Carnivale

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 19:42

Jag tycker också Carnivàle är den bästa HBO-serien, följt av SFU. Vet inte riktigt hur jag skulle placera resten, har inte sett Oz eller Sopranos ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 20:03

noike skrev:
AKS skrev:Carnivàle är helt klart min favorit av de HBO-serier jag sett mer än ett par avsnitt av. D.v.s. bättre än The Sopranos, The Wire (som är lysande), Oz, Sex and the City och helt överlägsen Six feet Under. Synd att just denna serie är den som bara får två säsonger...

Jag håller med så mycket att det nästan är lite smålöjligt.


Trevligt, trevligt då nån håller med. Två stycken t.o.m.. :)

Gaaaaaaah! Hur ska jag kunna vänta till augusti? Men jag måste. Om jag laddar hem S2 nu så kommer serien att ta slut för fort. Bättre att vänta även om det är smärtsamt. Har precis sett sista avsnittet av S1 och... jäklar alltså. Jäklar.

1.12

Satt halva avsnittet igenom och försökte mentalt övertala ben att "ta Lodz!! Ta hans liv!" så på slutet blev jag inte direkt ledsen även om jag inte vet vad det betyder för Ben. Vem var det han mördade tidigare? Det mord han är efterlyst för (eller han är väl efterlyst för sin flykt, men ändå). Nu har han två liv på sitt samvete... Jag hoppas vid gud att jag under S2 får se brother Justins och Bens vägar korsas utanför drömvärlden för jag är så nyfiken på vad de är egentligen.

Brother Justin... Eww. Sluta fixera vid din syster! Dolan: "But I want something in return!" Justin: "My sister." Ja, ja... Iofs vill väl Dolan ha henne också, men knappast inte som ett utbyte för en tjänst. (Och Robert Knepper har min eviga beundran. Hans reaktion på "My sister"-repliken var lysande. Men det var ju självklart redan innan. Att RK har min beundran alltså. :))

Brother Justin håller på att förvandlas till nåt? Det är ju uppenbart att han -- då han kan tänka klart -- inte vill något ont. Han var t.o.m. beredd att dö för att skydda världen. Hade gåshud hela den scenen fr.o.m. den sekund jag inser att prästens största synd var att han räddade syskonens liv (Iris är ju inte heller en under av godhet om man säger så) till det att man får se Brother Justin svartögd.

Sofie! Snacka om elak reaktion på Jonesys och Libbys svek. Överreaktion om man säger så. Varför vill hennes mamma att hon ska dö? Att mamman snackade med Lodz -- the bastard! -- innan får mig att tro att mamman kanske är den som är "ond" och inte Sofie även om min "gut reaction" var att mamman ville rädda världen från Sofie. Men Sofie har ju aldrig varit ond i serien, om än jävligt jobbig då det kommer till hur hon behandlat Jonesy och överdrivet elak där mot slutet...


Hm. Mycket att tänka på. Nu ska jag gå tillbaka och läsa era gamla S1-kommentarer.

Förresten, nån som lyssnat på kommentarspåren på S1-DVD:erna? Spoilar de S2 eller kan jag lyssna på dem nu?

Och 17 vad snygg S2-boxen är! Snyggare än S1 till och med som jag gillar rejält.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 20:51

Jag längtar väldigt till augusti när s2-boxen kommer, för innan dess ska jag se om säsong 1 också. Jag tycker s1-boxen är väldigt snygg också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 21:03

Vet du nåt om kommentarspåren på S1-boxen, Illyria? Om de spoilar S2?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 21:14

Jag har lyssnat på några av dem, men tyvärr minns jag inte om de spoilar något. Boxen släpptes före s2 började men den hade ju troligen redan spelats in så det kanske kan förekomma.

Delivery estimate: 9 Aug 2006 - 11 Aug 2006

Hoppas posten är snabb!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 21:19

Okej, då sparar jag på det om ingen annan kommer ihåg om de innehöll spoilers eller ej. Vill inte för mitt liv veta i förväg vad som ska hända.

Var har du beställt S2? Drar de pengarna nu eller vid leverans?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 21:25

Jag beställde på Amazon, de verkar dra pengarna när varan skickas för de har inte tagit några från mig ännu. ;)

Kommer säkert lyssna på några spår när jag ser om, kan rapportera då. Men jag tror inte de spoilar något, boxen kom som sagt ut före säsong 2 visades.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 21:28

Nej, jag törs nog kanske ge mig på det ändå. De måste ju ha vetat att ingen sett S2 då de snackade om serien. Ja, jag ska ta och se kommentarspåren nu i veckan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån aug 07, 2006 11:09

Yay! Carnivàle S2 låg i postlådan i dag! Wie! Och så snygg den är!! Tyvärr så har boxen en stor spoilande bild på Justin och Sofie. Det behövde jag inte veta i förväg, tack så mycket!! :evil: Börjar se serien om ett par dagar, även om det är svårt att hålla sig borta. Skönt att vara helt ospoilad (förutom det under spoilertaggar ovan).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 07, 2006 15:21

Jag har avbeställt s2 så länge eftersom jag inte har tid att titta på s1-2 just nu, men jag ska snart beställa den igen.

Hur ser själva boxen ut annars?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån aug 07, 2006 16:52

Mycket snygg, precis samma material och stil som S1-boxen, men lite nya foton bara. Jag älskade omslaget på S1, men detta omslag slår till och med det. helt klart några av de snyggaste DVD-boxar jag har.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 07, 2006 17:19

Det låter bra, så den inte ser helt konstig ut bredvid min R1:a.

Efter jag är klar med Roswell och Weeds ska jag försöka hinna med Carnivale innan VM-dvdn kommer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 08, 2006 17:48

I'm home! :)

2.1

Alltså, jag blev lite orolig där på slutet med Brother Justin vid spegeln då han kammade sig. Jag trodde först att det var horn som börjat växa fram på honom! Jag bara: "Snälla, nej!!" Så det var en lättnad då det var en av de där Justin/Ben-synerna.

Kan aldrig sluta bra för Tommy Dolan detta. Han håller på att bli nån sorts fyllning i en Justin/Iris-dubbelmacka och jag tror han kommer att bli krossad. Aouch!


Serien fortsätter mycket bra. Naturligtvis eftersom den inte ens tar ett andetag mellan detta avsnitt och 1.12. Det är så sorgligt att veta att berättelsen kommer att sluta mitt i. Som att Titanic skulle ta slut innan isberget, som att Margit Sandemo skulle ha kolat av efter tolv böcker i Sagan om Isfolket. Satan!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis aug 08, 2006 18:01

AKS skrev:Det är så sorgligt att veta att berättelsen kommer att sluta mitt i. Som att Titanic skulle ta slut innan isberget

Värre. Titanic vet vi ju hur det går för. Här har vi no fucking clue.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis aug 08, 2006 18:08

Mm, det har du rätt i. GAH! Jag tror jag kommer att gråta då jag sett avsnitt 2.12.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis aug 08, 2006 18:11

AKS skrev:Mm, det har du rätt i. GAH! Jag tror jag kommer att gråta då jag sett avsnitt 2.12.

Jag kommer sympatigråta. Jag lovar, det började redan nu, så fort jag läste "2.12".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis aug 08, 2006 19:37

Fick hem min s1-box idag! Yay! Den är ju jättefin, som jag förväntat mig. Jag vet ju nu att historien kommet att sluta lite mitt i, men man kan väl se det som ett evigt mysterium, en oavslutad berättelse som lever. Jo snälla?!
Jag ska se Carnivale iaf. Såg piloten förra veckan och är helt såld! Precis som jag förväntade mig att den skulle vara, efter att ha lästa vad ni tycker och andra beskrivningar. Ska erkänna att jag köpte boxen helt osedd...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » tis aug 08, 2006 19:41

Hehe, jag köpte boxen enbart pga av Robert Knepper som har en liten roll i serien och inte ens är med i alla avsnitt. Iofs hade jag tänkt se serien innan, men aldrig kommit mig för. Fast vad spelar anledningen för roll då man upptäcker en av de allra bästa serierna nånsin på det viset? Jag borde skicka ett tackkort till karln! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis aug 08, 2006 19:42

Good going girls. Stenhårt att våga köpa en serie osedd sådär. Och lite extra kudos för att det var just denna serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons aug 09, 2006 18:24

2.4

Låt mig bara säga "eeew" till Bens jäkla Deliverance-släktingar. Alla scener med dem var så äckliga och tryckande och... deprimerande. Den där farmodern... eeew. Nej, jag har inget annat att säga om det.

Annars fortsätter serien bra även om det senaste avsnittet inte var ett höjdaravsnitt direkt.

Undras vad den där tarortkortleken betyder egentligen? Ja, att den dyker upp hela tiden. Är det mamman som sänder nåt från andra sidan? Nej, knappast. Hon ville ju att Sofie skulle dö. Så vem/vad är det då? Nån av krafterna bakom Ben/Justin? Hm, intressant. Fast jag kanske inte ens hinner få veta... :(

M-hm. Tommy Dolan. Syskon-dubbelmacka. Krossad. Det börjar bli lite tajt nu, men han fattar det inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 13, 2006 0:47

2.6

Jag såg det komma så snart Justin ställde sig och snackade med församlingen. Consider yourself crushed, Dolan. Ungefär så tänkte jag. Jaha, så var det slut på RK i Carnivàle. :( Fast serien blir ju bara marginellt mindre intressant för det -- men han var ju trots allt anledningen till att jag började titta.

Annars så hände det inte så mycket i detta avsnitt faktiskt. Ja, förutom att ormkvinnan (kommer inte ihåg vad hon heter) verkar ha fått nåt liknande det Lodz hade. Ja, den där vita hinnan över ögonen. Men kanske så är det bara så att hon efter att hon var död i flera timmar nu kan se döda samt att de kan kommunicera genom henne. Så det kanske var Lodz? Hm. Vi får se.


Det är dock återigen dags att hylla Michael J Anderson som är värdig att bitchslappa de flesta skådespelare i Carnivàle och då finns det inte en enda dålig eller ens halvbra skådespelare i gänget. Alla är bra-->lysande. Så jävla sorgligt att han efter Carnivàle bara gjort ett par Charmed-avsnitt!
http://www.imdb.com/name/nm0027199/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » sön okt 22, 2006 2:53

Hrm, ja. Jag har ju ett gigantiskt I-landsproblem: När klämma in tid för att se alla serier?? Så, efter att ha köpt s1 redan i augusti har jag nu äntligen sett de två första avsnitten (tjuvkikade på första under tiden jag väntade på boxen, kunde inte hålla mig...).
Mycket bra. Läste nånstans (här?) att det är en korsning mellan Twin Peaks och Vredens druvor. Så sant. Jag gillar verkligen de udda karaktärerna (som kanske enbart är udda på ytan), miljön och mysteriet/erna. Lite har börjat nystas upp, men jag har en känsla av att det blir som Twin Peaks, dvs det kommer att bli mer komplicerad intrig än man anar i inledningen.
(spoiler s1.01 & 02) Drömmer Ben om sin far? Är reverend Justin ond? Ska Appolonia vakna? Vem är management? Vad hände med grejerna i bagagewagon (fostret i flaskan!!)? Ska Ben använda sin förmåga på carnevalen? Vem ska sätta på unge oskuldsfulle Ben först (jag skulle gissa på unga Sophie, men blev spoilad av bookletten?)?

Jag är full av förväntan. Just nu känns det som tur att jag inte har tid att sträckse denna serie, för jag vill gärna dra ut på det och inte se alltför många avsnitt i sträck.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Eisa » sön jan 21, 2007 19:32

nu har jag precis sett färdigt säsong ett och jag älskar det! i början hade jag lite svårt att fastna för serien men efter några avsnitt var jag fast och började få sympati för karaktärerna. jag tycker i princip alla är intressanta, och vem hade kunnat tro att man skulle få återse dvärgen från twin peaks, någonsin?

hur som helst, jag längtar mig galen till säsong 2, måtte den dimpa ner i brelvlådan snart. jag har tusen frågor och jag vill ha svar på varenda en, vilket jag dessvärre anar att jag inte kommer få.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » sön jan 21, 2007 19:33

Eisa skrev:jag har tusen frågor och jag vill ha svar på varenda en, vilket jag dessvärre anar att jag inte kommer få.

Vi finns här för dig när du är klar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Eisa » sön jan 21, 2007 20:19

noike skrev:
Eisa skrev:jag har tusen frågor och jag vill ha svar på varenda en, vilket jag dessvärre anar att jag inte kommer få.

Vi finns här för dig när du är klar.


ånej, det låter ju på dig som om jag faktiskt kommer ha tusen obesvarade frågot när serien är slut.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » sön jan 21, 2007 20:22

Eisa skrev:
noike skrev:
Eisa skrev:jag har tusen frågor och jag vill ha svar på varenda en, vilket jag dessvärre anar att jag inte kommer få.

Vi finns här för dig när du är klar.

ånej, det låter ju på dig som om jag faktiskt kommer ha tusen obesvarade frågot när serien är slut.

Det är en grymt bra säsong också, och du vill ha mer än vad som finns. Mycket mer. (Knauf vill berätta färdigt historien i en eller annan form så jag har inte gett upp hoppet ännu. Även om det är ett litet.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jan 21, 2007 21:13

Jag vill ha de där serietidningarna det pratades om, resten av berättelsen måste återges i någon form.

Carnivàle står som nästa serie på min omtittslista, måste bara bli klar med nuvarande serien (Voyager) först.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Eisa » tis jan 30, 2007 18:38

jaha ja, nu har man sett färdigt hela (inte för att jag tycker den är "hel" på något vis men men) serien och jag saknar ord. först och främst, hur kan man lägga ner serien i det här skedet? bryr sig HBO inte om sin publik alls? "varsågoda, hoppa på den här bussen men tro inte för allt i världen att ni ska få veta dess slutdestination".
blärk är det enda jag kan säga om det hela.

serien är bra, mycket bra och jag gillar den skarpt. jag ångrar inte för en sekund att jag lade ner hundralappar på dvd:n. jag kan se denna serie många gånger till.

spoiler: scenen med den äldre mannen som erbjuder ben en ung flicka för två dollar tar död på mig, jag ligger sömlös om nätterna och tänker på den. den är så jävla sorglig att jag inte står ut!
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav eriked » sön apr 01, 2007 20:10

Jag har sett piloten!
Fy vad snyggt det är. Grymt bra skådespeleri också.Prästen verkar busig men så mycket fick man inte reda på där. Svår att säga hur bra det är men bra gjort iaf

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » ons apr 04, 2007 20:12

Sett s1: :eek: :eek: Börjar bli lite rädd att det ska ta slut. Mitt i.
Hängde inte med i Sophie storyn på slutet. Men det kanske visar sig. Jag gillar Management

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron