Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » lör maj 16, 2009 22:52

Garim skrev:Varför fick man inte se något av striden mellan Clark och Doomsday?

Bra fråga. Kan det vara så att Clark och Doomsday nu är ett?

Bra säsongsfinal! Mycket mycket sorgligt. Allt med Jimmi var bra i det här avsnittet. Bra slut för honom. Eller, vad säger jag. Bra är väl inte rätt ord kanske, men ni förstår vad jag menar. Bra drama!

Jag vill se mer av the Legion!!! Åkte Lois iväg till framtiden? Verkar så.

Blir det fortsättning??? :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör maj 16, 2009 22:58

Vad menar ni med att vi inte fick se fighten mellan Clark och Doomsday? Doomsday röjde i stan, de fightades, sedan tar Clark ett ordentligt tag och flyger med Doomsday till bomben. Det var väl ingen mer fight där? De fightades inte efter att Clark flög iväg med honom utan han flög väl direkt till bomben som exploderade. Jag förstår inte vilken fight ni syftar på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör maj 16, 2009 23:11

HeY: Det är väl frågan vad som hände där vid explosionen.

CHLOE: How did you survive the geothermal explosion?
KAL-EL: Just before Dinah pressed the button... I don't know. I got out... before the blast...

Har vi inte fått se det är det självklart en lögn (så är det i alla serier utom Veronica Mars). Nåt måste alltså ha hänt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Ankh » tis maj 19, 2009 21:17

Kommer s9 ???!!??!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis maj 19, 2009 22:18

The Ankh skrev:Kommer s9 ???!!??!


Affirmative.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » ons maj 20, 2009 11:20

Crossover med lost nästa år!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav lilith » fre maj 22, 2009 13:16

eynosh skrev:Crossover med lost nästa år!
Wot???
Ska du spoila mig med Lost nu? Jag tänker se det en vacker dag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tinwiel » sön maj 24, 2009 1:51

Fråga: Jag har inte sett senaste säsongen, jag gav upp förra. Är den här värd att se, tycker ni? Är den värd att ha som sommarprojekt eller ska jag prioritera andra saker?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön maj 24, 2009 3:01

lilith: Jag tror han skämta, elr önsketänkte.

Tinwiel: Jag tycker att denna säsongen har varit riktigt bra!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön maj 24, 2009 10:09

Faktiskt, denna säsongen har varit helt ok.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav lilith » mån maj 25, 2009 0:18

Ja det har varit bra kvalitet på den här säsongen. Bra drama och fler intressanta karaktärer. Inte alls en massa "veckans meteoroffer".

Har ni föresten sett 6ans reklam för Smallville? :D :drool:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » mån maj 25, 2009 0:52

I've seen it! Sexan har alltid, eh, intressanta reklamer :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jun 01, 2009 21:27

Jag hade visst inte sett säsong 7 heller. Så jag fick börja med den. Men jag ska stå ut trots Clark-träighet. Han borde få sig lite röd kryptonit oftare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre jun 05, 2009 15:17

7x11
Oliver är så het. Jag vill ha honom. Det är allt jag har att säga. Jo, The Phantom var en roligare Clark än Clark är.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön jun 07, 2009 19:04

Nu har jag sett klart säsong 7

Omdöme. Rätt så seg. Några bra avsnitt dock. Serien led av att det var för lite Lois, hon fick inte göra mycket vettigt på hela säsongen. Det var också för mycket "Clark är skuldtyngd och ser ledsen ut men skådisen är inte tillräckligt duktig för att klara av det hela säsongen och karaktären är lite för tråkig för att man ska bry sig". Avsnitten runt Lionels död var spännande, han brukar alltid se till att skapa lite intensitet. Synd att han dog. Nu ska det bli spännande att se vad det blev av Lex och Clark, det hände ju verkligen saker på slutet. Skönt tycker jag, de bara håller på och rantar runt varandra i vanliga fall. Jag vill ha mer Oliver. Alltid.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön jun 07, 2009 20:03

8x01
Ja! Äntligen!

De har harvat på den där farmen länge nog. Nu hoppas jag på mycket Clark and Lois-bickering, mycket Lois överhuvudtaget, och mycket Oliver. Lex kan få stanna borta ett tag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » sön jun 07, 2009 22:50

Tinwiel skrev:8x01
Ja! Äntligen!

De har harvat på den där farmen länge nog. Nu hoppas jag på mycket Clark and Lois-bickering, mycket Lois överhuvudtaget, och mycket Oliver. Lex kan få stanna borta ett tag.

Håller med om att hoppas på mycket Clark/Lois-tjafs (hennes smeknamn på honom verkar vara enda kopplingen till Smallville nu). Men jag saknar Lex...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jun 08, 2009 0:24

Nyx skrev:
Tinwiel skrev:8x01
Ja! Äntligen!

De har harvat på den där farmen länge nog. Nu hoppas jag på mycket Clark and Lois-bickering, mycket Lois överhuvudtaget, och mycket Oliver. Lex kan få stanna borta ett tag.

Håller med om att hoppas på mycket Clark/Lois-tjafs (hennes smeknamn på honom verkar vara enda kopplingen till Smallville nu). Men jag saknar Lex...



Jag saknar inte alls Lex som det är nu, jag var less på honom och det är skönt att få lite ombyte. Han lär ju komma tillbaks förr eller senare ändå...

802-805 Serien är riktigt rolig och charmig nu! I like! Lois och Clark tillsammans är ju guld och Tom Welling är så mycket bättre när han får vara lite glad och få några roliga repliker istället för den snoozefest han var förra säsongen. Yay för Lois! Och stackars Lois när hon var tvungen att svara på DEN frågan när de gjorde lie detector-testet. Clark är ju dum (ok, han är ju lite trög, det vet vi ju redan) om han köper hennes förklaring. Hennes ansiksuttryck när hon svarade borde ju ha fått honom att inse att hon talade sanning.

Oliver och Tess, heeett. Oliver var otrogen? Usch och fy. But damn, does he look good without his shirt on.... Det är Jensen Ackles-hotness över honom, dvs en typ av kille som jag vanligtvis inte brukar tycka är så het, men i de här fallen så är jag helsåld ändå och blir alldeles trollbunden typ....
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jun 08, 2009 21:51

8x13
Men alltså... ska det bli Lana nu igen?! Nog för att hon är coolare nu än förut så vill jag ha Lois. Serien är ju rolig när Lois är med. Hmf. Dubbel-hmf. Hur många avsnitt ska Clark och Lana hålla på nudå... snutteplutte-blä.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån jun 08, 2009 21:58

Är jag verkligen den enda som tycker om Lana? Hon blev ju skittuff i säsong 6 och framåt. I säsong 8 var hon skitbra IMHO. Och om du inte anser det som spoilers är hon med i 5 avsnitt av säsong 8.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jun 08, 2009 22:23

HeY skrev:Är jag verkligen den enda som tycker om Lana? Hon blev ju skittuff i säsong 6 och framåt. I säsong 8 var hon skitbra IMHO. Och om du inte anser det som spoilers är hon med i 5 avsnitt av säsong 8.



Jag tycker också att hon har varit rätt så tuff och jag gillar den utvecklingen, men när hon parar ihop sig med Clark så blir det så tråkigt. Det blir många smäktande blickar från båda och gullegull. Med Lois är det eld och gnistor och HUMOR. Han behöver någon som Lois som lockar fram det roliga i honom, annars blir han bara för tråkig. Ja, jag är ett Lois-fan. Bruden sparkar rumpa.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån jun 08, 2009 22:32

Tinwiel skrev:Jag tycker också att hon har varit rätt så tuff och jag gillar den utvecklingen, men när hon parar ihop sig med Clark så blir det så tråkigt. Det blir många smäktande blickar från båda och gullegull. Med Lois är det eld och gnistor och HUMOR. Han behöver någon som Lois som lockar fram det roliga i honom, annars blir han bara för tråkig. Ja, jag är ett Lois-fan. Bruden sparkar rumpa.

Hur mycket jag än avskyr Smallville, och det är en hel del, så är det en sak dom har lyckats med, och det är väl inte mycket mer än en, och det är Lois Lane. Erica Durance är med bred marginal den bästa Lois Lane jag har skådat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jun 08, 2009 23:09

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag tycker också att hon har varit rätt så tuff och jag gillar den utvecklingen, men när hon parar ihop sig med Clark så blir det så tråkigt. Det blir många smäktande blickar från båda och gullegull. Med Lois är det eld och gnistor och HUMOR. Han behöver någon som Lois som lockar fram det roliga i honom, annars blir han bara för tråkig. Ja, jag är ett Lois-fan. Bruden sparkar rumpa.

Hur mycket jag än avskyr Smallville, och det är en hel del, så är det en sak dom har lyckats med, och det är väl inte mycket mer än en, och det är Lois Lane. Erica Durance är med bred marginal den bästa Lois Lane jag har skådat.



Visst är hon! Så fort hon är med blir det genast mycket bättre. Hon är snygg, rolig, smart, komisk tajming, och hon lyckas med att få Clark att bli mindre tråkig. Japp. Fan-girl är jag. Så fort hon inte är med på ett tag, som de senaste avsnitten, så blir jag lite lätt uttråkad..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån jun 08, 2009 23:20

Tinwiel skrev:Visst är hon! Så fort hon är med blir det genast mycket bättre. Hon är snygg, rolig, smart, komisk tajming, och hon lyckas med att få Clark att bli mindre tråkig. Japp. Fan-girl är jag. Så fort hon inte är med på ett tag, som de senaste avsnitten, så blir jag lite lätt uttråkad..

Sist jag följde serien under någon längre period var när Gröne Batman introducerades, för Green Arrow är en av min favorithjältar från DC:s stall och en illa dold Batman-klon (vilket GA förvisso var när han först introducerades för många många år sedan men det är ett annat inlägg) är väl bättre än ingen Oliver Queen alls, antar jag. Upptäckte snart att Erica Durance blev en större favorit, att dynamiken mellan Lois och Gröne Batman var vad som verkligen fick saker att flyta, och avsnitt utan dom spolades snabbt förbi. Förutom att Erica är snygg, rolig, smart och har komisk tajming verkar hon ha full koll på var hennes karaktär kommer ifrån, hon förstår Lois Lane, och jag tycker det känns som Erica är den första som fullt ut har lyckats personifiera karaktärens mest utmärkande egenskaper. Det är respektabelt.

Uppenbarligen är jag en fan-boy.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis jun 09, 2009 0:34

Japp, jag håller med om Erica Durance och hennes porträtt av Lois. På pricken rätt. Hon lyckas pricka in den där tuffa, behöver inte räddas-tjejen, som är rappkäftad och kaxig och smart, men får alltid sårbarheten under ytan att skina igenom ändå. Jag gillar gröne pilen också men inte av en gammal comics-nördighet för det har jag ingen utan dels för att han inte är en lika mesig hjälte som Clark,dels för de där bruna ögonen och vältränade överkroppen... Och återigen, Lois/Erica lyckas få till kemi med Clark/Tom, och det kan inte vara enkelt. Hennes rappa mun är ju det bästa serien har, därför gillar jag säsong 8. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » tor jun 18, 2009 18:31

Exciting Casting Spoiler för S9. Brian Austin Green as Metallo! I'm excited :) Ska bli kul att se.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » ons jun 24, 2009 13:05

Och inte slutar de spännande casting nyheterna för säsong 9 heller: Callum Blue har blivit castad som säsong 9s bad guy: Zod. Han kommer att vara regular!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » ons jun 24, 2009 15:15

HeY skrev:Och inte slutar de spännande casting nyheterna för säsong 9 heller: Callum Blue har blivit castad som säsong 9s bad guy: Zod. Han kommer att vara regular!!

Wow, det låter ju riktigt bra!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Comic Con

Inläggav Noam » ons jul 29, 2009 22:05

Ett av Tom Wellings största fans fick chansen att ställa en fråga på Comic Con, och hon hade en liten twist.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=ZY8Mrzzb20s

(spoiler Hon sa:) "I was wondering what the most exciting or interesting thing that happened to you on set, and can you make it kind of long so you can keep looking at me?"
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav lilith » tor jul 30, 2009 19:58

Gulligt! :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron