Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » fre jun 29, 2007 7:45

Illyria, de dar bockerna ar (om jag tanker pa samma som du gor) byggda pa screenshots fran animen.

Jag har forvissa, inte last direkt, men bladdrat i en hel del av de... och de ar val fina - men tror fortfarande filmen ar att foredra - just pa grund av risken for att magin kring Ghibli ska avta.

Sen ar det antagligen bra... lasa Ghibli-manga om du ar pa ett tag utan portable DVD exempelvis. (Men da finns andra roliga mangor att foredra, eller bocker)

LWES, det dar duger inte. Med tanke pa att senaste kapitlet jag laste nu... WOW! Det ar helt fantastiskt! 240 kapitel, kom igen. Det gar snabbt, tro mig.
- Elfen Lied har jag sett animen av, den ar riktigt bra.
- FMA ar ocksa riktigt bra som anime, och alskvard av manga (jag provade den for 2 ar sedan, men orkade aldrig... trots att storyn ar valdigt fangslande (tror den skiljer sig nagot fran mangan ocksa... mangan ar ju fortfarande pagaende, medan animen slutade for lange sedan)
- Dragon Ball laste jag i varas, den alskade jag.

ZAXX, Blood, The Last Vampire ar det samsta jag har sett. Akira ar dock en klassiker (den ar lika gammal som mig pa ett ungefar) som manga uppskattar, och som manga nya anime eller mangaskapare tar inspiration ifran.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons jul 04, 2007 15:30

LWes,

Jag bladdrade i en av de senaste Shounen Weekly igar... hade last lite One Piece, men tyckte inte det verkade sa spannande...

Kapitel 459.
Men sen... du vet vad jag syftar pa, jag behover inte ens saga det. Jag far tarar i ogonen av tanka pa det.

"Otoko ga ichido!!! kanarasu kaeru to itta no dakara" "If a man says he will return, he definitly holds his word"
"Shinde, gomen ja nai deshou ni" "Dying is not an apology!"
(Ursakta mina oversattningar, hahaha... inte lika klockrena som de du laser formodligen)

Det har kan mycket val vara det basta som har hant i mannaminne.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons jul 04, 2007 15:45

:D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jul 05, 2007 0:46

Har hört dåliga recensioner om Gedo Senki (Tales from Earthsea), men nu är den på väg ned ivarjefall och jag hoppas den är okej. Det är ändå en ny Ghibli-film och den kan ju inte vara värre än den där spelfilmen/tvfilmen/serien som kom för något år sedan.

sp1keout skrev:Illyria, de dar bockerna ar (om jag tanker pa samma som du gor) byggda pa screenshots fran animen.

Jag har forvissa, inte last direkt, men bladdrat i en hel del av de... och de ar val fina - men tror fortfarande filmen ar att foredra - just pa grund av risken for att magin kring Ghibli ska avta.

Sen ar det antagligen bra... lasa Ghibli-manga om du ar pa ett tag utan portable DVD exempelvis. (Men da finns andra roliga mangor att foredra, eller bocker)

Nu var det inte mangan jag tänkte på utan art-böckerna av den här stilen, de visar bilder, skisser osv från filmen men jag har kollat på mangan också. Tror jag ska beställa art-boken och första delen av mangan. Jag har ju sett filmen och jag brukar gilla comics när det är något jag känner igen, dessutom lockar det att läsa den "baklänges". Det kan ju aldrig ersätta filmen, men det är inte vad jag är ute efter heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » fre jul 06, 2007 20:29

sp1keout skrev:herdware: Annan slags humor kanske?
Hur langt har du kommit i One Piece-mangan forresten?


Annan humor? Ja tydligen.

Hehe, tyvärr så har jag ju jobbat 16-timmars dagar nästan varje dag ett tag nu... och dessutom så har jag fastnat i School Rumble-träsket (och så läser jag Ai Yori Aoshi och kollat på Black Cat, och resten av min "fritid" har gått åt på skjutbanan, så det går väl "sådär" med One Piece.

One Piece = RSN (Real Soon Now)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Vaygr » tis jul 10, 2007 21:04

1 Berserk
2 Neon genesis evangelion
3 Elfen lied
4 Samurai champloo
5 Gungrave

Min orubbliga lista.
Vaygr
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 jun 2007

Inläggav herdware » lör sep 08, 2007 17:52

Var det någon som såg "En natt med anime" på SVT2? Jag somnade redan under Spirited Away :cry: .

Så det jag undrar mest är om mellansnacket var intressant?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » lör sep 08, 2007 17:53

herdware skrev:Var det någon som såg "En natt med anime" på SVT2?

Jag skulle ha gjort, fast sen visade det ju sig att jag behövde jobba idag. Och jag sitter kvar här än.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör sep 08, 2007 18:10

Det mesta hade jag sett tidigare så jag valde sömn istället, men jag spelade in två filmer för att se idag. Perfect Blue och Stormy Night (Arashi no yoru ni). Började med den senare och har precis sett halva... bra än så länge... söt, rolig och lite spännande historia om en liten get och en varg som blir vänner. :)

Jag fick med lite av mellansnacket också och det verkade helt okej, rätt intressant. Bortsett från att de verkade köra metoden "okunnig kvinna ställer frågor till en kunnig man om allting". Så var i alla fall det lilla jag såg. Ungefär som de brukar göra på Oscarsgalans uppesittarnätter. Börjar bli lite trött på det - hade hellre sett två kunniga personer sitta och diskutera filmerna.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav herdware » lör sep 08, 2007 18:13

Glorificus skrev:Börjar bli lite trött på det - hade hellre sett två kunniga personer sitta och diskutera filmerna.


Wörd.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Illyria » lör sep 08, 2007 18:36

Tittade inte, däremot har jag sett 3 Ghibli-filmer 4 ggr den senaste månaden på bio. Spirited Away två ggr och sen Howl's Moving Castle och My Neighbor Totoro. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peak » lör sep 08, 2007 20:00

Jag tittade på (nästan) hela. Somnade under "Stormy Night".. :(
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav LWes » lör sep 08, 2007 20:06

Jag glömde bort det helt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » lör sep 08, 2007 22:23

LWes skrev:Jag glömde bort det helt...


Lär ju knappast ha sån tur så att nån torrent kommer ut :)

Men det känns ändå inte så aktuellt att ladda ner en 8h lång sändning bara för mellansnacket...

Får trösta sig med ett avsnitt av FLCL istället, det är en skum serie.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav LauraP » sön sep 09, 2007 10:17

Glorificus skrev:Det mesta hade jag sett tidigare så jag valde sömn istället, men jag spelade in två filmer för att se idag. Perfect Blue och Stormy Night (Arashi no yoru ni). Började med den senare och har precis sett halva... bra än så länge... söt, rolig och lite spännande historia om en liten get och en varg som blir vänner. :)

Jag fick med lite av mellansnacket också och det verkade helt okej, rätt intressant. Bortsett från att de verkade köra metoden "okunnig kvinna ställer frågor till en kunnig man om allting". Så var i alla fall det lilla jag såg. Ungefär som de brukar göra på Oscarsgalans uppesittarnätter. Börjar bli lite trött på det - hade hellre sett två kunniga personer sitta och diskutera filmerna.


perfect blue är bra! Vi såg Paprika hemma hos emilia i fredags (samma regissör), fast jag såg inte så mycket, jag somnade...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » sön sep 09, 2007 11:19

Jag har fått caffe till att börja titta på Elfen Lied. :)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » sön sep 09, 2007 18:47

Eisa skrev:Jag har fått caffe till att börja titta på Elfen Lied. :)

Jag beundrar verkligen ditt inflytande på grabben!

I torsdag hade jag djupa konversationer om Bleach med en galet söt 16åring. Det var trevligt!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » sön sep 09, 2007 19:33

Tinkerbelle skrev:
Eisa skrev:Jag har fått caffe till att börja titta på Elfen Lied. :)

Jag beundrar verkligen ditt inflytande på grabben!

I torsdag hade jag djupa konversationer om Bleach med en galet söt 16åring. Det var trevligt!


Här står jag, en galet söt 20åring. Ska vi inte prata Bleach då?

För då skulle jag få äran att prata Bleach med en galet söt... 17åring? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön sep 09, 2007 19:43

sp1keout skrev:
Tinkerbelle skrev:
Eisa skrev:Jag har fått caffe till att börja titta på Elfen Lied. :)

Jag beundrar verkligen ditt inflytande på grabben!

I torsdag hade jag djupa konversationer om Bleach med en galet söt 16åring. Det var trevligt!


Här står jag, en galet söt 20åring. Ska vi inte prata Bleach då?

För då skulle jag få äran att prata Bleach med en galet söt... 17åring? :)

Bah, 18åring om jag får be!!

Faktiskt så har jag inte sett nån anime alls på hela sommaren. Så nu har jag en massa att kolla ikapp! Bleach stod först på tur. Är på 132, så sjukt jävla bra just nu..!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » sön sep 09, 2007 19:53

Iofs var Bleach fillers mellan 128 och 137 :) 133-137 framför allt suger.
138 är inte heller så bra. Men 139 är Grymt Bra! Hihi! :)

Ser du inte på Naruto då? Off gillar den serien.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön sep 09, 2007 19:58

sp1keout skrev:Iofs var Bleach fillers mellan 128 och 137 :) 133-137 framför allt suger.
138 är inte heller så bra. Men 139 är Grymt Bra! Hihi! :)

Ser du inte på Naruto då? Off gillar den serien.

Äh, isåfall var det bra fillers. Eller så tycker jag att allt är bra eftersom jag lider av abstinens eller nåt..

Naruto är ju kasst. Iofs har jag bara sett en sådär 10 avsnitt, men det var tillräckligt för att jag skulle fatta att det inte är nåt för mig!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav LWes » sön sep 09, 2007 20:44

Tinkerbelle skrev:Naruto är ju kasst. Iofs har jag bara sett en sådär 10 avsnitt, men det var tillräckligt för att jag skulle fatta att det inte är nåt för mig!


Jag tyckte att det var supertråkigt dom första 20(?) avsnitten eller så, men för att mina kompisar alla gillade det så var jag tvungen att ge det en chans, och efter den första arcen blir det faktiskt jättebra.
Bleach därimot kom jag inte förbi dom första 6-7 avsnitten. Vi är nog i motsatta situationer.
Men jag ska se Bleach någon gång. När jag får tid.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön sep 09, 2007 20:58

LWes skrev:Bleach därimot kom jag inte förbi dom första 6-7 avsnitten. Vi är nog i motsatta situationer.
Men jag ska se Bleach någon gång. När jag får tid.


Bleach är skitrandom första 15-20 avsnittena, sen blir en viss person kidnappad. Och då börjar allting.

Bleach är nog den bästa serien actionmässigt. Fighterna är så intesiva och överstiger alla andra serier i Shounen-genren i Manga och Anime.

Anledningen till att One Piece är bättre är dock att den är så fantastiskt underbar, inte bara på den allvarliga fronten, utan även den avslappnande, den oseriösa och sorgliga fronten, också.

Någonting som förslagsvis inte Bleach riktar in sig på speciellt mycket. Med det sagt säger jag inte att karaktärerna är mycket sämre...

Vad Shounen betyder, ja, svårt att säga. Betyder "Pojke" på japanska. Manga som riktar in sig till killar, och oftast är storyn att det är mycket, mycket slagsmål och superpowers.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön sep 09, 2007 23:49

Hum, håller på att kolla på Higurashi no Naku Koro ni.

Spoiler avsnitt 4
Hmm, det som höll på att arta sig, och så dör alla huvudpersonerna? Får nog ta och kolla på ett avsnitt till innan sömnen infinner sig
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » mån sep 10, 2007 0:01

Som du kanske forstar sa looopar allting. Det ar det som ee hollningen. Men vet aldrig som stammer, nar alla tidsaxlar krockar.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån sep 10, 2007 0:19

sp1keout skrev:Som du kanske forstar sa looopar allting. Det ar det som ee hollningen. Men vet aldrig som stammer, nar alla tidsaxlar krockar.


Ja, det här kommer att bli bra, det känner jag på mig.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HippieSpellan » mån sep 10, 2007 3:16

Rollspelsnörden i mig älskar Rune soldiers, det är sådan anime jag älskar.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav herdware » mån sep 10, 2007 23:28

Pust, nu har jag sett andra arcen* i Higurashi...

Vet inte vad jag ska tycka och tro.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » lör sep 15, 2007 13:51

Uppdateringar, människor.

(Själv har jag inte kollat på någonting alls på sistone. Bleach och Naruto, bara.)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre sep 21, 2007 3:22

När jag nu insett mitt misstag så började jag med en omtitt på serien Full Metal Panic!, den kan inte beskrivas. Måste upplevas. Den är så fantastiskt, på sitt speciella sätt.

Hur gör man om man vill komma på en serie som har både action och robotar, lika mycket som komik och skola?
Varför välja, här får man allting, och lite mer.

Ni kommer älska Sagara Sousuke och Chidori Kaname! :)

Berätta om era animeupplevelser på sistone. Chohej!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron