Eddie Izzard

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Eddie Izzard

Inläggav malavel » fre maj 14, 2004 1:26

Finns det några Eddie Izzard fans här? Han är en engelsk transvestit-stå-upp-komiker. Har sett några uppträdanden med honom. Alla var inte lysande, men Dress To Kill i San Fransisco var ruggigt bra. Många historiska skämt, en del religion- och filmskämt och självklart också en del transvestitskämt.

Om nån är intresserad så har jag den på datorn. Filen är 715 548 KB stor om nån vill leta på DC.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre maj 14, 2004 1:28

Har sett 2-3 längre grejer med honom. Tycker han är riktigt rolig. Inte i Eddie Murphy klass (men vem kan vara det) men uppe bland de bästa.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » fre maj 14, 2004 7:05

Jag har sett en del med Eddie Izzard och har gillat hans grejer =)

Jag tycker det är kul att han kör med lite mer avancerade saker som historia och sådant

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav noike » fre maj 14, 2004 15:46

Dressed To Kill är lysande, fulltsändigt lysande från början till slut -- den utlimata ståuppshowen helt enkelt. Problemer är att han itne kan leva upp till den själv, utan allt annat är väldigt ojämt.

Fast i övrigt så är jag trots allt en Bill Hicks-människa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre maj 14, 2004 16:52

Bill Hicks är bra men inget och jag menar inget kommer någonsin slå Eddie Murphys Raw och Delirious
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav tapeworm » fre maj 14, 2004 20:27

Dressed To Kill är lysande, fulltsändigt lysande från början till slut -- den utlimata ståuppshowen helt enkelt. Problemet är att han inte kan leva upp till den själv, utan allt annat är väldigt ojämt.

Fast i övrigt så är jag trots allt en Bill Hicks-människa.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant
 
Inlägg: 1561
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Kronoberg

Inläggav wyndham » fre feb 24, 2006 0:53

The Izzard-tråd is alive! För mig har detta geni stått i en klass för sig sedan jag såg Defenite Article på tv. Det var länge sen nu, och inget jag sett efter har varit i närheten av samma klass. Men så läste jag här att det rådde konsensus om vilken hans allra bästa föreställning var, så idag har jag inhandlat Dress to Kill på dvd. För tillfället blir det mest OS, men snart ska det bli högtidsstund med Eddie Izzard.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tomas » fre feb 24, 2006 8:24

Jag delar ut Defenite Article, Circle, Dressed to Kill, Glorious och Sexie som på en hub nära dig.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav wyndham » fre feb 24, 2006 15:12

wohoo. (o brother, were art thou...)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tea » tis maj 02, 2006 15:58

fick i helgen hem SEXIE och laddade för en helkväll med min favorittranvestit, men böev faktiskt besviken... Det är inte alls den eddie jag känner.... inte alls lika rappa och härliga ordvitsar som i circle, dress to kill och definite article...

ALTHOUGH.. en del skämt är fortfarande i "skratta-så-man-får-ont-i-magen-och-gråter-klass"

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav lilith » tor jul 06, 2006 18:14

Off skrev:Bill Hicks är bra men inget och jag menar inget kommer någonsin slå Eddie Murphys Raw och Delirious

Raw och Delirious! Vi skrattde så vi grät första gångerna vi såg dem. De är väldigt lika, egentligen upprepar han sig för mycket i Raw.
Wanna lick?
Psycked!

:D
Eddie Izzard! Måste se nåt snart med honom igen. Bra tips fick man här, undrar om jag ens sett Dressed To Kill. Kommer inte ihåg. :?:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Joamna » fre jul 14, 2006 10:18

I love this guy! Såg honom första gången då på tv för typ några år sen kanske, och skrattade så jag hade ont i magen och det gör jag fortfarande. Dress to Kill är nog en favorit, den och Circle är de jag sett mest..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ruccola » tor aug 10, 2006 20:25

Eddie Izzard är bäst i heeeela världen :) "Dressed to kill" har jag sett ett stort antal ggr, och asgarvar fortfarande. "Do you have a flag?".
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Crashdummie » ons jan 17, 2007 14:13

Eddie Izzard är underbar! Fick dock lite upphöjda ögonbryn när folk såg hans DVD omslag bland min DVD samling- jaha, vad är det för ngt du tittar på.. *ehum*

Var ju kul att se honom i Oceans Twelve i en biroll - men i "My super ex girlfriend (?)" fick han ju till det med Uma...

... and it still creeps me out! :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » ons jan 17, 2007 14:17

Crashdummie skrev:Eddie Izzard är underbar! Fick dock lite upphöjda ögonbryn när folk såg hans DVD omslag bland min DVD samling- jaha, vad är det för ngt du tittar på.. *ehum*

Jag förstår inte riktigt varför folk tittar så konstigt bara för att han har kvinnokläder. Innehållet i sig -- kul som det är -- är rätt harmlöst. Det är en lång bit från Bill Hicks mer färgstärka utbrott, men han ser ut som vilken nisse som helst så ingen bryr sig. Något är fel på världen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » ons jan 17, 2007 15:19

noike skrev:
Crashdummie skrev:Eddie Izzard är underbar! Fick dock lite upphöjda ögonbryn när folk såg hans DVD omslag bland min DVD samling- jaha, vad är det för ngt du tittar på.. *ehum*

Jag förstår inte riktigt varför folk tittar så konstigt bara för att han har kvinnokläder. Innehållet i sig -- kul som det är -- är rätt harmlöst. Det är en lång bit från Bill Hicks mer färgstärka utbrott, men han ser ut som vilken nisse som helst så ingen bryr sig. Något är fel på världen.

Ja, men det är ju hur han presenterar sitt material som gör det. Kombinationen av det han säger och hur han ser ut. Inget fel i det, en annan humorstil bara.

Bill Hicks och ingen bryr sig? Neee, så är det ju inte. Han är ju kult ffs. (och dessvärre död)

Crashy: Vad är det för konstigt folk som inte sett Eddie Izzard förr??
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Crashdummie » fre jan 19, 2007 14:38

noike – håller med dig. Jag och en vännina kollade på en gammal inspelning av Eddie Murphy’s ”Raw”.. big mistake! Han var vulgär, orespektfull, och inte ens rolig…

lilith – Tack :lovebunny: ! sådana människor ska man hålla sig undan!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 14:53

Crashdummie skrev:noike – håller med dig. Jag och en vännina kollade på en gammal inspelning av Eddie Murphy’s ”Raw”.. big mistake! Han var vulgär, orespektfull, och inte ens rolig…

Hört Bill Hicks? Vulgär? Check. Respektlös? Check. Rolig? Som fan.

Kanske borde lägga sig och titta på Sane Man...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre jan 19, 2007 15:31

WTF! Här går man in och ser att Raw blir dissad. Eddie Murphy ägde 80-talet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Crashdummie » fre jan 19, 2007 17:05

Off skrev:WTF! Här går man in och ser att Raw blir dissad. Eddie Murphy ägde 80-talet.


Men jag var för liten för att bry mig om vem som ägde på 80-talet :D
I was blissfully living in my ignorance - du borde prova det ngn gång

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Eir » tor jan 25, 2007 23:40

Jag älskar Eddie Izzard, men har hittills bara en föreställning: Unrepeatable. Någon som har sett filmen Circus, förresten? Där spelar han gangsterboss... :)
Användarvisningsbild
Eir
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 nov 2005
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor jan 25, 2007 23:42

Eir skrev:Jag älskar Eddie Izzard, men har hittills bara en föreställning: Unrepeatable. Någon som har sett filmen Circus, förresten? Där spelar han gangsterboss... :)

Dressed to Kill borde finnas i var hörn av Internet. Och är required viewing.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 13:11

Eir skrev:Jag älskar Eddie Izzard, men har hittills bara en föreställning: Unrepeatable. Någon som har sett filmen Circus, förresten? Där spelar han gangsterboss... :)


Kolla upp pa http://www.discshop.se - dom har flera av hans filmer.

noike - I totally agree there. Har den hemma o anvander den flitigt!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron