Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » sön feb 22, 2009 19:42

noike skrev:Jag är inte så mycket för anime egentligen, men ztvs förra visning av Ergo Proxy (som jag tyckte var skitbra) fick in mig på den banan. Så nu håller jag på med Texhnolyze och Gilgamesh. Sett ett avsnitt av dem var än så länge.


Ergo Proxy!!! :lovebunny:

Tror du hade gillat Speed Grapher eller Gun Grave isånnafall.

Men... alla måste pröva Death Note. Speciellt Dexter-fans.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » ons mar 04, 2009 18:06

Jaaaa! Ergo proxy! :extas: Serie boxen fick jag igår och tittat 8 asvnitt nu. Ska dra igång nian. Det är ju bara så fuzzin bra!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav sp1keout » sön mar 08, 2009 12:09

Jag gillar ditt namn Mush. Det betyder antingen mygga eller ignorera pa japanska. Tva enligt mig bra ord! Du är bra!

Off,
Fan vad bra NARUTO är!!!!!!!!!! och ONE PIECE!!!!! manga for the win!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör apr 04, 2009 20:44

Puss
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » tor maj 14, 2009 21:05

Sjätte Kara no Kyoukai-filmen släpps på DVD den 29:e juli. (Fortfarande lång tid att vänta :( )
Sjunde och sista delen går upp på bio i augusti vilket borde ge en DVD-release någonstans december-februari.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » sön maj 24, 2009 22:38

Har sett första säsongen av Black Lagoon under senaste veckan (tolv avsnitt). Plus första i andra säsongen.
Serien börjar med en båt blir kapad för att komma åt en disk. En av kaparna kidnappar även han som transporterar disken (Rokuro) i hopp om att kunna få pengar för honom av hans företag (ägarna av disken). Företaget väljer dock att hyra in yrkesmördare för att döda kaparna och den kidnappade samt förstöra disken. När situationen "löser" sig så kan Rokuro antingen gå tillbaka till företaget som ville ha honom död eller följa med piraterna. Han väljer det senare, han vet nog inte varför... han skulle ju kunna åka hem till Japan och skaffa ett nytt jobb.
Serien är bra men blodig och bitvis grym med ganska mörk humor. Serien lutar sig dock en hel del på karaktären Revy, en totalt vansinnig och skjutglad kvinna i 25-årsåldern. Rokuro (Rock) får vara motpol med sitt (oftast) lugna humör och mer sansade beslut.

Det känns fel att jämföra på något sätt med Firefly men en del likheter finns. Den lilla gruppen människor som gör allt från lagliga till olagliga jobb för att dra in pengar (med sitt skepp/båt) och vanliga personer som blir halvt tvingade in i det livet. Det var nån mer likhet jag tänkte på innan men den har jag visst glömt.

Black Lagoon är dock mycket mer blodig, ibland dör det folk så självaste Arnold Schwarzenegger skulle vara stolt.

Jaja, jag hinner se nåt avsnitt till innan jag ska gå och lägga mig. (Cliffhanger!)
Länk till trailer.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » ons jun 10, 2009 0:42

för lat för att skriva nåt invecklat, men får ju iaf tacka för många fina tips(fast det var väl i annan tråd)

va jag sett hittills:
- Kara no Kyokai, vackert tecknad, vacker musik(både scorsen och soundtracken), got me hooked med en gång, väntar på nästa del mer än på vanliga tv-serier.. :oops:
Officiella Kara no Kyoukai promon.



- Black Lagoon, som ovan skrivs: kaboom pang pang...

- Elfen Leid, hmm va ska jag säga, en gång i tiden gav jag upp? antagligen såg jag för många storögda söta figurer som sa Nyuuu. Obviously var det ett stort misstag... Nyuuuu. Låt er inte luras av dom. Nyuuuu.


- Death Note, är väl den enda som inte är mature klassad skulle jag gissa, saknar blod, gore, ultravåld och nakna tecknade kurvor(även om många dör).... Men har en story som fängslar destomer ...

Inte mycket, bara några snabba saker som ploppar upp i huvet, för att nu skriva nåt

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav sp1keout » fre jul 17, 2009 13:12

One Piece
kapitel 550,

W-O-W
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre jul 31, 2009 0:50

Jaha... Sjätte Kara no Kyoukai-filmen.
Tänker inte skriva så mycket. Iaf inte innan jag har sett den nån gång till.

HSH så var den svagaste hittils. :(
Tycker dessutom att det var ett misstag med Ayumi Fujimura som rösten till Azaka Kokutō. Hennes röst passar som Ayano i Kaze no Stigma, men inte till detta.
Mer kommentarer kommer nog när jag är mer vaken.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » tor aug 06, 2009 19:09


HAHAHAHAHAHAHAHA! Klockrent!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » fre aug 07, 2009 16:28

Ja, nu vet jag inte vad jag tänkte när jag skrev föregående inlägg. Kanske ska förklara bilden också... Bilden är från Natsu no Arashi av Jin Kobayashi, avsnitt 2. Det roliga (nåja) är personerna till vänster. Tenma och Harima från Jins andra serie: School Rumble.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Anime

Inläggav brainslicer » fre aug 07, 2009 17:39

herdware skrev:Jaha... Sjätte Kara no Kyoukai-filmen.
Tänker inte skriva så mycket. Iaf inte innan jag har sett den nån gång till.

HSH så var den svagaste hittils. :(
Tycker dessutom att det var ett misstag med Ayumi Fujimura som rösten till Azaka Kokutō. Hennes röst passar som Ayano i Kaze no Stigma, men inte till detta.
Mer kommentarer kommer nog när jag är mer vaken.

hmm jadu, kan bara hålla med, en massa frågetecken i huvet och irriterande röst... ekar konfunderat i huvet



herdware skrev:Ja, nu vet jag inte vad jag tänkte när jag skrev föregående inlägg. Kanske ska förklara bilden också... Bilden är från Natsu no Arashi av Jin Kobayashi, avsnitt 2. Det roliga (nåja) är personerna till vänster. Tenma och Harima från Jins andra serie: School Rumble.

men du har ju för stora krav, iaf på mig som bara sett ett tiotal animen :D
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » fre aug 07, 2009 18:28

brainslicer skrev:
herdware skrev:Jaha... Sjätte Kara no Kyoukai-filmen.
Tänker inte skriva så mycket. Iaf inte innan jag har sett den nån gång till.

HSH så var den svagaste hittils. :(
Tycker dessutom att det var ett misstag med Ayumi Fujimura som rösten till Azaka Kokutō. Hennes röst passar som Ayano i Kaze no Stigma, men inte till detta.
Mer kommentarer kommer nog när jag är mer vaken.

hmm jadu, kan bara hålla med, en massa frågetecken i huvet och irriterande röst... ekar konfunderat i huvet

Dessutom så har man ju väntat på filmhelvetet i 6 månader :) För högt ställda förhoppningar? Nej, det ska vara bättre än detta.
brainslicer skrev:
herdware skrev:Ja, nu vet jag inte vad jag tänkte när jag skrev föregående inlägg. Kanske ska förklara bilden också... Bilden är från Natsu no Arashi av Jin Kobayashi, avsnitt 2. Det roliga (nåja) är personerna till vänster. Tenma och Harima från Jins andra serie: School Rumble.

men du har ju för stora krav, iaf på mig som bara sett ett tiotal animen :D

Hehe, dessutom så visste jag nog att du inte sett den. Däremot så finns det andra som sett den, de verkar dock inte frekventera denna tråden så mycket längre.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » tis aug 11, 2009 13:25

FearOfFour skrev:ick, längesedan jag tittade på anime sist, har inte varit på animehumör på riktigt länge, men så hörde jag Canta Per Me idag, main themet till noir, och plötsligt vaknade lusten till...för några sekunder, iaf.

mmm, Canta Per Me http://www.youtube.com/watch?v=iexm5Xb8IG0&NR=1 :lovebunny:
och Salva Nos http://www.youtube.com/watch?v=PEm-4hcTL6g :lovebunny:

är ju bara så bra från Noir, bara dom värda hela animen :)


freso skrev:Noir: Hyffsad, ganska seg och väldigt mycket flashbacks, men rätt ok. Ganska "vanlig" med lönnmördare och pangpang, inte nåt "direkt" övernaturligt.
Betyg: 7


Ingen som skrivit nåt om Madlax, men då nu Noir nämnts några gånger så:

Madlax =...rätt lika Noir, men bättre utfört (imo), samma team(Bee Train) bakom, från regissör till musiken(Yuki Kaijura).

In på min korta animelista bland top-3. Gillar man Noir så gillar man även Madlax (och vice versa).
Aktion, drama, mystery, psychological, övernaturligt, girls with guns...

Trailer


Madlax - I'm here(OST) (***SPOILERS***)

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav sp1keout » lör aug 15, 2009 7:25

Jag fastnade aldrig för Madlax när jag sag den för manga ar sedan

Hahaha, Harima och Tenma. Älska.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » lör okt 03, 2009 23:38

Jahapp, så har man avverkat ytterligare 2 animes, och båda var ju i min smak iaf..
Båda är väl mature, seinen eller va de nu heter som målgrupp/agerating.

Canaan(aka 428 the animation), en ny serie där jag tyckte mig svagt känna igen saker. Och när jag senare såg att Type-Moon var inblandad så förstog jag ju varför: Kara no Kyoukai.
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... p?id=10270
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaan_%28anime%29
Ytterligar en girls-with-weapons serie. Terrorism och biologiska vapen i detta action mysterium istället för magi.
Hela serien(13 episoder) har nu även packats om till 3 filmer som börjar gå på bio denna månad.

Hittar ingen vettig trailer så får bli den där:


Och så Gungrave, kriminalitet, maffia, sci-fi...
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2635
http://en.wikipedia.org/wiki/Gungrave_%28anime%29

Två vänners resa genom den kriminella världen...

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » ons dec 30, 2009 0:28

Hade helt missat att http://www.bakabt.com (fd. boxtorrents) har freeleech denna julen också. Fram till någon gång nästa år (vad de nu menar med det.)
Förra året så höll den på från 19:e dec till 4: jan. Denna gången började den 24:e dec.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » lör jan 02, 2010 2:09

Jag blev lockad till att börja kolla på Naruto. Bara 8 eller 9 episoder in ångrar jag det inte. Gillar det, mer än väntat redan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 2:16

Naruto klarar jag inte av.

Sett de tre första Kara no Kyoukai. Damnit! Jag gillar massor. Snyggt som tusan, väl berättat, antar inte att tittaren är en idiot. Jag vill ha en box på dvd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » lör jan 02, 2010 16:37

Jag bara älskar Record of Lodoss War. Brukar se OVA serien varje jul. Något som blir repetivt är kanske musiken som i sig är grym som fan men används lite väl samma hela tiden. Bra karaktärer, bra plot och härligt tecknat med designerna.

Kontinenten som kallas Lodoss splittrades från resten av världen när två gudar slogs och idag försöker dess kungar och bad guys att förena Lodoss igen till varje pris. Vissa vill t.o.m härska över alla då en ny ondska börjat formas. Enter the hero, Parn! Han och hans följeslagare som består av människor, en alv, dvärg och trollkarl ger sig av för att undersöka de nya farorna.

Ja typ, fan min beskrivning för inte dugg rättvisa. Men se den!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » mån maj 03, 2010 13:03

Har kommit halvvägs i Gungrave. Otroligt bra, gillar starkt den här maffia serien med supernaturella element. Var skeptiskt i avsnitt ett men nu är det så mycket bättre när man förstår historien bakom.
Senast redigerad av Mush mån maj 03, 2010 21:08, redigerad totalt 1 gång.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav brainslicer » mån maj 03, 2010 20:05

Mush skrev:Har kommit halvvägs i Gungrave. Otroligt bra, gillar starkt den här maffia serien med supernaturella element. Var skeptiskt från avsnitt ett men nu är det så mycket bättre när man förstår historien bakom.


Länge sedan man tittat in...Gungrave är en av absoluta favoriterna, dock snarare sci-fi än supernatural är de väl.
Phantom~ Requiem of a phantom kanske du gillar också då(Action, Conspiracy, Gunfights, Mafia, Seinen, Tragedy, Underworld, Violence, Yakuza)
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=6256

pysslar ihop en liten snabb lista med de bästa av de bästa i random ordning va jag nu kommer på av det jag sett, kanske de ger nån några ider...

Gungrave http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=1003
Action, Dystopia, Gunfights, Mafia, SciFi, Seinen, Super Power, Tragedy, Underworld, Violence
Kara no Kyoukai http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=4932
Fantasy, Horror, Seinen, Sexual Abuse, Super Power, Violence
Black Lagoon http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=3395
Action, Gunfights, Mafia, Seinen, Underworld, Violence
Cowboy Bebop http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=23
Action, Bounty Hunters, Detective, Gunfights, SciFi, Seinen, Space Travel, Tragedy
Elfen Lied http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=1544
Action, Angst, Ecchi, Gunfights, Horror, Nudity, SciFi, Seinen, Super Power, Tragedy, Violence
Daughters of Mnemosyne http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=5530
Action, Detective, Horror, Nudity, SciFi, Seinen, Shoujo Ai, Super Power, Underworld, Violence

andra som jag gillat är: Madlax, Phantom - Requiem for the Phantom, Canaan, Noir, Le Portrait de Petit Cossette, Requiem from the Darkness, El Cazador de la bruja, Gantz, Ergo Proxy

Ska väl tilläggas att jag inte är nån vän av shonen, tex naruto och liknande. Death Note och första säsongen av Shakugan no Shana samt Shingetsutan Tsukihime är väl dom jag stått ut med. Så föredrar man typiska shonen serier är väl de jag listat inget att satsa på...

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » mån maj 03, 2010 20:19

Oj. Jag tyckte Gungrave var ruskigt tråkig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brainslicer » mån maj 03, 2010 20:55

noike skrev:Oj. Jag tyckte Gungrave var ruskigt tråkig.

Mmm, ja där ser man. Kanske är det den med sämst anidb-betyg, men är nog på min 10-i-top lista... men men, är ju subjektivt :)

Såg jag skrivit om Noir och Madlax tidigare där ovan. Det är ju en trilogi, om man gillar dom två vill man givetvis se den sista också:
El Cazador de la bruja http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?sh ... e&aid=4966



Som dom andra, med massor av Yuki Kajiura musik, girls with guns in mehico denna gången.
Senast redigerad av brainslicer mån maj 03, 2010 22:08, redigerad totalt 1 gång.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » mån maj 03, 2010 21:40

Det märks att brainslicer fått en del tips av mig. :) Allt på hans lista kommer naturligtvis inte från mig ska jag förstås klargöra.

Nicklas: Hur går det med Kara no Kyoukai?

Nya Black Lagoon börjar 17:e Juli. Tyvärr bara en OVA på fem avsnitt.

Ska ta och gnälla lite när jag ändå är här. Varför, o varför skulle Shakugan no Shana bli så dålig efter första säsongen? :( brainslicer och jag är rörande överens här. Tycker fortfarande att man kan rekommendera folk att se S1. Den har även ett bra slut så man behöver inte se mer sen. Alternativt kan man se filmen som täcker "första arcen" Friagne: The Hunter av säsong ett. (Avsnitt 1-6).

Ni som inte sett FLCL bör göra det. Nicklas, hade du sett den?

Funderar på att se de två ep av denpa som är släppta men det är säkert 6 månader till släpp av (den eventuella) tredje delen enligt ryktet.
Suck, måste ta mig i kragen och börja med Welcome to the NHK nån gång. Snart.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » mån maj 03, 2010 22:42

En hel del inspirerade av dig jo hehe, tack. En del från andra forum...

Nej nej, du ska se dorama du :) du vet vilken: Byakuyakou :D

Shana blev väl helt enkelt för mycket shonen andra säsongen, särskilt första halvan av den, väldans synd då det fanns potential och intressanta karaktärer jag iaf gillade som kunde ha fått mer tid med nåt istället för tjafset det nu blev :(

Har en del sparat som bara väntar också...:
Denpa Teki na Kanojo, väntar också på sista delen....
Ga-Rei Zero
Darker than Black
First Squad – The Moment Of Truth
Ghost in the Shell, både filmer och serier
Blood Last Vampire samt serien som löst baserar sig på den: Blood+
Higurashi no Naku Koro ni / Higurashi no Naku Koro ni Kai / Higurashi no Naku Koro ni Rei / Umineko no Naku Koro ni
Hotaru no Haka - Grave of the Fireflies
Kaiji
One Outs
+ nåt till, som kommer efter dessa högre prioriterade sakerna hehe

men de är ju inte bara anime som ska tittas på, just nu: dorama: Majisuka Gakuen(herdwares favorit) samt Sky High är aktuellt och Babylon 5 marathon :)
Senast redigerad av brainslicer mån maj 03, 2010 23:06, redigerad totalt 1 gång.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Mush » mån maj 03, 2010 22:48

Tack för tipsen, jag gillar att se på anime serier under sommalovet så det passar perfekt.

Jag försöker komma på namnet på en som jag hade tänkt spana in, minns att atmosfären påminde om Ergo proxy och att det fanns vargar som kunde ta skepnad till människor. Någon?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav herdware » mån maj 03, 2010 23:04

brainslicer skrev:Higurashi no Naku Koro ni / Higurashi no Naku Koro ni Kai / Higurashi no Naku Koro ni Rei / Umineko no Naku Koro ni

Var det inte du som slutade kolla på higurashi för att du inte gillade det?
Haha, det påminner mig om att Rei fortfarande ligger kvar i min tmp... :)
brainslicer skrev:men de är ju inte bara anime som ska tittas på, just nu: dorama: Majisuka Gakuen(herdwares favorit) samt Sky High är aktuellt och Babylon 5 marathon :)

Dorama är det nya svarta. Jag och brainslicer har många bra tips, men det har vi en annan tråd för...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav brainslicer » mån maj 03, 2010 23:16

herdware skrev:Var det inte du som slutade kolla på higurashi för att du inte gillade det?

Jo, när de började om efter 4 avsnitt så blitt jag lite trött, vet inte men känns som inte serien leder nån vart i såna upplägg, visst nån annan utgång osv men har väl svårt för sånt, särskilt med tanke hur många arc till de fanns att se och jag läste nånstans att det börjar om var 4:de avsnitt hela tiden typ..*mindfucked*
Många talar så gott om de så vi ska se, en gång till....nångång.... om vi kommer längre än dom 5-6 jag kollade sist. :sacrificebunny:

Gjorde ju samma med Elfen Lied efter att jag hade kollat nåt random avsnitt. Första långt efter tog jag upp den igen och den är ju en av måste se animen om man nu bara ska se en handfull imo.... men så är de när man har förutfattade meningar.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Mush » fre maj 07, 2010 11:25

GungraveHerregud, jag ryser så fort jag tänker på scenen då Harry dödar Brandon. Blev tvungen till att se om avsntittet innan jag såg nya.
På disk 5 nu så lite mindre än halva kvar. Brandon har nu officiellt blivit Grave!


Har Trinity Blood och Basilisk som ligger och väntar. Den första har jag hört dåliga saker om, mjeh nu är jag mindre pepp på den. Men Basilisk verkar som en as nice ninja saga i alla fall.

Btw, om ni har svängarna förbi boländerna i uppsala så kliv in i deras Mediamarkt. Snacka om bra sortering och filmurvalet är gigantiskt. Kan bara jämföra med den som finns i Heron City. kungenskurva.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron