Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 15:43

sp1keout skrev:LWes,
kollade du på Balkongo? Var de okej?
Det finns ju en grupp som har subbat t.o.m 253 tror jag, ADC Heaven?

Jag kommer inte ihåg så bra, men ja, jag tror att det var Balkongo som var bra. Dom gjorde 210-218.
ADC Heaven har tydligen gjort avsnitt 248-252. Trevligt! 4 nya avsnitt för mig!

Jag skulle vilja veta vilket avsnitt dom är på i japan...

sp1keout skrev:En fråga förresten, när byter de intro?

169, har K-F kommit så långt? sen byter dom igen vid 207.

edit: det verkar enligt den officiella japanska hemsidan som att "253rd story 2005/12/11 broadcasts " betyder att senaste avsnittet där var 253.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 18:50

LWes, ska du börja följa ADC Heavens release nu?

Franky var bästa arcen sa du, kommer Arlong Park 2a då eller?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 19:07

sp1keout skrev:LWes, ska du börja följa ADC Heavens release nu?

Jag tänkte det, men dom verkar inte ladda hem så mycket...

sp1keout skrev:Franky var bästa arcen sa du, kommer Arlong Park 2a då eller?


Ja, Water 7 är bäst hittills. 2a skulle jag nog sätta Arabasta/Baroque Works.
Arlong var fantastisk den med, och den sätter jag nog över Skypeia som dock var fantastisk ibland, men en del bitar var lite tråkiga.
Sen Captain Kuro och Don Krieg arcerna
sen Captain Buggy och Drum Island (Chopper's ö)
Little Garden och Laboon (den stora valen) tyckte jag inte var bra, då gillar jag nog fillerserna Warship Island (Apis) och G8 (kommer efter Skypeia) mer.
Sämst är helt klart Goat Island och Rainbow Mist. Dom var inget att ha...

Davy Back Fight kom efter G8 och den var helt fantastisk. Den är uppe i toppen, kanske efter Arlong.

Så tror jag att jag tycker...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 19:20

LWes

Oj, vad vi diskuterar! ^^

Jag tror nog att det du säger stämmer ganska överens med verkligenheten. Dock får jag lov att säga att jag diggade slutfighten i Little Garden faktiskt, det där med jättarna i de par avsnittena innan var inte så bra dock. Samma med Drum Island imellanåt, där var också slutet och tillbakablicken bra, och Skypiea för mig var inget speciellt i början.

Du nämnde aldrig vad du tyckte om Mock Town.
Water 7, är det så man ska kalla det? =)

Vilken är din favoritkaraktär? Har du något minne/ögonblick i OP som du kommer ihåg extra mycket, eller tyckte var extra bra?


Och om vi bortser från One Piece ett tag, vad följer du för anime/animen just nu?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 22:09

Jag ser inte på någon annan anime :( Jag följer ju så otroligt många "vanliga" serier... Men nu håller jag på att ladda hem dom första avsnitten av Bleach som jag säkert kommer gilla. Jag har flera gånger försökt se Naruto utan att fastna för det (jag vet, ju längre man ser detso bättre blir det, så är det alltid) så jag ska försöka med den snart igen.
I överlag är jag inte så sugen på att se någon anime som har slutat, för det tycker jag inte är lika kul. Ju längre desto bättre!
Jag skulle gärna se Dragon Ball, men det finns sååå många avsnitt att det är ett lite väl stort projekt, speciellt som jag snart har ER komplett, vilket blir ett stort projekt att se ifatt.

Angående dom sakerna jag gillat bäst i One Piece (så långt du har sett)
Jag vet egentligen inte! När man fick veta att Gold Roger egentligen hette Gol D. Roger, var något jag tyckte var extremt häftigt.
Jag älskade striderna i Arabasta när klockan tickade ner och dom hade en halvtimme på sig, och på den halvtimmen gick det typ 6 avsnitt eller nåt!
Shichibukai(erna) tycker jag också är enormt häftiga. (jag känner mig så töntig för att tycka att allt det här är "häftigt")
En sak jag velat se ända sen början av serien är en återförening mellan Luffy och Shanks! Då trodde jag aldrig att det skulle gått så här lång tid utan att det hänt, men nu när dom är på Grand Line lär det lär dröja väldigt väldigt länge... Jag hoppas verkligen att Fire Fist Ace kommer tillbaka snart, och det har ju också att göra med Blackbeard och Whitebeard som man ju måste få se mer av förr eller senare.
Samma sak med Smoker. Jag kommer inte ihåg var vi lämnade honom, men han var ju med i Arabasta när dom var fångade tillsammans (det var så bra!)
och Zoro måste ju få möta svärd-tjejen som är med Smoker igen.
Och på tal om det: Hawkeye! När han skar upp Zoro vid resturangen, det måste varit en av dom coolaste sakerna! Jag älskar att Zoro har kvar ärr efter det. Honom måste Zoro möta igen.
Vad mer är det vi väntar på att få se?
Fler huvudpersoner! Luffy vill ju ha 10 nakama, så det behövs några till. Jag älskar när han säger att dom behöver en musiker och alla blir arga och skriker på honom att dom inte behöver det... Ah. Goda minnen. Jag vill väldigt gärna se om serien snart. Om jag får tid...


AH! Nu har jag fått hem avsnitt 249! Hoppas att ADC Heaven är bra översättare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jan 06, 2006 22:50

Fantastiskt!
Hey, wait up! Wear some pants!
Don't you ever learn that wearing a speedo in town will make you look like a pervert.

Jag dog av skratt. :o :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 23:49

Det var det värsta ^^

Jag ser att du har hållt dig uppdaterad, läst lite inne på Kaizokus forum eller? Det roliga var att jag för ungefär... ja, förra helgen såg om det avsnittet. Avsnittet med Zoros bakgrund, i början av de så säger Luffy att hans nästa nakama ska bli en musiker, men det blir ju Sanji såklart! (Det där om att han ville ha 10 stycken nakamas har jag inte hört dock, och vem vet mer vad jag inte har varit med om...)

Mmm, det där med Alabasta var fruktansvärt bra. Jag tror jag såg 20 avsnitt på 2 dagar. Satt som fastklistrad.

Att fastna för serier är ett väldigt relevant uttryck. Första gången jag fastnade för One Piece var nog vid Arlong faktiskt, men antagligen innan också, eftersom man kollar inte på en anime i 30 avsnitt om man inte gillar den. Så det är någon slags charm som de utgör redan i första avsnitten, tror du inte det?

Det finns väldigt många animen du har att välja mellan man behöver inte se mainstream animen som Bleach och Naruto... Det finns en drös andra animen som är både roliga och spännande. Allting efter vilken smak man gillar... vad gillar du? Jag kan ge dig massvis av tips.


En till sak... måste fråga dig.

Du vet Bellamy The Hyena, som Luffy spöa i Mock Town? Vet du vad han gick för öde senare? För det... DET TYCKTE JAG VAR SUGÖÖÖÖÖÖÖÖ (som Luffy gärna hade sagt.... sugoi/awesome/coolt, you know the drill) ^^
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör jan 07, 2006 0:15

sp1keout skrev:Jag ser att du har hållt dig uppdaterad, läst lite inne på Kaizokus forum eller?

Va? Nej, nu hänger jag inte med...

sp1keout skrev:Det där om att han ville ha 10 stycken nakamas har jag inte hört dock, och vem vet mer vad jag inte har varit med om...

Jag vet inte vart jag har hört det. Men från folk som säkert vet mer än mig i alla fall. Det spelar ingen roll om det är sant eller inte, för så länge serien håller på lär dom väl få nya nakamas, med jämna mellanrum (hoppas jag) ju fler desto bättre!

sp1keout skrev:Så det är någon slags charm som de utgör redan i första avsnitten, tror du inte det?

Jag kommer inte ihåg vad min första reaktion till serien var... Jag vet att jag inte visste något om den när jag började se den, och att jag blev ganska tveksam när jag insåg att Luffy skulle vara huvudpersonen.
Men jag har för mig att jag blev besatt ganska snabbt och att det bara var fillersarna jag hade lite problem med att se igenom.

sp1keout skrev:Det finns väldigt många animen du har att välja mellan man behöver inte se mainstream animen som Bleach och Naruto... Det finns en drös andra animen som är både roliga och spännande. Allting efter vilken smak man gillar... vad gillar du? Jag kan ge dig massvis av tips.

Jag kan tänka mig att det finns massvis som jag skulle gilla, men om jag ska börja följa fler, ska det vara sånna som fortfarande håller på och som inte har ett förbestämmt antal avsnitt. Hur många sånna det finns vet jag inte.
Pokémon å Pokémon. Är Pokémon slut? Om jag hade hittat något ställe med alla avsnitt av Pokémon (förutom avsnitt 1-40 som jag såg typ förra året eller kanske året innan det) skulle jag absolut ladda hem dom. Pokémon är kul!
Det spelar ingen roll vad serier handlar om för mig, så länge som det är bra, och jag tycker tyvärr att det mesta är bra (se bara vad jag just skrev om Pokémon!)
Yo-Gi-Oh eller vad det heter. Är det något att se? för det är väl en pågående serie...

sp1keout skrev:En till sak... måste fråga dig.

Du vet Bellamy The Hyena, som Luffy spöa i Mock Town? Vet du vad han gick för öde senare? För det... DET TYCKTE JAG VAR SUGÖÖÖÖÖÖÖÖ (som Luffy gärna hade sagt.... sugoi/awesome/coolt, you know the drill) ^^

Ja, det vet jag. Frågar du för att du vill veta om man får se vad som händer med honom, eller för att du vet det och undrar om jag också vet det? Ja, det var SUGÖÖÖÖÖÖÖÖ!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 14:06

--
Senast redigerad av sp1keout lör jan 07, 2006 14:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 14:08

Du ska inte se Yu-Gi-Oh tycker jag. Och animen som är korta är också oerhört bra. Sen finns det sånna som höll på väldigt länge men fick ett slut till slut. Typ 70 avsnitt, 100 kanske, eller ännu fler. (Monster, Slam Dunk, Yu Yu Hakusho et.c). Pokemon tror jag det finns ett antal hundra avsnitt av, heter ju Advanced nu typ. Och den där tjejen är utbytt mot någon ny, nåväl. Den håller fortfarande på. Sen har vi Mästerdektektiven(jobbigt ord) Conan som är på 450 avsnitt (ongoing).

Jag såg faktiskt klart en anime igår som hette Buzzer Beater, ska jag vara helt ärlig började jag kolla på den igår också. Den var 13 avsnitt. Det tar 4½ timme att se igenom. Du vet när det är sådär lagomt spännande? Den här serien var det rakt igenom =)

Säg hur långt du sett av serie Bleach och Naruto så ska jag ge en liten sammanfattning när de serierna blir grymma.
Angående Bellamy. Jag frågar ifall man får se det, och när! För jag tror jag vet vad som händer... och Doflamingo är SUGÖÖÖ!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör jan 07, 2006 15:15

sp1keout skrev:Sen har vi Mästerdektektiven(jobbigt ord) Conan som är på 450 avsnitt (ongoing).

SUGÖÖÖÖ! Jag har hört talas om den, men jag trodde inte att den fortfarande höll på! Den skulle jag gärna vilja se om jag hittar den (hemsk tanke att det nästan är dubbelt så många avsnitt som jag sett av One Piece!!! :eek: ) Hur skall man lyckas se ifatt det?

sp1keout skrev:Angående Bellamy. Jag frågar ifall man får se det, och när! För jag tror jag vet vad som händer... och Doflamingo är SUGÖÖÖ!

Man får se det efter Skypia (eller möjligtvis som avslutning på det).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 15:35

LWes

Perfekt... =) Jag längtar!
Hur långt hade du sett i Bleach och Naruto?

http://thewebmaster.ath.cx:6969/
Här har du de första 97 avsnittena subbade av Anime-Conan. (samt Movie 1)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör jan 07, 2006 16:13

sp1keout skrev:Hur långt hade du sett i Bleach och Naruto?

Jag har inte fått hem något avsnitt av Bleach ännu. Naruto har jag bara sett 10 avsnitt av, men det var ett tag sen, och jag tänker inte försöka med det igen på ett tag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör jan 07, 2006 16:48

LWes skrev:Naruto har jag bara sett 10 avsnitt av, men det var ett tag sen, och jag tänker inte försöka med det igen på ett tag.


Du begår ett misstag.

Naruto tyckte jag var okej i början, jag hade inget sug av att se en till och en till hela tiden. Det var mitt första anime-projekt. Det var en serie som jag och min kompis såg igenom under en tid. Vi kollade igenomsnitt 3-4 avsnitt om dagen eller så bara. Det var inget speciellt... till en början!

Nog för att det med Zabuza och Haku var bra, och sorgligt. Men efter det så kommer de komma till en arc som kommer hålla på OERHÖRT LÄNGE. Och det är jääävligt grymt! När den började var det högintressant och spännande, men den verkliga extasen kom runt avsnitt 40 ungefär. Alltså, jag vill inte säga för mycket, men jag vill gärna dela med mig om vad du tyckte eftersom det var nästan ett år sedan jag såg det... Sedan fortsatte jag kolla oftare och mer, och till sist såg jag avsnittena 100-130 på ett par dagar, sen var jag ifatt. Och det var då fillersna började, som jag följt sedan i april, i 30 avsnitt, och de håller på i 15 till. Dem kan du hoppa över, de för inte handlingen framåt någonting (vilket fillers inte gör). Varför det är fillers? Jag vet, vill du veta?

Naruto är lätt i klass med One Piece, and that's a promise of a life time. (Som Naruto själv hade sagt ;))
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön jan 08, 2006 20:04

Glorificus, fortsätt uppdatera oss på ditt One Piece-tittande, snälla!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » mån feb 20, 2006 18:37

sukisyo!

jag är så gay, för jag har börjat gilla shonen ai.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav freso » tis feb 21, 2006 1:59

Några bra serier...

* Hellsing
* Bubblegum Crisis 2040 (Robotar blir galna och löper amok)
* Evangelion
* Fullmetal Alchemist
* 3x3 Eyes (Lite demoner osv, blodigt)

En udda konstig galen serie, som är lite humor: Azumanga Daioh
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tis feb 21, 2006 2:01

sp1keout skrev:Glorificus, fortsätt uppdatera oss på ditt One Piece-tittande, snälla!


Har haft ett litet avbrott i mitt One Piece-maraton, men nu ska jag sätta igång igen, så då kommer fler kommentarer. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Eisa » tis feb 21, 2006 19:12

bästa:

bleach
hellsing
berserk
elfen lied
sukisyo
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav sp1keout » ons feb 22, 2006 18:49

Eisa skrev:bästa:
hellsing


Annars är den en av de sämsta jag sett... Det är som en dag på jobbet, och tecknarstilen glädjer mig inte.

Elfen Lied är vacker dock, som du nämnde.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » tor feb 23, 2006 1:19

sp1keout skrev:
Eisa skrev:bästa:
hellsing


Annars är den en av de sämsta jag sett... Det är som en dag på jobbet, och tecknarstilen glädjer mig inte.
Vissa verkar inte gilla den, jag tycker den är riktigt underhållande. Galen. :)

Vad handlar Elfen Lied om då?
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » mån feb 27, 2006 11:48

freso skrev:Vad handlar Elfen Lied om då?


Det är svårt att förklara. Det finns en sort som heter 'diclonius'. Det är som en människa med horn, och ännu en extra egenskap. I rädsla av att dessa ska ta över världen försöker ett företag att ta hand om alla dessa (De blir inlåsta).

Det som händer är dock att en av dessa tar sig loss, och det blir inte världens undergång. Hon flyter upp på en strand senare, och här börjar istället en oerhört sorglig historia om henne.

Jag vill inte berätta för mycket, den är bara 13 avsnitt, och den tillhör den delen av animen som man säger "Kan ej förklaras, måste upplevas" om.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav chibi_chan » mån feb 27, 2006 17:27

Klart jag gillar anime. Inte sett så mycket på sista tiden dock. Mest kollat på Buffy och Angel.

Men jag gillar Chobits, Fruits Basket, FMA, Pita Ten, Gravitation, Onegai teacher, Saikano osv

Sedan älskar jag ghiblifilmer! Sett ca hälften av alla som finns.
Bäst är den nyaste "det levande slottet/Howl's moving castle"
sedan älskar jag också Spiried Away och My neighbour Totoro/Tonari no Totoro.

Jag ska på animekonvent nu i helgen, någon annan som vill komma?
Det är här i Västerås. Mina vänner och bekanta som har föreningen.
J-cult. Visningen ska heta DoujinFest tror jag.
Fredag - Söndag. Ca 200kronor. Kostar 100 för att bli medlem, men då får man första dagen gratis så det blir 200 ialla fall.
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 25 feb 2006
Ort: Västerås

Inläggav LWes » mån feb 27, 2006 17:45

Jag har sett massvis av avsnitt av Pokémon dom senaste dagarna.
Det har tagit mycket letande, men jag har hittat torrents med alla avsnitt upp till ca 400.
Det är en oerhört lättsam och trevlig serie. Jag ser fram emot att se avsnitt jag inte sett förut (jag är på avsnitt 67 och jag slutade se vid avsnitt 100-någonting när jag var liten).
Jag ser även fram emot dom nya Pokémon spelen till Nintendo DS. Det lär bli kul efter att ha sett hela serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons mar 01, 2006 2:55

LWes, och avsnittena är med japanskt tal? :O
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 01, 2006 11:47

sp1keout skrev:LWes, och avsnittena är med japanskt tal? :O

Nej, dom är på engelska. Det tycker jag är bra, för det är mycket lättare, man behöver inte koncentrera sig på att läsa texten och förstå hela tiden.
Man kan rita och sånt sammtidigt och ändå hänga med.
Det var väldigt jobbigt att hitta alla dom här avsnitten, så att hitta dom på japanska tror jag är omöjligt (på internet att ladda hem alltså).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » ons mar 01, 2006 14:20

Hmm, om jag vill se anime så är Robotech det enda som duger för mig :) Lysande serie (och snart film också)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav LWes » mån mar 20, 2006 14:22

Ahhh! Jag blir så galen av väntan! Jag är ifatt i både animen (avsnitt 259) och mangan (kapitel 404) i ONE PIECE och jag vill bara ha mer hela tiden! :x
Det kommer ta typ en vecka innan nästa kapitel och avsnitt släpps! :x
Det är så enormt bra. Bättre än det någonsin varit förut. Det är så bra att det är precis på gränsen att jag dubbar One Piece--BÄTTRE ÄN BUFFY/ANGEL! Men bara nästan. Det är precis på kanten.
Om det skulle komma en One Piece spin-off så skulle det avgöra det.
Alla mysterier och sånt är så otroligt bra uttänkta, man förstår att Oda måste planerat vissa saker lååångt i förväg, och det finns så mycket man vill få reda på! Så om man tycker att Lost's mysterier är utdragna när man inte får "svaret" på 20 avsnitt, testa One Piece där man får vänta 150 avsnitt! Alltså jag jag tänka mig att det kommer ta riktigt lång tid innan vissa saker löser upp sig.
Och det bästa är att det känns som det är en så lång väg kvar i serien innan den ens börjar näsma sig slutet.
Det känns som man kommit kanske 1/5 in i berättelsen eller nåt. och om det bara fortsätter att bli bättre och BÄTTRE hlea tiden--- SUGOI!!!!. Alla karaktärerna är klockrena! Huvudpersoner/ondingar/bikaraktärer- alla är dom fantastiska på sina egna unika sätt.

Jag kunnde aldrig att det kunnde vara så spännande och intensivt och häftigt att läsa himmla svart/vit manga, men One Piece är bara så bra att man inte vet vad man ska ta sig till. :cry:
Jag vill bara att denna arc ska ta slut snart (NEJ DET VILL JAG INTE! DEN ÄR SÅ OTROLIGT BRA!) så jag kan slappna av och ta det lugnt.

Jag skulle kunna fortsätta att prisa serien hur länge som helst men nu måste jag till skolan en stund.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån mar 20, 2006 18:43

Gah jag avundas dig som är så långt fram. Jag tittar på KF och väntar på avsnitt 180.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav freso » fre mar 31, 2006 10:00

Såg nyligen några serier.

Elfen Lied: Det var satan vad bra den var. Finfin låt (sjunger på latin), massa sorgsna scener, massa blod. :D Rekommenderas verkligen varmt. (För övrigt är namnet tyska, dvs älvsång eller vad det nu blir)
Betyg: 10

Noir: Hyffsad, ganska seg och väldigt mycket flashbacks, men rätt ok. Ganska "vanlig" med lönnmördare och pangpang, inte nåt "direkt" övernaturligt.
Betyg: 7

Scrapped Princess: Riktigt tuff story, som man som vanligt i såna här roliga serier inte fattar förräns efter ett antal avsnitt. Fantasyaktig med lite svärd och lite magi.
Betyg: 8

Last Exile: Rätt ok. Snygg. Mycket flygscener. "Nutid" med flygplan, men i en annan värld så det är förstås more to it.
Betyg: 7


Jo, jag har faktiskt nyligen sett dem. Jag har PLÖJT anime-serier. :)
Har påbörjat Wolf's Rain, men den verkar seg och mindre spännande... får se om man orkar se klart den.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron