Vänner/Friends

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vänner Bra/dåligt??

1
3
9%
2
0
Inga röster
3
2
6%
4
1
3%
5
1
3%
6
4
11%
7
5
14%
8
6
17%
9
3
9%
10
10
29%
 
Antal röster : 35

Inläggav sp1keout » tis jan 23, 2007 15:01

The Ankh skrev:På torsdag komemr jag att äga hela boxen! Alla avsnitt! JÄJ!!!!!!!!!


WOW! Det är ganska coolt, jag blir avis >_<
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis jan 23, 2007 16:45

Blocket. tusen spänn. perfa! Hade serien på VHS för länge sen. Sålde den för att köpa på DVD. Sålde DVD:erna för att åka till tunisien 2004..... Nu vill jag ha igen!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 13:02

The Ankh skrev:Blocket. tusen spänn. perfa! Hade serien på VHS för länge sen. Sålde den för att köpa på DVD. Sålde DVD:erna för att åka till tunisien 2004..... Nu vill jag ha igen!


NICE! Friends e ju en bra feel-good-serie.

Tyckte att den var orignell forsta sasongerna, men darafter blev den for mainstream o karaktarerna blev for hollywoodized. Var det inte ngn diskussion att den "gamla versionen" av lisa, courtney& jennifer skulle anses vara "mulliga" i dagens tv standard och har gatt ner under arens lopp?

Scary...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sp1keout » lör jan 27, 2007 13:17

Crashdummie skrev:Tyckte att den var orignell forsta sasongerna, men[..]


Är du utomlands? =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jan 27, 2007 13:18

sp1keout skrev:
Crashdummie skrev:Tyckte att den var orignell forsta sasongerna, men[..]


Är du utomlands? =)


She's gone british on us.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 13:23

caffeineaddict skrev:
sp1keout skrev:
Crashdummie skrev:Tyckte att den var orignell forsta sasongerna, men[..]


Är du utomlands? =)


She's gone british on us.


Naeeee, jag gar efter principen "Fake it till you make it"... a girl can dream can't she? :D

men nej, vi har en vinnare - sp1keout for en intelligent gissning och caffe far bonuspoang for att han har stenkoll pa det som hander i BF!

Knepiga tangentbord har - och knepiga bokstaver... maybe i should just make life easy and type in english? Will that do or just confuse you guys even more? :rolleyes:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » lör jan 27, 2007 13:29

Det går nog inte att göra oss ännu mer förvirrade än vi redan är. I allmänhet alltså. Förvirring är en livsstil här.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 13:58

Tinwiel skrev:Det går nog inte att göra oss ännu mer förvirrade än vi redan är. I allmänhet alltså. Förvirring är en livsstil här.


Jag tar det som en utmaning :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav caffeineaddict » lör jan 27, 2007 14:40

Tinwiel skrev:Förvirring är en livsstil här.


Äntligen en livsstil för vilken jag kan vara en ikon!

De förvirrade barnen på 2060-talet kommer titta upp på dåligt tagna digitalbilder på väggarna i sina pojk och flickrum... "Det där var Kalle, han var mest förvirrad av oss alla..."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 19:27

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:Förvirring är en livsstil här.


Äntligen en livsstil för vilken jag kan vara en ikon!

De förvirrade barnen på 2060-talet kommer titta upp på dåligt tagna digitalbilder på väggarna i sina pojk och flickrum... "Det där var Kalle, han var mest förvirrad av oss alla..."


DU ja!

Nej vanta, du erkande ju det precis, sa det funkar inte.. hmmm.. blev bara lite forvirrad ;)

Like duuh!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Prue » tis dec 25, 2007 17:31

chibi_chan skrev:Jag har alltid älskar vänner, men som sagt de första säsongerna var bäst, fast jag gillar även de senare. Speciellt när Joey ska lära sig franska.
Jag gav serien är 9:a. Den är inte bäst, men bra, ligger på 8-9.
Joeyserien är inte lika bra. Men det är Joey, så den kan jag ge en 7:a. Man behöver de andra också.

Samma här
Det är mysig serie , men ibland kan de bli lite jobbigt ( vet inte varför men stör mej så på Ross karaktären).
Joe serien gillade jag , för de är så dålig & mysig samma gång
Har första säsongen av den också.

Joe påminner om Johnny bravo, fast på en mindre nivå då
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:29

Prue skrev:Joe påminner om Johnny bravo, fast på en mindre nivå då


Woah, momma.

vs

How you doin?

:D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 0:33

Haha, joey va ju lätt den skönaste. Jag stör mig också på Ross... var nog alla konstiga saker han hade för sig. Får ta en funderare på varför xD
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
http://www.youtube.com/lillio
http://www.myspace.com/loojjs
Användarvisningsbild
Lillie
Minion
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 03 jan 2008
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » fre jan 04, 2008 0:39

Lillie skrev:Haha, joey va ju lätt den skönaste. Jag stör mig också på Ross... var nog alla konstiga saker han hade för sig. Får ta en funderare på varför xD


som att gifta sig 3 ganger? :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Lillie » fre jan 04, 2008 1:55

Crashdummie skrev:
Lillie skrev:Haha, joey va ju lätt den skönaste. Jag stör mig också på Ross... var nog alla konstiga saker han hade för sig. Får ta en funderare på varför xD


som att gifta sig 3 ganger? :D



Haha, kan vara ett av skälen xD
"Great. That's just what my reputation needs... that I did it with the entire swimteam."
http://www.youtube.com/lillio
http://www.myspace.com/loojjs
Användarvisningsbild
Lillie
Minion
 
Inlägg: 58
Blev medlem: 03 jan 2008
Ort: Göteborg

Inläggav Prue » ons jan 23, 2008 20:44

Lillie skrev:
Crashdummie skrev:
Lillie skrev:Haha, joey va ju lätt den skönaste. Jag stör mig också på Ross... var nog alla konstiga saker han hade för sig. Får ta en funderare på varför xD


som att gifta sig 3 ganger? :D



Haha, kan vara ett av skälen xD

Det där hemska smilet han har, han verkar ju en deppig karatär & gnällig.

Ross & den där jancet (hon med den hemska rösten /skratta) skulle passa bra ihopp. Men de dejtade ett tag & hon tröttande på Ross har jag för mej
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav Crashdummie » fre jan 25, 2008 0:43

kan ni tänka er om de två avlade... få snobbiga, gnälliga barn som väste "ooooh-miii-gawd" .... :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Lipton » mån jan 28, 2008 21:25

Jag älskar Ross, han är ju så rolig just för att han gör så konstiga saker ibland. Som när han blir nervös när han ska ha undervisning första gången och han börjar tala med en löjlig brittisk accent, eller när han inte får på sig läderbrallorna, eller när han ska läsa Rachels låååånga brev och somnar, eller när Rachels pappa kommer på besök och inte gillar Ross och han gör allt för att ändra på det men allt går naturligtvis fel. Ja han är bäst helt enkelt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » mån jan 28, 2008 21:28

Lipton skrev:Jag älskar Ross, han är ju så rolig just för att han gör så konstiga saker ibland. Som när han blir nervös när han ska ha undervisning första gången och han börjar tala med en löjlig brittisk accent, eller när han inte får på sig läderbrallorna, eller när han ska läsa Rachels låååånga brev och somnar, eller när Rachels pappa kommer på besök och inte gillar Ross och han gör allt för att ändra på det men allt går naturligtvis fel. Ja han är bäst helt enkelt.


...eller när han ska spruta brunkräm på sig och gör fel 3 ggr och blir alldeles svart :D
Jag gillar alla, men den jag skrattar minst åt är nog Joey. Den sortens "dum-humor" som ligger hos honom tilltalar mig inte lika mycket som de andra även om den också är kul.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » tis jan 29, 2008 11:45

Ross var fantastisk. :) Fast jag tycker verkligen att de var riktigt bra allihop. Jag håller med dig HeY om Joeys dumhumor. Samtidigt så tyckte jag det låg på en okej nivå i Vänner. Däremot i hans egna serie så blev det ju olidligt. Han blev bara dummare och dummare.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Crashdummie » tor jan 31, 2008 23:59

... eller den gången Ross blekte sina tänder :D oslagbar! så vart det ju sött med hans apa, marcel. awwww

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav brat » fre feb 01, 2008 0:32

Konstigt att de här tråden är så kort, det är ju ändå en av tidernas roligaste sitcoms.
Vad sägs om att länka till några favoritscener? ...säger hon helt apporpå och inte alls eftersom hon väldigt gärna vill länka till en rolig scen. :P Lite upprättelse för Ross också, han kan faktiskt vara riktigt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=me6Y16NpDug
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Crashdummie » fre feb 01, 2008 10:36

hahha bra ide brat. Vänner e en skön serie, men handenpå hjärtat föredrog jag nog de första säsongerna då karaktärerna var lite extrema... senare blev de så mainstream.. isch..

klipp var det va: http://www.youtube.com/watch?v=afzH-38sJ1A

tro det eller ej, jag e grym på att göra en joey imitation o har blivit lite av en intern skämt mellan mig o mina vänner, när jag höjer ögonbrynen, ler lite cheeky o hälsar dem med ett "How u doin?"

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Lipton » fre feb 01, 2008 16:51

Jag gillar alla säsongerna, jag ser på 5:ans alla repris omgångar, inte slaviskt jag missar avsnitt här och där, men när jag har tid och verkar aldrig tröttna på dem.

WE WERE ON A BRAKE!!
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav brat » fre feb 01, 2008 17:39

Crashdummie skrev:hahha bra ide brat. Vänner e en skön serie, men handenpå hjärtat föredrog jag nog de första säsongerna då karaktärerna var lite extrema... senare blev de så mainstream.. isch..

klipp var det va: http://www.youtube.com/watch?v=afzH-38sJ1A

tro det eller ej, jag e grym på att göra en joey imitation o har blivit lite av en intern skämt mellan mig o mina vänner, när jag höjer ögonbrynen, ler lite cheeky o hälsar dem med ett "How u doin?"

Hihi, Joey. :) Hade velat se din imitation. :D

Jag gillar de första typ 7 säsongerna bättre än de sista, främst för att jag tycker att de fokuserade för mycket på dramat och för lite på humorn där mot slutet. Men det finns ju fördelar med drama också.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav HeY » fre feb 01, 2008 19:33

Oh, favoritscener av Vänner. Typ omöjligt att välja ju, men jag försöker....
Denna gillar jag: http://www.youtube.com/watch?v=PlujlaYfAHg

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » fre feb 01, 2008 20:16

brat skrev:Hihi, Joey. :) Hade velat se din imitation. :D.


be careful what u wish for - u might just get it. ;)
finns ju bf träffar hehehe

hahah bra scen Hey, jag gillade den spanska subtitles - muy bueno!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav The Ankh » lör feb 02, 2008 1:11

GUD vad skönt att den här tråden heter Vänner/Friends, annars skuklelle jag inte fatta vilken serie den handla om!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 2:34

The Ankh skrev:GUD vad skönt att den här tråden heter Vänner/Friends, annars skuklelle jag inte fatta vilken serie den handla om!


Mmm, "VännerFriends" vore helt oförståeligt. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » lör feb 02, 2008 11:01

caffeineaddict skrev:
The Ankh skrev:GUD vad skönt att den här tråden heter Vänner/Friends, annars skuklelle jag inte fatta vilken serie den handla om!


Mmm, "VännerFriends" vore helt oförståeligt. :)

Jag var tydligen otydlig. Jag syftade till att den heter BÅDE Vänner OCH Friends.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron