Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » sön nov 01, 2009 19:22

9.06 Speedy! :lovebunny: :extas:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » mån nov 09, 2009 2:19

9x07 var riktigt bra och jag ser fram emot resten av säsongen.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tinwiel » tis nov 24, 2009 23:33

Det verkar inte gå att få tag på 9x04. Weird. Fråga: kan jag hoppa över det avsnittet eller händer det något jätteviktigt som jag måste se?

Har sett tre avsnitt av säsong 9 nu. Kommentarer: Oliver går omkring utan skjorta mycket, hur fånigt jag eg tycker att det är så gillar jag det också (jag tror att den mest utvecklade delen av min hjärna tycker att det är fånigt, resten gillar det). På tal om hotness, så tycker jag att Clark är hetare den här säsongen. Kanske det är för att han oftare står i mörk belysning och ser "mörkare" och lite mera härjad ut, och för att han har slutat springa omkring i the farm boy outfit. Plus att kemin med Lois är grym. Farm boy kan få till det han också verkar det som. Eller få till det kanske inte än men man får aningar om att han kanske skulle kunna få det... Jag saknar faktiskt inte Lex Luthor, han var så tröttsam som skurk på slutet. Eftersom jag inte kan min Superman-historia så har jag ingen relation till Zod, så han är väldigt slätstruken än så länge. Det kan arta sig sen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis nov 24, 2009 23:39

Om du inte vill se awesome Clark&Lois moments så behöver du inte se 9x04. Det är en hel del utveckling mellan dem.

(edit) Kom på att det är mycket karaktärsögonblick där, även från andra. Så för mytologin behöver du inte se det, men för karaktärerna. Mest Clark, Lois och Oliver.

Men har inte ngn det på hubben?
(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis nov 24, 2009 23:44

Åh men sånt vill jag ju se! Jag ser heller sånt än allt de där antar superherotjafset. :) Nej, jag hittar den inte på dc

Edit: Hittat! :)

Tack Hey! Sökfunktionen på DC förbryllar mig ibland. Om man söker på smallville och 9 så borde avsnittet komma fram tycker man.. nu sökte jag på releasenamnet och hittade på det sättet. Weird!
Senast redigerad av Tinwiel tis nov 24, 2009 23:48, redigerad totalt 2 gånger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis nov 24, 2009 23:45

Tinwiel skrev:Åh men sånt vill jag ju se! Jag ser heller sånt än allt de där antar superherotjafset. :) Nej, jag hittar den inte på dc


brainslicer har det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön feb 07, 2010 11:01

THE AWESOMENESS!


Utom Icicle. Sämst skådis, sämst lines. Dål'ett!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » fre feb 12, 2010 2:46

Rombat skrev:THE AWESOMENESS!


Utom Icicle. Sämst skådis, sämst lines. Dål'ett!


Så sant. I like where this is going.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav adolvsson » fre feb 12, 2010 2:55

Tomas skrev:
Rombat skrev:THE AWESOMENESS!


Utom Icicle. Sämst skådis, sämst lines. Dål'ett!


Så sant. I like where this is going.

Hyggligt. Bra för att vara Smallville. Jag kommer inte se nästa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör feb 27, 2010 14:24

9x12
Intressant slut! Jag kan verkligen se dem två hooking up - jag tycker att det var mkt tension mellan dem i slutscenen, the good kind! I like ;)
Och det är verkligen på tiden att vi får lite karaktärsutveckling hos Chloe - hon har känts så kall när hon endast varit Watchtower. And after all, hon har alltid varit min favorit! Give her some lovin'.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör maj 15, 2010 18:01

9.21

Hur kommer det sig att en serie i nionde säsongen är bättre än någonsin? Fuck me vad jag gillar Smallville!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » lör maj 15, 2010 18:58

Rombat skrev:9.21

Hur kommer det sig att en serie i nionde säsongen är bättre än någonsin? Fuck me vad jag gillar Smallville!


Jaaaa!
Och vi får en 10e säsong! :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Jodokast » mån maj 31, 2010 20:48

Rombat skrev:9.21

Hur kommer det sig att en serie i nionde säsongen är bättre än någonsin? Fuck me vad jag gillar Smallville!


Är på 6:e säsongen nu men ser inte alla avsnitt kollar i synopsisen på imdb vad avsnitten handlar om eftersom det är rätt ojämnt. Kolla gärna in min blogg där jag har ett inlägg om bästa avsnitten från säsong 1-4
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav HeY » tis jun 01, 2010 0:38

Jag är ju inte ett fan av att hoppa över avsnitt egentligen, och säsong 6 minns jag som mycket jämnare än säsong 5. Säsong 7 och framåt tycker jag nog att man inte behöver hoppa över något - serien blir jämnare. Säsong 9 har varit otroligt jämn tycker jag!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Jodokast » tis jun 01, 2010 8:30

Hey: Tanken är att se så mycket som möjligt och jag är glad att det blir bättre sen då kommer jag kolla mer nogrannt utan tvekan.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Rombat » lör okt 16, 2010 17:02

10.04

Tre karaktärer som äntligen är som de ska vara. Och världens bästa James är med också. Underbart! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » sön okt 17, 2010 23:28

Ja 10x04 var bara ren kärlek :lovebunny: :lovebunnier:

Det var 200 avsnitt av Smallville, 18 kvar. :(
Men nu saknar jag Chloe!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör okt 23, 2010 7:48

10.05

Smallville bevisar återigen att det är kapabelt till fruktansvärt töntiga avsnitt. Men de sista 10 minuterna var underbara.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Mush » tor okt 28, 2010 19:05

Smallville 1-9 ska ligga i brevlådan inom snar tid!

Ligger i mitten av Säsong 3.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » mån nov 08, 2010 16:15

Helt fast i serien. Jag förstår inte, jag tyckte inte om den när den gick på svensk tv första gången. Det kändes liksom larvigt och visades bara för försök på special effekter. Buhu, sån idiot var jag. Stålmannen är grym! Gillar skildringen att det är Clark kent som har svårt att vara den han är utsedd att vara och inte att Stålmannen gömmer sig som Clark kent.
Första säsongen känns lite som Buffy S1. Inget på tok allvarligt, mest monster of the week avsnitt utan att handlingen tar tag i en, det där ändras och snart blir det så sjukt bra.

Är på Säsong fyra nu. Lois Lane, yay! Älskar henne bara, så spontan :) Det trista är att Lex och Clarks vänskap är slut nu. Väldigt bra att börja serien så, att det är vänner och att det går stegvis till ärkefiender.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Noam » sön nov 14, 2010 12:12

10x08
Mkt bättre än förra säsongen. Klarare fokus och inte alls lika rörigt.. inte än iaf.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav HeY » tis dec 14, 2010 2:58

10x10
Lionel back in town, woot woot!

Ja, det var väl det jag ville säga. Slutet var grymt! Kan också notera att Welling var ovanligt bra i detta avsnittet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » ons dec 15, 2010 2:23

Serien gör mig inte klok, var tredje avsnitt är riktigt bra men resten är rena plågan att titta på. Iof har den varit oregelbunden hela tiden men först på senare år tycker jag att den blir rent av tråkig på sina mellan avsnitt. Trots att den borde blivit mer intressant när de nu dragit in dc mytologin ännu mer. Är jag ensam om att tycka så?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav HeY » ons dec 15, 2010 3:56

Det beror vilken säsong du talar om. Under nuvarande tycker jag inte den har varit trist alls, och förra gillade jag också mycket - samt den före det. Däremot säsong 7 hade några riktiga snooze-sträckor. Jag tackar än en gång Gough och Millar för att de hoppade av som showrunners - de som styr nu (säsong 8 - present) tycker jag tar mycket bättre beslut. Även om det fortfarande kommer något mindre intressant avsnitt, så når serien knappast de snooze-sträckor som den gjorde under Gough och Millars tid.

Har sett 10x11 nu också - inget att klaga på. Jag är helt med på var de vill ta mig denna säsongen! I like what I'm seeing, and Smallville rocks!
(spoiler 10x11) Och en Chloe scen! Det är det enda jag önskar av nästa halva - bring back my Chloe! :lovebunny:

Sorgligt att jag måste säga hej då till två kultfavoriter i år. Smallville och Friday Night Lights - vad kommer hända med mitt hjärta? :cry:
(Säkerligen också One Tree Hill - men den vill jag ska sluta för seriens bästa, kanske till och med *bra*, tid är över. Ge mig ett fint Peytonladdat slut and I'm all good. Ja, fullkomligt OT(H - haha, get it?) men jag är trött.)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons dec 15, 2010 14:09

Jag känner alltid att serien har grymt bra idéer och vansinnigt usla manusförfattare.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » fre maj 13, 2011 21:37

Imorgon smäller det!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

finale

Inläggav dansdansdans » lör maj 14, 2011 11:30

i liked it. i liked it alot!!!!


leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeex :D


and every villain is only as great as his hero!

och när de nästan gifte sig var så ooootroligt äckligt gulligt när han kom där och tog hennes hand... :lovebunnier:
men väntade mig ändå ett skämt (till) om dräkten.... hehe
men det gjorde de bra. finalen. alla avsnitt som man snoozat sig igenom kändes värt det ;) jäj!
bra bra bra! :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Rombat » lör maj 14, 2011 21:21

Satt som ett spett i soffan och skrek som en galning när John Williams odödliga musik började i de sista scenerna. Fortfarande gåshud.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav lilith » sön maj 15, 2011 14:52

Jag vill gråta! Kommer verkligen att sakna Smallville. Clark, Lois, Oliver (och kanske nån till). Bra final. Men jag vill ha MER.
:emo: :lovebunny: :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » mån maj 16, 2011 13:36

Jag ligger lite efter (vill inte det ska ta slut!), men jag tänkte att jag kan ju kommentera de sista avsnitten jag har kvar upp till finalen:

10x18
Det var inte dåligt per se, men jag tycker att såhär nära finalen ska det vara mer fokus. Var är arcen? Vad hände med Lionel/Darkcide? Booster Gold? No thank's! Men kul att se Justin Hartley's regidebut, även om jag väl tyckte det var lite otympliga kameravinklar ibland :D
Det jag gillade mest var såklart Clark och Lois scenerna, framför allt sista scenen var fin. Roligt när Clark skulle vara töntig och ursäktade sitt skumma beteende med att han just druckit en milkshake :rolleyes:


10x19
That's more like it!
Det mesta jag kunde tänka var hur otroligt jäkla snyggt jag tycker det är i phantom zone. Fotot är välkommet ögongodis! Fighten mellan Clark och Oliver var riktigt snygg med sina kanske utdaterade slow-mo sekvenser - but who cares if it's outdated? Det var ju snyggt! Framför allt med blodet som flög in precis framför kameran. Och slutsekvensen var också riktigt snygg med ängeln. Jag undrar vad de tänkt göra med Oliver. Ska han bli det nästan obligatoriska offret för sista säsongs dödandet? I hope not!
Where's Chloe and Lionel? Kom tillbaka!


Ser nog mer ikväll. Jag förmodar att det är wedding härnast? Kul!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron