bet av Shanks arm, så var det troligen haki som han använde.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 05, 2008 9:53

One Piece 517

Hancock vägrar slåss... mot vitskägg... ok, då. men... "det på ryggen, jag har sett det förut"... när luffy sa det, förstod jag, hon har nog en av hans mannar! suverän twist om det stämmer...

allt annat e jättespännande, hejhej


Eyeshield 304
:drool: :drool: :cry: :cry:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön dec 14, 2008 22:47

Sayonara Zetsubou Sensei
Kan inte riktigt bestämma mig, bitvis (nästan) briljant, bitvis "meh". Jag hade säkert uppskattat den mer om jag vetat mer om det japanska samhället samt kunnat japanska...

Inget mer att rapportera.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » fre jan 16, 2009 7:59

Just det, LWes,

526
Kul att du postade Rayleigh, han var ju verkligen med i tillbakablicken på Clownen och Shanks. Och Buggy är tillbaka, fantastiskt!!!

Tänkte dock på en sak, du har sett kapitelbilderna på när Hacchan träffar stjärnfisken och jungfrun!? Det är liksom kring kapitelna 190 (slutet av alabasta, och säkert 7 år sedan!!! hur kan man bara göra en sån sak, och sedan bara vänta med det... fast rayleigh var ju ännu längre tillbaka, men ändå... fantastiskt, att han orrrkar hålla på det. fantastiskt.)

det var ju förvisso samma sak som med luffys grandpa! han var ju också med i kapitelbilder när han tog in helmeppo och den där rosa tönten... coolt!!!

eller att ace gav luffy den där lappen i alabasta och man undrade alltid vad den betydde... och allt är så fantastiskt...




one piece är så fantastiskt

läs one piece kapitel 1 till 450 finns att köpa i bokhandeln allihopa, bara att gåå!!!!!!!!!!!!! skynda

och 527
stearin mannen!!! Mr 3!!!!!! värde 36.000.000 eller vad var det!? fantastiskt, detta!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre jan 16, 2009 18:00

Vill bara påpeka att nu när jag sett mer av Sayonara Zetsubou Sensei tycker jag att det är riktigt, riktigt bra!
Mangan kommer på engelska i mars. Kan knappt hålla mig.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav LWes » lör jan 17, 2009 6:01

sp1keout skrev:Just det, LWes,

526
Kul att du postade Rayleigh, han var ju verkligen med i tillbakablicken på Clownen och Shanks. Och Buggy är tillbaka, fantastiskt!!!

Tänkte dock på en sak, du har sett kapitelbilderna på när Hacchan träffar stjärnfisken och jungfrun!? Det är liksom kring kapitelna 190 (slutet av alabasta, och säkert 7 år sedan!!! hur kan man bara göra en sån sak, och sedan bara vänta med det... fast rayleigh var ju ännu längre tillbaka, men ändå... fantastiskt, att han orrrkar hålla på det. fantastiskt.)

det var ju förvisso samma sak som med luffys grandpa! han var ju också med i kapitelbilder när han tog in helmeppo och den där rosa tönten... coolt!!!

eller att ace gav luffy den där lappen i alabasta och man undrade alltid vad den betydde... och allt är så fantastiskt...




one piece är så fantastiskt

läs one piece kapitel 1 till 450 finns att köpa i bokhandeln allihopa, bara att gåå!!!!!!!!!!!!! skynda

och 527
stearin mannen!!! Mr 3!!!!!! värde 36.000.000 eller vad var det!? fantastiskt, detta!!


Ja det är allt så brilliant! Jag är helt besatt av One Piece, jag är medlem på apforums.net och disskuterar saker medan jag väntar på att varje nytt kapitel ska komma ut, utan det hade jag inte klarat mig, jag behöver prata om och tänka på One Piece varje dag. kapitel 528! Å, det gjorde min kväll att läsa detta brillianta kapitel. efter alla dessa år har vi äntligen fått se---------.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör jan 17, 2009 13:34

Anime heads jag tänkte se ikapp one piece då jag legat lite på latsidan. Sista avsnittet jag har på datorn är [Vegapunk]_One_Piece_339_SD_[91552A67]. Var kan man hitta följande avsnitt? Vegapunk verkar inte göra så mycket mer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » lör jan 17, 2009 23:26

Off skrev:Anime heads jag tänkte se ikapp one piece då jag legat lite på latsidan. Sista avsnittet jag har på datorn är [Vegapunk]_One_Piece_339_SD_[91552A67]. Var kan man hitta följande avsnitt? Vegapunk verkar inte göra så mycket mer.

jag brukar söka avsnittsnummret på mininova och ta någon som verkar bra. t.ex. [INP]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön jan 18, 2009 12:05

528,

Och vilken personlighetet!!!! Hjärtskärande. Uh, mitt hjärta. :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » tis jan 20, 2009 20:21

Suck. Jag hade för mig att det var idag den femte delen i Kara no Kyoukai släpptes, men det var visst den 28:e. :cry:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » fre jan 23, 2009 5:49

Du ar knasig! Sag klart GTO nu ocksa, en mycket bra serie. Mycket bra!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » lör feb 21, 2009 0:04

Såg (som ni kanske vet) femte delen i Kara no Kyoukai idag.
Vad ska man säga? Denna serien alltså... Det värsta är att nästa del kommer "summer 2009". Lååångt kvar :( .
Nej förresten, det värsta är nog att det bara är två delar kvar. :cry:

Jag vet att det bara är typ jag, sp1keout och LWes som läser den här tråden, men snälla - se den! Den är värd er tid!

Också lite kul med en "claymation" i början av varje avsnitt. Länk till den i början av avsnitt ett. Stäng av mobiltelefonen!

Avsnitten finns på hubben. Inte världens snabbaste upload dock, det kanske finns någon snabbare .torrent.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 0:10

herdware skrev:Jag vet att det bara är typ jag, sp1keout och LWes som läser den här tråden, men snälla - se den! Den är värd er tid!

Jag hade tänkt se den, men jag väntar nog tills den är färdig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav slugslinger » lör feb 21, 2009 0:16

jag läser tråden men hinner inte se mycket anime för WoW samt andra TV serier tar all min tid men jag håller på att kolla igenom Chaos Head atm
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav herdware » lör feb 21, 2009 0:17

noike skrev:
herdware skrev:Jag vet att det bara är typ jag, sp1keout och LWes som läser den här tråden, men snälla - se den! Den är värd er tid!

Jag hade tänkt se den, men jag väntar nog tills den är färdig.

Heh, kanske inte ett felaktigt val mtp mitt tillstånd just nu :)

:lovebunny: till Nicklas och KnK.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 0:28

Jag är inte så mycket för anime egentligen, men ztvs förra visning av Ergo Proxy (som jag tyckte var skitbra) fick in mig på den banan. Så nu håller jag på med Texhnolyze och Gilgamesh. Sett ett avsnitt av dem var än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » lör feb 21, 2009 0:56

Äsch, anime är som all annan underhållning: 90% är skit eller ointressant, det gäller att hitta de övriga 10 procenten.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » lör feb 21, 2009 1:24

herdware skrev:Äsch, anime är som all annan underhållning: 90% är skit eller ointressant, det gäller att hitta de övriga 10 procenten.

Sant. Men när det gäller tecknat är jag jävligt petig med teckningsstil och allt sådant. Det är sjukt nästan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » lör feb 21, 2009 14:06

noike skrev:
herdware skrev:Äsch, anime är som all annan underhållning: 90% är skit eller ointressant, det gäller att hitta de övriga 10 procenten.

Sant. Men när det gäller tecknat är jag jävligt petig med teckningsstil och allt sådant. Det är sjukt nästan.

Jag förstår precis. Jag är likadan, även det har blivit bättre. Men jag kan fortfarande inte se på vissa saker, ex. vissa Tom & Jerry-avsnitt (kommer inte ihåg vilken generation), inte lyckats ta mig igenom Kemonozume fast den verkar jätteintressant osv.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron