Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör apr 08, 2006 16:28

Om du sett Last Exile har du hört OVER THE SKY. ENORMT BRA LÅT!

Jag har försökt se Bleach flera gånger, men även om jag tycker att det är ganska bra så orkar jag aldrig se det, precis som Naruto.
Så nu ska jag försöka läsa dom istället, för det går så snabbt och lätt (med One Piece i alla fall).
och man slipper ju fillers, vilket är väldigt skönt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre maj 05, 2006 20:01

Jag gillar att Off såg ifatt One Piece. ^_^ Och ja, serien är ju sjukt bra.

En spoiler till LWes ^^
Bara saken med en dial liksom. Det var så många kapitel, så många volymer, så många år som passerade från det att han fick tag i den, tills han använde den, och på det sättet han använde den. Nej, jag är fortfarande så jävla... det var det mest läskiga i hela serien. Och allt efter det, det gör Usopp till en hjälte. Jag är mållös.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » fre maj 05, 2006 20:43

Uppdatering då. Nu har jag även sett:

Hikaru no Go: 75 avsnitt. Handlar om Go. :) Låter sjukt, men den är helt ok! Plus att man blir sugen på att lära sig Go.

Serial Experiments Lain: 13 avsnitt. Öh... vet inte vad man ska kalla det riktigt. Men det är helt klart en skum serie. Typ nutid/lite framtid. Data, cyber, internet.

Shadow Skill: 26 avsnitt. Fighting i fantasymiljö? Helt ok serie. Man får följa en viss tjej som är uberbra på slåss och hennes "bror" som är helt ok och lär sig bli bättre och bättre, på deras små äventyr.

Soultaker: 13 avsnitt. Mutanter med specialkrafter. Hyffsat skum men ändå rätt bra story. Sevärd men inget speciellt.

Speed Grapher: 21 avsnitt sedda av x? Har inte fått tag i alla tror jag :( Men det är typ nutid med lite specialkrafter. Varje avsnitt har ungefär en "bad boy" som ska klås och sedan lite story.

The Twelve Kingdoms: 45 avsnitt. Fantasy när den är som bäst. :) En annan värld där världen är uppdelat i 12 kungadömen. Allt är lite uppdelat i små olika storys. De första får man följa huvudpersonen, och sedan får man följa en annan, osv. Tyvärr verkade serien ha dött av innan det blev något "avslut". Men den var rätt spännande ändå.

Witch Hunter Robin: 26 avsnitt. Häxor! :) Nja, men... nutid där vissa personer kan använda "the craft" = lite specialkrafter. En viss enhet jagar dessa och i den enheten ingår Robin (som såklart är en 15-årig flicka) som även är en "craft user". En ganska mörk serie. Nästan ingen humor i den... lite små-gothig.

Jag tror jag ger alla dessa betyget 7. Helt OK serier... ingen som är extra speciell, men alla är sevärda och roliga att följa. Gillar man seriöst skumma saker så ska man ju se Lain, gillar man Go kan man se Hikaru, gillar man en enormt stor story ska man se Twelve Kingdoms (synd bara att den inte blev längre, den kunde ha blivit en väldigt lång serie).

Känns som att alla serier som har en tjej med som huvudperson är 15 eller 16.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav LWes » fre maj 05, 2006 21:20

sp1keout: Har du och Off sett ifatt One Piece alltså? Ända till avsnitt 162? Bra i så fall! Då kan vi disskutera massa saker!
Davy Back Fight t.ex!

freso: Du ser många serier du! Du bara äter upp dom!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre maj 05, 2006 21:29

Jag har bara sett till [K-F]_One_Piece_184_ så inget diskuterande tyvärr.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » fre maj 05, 2006 21:37

Har ni sett femte filmen då? K-F har väl just översatt den. Jag har inte sett den ännu. Filmerna brukar vara bättre än fillers, men ändå inte lika bra som vanliga avnsitten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre maj 05, 2006 23:01

LWes skrev:Har ni sett femte filmen då? K-F har väl just översatt den. Jag har inte sett den ännu. Filmerna brukar vara bättre än fillers, men ändå inte lika bra som vanliga avnsitten.


Har inte sett de andra filmerna men tänkte se nummer 5 i helgen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav freso » lör maj 06, 2006 2:00

Ja... jag är ett monster.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » lör maj 06, 2006 23:03

freso, det finns 24 avsnitt av Speed Grapher
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » ons maj 17, 2006 15:33

Jag har börjat titta på Sailor Moon igen! Jag var nästan besatt av den serien när jag var liten, och nu är det grymt kul att se den igen! Jag blev lite förvånad när Zoisite visade sig vara en man, jag har ju alltid trott att han var en tjej! Det var visst för "stötande" att ha ett bögpar i en barnserie.. Konstigt att det var okej med ett lesbiskt par då! :rolleyes:

Annars gillar jag Elfen Lied, Bleach, Fruits Basket, Gravitation och Hellsing också, och de få avsnitten av Pet Shop of Horrors.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav freso » ons maj 17, 2006 15:49

Mmm, nu har jag sett klart Speed Grapher också. :)

Har sett en till serie: Samurai Champloo. Helt galen serie. Humor humor humor i den. Rätt skoj!
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » sön maj 21, 2006 18:52

freso skrev:Mmm, nu har jag sett klart Speed Grapher också. :)

Har sett en till serie: Samurai Champloo. Helt galen serie. Humor humor humor i den. Rätt skoj!


Så bra är väl inte Samurai Champloo?
Jag såg klart en serie igår på 52 avsnitt, jag älskade den, men hatade slutet, som vanligt med andra ord -_-;;;
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » tor maj 25, 2006 4:04

sp1keout skrev:Så bra är väl inte Samurai Champloo?
Jag såg klart en serie igår på 52 avsnitt, jag älskade den, men hatade slutet, som vanligt med andra ord -_-;;;

Nej jag skulle inte kalla den BRA, men den är fan rätt rolig, tycker jag. :)

Vad var det för serie på 52 avsnitt då? Hata slutet? Det är ju en av de sakerna som brukar vara bra med anime, att slutet är bra...?
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » tor maj 25, 2006 14:45

freso skrev:Vad var det för serie på 52 avsnitt då? Hata slutet? Det är ju en av de sakerna som brukar vara bra med anime, att slutet är bra...?


Jag tycker slutena suger jämt, varje gång. Vet inte varför, men jag blir alltid arg. Ofta så skiljer sig slutet i animen från mangan och sånt du vet... Det är lite irriterande. Nåväl =/

Hungry Heart: Wild Strike hette den, handlade om fotboll (lite oväntat sådär). Den var mycket fin i alla fall :)

Btw såg jag klart en annan serie för i söndags, och ännu en igår. Där var slutena mjae, ganske bra XD Haha.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » mån maj 29, 2006 5:56

En ganska sjuk men bra anime är annar Gantz, och jag har dessutom gett one piece en extra chans och insett att den faktiskt är ganska okej^^
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav sp1keout » mån maj 29, 2006 23:23

nikozar skrev:En ganska sjuk men bra anime är annar Gantz, och jag har dessutom gett one piece en extra chans och insett att den faktiskt är ganska okej^^


Du gillade GANTZ alltså, den är väl lite annorlunda om man säger så ;) Om du gillar den skulle du älska Elfen Lied :)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » tis maj 30, 2006 23:35

Redan sett Elfen Liead, där kan vi tala om en sjukt bra anime med många starka scener^^
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav Tinkerbelle » lör jun 03, 2006 22:10

Är det någon som tittar på Higurashi no Naku Koro ni? Jag har sett de 8 avsnitt som släppts hittils, och jag måste säga att det verkar minst sagt lovande! Jag gillar tecknarstilen, och stämningen blir faktiskt riktigt ruggig ibland.

Annars har jag inte haft tid att titta på så mycket den senaste tiden, men jag såg nyligen klart Kimi Ga Nozomu Eien, och den rekomenderas starkt!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » sön jun 04, 2006 4:25

Tinkerbelle skrev:Är det någon som tittar på Higurashi no Naku Koro ni? Jag har sett de 8 avsnitt som släppts hittils, och jag måste säga att det verkar minst sagt lovande! Jag gillar tecknarstilen, och stämningen blir faktiskt riktigt ruggig ibland.


ABOOO!!!!!! higurashi äääääääger!!!! jag finner inga ord, antar att de tär fyllan senaste dagarna mena lltså =) ... HIGURASHI är helt fenomenal, grymt bra verkligen.

Skräckanime när den är som bäst, har blivit i extas av skräcken flera gånger - ÄLSKAR SÅNT! <3
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tor jun 15, 2006 19:27

men kom igen människor, ni bara måste titta på bleach, ni går verkligen miste om något annars.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » fre jun 16, 2006 12:55

Eisa skrev:men kom igen människor, ni bara måste titta på bleach, ni går verkligen miste om något annars.

Men alla jävla fillers är ju så tråkiga! Jag älskade Soul Society-arcen, men just nu är det bara... tråkigt.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav sp1keout » fre jun 16, 2006 18:53

Det är meningen att du bar ska se Soul Society ^^ Det som händer i mangan efteråt har jag hört är jävligt bra, men, det är som sagt massa fillers i animen nu som jag beklagar för.

Men det är ju liksom en helt annan sak att läsa en manga i pocketform och läsa i scanlated-translated version som bildformat på datorn och man måste nästan zooma för att kunna läsa vissa saker. Ah, det är inte samma sak bara. Anime är ju samtidigt roligare överlag, med röster, musik och färg.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » fre jun 16, 2006 21:24

Furuba! :lovebunny:

Köpte precis en box med hela "första säsongen". Aw, så fin. ^^
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav nikozar » ons jun 21, 2006 17:27

Om ni får för er att läsa manga på datorn så vill jag starkt rekommendera detta program http://www.geocities.com/davidayton/CDisplay
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav sp1keout » sön jun 25, 2006 18:28

nikozar skrev:Om ni får för er att läsa manga på datorn så vill jag starkt rekommendera detta program http://www.geocities.com/davidayton/CDisplay


Förhansgranska ftw. =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav freso » fre jun 30, 2006 23:43

Hm, efter att ha sträcksett 86 avsnitt av Bleach måste jag säga att jag blev lite småless mot slutet. :) Men det var så bra så jag inte kunde sluta titta iaf, när jag väl hade börjat. Usch, serier är inte bra för mig. Jag blir så lätt besatt.

*Funderar* på att börja se Naruto, men har hört att det är så mycket filler-eps så det är tråkigt? :/
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 0:49

sp1keout, Off, Glory: One Piece-uppdatering tack!

K-F är ju snart ifatt där andra bra översättare översatt. Jag tror att det är från 206 det finns bra översatta.

I vilket fall som helst, dom helt färska avsnitten (senaste: 269) är hur bra som helst. Aldrig varit bättre. Och Mangan just nu ät ännu bättre.

One Piece är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön jul 02, 2006 0:53

Jag har hamnat efter på KF:s släpp med 4 avsnitt men tänkte se dem i veckan som kommer. Är på 191.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav freso » sön jul 02, 2006 8:38

One Piece hm? Argh, min HD rymmer inte allt. Måste köpa lite skivor. Så jobbigt. :)

Fast nu har jag börjat på Bakuratshi Tenshi, är ju bara 24 eps. går ju fort. :) Verkar vara lite småfokuserad på lättklätt, men det kanske kan vara bra ändå. Hoppas hoppas.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav sp1keout » mån jul 03, 2006 18:58

LWes-vännen!

Jag vet ju "typ" allting som händer härifrån fram till kapitel 415 (eller vad den nu ligger på) i mangan så jag vet att det är bra, om inte mycket bra, mästerligt, bäst! ;)

Jag ska följa K-F till och med 229 när Gerusama tar fart, och efter det när Gerusama är klara blir det ADC Heaven.

Btw, jag såg nya introt, "hashiridase, hashiridase". Jag har abstinens varje dag att se ikapp animen, läsa ikapp mangan, men jag ska hålla mig, ett litet tag till :)

K-F har ju subbat klart Skypiea-arcet nu, nu börjar det fillers, mums...

Jag vill också veta hur långt Glory har kommit!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron