Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 17:00

(spoiler 141 - 144) Jaha, slutet på Rainbow mist arcen har jag kanske inte så mycket att säga om. Förutom att den nästan blev lite löjlig på sina ställen. Som Henzos och Lapanuis tårfyllda återförening, den fick mig faktiskt att börja skratta. Det är inte vanligt i One Piece, jag brukar oftast bli väldigt berörd av dom känslomässiga scenerna, men det här fungerade inte riktigt för mig. Alla tidshopp, eller vad man ska kalla det, och twisten på slutet var lite kul i och för sig.

Nu är det hur som helst slut på fillers för ett tag, bra. Jag gillar hur dom alltid får upp mina förväntningar. Sky Island, jag längtar redan till Skypiea arcen och det känns helt spännande.

En riktig rolig grej var Usopps kommentar "He was giving us a photo op?" i avsnittet med Masira.

Sen bara sådär allmänt så måste jag ju säga att Robins devil fruit ability är hur cool som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 19:55

(spoiler 145 - 149) Nu är det SÅ bra igen. Det var roligt när Luffy skulle bestämma om dom skulle åka till Jaya eller Sky Island först. Sen var Buggy och hans crew med igen. Alltid kul att återse karaktärer, även om nu just Buggy inte alltid är min favorit. Fast rolig är han förståss ibland. Och Ace var med också, härligt, honom gillar jag.

Mock Town var verkligen en fin stad, jag gillade stämningen. Scenen med Bellamy i baren var fantastisk. Hur han talade illa om pirater med drömmar, och hur hårt Luffy tog det. Att dom bestämde sig för att inte slåss. Så vacker var den scenen, men det kändes hemskt också såklart. Att se Zoro och Luffy bara ligga där utan att göra någonting.

Jag gillar också alla förberedelser för att ta sig till Sky Island. Mycket avancerat verkar det. Och sen så var Hawk Eyes med helt plötsligt också, det gillade jag självklart, han är så bra. Jag bara längtar till dom träffar honom igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » sön nov 26, 2006 20:03

Du ser mycket och snabbt! Det är bra!

I övriga nyheter finns avsnitt 285 att ladda hem.
http://welcomeotaku.com/torrent/_Promfr ... vi.torrent

Jag skall se det snart.

Kan du tänka dig Buffster att du bara kommit HALVVÄGS tills du är ifatt? Och du har ju ändå sett långt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 20:17

LWes skrev:Du ser mycket och snabbt! Det är bra!

Jag vet egentligen inte riktigt om det är så bra, jag har massa annat att göra men det skjuter jag upp.

LWes skrev:Kan du tänka dig Buffster att du bara kommit HALVVÄGS tills du är ifatt? Och du har ju ändå sett långt.

Det är härligt att det finns så många avsnitt, frågan är hur längre det kommer att ta tills jag är helt ikapp.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 20:40

Bellamy, Diamond-Head Ossan!

Anledning till att jag inte fick spoilergrejen att funka var för att jag skrev [spoiler=...], utan " " alltså...

Buffster, om du visste hur dåligt det går för mig på högskolan - hah, bara skratta åt eländet :(
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön nov 26, 2006 21:39

(spoiler 150 och 151) SUGOI! Luffy ger sig av efter Bellamy. "I'll be back by dawn". Samtidigt så får Bellamy och alla andra i baren veta hur hög Luffys bounty är vid det här laget. Och sen så slåss dom. Fantastiskt! "Do I know how to throw a punch?". Luffy är bäst!

Sen trodde jag inte att det kunde bli ännu bättre, men det kunde det visst. Jag är väldigt, väldigt förtjust i hela grejen med Shichibukai. Mötet var så bra, kul att man fick se några av dom övriga. Och när Hawk Eyes dök upp. Jag älskar honom! Och sen en hel massa underbart, vi fick se Whitebeard. Och Shanks, jag gillar Shanks. Plus att på slutet, när det visade sig att mannen dom pratat med tidigare var Blackbeard. SUGOI!


sp1keout: Trist att det inte går så bra för dig i skolan. Vad läser du? Själv har jag väldigt mycket att göra, och jag skjuter upp saker hela tiden, men jag pluggar ändå väldigt mycket så det går ändå bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav sp1keout » sön nov 26, 2006 23:02

Jag gillar att Buffster var sockersöt och såg 10 avsnitt One Piece på en långtråkig Söndag ^^

Jag läser sociologi... men åh, får ångest för att det går så dåligt :/
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön nov 26, 2006 23:30

sp1keout skrev:Jag läser sociologi... men åh, får ångest för att det går så dåligt :/

Äh, du får ta det lugnt, göra ditt bästa och inte tänka för mycket på det, då mår man bättre <--- Har ingen aning! Gissar bara!

Jag går "Manus- och Konceptutveckling för Film". Det är väldigt lugnt och slappt. Ger mig tillfälle att skriva fantastiska berättelser istället för att plugga.
Eller det är en lite jobbig sak, vi ska skriva 3-5 sidor om en animerad film man gillar. Jobbigt? Hah, knappast, jag ska skriva om One Piece!!

Om ni inte har någonting att göra någongång kan ni läsa en av mina berättelser: Amedama and the Candy Kingdom
Den kom jag på för en skolövning för någon månad sen och den blev mycket bra! (jag hade säkert tyckt att den var bra även om inte jag själv skrivit den!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis nov 28, 2006 21:25

Störande... innan jag började hänga här såg jag bara på anime mer eller mindre, följde ett fåtal serier via datorn (och de var mest kända serierna som också redan hade kommit till Sverige: oc, smallville et.c.)
Nu har jag börjat på 3 nya serier från 2006, och försöker se ikapp (och sett ikapp) tidigare serier... ändå är det lite i jämförelse med er!

Kapitel 211 av Eyeshield 21 var :eek: !
Denna serie är så underbar! (Läs mangan @ http://www.stoptazmo.com/eyeshield21/ , medlemskap @ http://www.stoptazmo.com required)
Animen är också underbar, men ingen aktiv fansubbare och mycket fillers förstör flytet...

Bild
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis nov 28, 2006 23:47

Jag har sett till avsnitt 99 av Naruto. Det är väldigt bra.
Efter Naruto ska jag nog ta mig an Eyeshield 21.
Sen Bleach eller Fullmetal Alchemist.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 29, 2006 0:52

LWes skrev:Jag har sett till avsnitt 99 av Naruto. Det är väldigt bra.


Kom ihåg att sluta kolla på Naruto vid avsnitt 135 (Du kommer se vart jag menar) för efter det börjar ett kavalkad av fillers, 136-present (ung. 210) har samtliga varit fillers. Det är inte så bra.

Kan säga att Bleach är riktigt bra även den! Fram till dessa fillers-break som började vid 64 och hållt på till nu, som är typ avsnitt 110 (eller något, inte sån stor koll)

Full Metal Alchemist är helt underbar, en av de bästa animeserier som gjorts i mångas ögon. (Inte våra ögon dock, eller hur Wesslan? ;))
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor nov 30, 2006 21:18

436 RAW.

Båten: WOW!
Eller som de stod i pratbubblan "UOOOOOOOO DEKE KAKKOI!" (Som jag fritt översatt skulle vilja säga "Sååå stooor, och cool!!!)"
Sanjis kommentar var rolig "Kicchin misero!! Kicchen!!" (Visa mig köket!!) ^^ Söt han är.
Resten av kapitlet verkade handla om Frankys decision. Hände inte så mycket...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor nov 30, 2006 22:10

sp1keout skrev:436 RAW.

Båten: WOW!
Eller som de stod i pratbubblan "UOOOOOOOO DEKE KAKKOI!" (Som jag fritt översatt skulle vilja säga "Sååå stooor, och cool!!!)"
Sanjis kommentar var rolig "Kicchin misero!! Kicchen!!" (Visa mig köket!!) ^^ Söt han är.
Resten av kapitlet verkade handla om Frankys decision. Hände inte så mycket...

(spoiler translation) Helt sjukt kapitel! När dom tog Frankys speedos och sprang runt och Franky sprang runt naken och folk kallade honom för pervo. Helt sjukt, men fantastiskt. :? :eek:
Skeppet är stort! Och den har massa coola features som ska bli kul att se! Som fisktanken!
Det var ett trevligt roligt kapitel, men vi vill ju veta om han följer med eller inte! Jag kan inte tänka mig att att inte skulle det nu, i så fall måste han ju gå omkring utan byxor!!!

Jag kollar aldrig raw utan att ha en translation att läsa till :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » lör dec 02, 2006 3:44

436
Sanji och Chopper om deras bounties fick mig att asflabba. Och Luffy, ja, jag har bestämt mig, jag vill ha Franky. Franky ville komma med, han kommer komma med. Han kommer inte kunna vända ryggen till, det är inte One Piece. Jag menar, det var tillräckligt sorgligt när Vivi sa farväl...

Jag blir alldeles blödig när jag läser mangan, blir så berörd, vet inte varför :S

-rullar ögonen till Buffster-, hur går det för dig då?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör dec 02, 2006 12:45

Jag funderar på att verkligen ge Animie en chans under jullovet. Eller nja, göra ett nytt försök, gjorde ett hyfsat seriöst försök för ett par år sedan. Så vart börjar man, One Piece? En kompis som är helt inne i Animie föreslog Bleach framför One Piece? Eller något annat?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » lör dec 02, 2006 13:16

Tob skrev:Jag funderar på att verkligen ge Animie en chans under jullovet. Eller nja, göra ett nytt försök, gjorde ett hyfsat seriöst försök för ett par år sedan. Så vart börjar man, One Piece? En kompis som är helt inne i Animie föreslog Bleach framför One Piece? Eller något annat?


Nu kommer väl jag bara, mer eller mindre, bara jag och LWes svara, men du gör ju helt enkelt som du vill. Det är en några personer här inne på forumet som dock faktiskt sett Bleach, och den animen skiljer sig ganska mycket från One Piece.
För det första är Bleach mycket mer seriöst och inte alls lika lättsamt som One Piece imellanåt är, men man känner dock mycket mer för karaktärerna i OP.
OP är dessvärre en serie som kan påträffas vara ganska "ful" i början, det är bara för att det har kommit 285 avsnitt varav kanske 30 av de inte hör till storyn. (Vilket vill säga är väldigt lite, med tanke på att dessa avsnitt är baserat på ungefär 400 kapitel, dvs att 4 kapitel går på 3 avsnitt ungefär...)
När vi jämför med Bleach som däremot lyckades pressa in 180 kapitel på 60 avsnitt - ja, då är det verkligen fartfyllt. (3 kapitel på 1 avsnitt istället - handlingen går väldigt mycket snabbare framåt) Men efter ungefär 60 avsnitt, ja, då slutar animen mer eller mindre och visar bara helt värdelösa avsnitt som inte ger någonting. (Anledning: De kom ifatt mangautgivningen, nu har de väl visat 60 filleravsnitt som är ganska värdelösa att se.
Så Bleach är helt fantastisk och fartfylld - men den är bara 63 avsnitt lång i handlingen som följer mangan. (Fortsättningen i mangan är dock lika bra...)
One Piece är helt underbar och karaktärerna, det finns ingenting som är dåligt med den serien - men den är väääldigt lång, det är väl den enda nackdelen, tar ett tag att komma in i. Skulle kunna jämföras med att se ikapp Gilmore Girls tidsmässigt, nästan.
Jag skulle rekommendera dig One Piece som är underhållning på högsta nivå, men Bleach kanske One Piece i action, men det är enbart för att handlingen verkligen swichhhwar förbi där.

För att inte nämna karaktärerna, miljön, allt, One Piece är bättre... & bäst.
LWes, din tur att övertyga Tob om att OP är ett bättre val! :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör dec 02, 2006 15:16

Jag är helt och hållet partisk eftersom jag tycker att One Piece inte bara är den bästa animen jag sett, utan den bästa berättelsen någonsin.

1. Karaktärerna: Dom är helt otroliga. Varje liten karaktär, ond, god, viktig, oviktig har sina speciella fantastiska personligheter. Karaktärsdesignen är även helt superb, då så många karaktärer är otroligt coola.
2. Världen: Världen det utspelar sig i är perfekt. Så fantastiskt upplagd, från världsregeringens hierarki till små fantastiska saker som Den Den Mushi - "telefonerna" dom använder.
3. Passionen: Det är helt otroligt hur berörande och fin en så komisk serie kan vara. Alla drömmar... Väldigt starkt.

Tob skrev: (spoiler Survivor 10x13) Seriöst, hur underbar var inte scenerna då Ian och Katie pratade ut? Herregud...kände precis hur Ian kände sig, likaså hur Katie kände sig. Nu kan jag ju inte påstå att jag ser mycket dokusåpor men varför tar man inte fasta på sånt här? det kändes verkligen genuint äkta, något jag aldrig har kännt i någon dokusåpa förr. Survivor är bäst!

Det där är något man kan förvänta sig i One Piece! Det är så genuint och vackert. Kärleken och passionen för deras drömmar... Så underbart...

Jag försökte se Bleach för ett tag sen och såg några avsnitt. Jag fastnade inte alls. Karaktärerna var inte speciella, världen hade inte särskillt mycket potential, och resten var inte heller något märkvärdigt.
Jag ska se serien förr eller senare...

Naruto som jag håller på att se nu är riktigt bra. Jag hade allvarliga problem i början av serien att ta mig igenom den första arcen men efter avsnitt 20 började det bli riktigt bra och spännande. Den serien har också många bra speciella karaktärer och en häftig värld (men ingenting gämfört med One Piece)


I slutändan har det nog att göra med hur stort projekt du vill ta på dig. One Piece har visats 285 avsnitt än så länge, så det är en långvarig företeelse.
Buffster har väl på lite över 2 månader sett 150+ avsnitt (det är snabbt :eek: )

Om inte sp1keout och jag är trovärdiga nog:

The Buffster skrev:Har länge tänkt börja se någon anime, och nu har jag äntligen kommit mig för. Det var inte helt lätt att välja vilken, men mycket pga LWes enorma entusiasm och citat som detta
Off skrev:One Piece är så jäkla bra att man får tårar i ögonen.

så fick det bli One Piece.


The Buffster skrev:Jag gillar onekligen väldigt mycket med det. Det allra bästa är ... karaktärerna och den stora, detaljrika, underbara värld som successivt byggs upp.


One Piece is the shit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör dec 02, 2006 15:23

One Piece blir det.....om det blir av.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » lör dec 02, 2006 15:32

One Piece är mycket enklare att ta åt sig direkt...
Naruto och Bleach blir bra först efter 20 avsnitt, du kommer antagligen gilla Bleach också LWes, jag såg 17 avsnitt på en dag som mest.

Tob, se One Piece och låt Luffy ta med dig på en hisknande äventyr du sent kommer glömma.

EDIT:
http://www.kaizoku-fansubs.com/ Go, go, go!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör dec 02, 2006 16:58

sp1keout skrev:du kommer antagligen gilla Bleach också LWes

Ja det kommer jag säkert.
Bara det att även om jag tycekr att Naruto är väldigt bra har jag svårt att ta mig för att se det. Förmodligen p.g.a. att det är textat, och det kräver ens fulla koncentration att se - man kan inte göra andra saker sammtidigt som jag gillar att göra!! Det är mitt enda proböem med anime. Men när det är som bäst (som varje nytt avsnitt av One Piece) finns det inga tankar på att göra något annat sammtidigt som man ser det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » sön dec 03, 2006 11:03

Bleach kan jag skarpt rekomendera


Missa inte detta om Naruto:
Caution, some manga spoilers follow! To everyone’s joy this weeks Jump does indeed confirm that the fillers will end this Spring and the series gets a brand new name!

Nya namnet innehåller en minimal spoiler så jag skriver inte ut det.
Jag kommer att posta när de nya icke fillers börjar och jag rekomenderar er att följa serien det är då den visar sina riktiga färger
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » sön dec 03, 2006 11:09

Jag kan även rekomendera serien Death Note
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön dec 03, 2006 12:57

Veidit skrev:Jag kan även rekomendera serien Death Note

Jag med! Jag med! Den är skitbra, och den följer verkligen mangan till punkt och pricka. Och mangan var helt underbar tills de tog livet av L. Sen blev den faktiskt lite tråkig..

Jag såg just klart Le Portrait de Petite Cossette, den var ganska konstig, men den var också fin, sorglig och rätt blodig.

Och till sist vill jag slå ett till slag för NANA som faktiskt är min favorit anime/manga. Även om det är en tjejserie så tycker jag den passar till alla! Den innehåller kärlek, vänskap, svek och punkmusik, och allt tillsammans är bara så... så bra!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » sön dec 03, 2006 15:57

Veirdit:
Naruto-spoiler (mainstream-animen/mangan nummer 1)
Mjo, vad kommer serien heta om inte Naruto Part 2?
Tinkerbelle:
Death Note-spoiler (mainsteam-anime/mangan nummer 2)
Orka fangirla L... :/
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » sön dec 03, 2006 16:11

sp1keout:

Naruto: Hurricane Chronicles Om du läser mangan så vet du varför :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön dec 03, 2006 16:14

Veidit skrev:Bleach kan jag skarpt rekomendera


Missa inte detta om Naruto:
Caution, some manga spoilers follow! To everyone’s joy this weeks Jump does indeed confirm that the fillers will end this Spring and the series gets a brand new name!

Nya namnet innehåller en minimal spoiler så jag skriver inte ut det.
Jag kommer att posta när de nya icke fillers börjar och jag rekomenderar er att följa serien det är då den visar sina riktiga färger


Meddela gärna när det börjar på riktigt igen. Då kan man börja se om en del av de gamla avsnitten så man kommer tillbaka in i serien. Jag älskade ju verkligen Naruto till fillersskiten började. Måste börja ticka upp mot ett år sedan jag såg ett avsnitt senast.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » sön dec 03, 2006 16:33

Off skrev:
Veidit skrev:Bleach kan jag skarpt rekomendera


Missa inte detta om Naruto:
Caution, some manga spoilers follow! To everyone’s joy this weeks Jump does indeed confirm that the fillers will end this Spring and the series gets a brand new name!

Nya namnet innehåller en minimal spoiler så jag skriver inte ut det.
Jag kommer att posta när de nya icke fillers börjar och jag rekomenderar er att följa serien det är då den visar sina riktiga färger


Meddela gärna när det börjar på riktigt igen. Då kan man börja se om en del av de gamla avsnitten så man kommer tillbaka in i serien. Jag älskade ju verkligen Naruto till fillersskiten började. Måste börja ticka upp mot ett år sedan jag såg ett avsnitt senast.


Självklart, de nya avsnitten ska börja i Februari och jag kommer posta här sekunden efter den släpps :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » sön dec 03, 2006 18:19

sp1keout skrev:Death Note-spoiler (mainsteam-anime/mangan nummer 2)
Orka fangirla L... :/

Jag lovar, det är inte på det sättet! Jag tycker bara att L var mycket intressantare än både Near och Mello. Det är lite svårt att förklara, men jag tycker serien tappade stinget andra halvan. Det blev kanske inte direkt dåligt, men i alla fall mycket sämre.

Om jag skulle "fangirla" någon skulle det vara Raito/Light! Eller möjligtvis Ryuk. 8)
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Shetani » tis dec 05, 2006 11:49

Oh, Death Note. :lovebunny:

Nån som vet var man kan hitta live-action filmen med engelska subs? Jag har den bara med kinesisk text, och det gör det lite svårare att uppfatta allting. o,o
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinkerbelle » tis dec 05, 2006 13:35

Shetani skrev:Oh, Death Note. :lovebunny:

Nån som vet var man kan hitta live-action filmen med engelska subs? Jag har den bara med kinesisk text, och det gör det lite svårare att uppfatta allting. o,o

Tror den finns på mininova, jag hittade den där iaf. Jag har bara sett en bit av den än, och jag är inte imponerad.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron