Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » tis mar 06, 2007 22:05

Eisa skrev:nu måste jag fråga, är det verkligen bara jag som har sett och älskar bleach?


Bleach är typ bäst i hela världen... :)
Om man söker ständig spänning och action så är det här rätt serie för en.
W O W!

(spoiler 109) ARRANCAR!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön mar 11, 2007 19:49

Senaste Bleach var bra

(spoiler Bleach 117-118) Arrancar är coola. Ikkakus bankai var tuff. Och det är kul att se Rukia "in action" på riktigt!

Hittade förresten min nationella svenska-uppsats för svenska A när jag städade idag. 7 sidor om... anime! :D
(spoiler skryt) "Mycket proffsigt och intressant. Välformulerad text. Verkligen läsvärt och tänkvärt! MVG!"
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Off » ons mar 14, 2007 17:20

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sp1keout » tor mar 15, 2007 0:29

Off skrev:http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=228

Hihi


Hihi var verkligen ordet också. (jag fnissar)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 22:12

Jag gråter för att det inte är ett nytt kapitel av One Piece den här veckan :cry: , för cliffhangern på förra var ju helt: :eek: :eek: :eek: :eek: :o :o :o :o :o

(spoiler Chapter 448) GECKO MORIA!!! Fan vad jag überälskar den karaktären trots att man inte fått se honom ännu! BARA ODA KAN GÖRA SÅ!!! Det är ju likadant med Jimbei (som vi ännu inte fått se, typ 400 kapitel efter han nämdes!)

Off: Har du sett längre an avsnitt 294? Eftersom det är mer än en månad sen ADC-Elites släppte sitt förra avsnitt bestämmde jag mig för några dagar sedan att kolla om ingen annan har översatt mer, och det finns en grupp som heter Vegapunk som översatt 295-300. Det är bara att söka på "One Piece 295" o.s.v. på mininova så hittar du dom. Animen är skitbra där den är nu tycker jag, trots att dom brar ut på det så mycket (jättelångt intro, den där grejen med Gold Roger, långa resuméer, så att det typ inte börjar förns efter 7 minuter!) Någon måtta får det vara, då tycker jag hellre att dom ska köra igenom det lagom snabbt och sen köra lite fillers...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör mar 17, 2007 0:19

Ne har inte sett något mer. Tror jag håller mig till ADC:s tempo.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » lör mar 17, 2007 2:48

Off skrev:Ne har inte sett något mer. Tror jag håller mig till ADC:s tempo.


ÅH JKÄVA LÅNGSAM ÄR DU NBÖG DIN LILLA HORA?!!? DÖ! SITCK! ÄT SKIT!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav carre » lör mar 17, 2007 9:11

ey skrev:
Off skrev:Ne har inte sett något mer. Tror jag håller mig till ADC:s tempo.

ÅH JKÄVA LÅNGSAM ÄR DU NBÖG DIN LILLA HORA?!!? DÖ! SITCK! ÄT SKIT!


haha, vad fantastiskt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav sp1keout » mån mar 19, 2007 17:01

Vegapunk subbar på svenska också, sjukt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån mar 19, 2007 19:57

sp1keout skrev:Vegapunk subbar på svenska också, sjukt.

Vem fan vill se det med svensk text?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor apr 05, 2007 22:18

Vem har sett och läst Full Metal Alchemist?
Jag skulle vilja veta om animen är samma som mangan i början och så när den slutar följa mangan, för jag vet ju bara att animen är helt annorlunda, men från början är det väl lika? Jag har fortfarande inte läst mer än några kapitel, så jag tänkte att jag kanske kan komma igång om jag kan se animen istället.

PS: One Piece är så jävla bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav slugslinger » fre apr 06, 2007 4:42

Code Geass: Lelouch of the Rebellion
Story:
On August 10th, 2010, a.t.b., the Holy Britannia Empire invaded Japan and conquered the country. Japan lost its freedom and rights and was renamed to Area 11, under the control of the Britannia Empire. The Japanese people are called Elevens instead and forced to survive in ghettos, while Britannians live in first world settlements. A young boy named Lelouch, witnessing the destruction around him, swears to destroy the Britannia Empire, and seven years later, he finally obtains the power to face them and take his revenge. Sounds pretty cliche at first, but I think it's interesting on how ruthless the main character is.

denna serien är underbar men bara 23 avsnitt
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav herdware » mån apr 09, 2007 19:22

Tjipp, blev rekommenderad att kolla in Gunslinger Girl, och jag vars hela anime/manga historia är att ha sett några avsnitt av Starzinger när man var en liten spoling, och typ tre avsnitt av Hellsing. Är det något att ha? (Kan ju nämna att jag fick Hellsing-boxen av min syster i julklapp, men fastnade inte.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » mån apr 09, 2007 21:39

herdware skrev:Tjipp, blev rekommenderad att kolla in Gunslinger Girl, och jag vars hela anime/manga historia är att ha sett några avsnitt av Starzinger när man var en liten spoling, och typ tre avsnitt av Hellsing. Är det något att ha? (Kan ju nämna att jag fick Hellsing-boxen av min syster i julklapp, men fastnade inte.)


Hellsing suger. Gunslinger Girl, likaså. Tyvärr. :(
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » tis apr 10, 2007 20:54

sp1keout skrev:
herdware skrev:Tjipp, blev rekommenderad att kolla in Gunslinger Girl, och jag vars hela anime/manga historia är att ha sett några avsnitt av Starzinger när man var en liten spoling, och typ tre avsnitt av Hellsing. Är det något att ha? (Kan ju nämna att jag fick Hellsing-boxen av min syster i julklapp, men fastnade inte.)


Hellsing suger. Gunslinger Girl, likaså. Tyvärr. :(

Jaha, nu har jag sett de tre första avsnitten av Gunslinger Girl... fastnade inte för det heller. (Det är nog inte meningen att jag ska se anime)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » ons apr 11, 2007 9:55

herdware skrev:
sp1keout skrev:Hellsing suger. Gunslinger Girl, likaså. Tyvärr. :(

Jaha, nu har jag sett de tre första avsnitten av Gunslinger Girl... fastnade inte för det heller. (Det är nog inte meningen att jag ska se anime)


Men om du ser skitanimen sa far du ju faktiskt skylla dig sjalv. Jag vet inte vad det var for knasboll som rekommenderade den dar animen till dig, men om det ar nagonting du undrar over ar anime min hemmaplan, den dar killen kanske kan mer om chokladbollar

分かったか?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » ons apr 11, 2007 17:57

sp1keout skrev:Men om du ser skitanimen sa far du ju faktiskt skylla dig sjalv. Jag vet inte vad det var for knasboll som rekommenderade den dar animen till dig, men om det ar nagonting du undrar over ar anime min hemmaplan, den dar killen kanske kan mer om chokladbollar

分かったか?


Hehe, så kanske det ligger till... Man kanske inte ska lita för mycket på folk på IRC ;) Fast Hellsing var det min systers sambo som propsade på, och vi brukar ha någorlunda lika smak när det gäller film och sånt.

Får väl leta vidare så att jag åtminstone kan säga "men den är ju bra iaf" :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tinkerbelle » tor apr 12, 2007 14:43

Uh, det kommer nog ta ett tag för mig att vänja mig vid det nya Bleach-introt..

Nu ska jag kolla på första avsnittet av Romeo x Juliet. Shakespeare + anime = sant?
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Rombat » fre apr 13, 2007 22:48

Street Fighter är ju helt underbart. Det upptäckte jag inte förren nu. Har visserligen bara sett de två första avsnitten, men det ska bli intressant att se vilka historier de konstruerat för de olika karaktärerna. Vissa är ju enklare att räkna ut än andra. Får se om de stämmer överens med bilderna jag fick i skallen som barn, spelandes de olika SF-titlarna.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Off » fre apr 13, 2007 23:22

Naruto är the madderfakking bizznaz just nu. Dubbelavsnitt FTW!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sp1keout » ons apr 25, 2007 20:43

Off skrev:Naruto är the madderfakking bizznaz just nu. Dubbelavsnitt FTW!


Jag såg senaste 3 avsnittena av Naruto nu, och såg ikapp Bleach såg. Madderfakking bizznaz var en bra sammanfattning
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons apr 25, 2007 21:37

Likaså One Piece. Har sett ikapp Vegapunks subbar efter att ADC la ner. Finns inget bättre än ett helt gäng OP-avsnitt på rad.
GEAR THIRD!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » ons apr 25, 2007 21:54

Oj, nu var det läääääängesen jag såg One Piece. I sommar, då ska jag se ikapp. Underbart kommer det att bli.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » ons apr 25, 2007 22:11

:D :D :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » ons apr 25, 2007 23:54

Jag tittar på Ghost Hunt just nu. 25 avsnitt bara, men riktigt bra. Spökhistorier. ^_^
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav herdware » ons maj 02, 2007 21:38

Jaha, då var det kört... nu har man både börjat kolla på anime och läsa manga. Började med Midori no Hibi (sett och sedan läst). Köpte fyra första "böckerna" av One Piece när jag var i Gbg för träffen, det fanns visst mååånga kapitel av den, finns visst att ladda ner med från OnePiece-gruppen på msn och mangaspot men hur ska man orka det? (Ladda alltså, inte läsa, det går ju inte att skripta nedladdningarna, var ju ingen som delade ut på hubben heller)

Fan, så blev man fast i detta träsket också ;)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav LWes » fre maj 11, 2007 0:22

Bra att du börjat läsa One Piece, du har mycket gott att se fram emot!!!

Senaste kapitlet var superbt. sp1keout är du ikapp?
One Piece kapitel 455:
Gecko Moria är en fuling. Han var inte så skräckinjagande och häftig som jag trodde han skulle vara, men det är bara bra. Brook är så cool (och rolig) och det var fantastiskt när han berättade allt om ön. Tänk om han kunde vara med i Lost också!!!
Jag älskar Absalom riktigt mycket också. RIKTIGT mycket. Jag hoppas på att det slutar med att alla zombies förgörs när Moria besägras och alla skuggor åker tillbaka till sina riktiga ägare, men då dör ju Absalom också! :(
Jag vill att Brook ska gå med i besättningen så otroligt mycket (jag blir allvarligt deprimerad och arg om han inte gör det), men jag vill att Absalom också ska det! Det vore så kul att se honom och Sanji bråka!
MEN jag kom just på att om zombiens personlighet är baserat på vems skugga han har, så finns ju den "riktiga" Absalom förmodligen någonstans (om han inte fått sol på sig och dött) och då kan den personen komma med dom! Nej, det skulle inte vara samma sak om det inte är Absalom. Men jag undrar om han ätit Osynlighets DF?

Det är otroligt bra som alltid. Fan vad jag längtar tills nästa kapitel.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån maj 14, 2007 22:43

Är det här rätt tråd att fråga om Ghibli-filmer? Eller Ghibli och Ghibli-liknande filmer, för jag har sett ett antal nu och letar efter fler (bra) att se och skulle behöva tips. :)

Jag har sett:
Spirited Away (min favorit)

Andra riktigt bra:
Howl's Moving Castle
Laputa - Castle in the Sky
Grave of the Fireflies
My Neighbor Totoro
Whisper of the Heart
Nausicaa of the Valley of the Wind

Ganska bra:
Kiki's Delivery Service
Princess Mononoke
Only Yesterday

Mindre bra:
The Cat Returns

Vad finns det fler för filmer jag kan titta på?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 14:54

Jag vet inte med filmer, men jag kan alltid rekomendera ONE PIECE! Det bästa någonsin!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 15:00

Det kan helt klart vara någon serie också, men jag letar efter något i stil med Ghibli-filmerna, är One Piece det? Eller om det finns någon annan serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare