Tru Calling

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Willowtree » ons jun 30, 2004 15:32

Tack Langtry, ska testa där :)
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Willowtree » tis jul 06, 2004 18:26

Har nu inte läst alla sidor på den här tråden... men har någon annan tänkt på att i avsnitt 15 när Harrison och Jack är på kapplöpningsbanan så heter en av hästarna Wich Willow!!!!? Rätt coolt.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jul 06, 2004 19:25

Det var lite roligt faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons jul 07, 2004 2:52

Det minns jag inte ens att jag la märket till i det avsnittet, katastrof :oops:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 2:54

Fy på dig. Sådant måste man rapportera hit direkt ju :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons jul 07, 2004 3:06

Normalt brukar jag hålla ögon och öron vidöppna för allt Buffy-relaterat, men även om jag hade märkt det var jag inte medlem här då ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 3:07

Ok då du kommer undan den här gången :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tor jul 15, 2004 23:33

http://www.bbc.co.uk/cult/cult/news/cult/2004/07/13/12910.shtml

Tror jag struntar att ens börja titta på den här serien
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » tor jul 15, 2004 23:36

Off: Jane Espenson skall ju börja skriva för TC den här säsongen det borde innebära åtminstone några bra avsnitt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tor jul 15, 2004 23:40

Får väl ladda hem de avsnitten och se om de är något bra. :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ulalume » mån aug 30, 2004 10:45

:D Whoo and might I add a big hooo för alla oss lyckliga som bor i skåne och har tillgång till Tv2 Danmark!!! På söndag den 5/9 börjar de sända Tru Calling kl 15.55.
Desutom visas Buffy (säsong7)13.55 och Angel (säsong5??????) 14.45. Det är nästan så man vill lära sig språket, ansöka om danskt medborgarskap och flytta dit. (och om ni kände mig så skulle ni veta att that´s saying a lot!)

:D
"I feel used and violated...and I need a lozenge"
Ulalume
Demon Fodder
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 aug 2004
Ort: Skåneland

Inläggav dizzy » mån aug 30, 2004 12:47

Trevligt att de börjar med Tru, så man slipper vänta på TV4 eller ladda ner från nätet. Har sett de tre första men har inte orkat ta hem fler.
Passar ju bra för dem nu i höst när Angel S5 skulle bli ensam annars (Buffy S7 har de väl bara något enstaka avsnitt eller två kvar på?)

Och varför ska man flytta dit när vi kan se det här ändå? Skulle va av ren princip då, som en protest mot TV4.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 30, 2004 15:12

Gotta love seriesøndag, även om de varit lite sega med Buffy s7 :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » mån aug 30, 2004 17:07

Det är bra att Danmark visar! Men jag måste säga att de inte heller är så bra på att visa hela tiden, Angel säsong 4 visades kanske en vecka och sedan inte på 2-3 veckor så...

Jag tror jag ska undvika se Angel säsong 5 (vill ha den färsk sen & se hela 4:an) men Tru kan jag verkligen se!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » mån aug 30, 2004 17:19

Nu under våren och sommaren har det varit lite udda när de sänder, inte alls ofta och bra som det brukar vara med både Buffy och Angel. Angel s4 visade de ju klart för nån vecka sedan men Buffy s7 har de ett par avsnitt kvar av... Hoppas de får mer ordning på det nu under hösten och ingen jäkla sport (OS och Tour de France) kommer ivägen.

Men det blir ju konstigt om de börjar med Angel s5 innan Buffy s7 är slut...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » mån aug 30, 2004 17:24

Illyria skrev:Hoppas de får mer ordning på det nu under hösten och ingen jäkla sport (OS och Tour de France) kommer ivägen.


Håller med! Och sen är jag fortfarande sur på mig själv för att jag missade deras sändning av de två sista avsnitten av S4.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » mån aug 30, 2004 17:34

Sluta prata dansk Angel och Buffy i Tru-tråden! Lär er HUTT!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån aug 30, 2004 17:40

Enligt tablån på deras hemsida ser det inte bra ut, det är 7x20 av Buffy och 5x01 av Angel. Hoppas verkligen det är fel, de brukar ju annars ha så bra koll med crossoveravsnitt och så.

Och sen när Buffy är slut kanske Tru får annan sändningstid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » mån aug 30, 2004 17:42

Noggster skrev:Sluta prata dansk Angel och Buffy i Tru-tråden! Lär er HUTT!


Det hör hit på ett sätt då alla tre serierna kommer gå på söndagarna.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Ulalume » tis aug 31, 2004 2:28

Ser SÅ fram emot söndag!! Vet inte direkt något om Tru Calling men ED är ju bra... Har bara sett henne göra bad girl-roller (Faith och någon tjej i en konstig spök?film) så jag hoppas få se något annat - även om hon är en utmärkt bad girl...

Ang buffy/angel: Tyvärr verkar det så att de fått hjärnsläpp på Tv2 och visar sista avsnitten Bs7 samtidigt som de börjar på As5. men, men...
"I feel used and violated...and I need a lozenge"
Ulalume
Demon Fodder
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 aug 2004
Ort: Skåneland

Inläggav Noggster » tis aug 31, 2004 11:15

Soul Survivors, oj vilken dålig film.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön okt 31, 2004 22:32

Har bröjat tittat litegrann på Tru Calling, närmare bestämt dem 5 första avsnitten. Bra tempo och Eliza är bra titelrollen. Konceptet är svårbehandlat och leder väldigt lätt till att serien blir både enformig och trist. Tendenserna finns, men ännu finns intresset uppe. Nu är det faktiskt så att jag riktigt längtar till att se ett avsnitt till. Det har väl faställts nu att serien har blivit nerlagd, vilket är synd, hade inte sagt nej till en andra säsong som det känns nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » mån nov 01, 2004 12:12

Tob skrev:Har bröjat tittat litegrann på Tru Calling, närmare bestämt dem 5 första avsnitten. Bra tempo och Eliza är bra titelrollen. Konceptet är svårbehandlat och leder väldigt lätt till att serien blir både enformig och trist. Tendenserna finns, men ännu finns intresset uppe. Nu är det faktiskt så att jag riktigt längtar till att se ett avsnitt till. Det har väl faställts nu att serien har blivit nerlagd, vilket är synd, hade inte sagt nej till en andra säsong som det känns nu.


Jag tror jag har kommit lika långt och jag gillar verkligen att serien har börjat överraska mig, det är verkligen synd att den har blivit nerlagd och att vi kanske inte ens får se de sex nya avsnitten som gjordes..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » lör nov 06, 2004 20:33

Nu har man sett tom avsnitt 12 och serien har blivit betydligt bättre sen jag skrev förra gången, då jag hade sett 5 avsnitt. Att Tv4 vägrar sända serien är ju bedrövligt. Varför köpa in serier och vänta med att sända dem? Varför vill man inte som en ledande nöjeskanal i Sverige sända så aktuella serier som möjligt. Helt obegripligt.

Hur som helst så har man averkat en del riktigt bra avsnitt, man har börjat utveckla konceptet en del och hoppas verkligen man arbetar vidare på det i slutet av säsongen. En säsong 2 av serien med Jane Espensson som en del författare hade ju kunnat bli hur bra som helst. Douglas Petrie har ju för övrigt skrivit två avsnitt i första säsongen. Inget av dem bättre, dessvärre.

Harrison är grym!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » sön nov 14, 2004 1:51

Tru Calling är riktigt bra, och att Fox först ger klartecken om en andra säsong och sedan avbryter det efter 6 stycken färdiginspelade avsnitt, och som det ser ut nu offiellt lagt ner serien. Hata fox (plus lite hata för firefly också ;) ). Som sagt var serien blir riktigt bra i slutet. Man utvecklar konceptet och som jag skrev innan, säsong 2 hade kunnat bli hur bra som helst.

Med facit i hand så är det en hel del saker som hade kunnats gjort annorlunda för att förbättra serien. Men samtidigt så är det svårt att klandra serien för det, eftersom man inte vet vad dem hade i åtanke för en säsong 2.

Jack skulle definitivt tagits in tidigare i serien. Säsongs arcen skulle dragits igång tidigare. Merediths drogrelation hade man kunnat fokusera mer på, eller alternativt strukit den delen helt. Tru och Harrisons förhållande med deras Pappa skulle man fokuserat mer på. Journalisten som var Tru på spåren försvann väldigt plötsligt, det finns många trådar man hade kunnat ta upp.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » tis dec 14, 2004 19:08

Enligt Foxs hemsida:

Where is "TRU CALLING" - when will the show be back on the air?
ANSWER: TRU CALLING will return to the schedule with ALL-NEW episodes sometime in 2005!!

Trodde de hade helt skrotat den eller är de bara dåliga på att uppdatera sin hemsida?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tis dec 14, 2004 19:31

Illyria skrev:Enligt Foxs hemsida:

Where is "TRU CALLING" - when will the show be back on the air?
ANSWER: TRU CALLING will return to the schedule with ALL-NEW episodes sometime in 2005!!

Trodde de hade helt skrotat den eller är de bara dåliga på att uppdatera sin hemsida?


Det finns 6 inspelade avsnitt, som hann bli inspelade innan Fox kom på att dem skulle skippa serien, jag antar att det är dessa som skall visas.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » tis dec 14, 2004 19:35

Men det har väl tidigare sags att de inte ska visas öht? Fox är underliga och går inte att lita på, går det att lita på vad som står på deras hemsida?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tis dec 14, 2004 19:41

Illyria skrev:Men det har väl tidigare sags att de inte ska visas öht? Fox är underliga och går inte att lita på, går det att lita på vad som står på deras hemsida?


hmm, det jag har hört sedan en månad tillbaka ungefär är att Fox planerar att sända dem inspelade avsnitten. Deras information på hemsidan går nog inte att lita på. Största frågan är väl bara när det tänker sända det? Jag vill ha dem nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » tis dec 14, 2004 19:41

Min inställning till Fox är att allt som låter bra är lögn men att man alltid kan lita på dem när det gäller att göra något man tycker är idiotiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron